Felnőttképzés a közművelődés intézmény- rendszerében Budapesti Művelődési Központ 2012. március 14. Klein Marianna Képzési osztály vezetője.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
Advertisements

Tájékoztatás a munkaerő-piaci szolgáltatásokról
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
1 A felnőttképzés aktuális jogi környezete Nagy Zsolt.
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Akkreditált intézmények és programok ellenőrzése Jókai István a FAT elnöke.
Felnőttképzési akkreditáció. Jogszabályi háttér  a felnőttképzésről szóló évi CI. törvény  a felnőttképzést folytató intézmények és a felnőttképzési.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Intézmény-akkreditáció a felnőttképzésről szóló évi CI. törvény és végrehajtási rendeletei szerint Eger, november 15.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
A projekt a TÁMOP /2 program keretében, az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.
PALLÓ Felnőttképzési Tájékoztató Szolgálat A Debreceni Művelődési Központ új felnőttképzési szolgáltatása TÁMOP 3.2.3/09/
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
PALLÓ Az élethosszig tartó tanulás információs, felkészítő és segítő hátterének biztosítása a közművelődési intézményekben A projekt a Nemzeti Fejlesztési.
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Borbély Tibor Bors szakmai tanácsadó Budapest, március HEF OP „Képződj, hogy segíthess” Foglalkoztatás és szociális.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Széchenyi István Egyetem, Győr
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Felnőttképzési konzulens tananyag és képzés a Budapesti Művelődési Központban
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat (ÁFSZ) szerepe a távmunka fejlesztésében Pirisi Károly főigazgató VI. Országos Távmunka Konferencia december.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
SZAKMAI PROGRAM január – június 30. A KÖZMŰVELŐDÉS ORSZÁGOS SZAKFELÜGYELETE ÁLTAL TETT ÉSZREVÉTELEK ÉS JAVASLATOK MEGVALÓSÍTÁSÁNAK ELŐSEGÍTÉSÉRE.
A "Tanulás-fejlődés-életesély a Sajó-völgyében" (TÁMOP /2) projekt helye Sajószentpéter kulturális városfejlesztésének rendszerében Sajó.
A Budapesti Művelődési Központ
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
Ágazati szakképzés változásai
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Szakképzési dokumentumok
Lökkös Attila A családi napközi képzés fejlesztése
Szakmai fórum BMK, szeptember 19. PALLÓ – segítség a felnőttkori tanuláshoz A segítő szolgáltatás lehetőségei a közművelődési intézményekben.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
DÉMÉTER PROGRAM AZ ABA-NOVÁK KULTURÁLIS KÖZPONTBAN TÁMOP 3.2.3/09/ „Építő közösségek”, közművelődési intézmények az élethosszig tartó tanulásért.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Foglalkoztatási Információs Pontok
2014. november Rendek Tímea
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A jogszabályi környezet változása Tájékoztató a BMK, BNE szakmai fórumán október 30. Óváry István OKM Közművelődési Főosztály szakmai főtanácsadó.
Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév Tájékoztató a felnőttképzési akkreditációról Torma Gabriella FAT titkárságvezető.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Az intézményi és programakkreditáció alapjai, összefüggése és folyamata Rettegi Zsolt felnőttképzési szakértő.
TÁMOP / A Megyei Művelődési és ifjúsági Központ szerepe a felnőttképzésben előadás.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Szüksége van-e a közművelődési intézményeknek a felnőttképzésre, miért fontos a felnőttképzésben a közművelődés? november 16. Bagáriné V. Katalin.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
Nemzetközi és országos koordináció az életpálya- tanácsadás területén szeptember 15. WS5 Borbély-Pecze Tibor Bors, PhD programvezető
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Barcsák Marianna KPSZTI
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Nemzetközi és országos koordináció az életpálya-tanácsadás területén
A BIIRSZ tegnap, ma és holnap;
Előadás másolata:

Felnőttképzés a közművelődés intézmény- rendszerében Budapesti Művelődési Központ március 14. Klein Marianna Képzési osztály vezetője

Önálló tanulás szakképzés felsőoktatás közoktatás Élethosszig tartó tanulás (LLL) Formális tanulás Nem formális tanulásInformális tanulás felnőttképzés iskolarendszerűIskolarendszeren kívüli közművelődés tájékoztatás intézményei

Budapesti Művelődési Központ Közművelődési szakmai tanácsadó és szolgáltató intézmény – több mint 30 éve Fenntartó: Budapest Főváros Közgyűlése Legfontosabb szolgáltatási területeink: - humán erőforrás-fejlesztés (kulturális szakemberek szervezett továbbképzése, képzésfejlesztés) - információszolgáltatás, tanácsadás, fórumok, szervezése - projektszemléletű (nemzetközi) kapcsolatok fejlesztése

