2009/2010. tanév szaktanácsadói tevékenysége

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
NYÍREGYHÁZI VASVÁRI PÁL GIMNÁZIUM
Advertisements

Sárik Zoltán A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet szakmai működésének rendszere és fejlesztésének perspektívái.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
Iskolánkról.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
integrációs szaktanácsadó
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
Tehetségpont létrehozása
A szaktanácsadás támogató szerepe
Fejlesztő célú szaktanácsadás
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
tanév SZAKTANÁCSADÁS Dr. Sarkadiné Keszi Gabriella tanév SZAKTANÁCSADÁS.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
„Intelligens iskola megvalósulása a Kaposvári Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban” author A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
SZAKTANÁCSADÁS ÉRTÉKELÉSE 2010/2011 TANÉV
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A kerettantervek fejlesztése
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.

 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Érettségi tájékoztató 2013/2014-es tanév. Az érettségi vizsga menete Írásbeli időszak: május –Az érettségi időpontokat külön táblázatban olvashatják.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Közgazdaság szakmacsoport
KRE TFK Nyári Akadémia, Nagykőrös
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A szaktanácsadó segítő szerepe
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
Tantárgygondozó szaktanácsadás
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
A fejlesztő célú szaktanácsadás
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
BUDENZ JÓZSEF ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM Oktatási modellünk, továbbtanulási eredményeink 2014/2015. tanév.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Dr. Pompor Zoltán Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szakmai vezető Szakértő és szaktanácsadó.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
VIZSGÁZÓK SZÁMA Tantárgy neve Közép- szinten Emelt szinten matematika magyar nyelv.
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
főosztályvezető-helyettes
Tanácsok a portfólió készítéséhez
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
Előadás másolata:

2009/2010. tanév szaktanácsadói tevékenysége Dr. Sarkadiné Keszi Gabriella 2009/2010. tanév szaktanácsadói tevékenysége

SZAKTANÁCSADÁS 1993. évi LXXIX. törvény 36. § (2) szerint nyújtható pedagógiai szolgáltalások:

TÖRVÉNY SZERINTI TEVÉKENYSÉGEK pedagógiai programok, helyi tantervek, házirendek és más dokumentumok elemzése, elkészítésének és alkalmazásának segítése, pedagógiai fejlesztő tevékenység elemzése, értékelése, segítése,

tankönyv és taneszközök készítésének, kiválasztásának segítése, pedagógiai módszerek, eszközök, eljárások megismertetése, terjesztése, egyéni szakmai tanácsadás.

SZAKTANÁCSADÁS MŰKÖDTETÉSE 2008/2009. tanévtől a Mérei Intézet szolgáltatás alapon, a megrendelők (az iskolák) igényei szerint. Az intézmények számára meghatározott órakeret erejéig.

2009/2010-BEN A középiskolák igényelhető órakerete: 5970 óra Ebből kértek 2430 órát Fazekas tanárai ebből teljesítettek 736 órát

Az intézmény kér egy szolgáltatást, megjelöli a személyt, akivel együtt kíván dolgozni. A Mérei Intézet kialakítja a kapcsolatot. A szakértő és a szaktanácsadó EGYÜTT látogatja meg az intézményt. A teljesítés végén pontos elszámolás (4000.-Ft/óra).

A SZAKTANÁCSADÓK FŐ FELADATAI a tartalmi innováció segítése, szakmai módszertani segítségnyújtás, információközvetítés pedagógiai feladatonként és intézménytípusonként

INTÉZMÉNYI IGÉNYEK SZAKTERÜLETEK ALAPJÁN

Angol nyelv 21 Gyermek- és ifjúságvédelem 19 Matematika 18 Német nyelv, magyar nyelv és irodalom, vizuális nevelés 15 Földrajz, informatika 13 Könyvtárpedagógia 12 Testnevelés, biológia 11

Intézményvezetés, kémia 10 Fizika 9 Kollégium, osztályfőnöki nevelés 8 Történelem, ének-zene 7 Diáktanácsadás 5 Francia nyelv, orosz nyelv 1

SZAKMACSOPORTOK Kereskedelem-marketing 6 Közlekedés 5 Informatika , közgazdaság 4 Gépészet, elektronika 3 Szociális szolgáltatás, környezetvédelem 2

Építészet, egészségügy 1 Könnyűipar 0

2008/2009. TANÉV IGÉNYEI SZAKTÁRGYANKÉNT

FAZEKAS SZAKTANÁCSADÓI MUNKÁJA

2008/2009. TANÉVBEN

2009/2010. TANÉVBEN

Mérés-értékelési munkák Feladatlapok készítése, értékelése, elemzése Tanulmány a nyelvi előkészítős osztályokról

SZAKTANÁCSADÓI TEVÉKENYSÉG 2009/2010-BEN Korszerű tanítási módszerek bemutatása Jó gyakorlatok terjesztése Mérési eredmények kiértékelése Tanmenetkészítés- Érettségi tételek elkészítésének segítése

Pedagógusok munkájának értékelése Intézmények közötti együttműködés elősegítése Bemutató óra tartása

SZAKTANÁCSADÓK KIVÁLASZTÁSA PÁLYÁZAT ÚTJÁN FOLYAMATOSAN A LISTÁN LÉVŐK FOGLALKOZTATÁSA ELÉGEDETTSÉGI KÉRDŐÍV

Szaktanácsadást 66 intézmény igényelt, ez az intézmények 65 %-a Szaktanácsadói listán szerepel: 122 fő ebből a Fazekas Gyakorló Gimnázium tanárai/szaktanácsadói: 23 fő

MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS pályázat feltétele az Intézet szakértőinek tapasztalatszerzése (óralátogatásAok) A munka folyamatos figyelemmel kísérése Csak az intézeten keresztül lehet a szaktanácsadókat felkérni

A jegyzőkönyvek színvonalának emelése Innovációs műhelyek havonta több szakterület képviselőivel Továbbképzések 50 %-án való részvétel

TOVÁBBKÉPZÉSEK 2009/2010-ben Innováció Támogató, fejlesztő szakmai szolgáltatás Ellenőrző, értékelő szakértői tevékenység

Professzió, progresszió a pedagógiai szolgáltatásban Szaktanácsadó személyisége, jogszabályi változások 122 főből 26 fő NEM vett részt Honlapon található anyagok: www.fppti.hu (szaktanácsadás-értekezletek, szakmai anyagok)

SZAKTANÁCSADÓ SZEMÉLYISÉGE Egészséges alázat a szakma iránt Továbbképzéseken rendszeresen részt vesz Rendszerszemlélettel rendelkezik Elfogadó attitűdöt mutat Modellnyújtó

Bizalmon alapuló kapcsolat kialakítására törekszik Sikerorientált Képes mások ösztönzésére Magas szintű kommunikációs és kifejezőkészséggel rendelkezik

Képes konfliktusokat kezelni Tárgyilagos Az információkat diszkréten kezeli

ÖNVIZSGÁLAT Egészséges önkritikával rendelkezik AUGUSZTUS végén nyilatkozat (www.fppti.hu szaktanácsadás), mely alapján felkerül a szaktanácsadói listára

Köszönöm szépen a figyelmet. sarkadine.gabriella@fppti.hu