Információs és kommunikációs technológiák a hazai és a francia közoktatásban.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában.
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Inga lengésideje nem függ a bankoktól
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM TÁMOP /2/B KMR PÁLYÁZAT
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
A NAT jövője az informatikán innen és túl Reményi Zoltán.
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
TANÍTÁS - TERVEZÉS Műhelyfoglalkozás földrajztanárok részére
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
E-közigazgatás biztonsági nézőpontból Szigeti Szabolcs CISA, CISM, CISSP
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A szakképzés helyzete Magyarországon
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere

Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
1. Európai uniós pályázati lehetőségek az oktatás területén március 25.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 1
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
PARADIGMAVÁLTÁS A KÖZOKTATÁSBAN ÁDÁM PÉTER NEMZETI PEDAGÓGUS KAR SZEPTEMBER 21.
Barcsák Marianna - KPSZTI
főosztályvezető-helyettes
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
1./ A magyar közoktatás rendszere
Agrárinformatikai ismeretek oktatása az agrár-szakképzésben
Előadás másolata:

Információs és kommunikációs technológiák a hazai és a francia közoktatásban

Témaválasztás A szakterület személyes érintettsége (szakirány és intézményi háttér) Az IKT szerepe a közoktatásban – az információs társadalom kihívásai Cél: a francia oktatási rendszer megismerése, felhasználható tapasztalatok gyűjtése több területen, a cserekapcsolatoktól az intézményi IKT fejlesztések tervezésével és megvalósításával bezárólag

Oktatási rendszerek bemutatása A magyar és a francia közoktatás helyzete 2009-es Európai Uniós adatok alapján 1. Az oktatási környezet A társadalom elemi igénye az IKT kompetenciák megjelenése az oktatásban (gazdaság, munkaerőpiac, információs társadalom) -> az IKT kulcskompetencia 2. IKT politika, irányelvek Pillérek: eszközfejlesztés, internetelérés, digitális tartalomfejlesztés, tanártovábbképzések

Oktatási rendszerek bemutatása A magyar és a francia közoktatás helyzete 2009-es Európai Uniós adatok alapján 3. Tanterv és az IKT kapcsolata Javasolt a kulcskompetenciák fejlesztése során az IKT támogatás Az IKT kompetenciák kialakítása és mérése 4. Digitális tananyagok és szolgáltatások A központi digitális tartalom-szolgáltatás alapkövetelmény

Oktatási rendszerek bemutatása A magyar és a francia közoktatás helyzete 2009-es Európai Uniós adatok alapján 5. A tanárképzés és az IKT Tanártovábbképzések, módszertani felkészítések, eszközhasználat IKT ismeretek a tanárképzésben

Intézményi tapasztalatok Az intézmény Informatikai Stratégiája Infrastruktúra, fejlesztések bemutatása az elmúlt években A pedagógusok IKT használata Tantárgyak Eszközök Tananyagok Partneriskola tapasztalatainak bemutatása

Összegzés Jelentős erőforrásokat kell fordítani a közoktatási intézmények infrastruktúrájára (fejlesztés és fenntartás) Az egyes IKT területek prioritásait úgy kell meghatározni, hogy a rendszer hiányosságai csökkenjenek Az IKT használat legyen eszközrendszer, de szakember irányításával A „kész” központi tananyagok nem tudják az összes igényt kielégíteni -> „építőkockák”, illetve web2.0 szerepe A tananyagpiac elé egységes minőségi követelményeket kell támasztani A továbbképzések hatékonyságát növelni kell, illetve a tanárképzésben a kimenetnél kötelező IKT mérés szükséges