Legfontosabb szolgáltatási területeink, főbb célcsoportjaink A régió amatőr művészeti értékeinek gyarapítása és bemutatása, művészeti csoportok működtetése Célcsoportok: Kulturális területen dolgozó szakemberek Közművelődési intézmények, civil szervezetek Önkormányzatok Nem hivatásos művészek és művészeti csoportok Lakosság

Felnőttképzés A közművelődési intézmények kiváló terepei: jól ismertek a lakosság körében, mindig folytattak felnőttképzési tevékenységet: pl.informális, nemformális képzések: klubok, szakkörök, stb, melyek fontos szerepet töltenek be a kulcskompetenciák fejlesztésében Alacsonyküszöbű szolgáltatásokkal alternatívát jelentenek a hátrányos helyzetű célcsoportok számára is

Miért szükséges? Miért előnyös? Meglévő igénybevevői kör számára új szolgáltatás, szolgáltatásbővítés: nagyobb elégedettség Új rétegek elérése Több lábon állás, kitörési pont, újabb pályázati lehetőségek, fejlődési lehetőség Egész életen át tartó tanulás népszerűsítése Nem minden közművelődési intézmény tevékenységi körébe illeszkedik a felnőttképzés!

Felnőttképzés Stratégiai pont a BMK tevékenységi körében 2003 óta nyilvántartásba vett felnőttképzést folytató intézmény (Fővárosi Munkaügyi Központ) 2008 óta akkreditált felnőttképző intézmény: minőségbiztosított, szabályozott, ellenőrzött,magas szakmai színvonalú szolgáltatás 2012 februárjában az intézmény-akkreditáció megújításra került

Képzési osztály feladatai Felnőttképzéssel kapcsolatban: Előzetes képzési igényfelmérés Fejlesztés (képzési program,programakkreditáció) Oktatásszervezés - kulturális szakemberek és - lakosság számára Felnőttképzési szolgáltatások Képzési munkatársak száma a BMK-ban: 6 fő (más típusú feladataik is vannak, projektekben)

Felnőttképzés tervezése, megvalósítása Alapja: BMK stratégiája Év végi önértékelés Minőségcélok meghatározása Munkaterv Szakmai és lakossági igények figyelembevétele (igényfelmérések) Várható pályázati kiírások (pl. TÁMOP ) Nem tervezett, új lehetőségek

Felnőttképzési tevékenység megkezdése Intézmény és képzés bejelentése, igazgatási szolgáltatási díj megfizetése Képzési programmal kell rendelkezni A nyilvántartási szám használata „Felnőttképzési nyilvántartási szám: ………..” – képzési dokumentáción (jelenléti ív, haladási napló, bizonyítvány stb) – a képzéssel kapcsolatos dokumentumokon, írott tájékoztatókon, programfüzetben – kifüggesztés intézményben!

Felnőttképzési tevékenység Személyi és tárgyi feltételek biztosítása Felnőttképzési szerződés megkötése Előzetesen megszerzett tudás mérése, értékelése, figyelembe vétele A képzés megvalósításával összefüggő, előírt dokumentumok vezetése Statisztikai adatszolgáltatás (OSAP sz.)

Felnőttképzési tevékenységhez kapcsolódó jogszabályok A változásokat folyamatosan figyelemmel kell kísérni! évi CI. törvény a felnőttképzésről évi LXXIX. törvény a közoktatásról évi LXXVI. törvény a szakképzésről évi CXXXIX. törvény a felsőoktatásról

A felnőttképzési törvényhez kapcsolódó rendeletek 2/2010. (II. 16.) SZMM rendelet a felnőttképzési tevékenység megkezdésének és folytatásának részletes szabályairól 22/2004. (II. 16.) Korm. Rendelet a felnőttképzést folytató intézmények és a felnőttképzési programok akkreditációjának szabályairól

A felnőttképzési törvényhez kapcsolódó rendeletek 24/2004. (VI. 22.) FMM rendelet az akkreditációs eljárás és követelményrendszer részletes szabályairól 7/2002. (XII. 6.) FMM rendelet a felnőttképzést folytató intézmények és a felnőttképzési programok akkreditációs eljárási díjának mértékéről és felhasználásának szabályairól 1/2000. (I.14.) NKÖM rendelet a kulturális szakemberek szervezett képzési rendszeréről, követelményeiről és a képzés finanszírozásáról

Felnőttképzési kínálatunk 51 nyilvántartásba vett képzésünk van jelenleg (általános, szakmai jellegű), nyelvi és OKJ-s nincs Ebből 14 képzés programakkreditációval rendelkezik: a KAB rendszerében és a FAT-nál akkreditáltak További lehetséges rendszerek pl. pedagógus, szociális vagy csupán FAT akkreditálás 2 felnőttképzési szolgáltatásunk: előzetes tudásszint felmérés (főleg OKJ-s képzésnél van jelentősége) PALLÓ felnőttképzési tájékoztató szolgálat®

