Fogyasztóvédelmi problémák a hírközlési szolgáltatások területén. Szélessávú árak, feltételek, és a fogyasztói szempontok fejlődése Fischer Gábor OFE infokommunikációs.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

Meglévő előfizetés meghosszabbítása a Vodafone Online Shopban
A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
Gábor Dénes Főiskola Informatikai Rendszerek Intézete Informatikai Alkalmazások Tanszék Infokommunikáció Forgalmazás 1. példa A forgalmas órában egy vállalat.
FEOSZ KONFERENCIA BUDAPEST Dékány László.
Az artista sem ugrik védőháló nélkül avagy miben segíthet a jog ?
A NEtTelefon – üzleti Előfizetőknek
Milyen jogsértésért mennyit kell fizetnünk? – kockázatmátrix az e- kereskedelem és az online marketing területén Dr. Ormós Zoltán Ormós.
Flotta Surf promóció A flotta megállapodásban biztosított hang tarifa mellé az alábbi 3 adatopció közül választhatnak a felhasználók. Mindhárom adatopcióra.
 Jób 30:9 És most ezek gúnyolódnak rajtam, ezek fecsegnek rólam.  Zsolt 1:1 Boldog ember az, aki nem jár a bűnösök tanácsa szerint, nem áll a vétkesek.
ACN videótelefon Iris 5000 ACN Telefon Adapter.
TÁMOP Hírközlési szolgáltatások. TÁMOP A távközlési ágazat történelmi áttekintés •Az évi adatok alapján a főállomások-sűrűségében.
Verseny és szabályozás Pápai Zoltán .
Takács Péter hírközlési fogyasztói jogok képviselője „World Wide Identity” konferencia A FOGYASZTÓI JOGOK KÉPVISELETÉBEN…
Gondolatok a jubileumi XX. Magyarországi Egészségügyi Napokról
Beköszöntött az éles WebeC „korszak” Szűcs Attila Készpénzlogisztika Január 30.
Hírközlési szolgáltatások Fischer Gábor OFE infokommunikációs szakértő.
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
Háztartási fogyasztók mozgása a földgáz piacon Dr. Szilágyi Zsombor kereskedelmi ügyvezető helyettes EMFESZ Kft. XVI. DUNAGÁZ SZAKMAI NAPOK Dobogókő,
NAMS szakértői kerekasztal november 28. IJC Tóth András: Versenyjog – médiaszabályozás - NAMS.
Új hatóság – új kihívások Szalai Annamária elnök INFOTÉR PARLAMENT június 2.
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
Onlinemarketing.hu Kft. A Magyar Online Hirdetési Adatbázis rövid bemutatása. Készítette az Onlinemarketing.hu Kft.
Verseny Versenyfelügyelet az egészségügyben és a kapcsolódó piacokon Torjákné Amberger Teréz Gazdasági Versenyhivatal – Versenypolitikai Iroda január.
CLV Partners Ügyvédi Iroda
Wireless Home Gateway Handover és roaming kérdések Készítette: Tóth Balázs Viktor.
Március órától út 114-ben (óra helyett)
Versenyjog és fogyasztóvédelem
FAMILY MOBIL ÚJDONSÁGOK JELENLEGI KEDVEZMÉNYEK 800 forint lebeszélhető előfizetési díj Kedvező percdíjak Zárt csoportban ingyenes Percalapú számlázás.
14. Tétel Foglalja össze, hogy a munkaviszony megszüntetésének milyen módjait ismeri, különös tekintettel a speciális esetekre! Beszéljen a mellékelt nyomtatványok.
Mi akadályozza és mi segíti Magyarországon az internet alapú audiovizuális szolgáltatások terjedését? Rozgonyi Krisztina NHH Tanácstag Hírközlés 2006 CEBC.
Egy biztosító több pénztár modell az üzleti oldal szemében
Kicsit felelőtlen, kicsit vakmerő, de a miénk….
IMA MAGYARORSZÁGÉRT. KEDVES SZERETETREMÉLTÓ EMBEREK!
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Ha több pénzre van szükséged, mint amennyi rendelkezésedre áll, dönthetsz úgy, hogy vársz, amíg összegyűlik a pénzed, vagy hitelt veszel fel. Mi a hitel?
Vince Péter MTA Közgazdaságtudományi Intézet
Az áttérési költségek hatása a versenyre a távközlési piacokon Lőrincz László július 28.
Lakosságriasztás a médiaszolgáltatók közreműködésével
Péczely Csaba A.A. Stádium Kft.
dr. Szöllősy András UCP Osztály július 29.
UCP Irányelvek végrehajtása Ausztriában Conference « Consumer protection - Unfair commercial practices » Budapest, 21 st /22 nd of October 2008 Ulrike.
Fogyasztóvédelmi Felügyelősége Tipikus fogyasztói panaszok a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tükrében április 3.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Mezőtúr, november.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Kunszentmárton, december.
TÁMOP A távhőszolgáltatás Kocsis György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.
A z alternatív vitarendezés lehetőségei a hagyományostól eltérő értékesítési formák terén, a békéltető testületek jövője és lehetőségei Konferencia 2011.
13. A zillmerezés, mint bruttó
Vodafone Iroda Majoros Ádám Telekommunikációs Partner.
Vodafone Iroda Kelemen Balázs Területi vezető.
Spektrumliberalizáció és hatósági spektrum stratégia Bánhidi Ferenc Hírközlés 2008 Budapest 2008 november 14.
Távközlési tanácsadás Egy lehetőség a költségcsökkentésre.
Fiber haszonérv házhálózat kiépítéshez
A költségteljesítmény mérése (költség kontroll) A költségek pontos mérése kritikus fontosságú a projekt előrehaladása során, mert a költség a termelékenység.
Sós Patrik Telekommunikációs Partner
Wireless Home Gateway Handover, roaming, keletkező veszteségek Készítette: Tóth Balázs Viktor.
1. / Áttekintés ›Az EU természete ›Mikor lehetséges / alkalmas eszköz az EU jog? ›Az EU jogorvoslat keretei ›Tagállammal szembeni EU jogorvoslat ›Kötelezettségszegési.
A reklám centruma.
A fogyasztó és a vállalkozás fogalma, gyakorlati kérdések az Fgytv. végrehajtása során Országos szakmai konferencia Budapest, Dr. Eitmann.
A reklámtörvény és a hatályos adatkezelési szabályok III. Mfor Marketing Konferencia április 22.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
Hálózatok Számítógépek és egyéb hardvereszközök összekapcsolva valamilyen kommunikációs csatornán. Felkínált lehetőségek: –Kommunikáció –Hardver megosztás.
ÜGYFELEK ÉS CSOMAGOK: mindenki elégedett? A fogyasztók és a bizalom kérdése.
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
Hálózatok Számítógépek és egyéb hardvereszközök összekapcsolva valamilyen kommunikációs csatornán. Felkínált lehetőségek: Kommunikáció Hardver megosztás.
TÍZMILLIÁRDOKKAL KÁROSÍTOTTA MEG A MAGYAR CSALÁDOKAT A FIDESZ!
2016-os újdonságok ! Készítette: Puska Tamás.
Flotta Surf promóció A flotta megállapodásban biztosított hang tarifa mellé az alábbi 3 adatopció közül választhatnak a felhasználók. Mindhárom adatopcióra.
A kutatási program leírása
A HTE Vételtechnikai, Kábeltelevíziós Szakosztálya és a Média Klub előadása a BME TMIT I. épület B. 210-ben Mobilinternet semlegesség gyakorlati mérése.
Előadás másolata:

