Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Advertisements

AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám-rendszer
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
A Balanced Scorecard négy elkülönülő nézőpontja 1.
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
Stratégiai menedzsment
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
A stratégiai tervezés módszertana
Versenyelemzés 8.fejezet.
Minőségmenedzsment alapelvek
A stratégia központú szervezet A kiegyensúlyozott mutatószámrendszer használata a gyakorlati életben.
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
A vállalkozások környezete
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
A külső környezet elemzése
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Robert S Kaplan, David P. Norton Balanced ScoreCard
R. S. Kaplan - D. P. Norton: A stratégiaközpontú szervezet
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Kaplan – Norton: Balanced Scorecard
Robert S. Kaplan- David P. Norton Stratégiai térképek
Robert S. Kaplan – David P
Hogyan alakulnak át az immateriális javak pénzügyi eredménnyé?
A STRATÉGIAKÖZPONTÚ SZERVEZET
Kontrolling házi dolgozat
Humánerőforrás Kontrolling
Logisztikai kontrolling
HUMÁNKONTROLLING Készítette: Buránszki Szilvia – MRDA9O, KGKIEG I.ÉVF.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
Stratégiai menedzsment
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Kérdések a második zh-hoz
Minőségdíjak.
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
A vezető a legjobb HR-es.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Vállalkozásmenedzsment I.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
A külső környezet elemzése
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám-rendszer
Vállalati terv bemutató
R.S. KAPLAN – D.P. NORTON: A STRATÉGIAKÖZPONTÚ SZERVEZET
SEEM alapok.
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Előadás másolata:

Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel Balanced ScoreCard Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel

Optimális szervezet BSC-vel: szervezettség, hatékonyság, összehasonlító mérésrendszer, mérhető teljesítmények és motivált munkatársak.

Balanced ScoreCard Kiegyensúlyozott stratégia mutatószám-rendszer: Egy eszköz, mely mozgásba hozza~ és tartja a szervezetet, A stratégiai központú szervezet katalizátora.

A stratégia központú szervezet Balanced ScoreCard STRATÉGIA Emberi erőforrások Kerettervek, beruházások Üzleti egységek Felső vezetés Információ-technológia

A megvalósítás lépései A felső vezetésnek kell megalkotnia a stratégiát! A stratégiát, le kell fordítani az operatív működés nyelvére, A stratégiához kell igazítani a szervezetet, Minden munkatárs számára, napi feladattá kell tenni a stratégia megvalósítását!

Balanced ScoreCard STRATÉGIA Felső vezetés kezdeményezi A szervezet összehangolása a stratégiával A vállalat szerepe, Üzleti egységek közötti szinergiák, A megosztott szolgáltatásokból eredő szinergiák A stratégia megvalósítása mindenkinek mindennapi feladata Stratégiai tudatosság, Személyre szabott mutatók, Kiegyensúlyozott fizetés A stratégiaalkotás folyamatos tevékenység A stratégiák és a kerettervek összekapcsolása, Analitika és információs rendszerek, Stratégiai tanulás A stratégia lefordítása az operatív működés nyelvére Stratégiai térkép, Balanced ScoreCard Felső vezetés kezdeményezi Mozgásba hozás, Irányítási folyamat, Stratégiai vezetési rendszer

Stratégiamodell Operatív mag A stratégia, operatív intézkedésekké konvertálásával irányítjuk a szervezetet (pl. balanced scorecard) A versenykörnyezetnél, a változások irányait, a piacokat és a vevőket, az ágazatok és annak sikertényezőit, valamint a versenytársakat elemezzük. A tényleges értékteremtést az operatív mag hozza létre A stratégiai keretek kijelöléséhez meghozzuk az alapvető döntéseket, egymáshoz kapcsoljuk és üzleti koncepciót hozunk létre. Operatív mag Trendek/ forgató-könyvek Piacok/ vevők Ágazat/ siker-tényezők Verseny-társak Versenykörnyezet Jövőkép Küldetés/ értékek Elérendő pozíció Üzleti modell Stratégiai keretek Stratégiai célok Stratégiai akciók Jelenlegi és célértékek Mutató-számok Irányítási rendszer

Az értékteremtés stratégiai térképe Pénzügyi nézőpont Tanulási, fejlődési nézőpont Belső folyamatok nézőpontja Vevői nézőpont Hosszú távú részvényesi érték Termelékenységi stratégia Növekedési stratégia Költségstruktúra javítása Eszközkihasználtság javítása Bevételi lehetőségek kiterjesztése Vevői értékek növelése VEVŐI ÉRTÉK-ELŐIRÁNYZATOK Szolgáltatás jellemzői Kapcsolat minősége Arculat Ár Minőség Elérhetőség Választék Funkcionalitás Kiszolgálás Partnerkapcsolat Márka Alapfolyamatok Beszállítás, Szolgáltatás, Elosztás, Kockázatkezelés. Ügyfélmenedzsment Kiválasztás, Megszerzés, Megtartás, Növekedés. Innováció Lehetőségek, K+F portfolió, Tervezés/ fejlesztés, Bevezetés. Szabályozási és társadalmi folyamatok Környezet, Biztonság egészség, Alkalmazás, Közösség. INFORMÁCIÓS TŐKE MUNKATÁRSI TŐKE SZERVEZETI TŐKE Kultúra Személyi vezetés Összehangolás Team munka

BSC kártyák Pénzügyi folyamatokhoz, Vevőkhöz, Belső folyamatokhoz, Tanuláshoz, fejlődéshez és + Mindahhoz, amihez szükségesnek tartjuk.

Pénzügyi teljesítmény BSC kártyák Jövőkép és stratégia Pénzügyi teljesítmény Hogy kell pozícionálnunk cégünket a tulajdonosok felé? - stratégiai célok, - mutatók, - elvárások, - akciók. Vevők Milyen teljesítményt várnak el tőlünk a vevőink? - akciók - stratégiai célok Hogyan őrizzük meg tanulási- és fejlődési képességünket? Tanulás- és fejlődés Mely folyamatokban kell kiemelkedőt nyújtanunk? Belső folyamatok

Pénzügyi teljesítmény Hogyan kell pozícionálnunk cégünket a tulajdonosok felé? Stratégiai célok Mutatók Elvárások Akciók

Piacanalízis és Benchmarking Megvalósítás Stratégiai elemzés, A stratégiai lehetőségek kidolgozása, A stratégiai lehetőségek értékelése, A stratégia kiválasztása. A stratégia kifejtése, Kommunikálása. A stratégia beágyazása a szervezetbe és A stratégia kontrollja. Elemzés/ előkészítés Piacanalízis és Benchmarking Koncepció-alkotás Bevezetés Ellenőrzés

http://www.lehel-management.hu/ Köszönöm figyelmét