Felnőttképzési intézmény-akkreditáció feltételei Felnőttképzési szolgáltatásokat nyújt, Biztosítja a rendszeres képzés folytatásához, továbbá a felnőttképzési szolgáltatás nyújtásához szükséges személyi és tárgyi feltételeket, Tervezi, fejleszti és értékeli tevékenységét, Intézményirányítási és döntési folyamatai szabályozottak, A tevékenységéről nyújtandó tájékoztatás, valamint a képzési programok lebonyolítása érdekében információs, ügyfélszolgálati és panaszkezelési rendszert működtet (24/2004. FMM rendelet az akkreditációs eljárás és követelményrendszer részletes szabályairól 2. §)

Felnőttképzéshez kapcsolódó szolgáltatások Olyan szolgáltatás, amely a képzések egyénre szabott kialakításának elősegítésére, a képzések hatékonyságának javítására, vagy a munkavállalás elősegítésére irányul. Pl. előzetesen megszerzett tudás mérése, pályaorientációs és pályakorrekciós tanácsadás,képzési szükséglet felmérés és a képzési tanácsadás, elhelyezkedési tanácsadás, álláskeresési technikák oktatása, stb.

„PALLÓ” A PALLÓ az első olyan felnőttképzési tájékoztató szolgálat, melyet egy közművelődési intézmény (BMK) működtet szeptember 1-jén kezdte meg működését A szolgálat célja: a felnőttképzésbe való bekapcsolódás, a munkaerő-piacra való sikeres visszatérés támogatása Eredmény: folyamatosan nő a szolgálatot felkeresők száma: évente főt jelentett

Alacsonyküszöbű szolgáltatások Alapkritériumai: ingyenes, bárki számára nyitott, fizikailag is könnyen elérhető, a nyitva tartás igazodik az igénybevevők igényeihez, biztosítja az információhoz való hozzáférés esélyegyenlőségét, kötelezettségektől mentes, használatuk önkéntes, előzetes bejelentkezés nem szükséges, anonimitás, titoktartás biztosított, kommunikáció igazodik az ügyfél sajátosságaihoz

PALLÓ felnőttképzési tájékoztató szolgálat® szolgáltatásai: Felnőttképzési és munkaerő-piaci információ szolgáltatás, pályaorientáció, egyéni tanácsadás Internetes információs oldal: Közösségi számítógép használata, szabályzat alapján Kiadványok elérése helyben olvasásra Információs napok, képzési börzék szervezése Szakmai és információs kiadványok szerkesztése (szakmai és lakossági) Felnőttképzési konzulens képzés szervezése Szakmai gyakorlóhelye a leendő tanácsadóknak Help-desk biztosítása (szakmának),mentorálás,konzultáció

PALLÓ felnőttképzési tájékoztató szolgálat® működése Tevékenységének folyamata szabályozott, tanácsadói protokoll szerint Tanácsadás módja: személyes, telefonos, e- mailes Ügyfélfogadás rendje:heti 12 órában, 2-3 tanácsadó Cél egyebek mellett az ügyfél általi önálló információkeresés elérése, irányítással Működésének alapja az élő, kiterjedt kapcsolatrendszer (munkaügyi kirendeltségek, felnőttképzők, szakmai tanácsadók, hivatalos szervek, stb.)

PALLÓ felnőttképzési tájékoztató szolgálat® működése A felnőttképzési konzulens kompetenciája pontosan körülhatárolt! – Tanácsadói tevékenység első és második szintje: tanácskérő önállóan dönt, csak tájékozódik A tájékoztatás nem irányítás, nem felelősségátvállalás Hiteles, naprakész információ Kompetenciát meghaladó kérdésekben továbbirányítás a megfelelő szakemberhez –pl. mentális tanácsadás esetében Álláskereséssel közvetlenül nem foglalkozik, közvetve segít

PALLÓ-modell Eddigi tapasztalatok alapján: Adaptáció lehetőségének kidolgozása, felkészítés 2010 óta a PALLÓ felnőttképzési tájékoztató szolgálat® hálózatban működik (TÁMOP projektben fejlesztés, négy iroda) Cél: országos szinten PALLÓ felnőttképzési tájékoztató szolgálatok működése a közművelődési intézményekben, minimális kritériumoknak legalább megfelelve!

Linkgyűjtemény (kb link) Naprakész, folyamatosan frissített (Nemzeti Pályaorientációs Portál) tartalomszolgáltatója, a felvi, az NSZFI, OH mellett! Lakosságnak és szakembereknek szól Éves látogatói száma közel Jelenleg is fejlesztés alatt áll (országos hálózatban régiós aloldalakkal működik)

Köszönöm a figyelmet! Klein Marianna T: