Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel Balanced ScoreCard Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Optimális szervezet BSC-vel: szervezettség, hatékonyság, összehasonlító mérésrendszer, mérhető teljesítmények és motivált munkatársak.
Balanced ScoreCard Kiegyensúlyozott stratégia mutatószám-rendszer: Egy eszköz, mely mozgásba hozza~ és tartja a szervezetet, A stratégiai központú szervezet katalizátora.
A stratégia központú szervezet Balanced ScoreCard STRATÉGIA Emberi erőforrások Kerettervek, beruházások Üzleti egységek Felső vezetés Információ-technológia
A megvalósítás lépései A felső vezetésnek kell megalkotnia a stratégiát! A stratégiát, le kell fordítani az operatív működés nyelvére, A stratégiához kell igazítani a szervezetet, Minden munkatárs számára, napi feladattá kell tenni a stratégia megvalósítását!
Balanced ScoreCard STRATÉGIA Felső vezetés kezdeményezi A szervezet összehangolása a stratégiával A vállalat szerepe, Üzleti egységek közötti szinergiák, A megosztott szolgáltatásokból eredő szinergiák A stratégia megvalósítása mindenkinek mindennapi feladata Stratégiai tudatosság, Személyre szabott mutatók, Kiegyensúlyozott fizetés A stratégiaalkotás folyamatos tevékenység A stratégiák és a kerettervek összekapcsolása, Analitika és információs rendszerek, Stratégiai tanulás A stratégia lefordítása az operatív működés nyelvére Stratégiai térkép, Balanced ScoreCard Felső vezetés kezdeményezi Mozgásba hozás, Irányítási folyamat, Stratégiai vezetési rendszer
Stratégiamodell Operatív mag A stratégia, operatív intézkedésekké konvertálásával irányítjuk a szervezetet (pl. balanced scorecard) A versenykörnyezetnél, a változások irányait, a piacokat és a vevőket, az ágazatok és annak sikertényezőit, valamint a versenytársakat elemezzük. A tényleges értékteremtést az operatív mag hozza létre A stratégiai keretek kijelöléséhez meghozzuk az alapvető döntéseket, egymáshoz kapcsoljuk és üzleti koncepciót hozunk létre. Operatív mag Trendek/ forgató-könyvek Piacok/ vevők Ágazat/ siker-tényezők Verseny-társak Versenykörnyezet Jövőkép Küldetés/ értékek Elérendő pozíció Üzleti modell Stratégiai keretek Stratégiai célok Stratégiai akciók Jelenlegi és célértékek Mutató-számok Irányítási rendszer
Az értékteremtés stratégiai térképe Pénzügyi nézőpont Tanulási, fejlődési nézőpont Belső folyamatok nézőpontja Vevői nézőpont Hosszú távú részvényesi érték Termelékenységi stratégia Növekedési stratégia Költségstruktúra javítása Eszközkihasználtság javítása Bevételi lehetőségek kiterjesztése Vevői értékek növelése VEVŐI ÉRTÉK-ELŐIRÁNYZATOK Szolgáltatás jellemzői Kapcsolat minősége Arculat Ár Minőség Elérhetőség Választék Funkcionalitás Kiszolgálás Partnerkapcsolat Márka Alapfolyamatok Beszállítás, Szolgáltatás, Elosztás, Kockázatkezelés. Ügyfélmenedzsment Kiválasztás, Megszerzés, Megtartás, Növekedés. Innováció Lehetőségek, K+F portfolió, Tervezés/ fejlesztés, Bevezetés. Szabályozási és társadalmi folyamatok Környezet, Biztonság egészség, Alkalmazás, Közösség. INFORMÁCIÓS TŐKE MUNKATÁRSI TŐKE SZERVEZETI TŐKE Kultúra Személyi vezetés Összehangolás Team munka
BSC kártyák Pénzügyi folyamatokhoz, Vevőkhöz, Belső folyamatokhoz, Tanuláshoz, fejlődéshez és + Mindahhoz, amihez szükségesnek tartjuk.
Pénzügyi teljesítmény BSC kártyák Jövőkép és stratégia Pénzügyi teljesítmény Hogy kell pozícionálnunk cégünket a tulajdonosok felé? - stratégiai célok, - mutatók, - elvárások, - akciók. Vevők Milyen teljesítményt várnak el tőlünk a vevőink? - akciók - stratégiai célok Hogyan őrizzük meg tanulási- és fejlődési képességünket? Tanulás- és fejlődés Mely folyamatokban kell kiemelkedőt nyújtanunk? Belső folyamatok
Pénzügyi teljesítmény Hogyan kell pozícionálnunk cégünket a tulajdonosok felé? Stratégiai célok Mutatók Elvárások Akciók
Piacanalízis és Benchmarking Megvalósítás Stratégiai elemzés, A stratégiai lehetőségek kidolgozása, A stratégiai lehetőségek értékelése, A stratégia kiválasztása. A stratégia kifejtése, Kommunikálása. A stratégia beágyazása a szervezetbe és A stratégia kontrollja. Elemzés/ előkészítés Piacanalízis és Benchmarking Koncepció-alkotás Bevezetés Ellenőrzés
http://www.lehel-management.hu/ Köszönöm figyelmét