Információs és kommunikációs technológiák a hazai és a francia közoktatásban
Témaválasztás A szakterület személyes érintettsége (szakirány és intézményi háttér) Az IKT szerepe a közoktatásban – az információs társadalom kihívásai Cél: a francia oktatási rendszer megismerése, felhasználható tapasztalatok gyűjtése több területen, a cserekapcsolatoktól az intézményi IKT fejlesztések tervezésével és megvalósításával bezárólag
Oktatási rendszerek bemutatása A magyar és a francia közoktatás helyzete 2009-es Európai Uniós adatok alapján 1. Az oktatási környezet A társadalom elemi igénye az IKT kompetenciák megjelenése az oktatásban (gazdaság, munkaerőpiac, információs társadalom) -> az IKT kulcskompetencia 2. IKT politika, irányelvek Pillérek: eszközfejlesztés, internetelérés, digitális tartalomfejlesztés, tanártovábbképzések
Oktatási rendszerek bemutatása A magyar és a francia közoktatás helyzete 2009-es Európai Uniós adatok alapján 3. Tanterv és az IKT kapcsolata Javasolt a kulcskompetenciák fejlesztése során az IKT támogatás Az IKT kompetenciák kialakítása és mérése 4. Digitális tananyagok és szolgáltatások A központi digitális tartalom-szolgáltatás alapkövetelmény
Oktatási rendszerek bemutatása A magyar és a francia közoktatás helyzete 2009-es Európai Uniós adatok alapján 5. A tanárképzés és az IKT Tanártovábbképzések, módszertani felkészítések, eszközhasználat IKT ismeretek a tanárképzésben
Intézményi tapasztalatok Az intézmény Informatikai Stratégiája Infrastruktúra, fejlesztések bemutatása az elmúlt években A pedagógusok IKT használata Tantárgyak Eszközök Tananyagok Partneriskola tapasztalatainak bemutatása
Összegzés Jelentős erőforrásokat kell fordítani a közoktatási intézmények infrastruktúrájára (fejlesztés és fenntartás) Az egyes IKT területek prioritásait úgy kell meghatározni, hogy a rendszer hiányosságai csökkenjenek Az IKT használat legyen eszközrendszer, de szakember irányításával A „kész” központi tananyagok nem tudják az összes igényt kielégíteni -> „építőkockák”, illetve web2.0 szerepe A tananyagpiac elé egységes minőségi követelményeket kell támasztani A továbbképzések hatékonyságát növelni kell, illetve a tanárképzésben a kimenetnél kötelező IKT mérés szükséges