Fogyasztóvédelmi problémák a hírközlési szolgáltatások területén. Szélessávú árak, feltételek, és a fogyasztói szempontok fejlődése Fischer Gábor OFE infokommunikációs szakértő

Problémák a hírközlés és informatika területén Hűségszerződések Tarifa csomagok Szóbeli szerződések Monopolhelyzet- erőfölénnyel való visszaélés Fogyasztóvédelmi panaszok a szélessávú internet területéről

Hűségszerződések A gazdasági kényszer eszköze : a lista áron olyan magas tarifákat állapítanak meg, amihez képest többszörösen olcsóbb a hűség ár Ellehetetlenül a fogyasztó választási lehetősége, mert a hűség „megszegésének „ szankciója igen magas kötbér OFE többször fellépet a szolgáltatók diszkriminációja ellen eredmény: NHHT határozat

A Nemzeti Hírközlési Hatóság Tanácsának határozata A tanács határozata szerint a fogyasztók indokolatlan megkülönböztetésének minősül, ha a határozott idejű szerződés felmondását a szolgáltató egyoldalúan kikötött, a szerződés teljesítése során nyújtott kedvezményekkel, illetve a teljesítésre fordított költségekkel nem arányos és nem indokolt feltételekhez köti. Ez a határozat pozitív, de nem elegendő, mert csak a vezetékes szolgáltatókra vonatkozik a mobilokra nem.

A HÉT Hűség Ajánlása A legnagyobb szolgáltatók önkorlátozása ÁSZF-be bekerült tehát kikerülhetetlen Automatikusan nem hosszabbodik meg Mindkét fél dokumentált beleegyezése szükséges Értesítés a hűség időszak letelte előtt

Tarifa csomagok Ma Magyarországon a vezetékes és a mobilszolgáltatók közel 1000 tarifa csomagot használnak Ez a sokszínűség amely a szolgáltatók szerint a fogyasztók minél teljesebb kiszolgálására való voltaképpen a káoszt erősíti Az NHH megpróbált rendet vágni a dzsungelben és létrehozta a Tantusz-t a tarifa összehasonlító rendszert, de az adatok sűrű változása miatt nem képes naprakész információkat adni

Példák Annyi, amennyi, de csak akkor ha… „Kétéltű „ díjcsomag és a kapcsolt részek Zöldszám, kedvenc szám Az apró betűk átka, higgyünk a szemünknek? Szélessávú internet hűségszerződéssel és letöltési korlátokkal A hűség ára avagy miért kap többet egy új előfizető, mint a hűséges

Szóbeli szerződések „Azt mondta, hogy” effektus, vajon tényleg rögzítik a beszélgetéseket? Ne kössünk szerződést hallomás alapján, ajánljuk mindenkinek, hogy vegye a fáradtságot, keressen az Interneten, vagy kérjen ÍRÁSOS ajánlatot

Szóbeli szerződések Fontos kérdések szerződések előtt: 1. Miből áll össze a szolgáltatás ára ( akár a THM) 2. Van-e hűségszerződés, mennyi a pénzbeli különbség a lista ár és a hűségár között? Megéri-e elköteleződni? 3. Korlátozások, pl letöltési korlátok és azok mérhetősége, csúcsidő és mellékidő, hívott viszonylat korlátai stb. 4. Elállási lehetőségek 5. Kötbér kérdések tisztázása

Monopolhelyzet- erőfölénnyel való visszaélés Liberalizáció és monopolhelyzet, van-e verseny a hírközlési piacon? A válasz: IS 1. Vezetékes piac az MT abszolút fölényben, de nyomulnak az alternatívok : hurok átadás 2. Kábeltv, területi monopóliumok nincs szabad árverseny 3. Mobilok: „túltermelési válság” piacszerzési trükkök, avagy a verseny vadhajtásai

Alternatív veszélyhelyzet INVITEL- Tele2 szindróma A megtévesztés formái A meglévő erőviszonyok mellett, van itt valamilyen verseny?

Magyar Telekom

Mit mutatnak a statisztikák? A Magyar Telekom csoport abszolút erőfölényét mind a vezetékes ( T-com,) mind a mobil (T-mobil), mind a kábeltv (T-kábel ) és az Internet ( T-online) piacon + T-Home koncentráció Mi következik ebből:- jelentős piaci erő negatív piaci törvényi diszkrimináció hatása az erőfölény miatt nem érvényesül - versenyhelyzet hatása csak rész területeken érvényesül, annak mértéke csekély

A monopol helyzet új formája Lakópark szindróma: a lakópark beruházója szerződést köt egy fiktív szolgáltatóval és mint a terület gazdája nem enged be más szolgáltatót Eredmény: elégtelen szolgáltatás, a fogyasztók választási szabadságának korlátozása

Szélessávú jelenségek Valójában milyen széles a szélessáv? RENDELKEZÉSRE ÁLLÁSI MUTATÓK Extrém letöltési problémák Mobil-szélessáv és annak számlázása Szünetmentes szolgáltató váltás Extrém számlák= új vírusok, vagy hibák a számlázási rendszerben

Szélessáv, mikor és mennyire? Tipikus fogyasztói panasz nem a reklámban ígért sebességet kapjuk A ok: jelentős különbség az ÁSzF-ben vállalt sáv és a tényleges átlagos teljesítés között. Az ÁSzF alsóhatár közelében tehát még nem hibás teljesítés de nem ezt ígérték. A megoldás: Tisztességtelen kereskedelmi eljárás törvény= Szolgáltatás Minőségi mutatók pontosítása Mit tud a fogyasztó mérni és mit bizonyítani?

Rendelkezésre állás ÁSzF és a valóság Mit érez a fogyasztó? Hullámzó teljesítmény szolgáltatás kimaradások Mit tud bizonyítani a fogyasztó? Semmit, a szolgáltató nem fogadja el csak a saját mérését, a mérés pillanatnyi helyzet a mutató nagyobb idő intervallum statisztikai átlaga

Rendelkezésre állási mutatók Én úgy érzem, hogy… de ő azt mondja, hogy nem úgy. Mit tud a fogyasztó bizonyítani, semmit, igaz, hogy x órakor y percet nem működött és az akkor hány % és ki hiszi el, hogy valóban?

Extrém letöltések Tarifa-csomagok letöltési határral Mit tud a fogyasztó a letöltésről a bitek és bytok mennyiségéről? Mi tekinthető természetes fogyasztásnak?

Mobil széles sáv HDSP, EDGE, GPRS Korlátlan internetezési lehetőség- van ilyen? Mit mond az ÁSzF ? A le- és feltöltési sebesség mérése a szolgáltató mérőrendszere által, álló helyzetben, FTP adatátvitellel történik és GPRS coding scheme 2: 30 kbit/s / 8 kbit/s EGPRS: 80 kbit/s / 30 kbit/s CSD ISDN, NT, 9600, V110: 7 kbit/s / 7 kbit/s 3G/UMTS: 130 kbit/s /40 kbit/s Érti ezt a szöveget a fogyasztó?

EXTRÉM SZÁMLÁK Ismeretlen eredetű titokzatos éjszakai hívások és SMS-ek – szolgáltatói korlátozások. Figyelmeztető SMS-k a semmibe vagy tároló helyre Mit tehet az előfizető a számlapanasza esetén, mire alkalmas a tanúsított zárt számlázási rendszer?

Ismeretlen vészhelyzet VIGYÁZZ JÖN A DIGITÁLIS ÁTÁLLÁS !

Köszönöm a figyelmet