Előadó: Faragóné Bircsák Márta

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A hálózattá alakulás útján
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium
Korai fejlesztés, korai intervenció tapasztalatai Biztos Kezdet mentorképzés Velence Meszéna Tamásné Apáczai Nevelési és Általános Művelődési Központ.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
A szaktanácsadás támogató szerepe
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
EGYENSÚLYBAN A VILÁGGAL
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
SEGÍTÜNK,HOGY SEGÍTHESS!
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség, sajátos nevelési igény
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Pedagógiai szakszolgálat
Az Inklúziós Index hazai adaptációja
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Óvoda-, és iskolapszichológia Magyarországon
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Integráló iskolák a közoktatásban
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ 2005/2006.tanév I. félév Csíkvárné Takács Anikó Módszertani Központ vezetője.
KRE TFK Nyári Akadémia, Nagykőrös
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
Információs nap szeptember 8..
A szaktanácsadó segítő szerepe
A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATOK MEGÚJULÁSÁNAK SZAKMAI TÁMOGATÁSA, EREDMÉNYEI (TÁMOP B) Kapcsáné Németi Júlia szakmai vezető.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Új feladatok, új szakemberek, megújult intézmény a járás területén
Működését meghatározó törvények,rendeletek évi CXC törvény a nemzeti köznevelésről -15/2013-as EMMI rendelet a szakszolgálati intézmények működéséről.
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
Információigények a kliens oldaláról  Specifikus ellátás? Többletszolgáltatás: miért? -Ki észlel, ki jelez? -Ki tájékoztat?  Milyen típusú ellátásra.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Ágazatközi együttműködés
főosztályvezető-helyettes
Közoktatási alapismeretek
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

Előadó: Faragóné Bircsák Márta „Oszd meg szellemi lényedet azokkal, akik veled úton vannak, közölj annyit, amennyit tudsz, és fogadd el, mint valami felséges ajándékot, ami tőlük feléd visszaérkezik.” (Albert Schweitzer) A 35 éves ÓVODA, ÁLTALÁNOS ISKOLA, EGYMI struktúra váltás utáni bemutatása 1035 Bp. Szellő u. 9-11. www.szelloegymi.hu Előadó: Faragóné Bircsák Márta igazgató Bp. 2009. 10. 20. 2017.04.04.

Vázlat Terápiás szolgáltatás Az Óvoda, Általános Iskola, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény szerkezeti felépítése Az EGYMI szakszolgálatként ellátott feladatkörei Az EGYMI szakmai szolgáltatásai Az EGYMI megalakulása Az autizmussal élők csoportja Gyógypedagógiai óvoda Értelmileg akadályozottak tagozata Eltérő tantervű, tanulásban akadályozott gyermekek általános iskolája Logopédia Konduktív pedagógia EGYMI szakmai szolgáltatás Gyógytestnevelés Terápiás szolgáltatás 2017.04.04.

Az Óvoda, Általános Iskola, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény szerkezeti felépítése 2017.04.04.

Az EGYMI szakszolgálatként ellátott feladatkörei Gyógypedagógiai tanácsadás Korai fejlesztés és gondozás Fejlesztő felkészítés Logopédiai ellátás Konduktív pedagógiai ellátás Gyógytestnevelés Utazószakember-hálózat működtetése 2017.04.04.

Az EGYMI szakmai szolgáltatásai Szaktanácsadás, amelynek feladata az oktatási, pedagógiai módszerek megismertetése és terjesztése Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének segítése, szervezése Tanulói tájékoztató, tanácsadó szolgálat, amelynek feladata a tanulók, a tanulóközösségek, a diákönkormányzatok segítése, a jogaik érvényesítéséhez szükséges ismeretek nyújtásával, tanügyigazgatási, közgazdasági, jogi stb. információk 2017.04.04.

2. AZ EGYMI MEGALAKULÁSA 2017.04.04.

Az autizmussal élők csoportja 2017.04.04.

Értelmileg akadályozott gyermekek tagozata 2017.04.04.

Gyógypedagógiai óvoda 2017.04.04.

Eltérő tantervű, tanulásban akadályozott tanulók általános iskolája 2017.04.04.

Logopédia 2017.04.04.

Konduktív pedagógia 2017.04.04.

EGYMI szakmai szolgáltatás 2017.04.04.

Gyógytestnevelés 2017.04.04.

Terápiás szolgáltatás 2017.04.04.

Terápiás szolgáltatás 2017.04.04.

Terápiás szolgáltatás 2017.04.04.

A fejlődést segítő tapasztalatok és hibák értékké formálása A befogadó intézmények és az EGYMI együttműködése jó és hatékony Kerekasztal konferenciák, közös fórumok, tapasztalatcserék, konzultációk, esetmegbeszélések, szakmai napok, nyíltnapok, intézménylátogatások Integratív továbbképzésen való közös részvétel, kéttanáros modell az integráció szolgálatában című továbbképzésen való részvétel, folyamatos pályázatokkal egyre több inklúzív intézmény bevonása a továbbképzésekbe Folyamatos, élő kapcsolat az ELTE BGGYTK-val Humánerőforrás bővítése a szakszerű ellátás érdekében Akadálymentesítés, eszközök biztosítása, pályázatok Egymáshoz közeli intézmények ellátása (időtakarékosság) Együttműködés a főváros és az ország EGYMI-jeivel, munkálkodás a hálózattá épülésen 2017.04.04.

Egység Integráció= egységesülés Ahol egység van, ott nincs kétség Egység: önmagunkkal, a reánk bízottakkal a fenntartóval a kollégákkal inklúzív intézményekkel szakértői bizottságokkal PSZI-vel nevelési tanácsadókkal pszichológusokkal segítő szakemberekkel orvosokkal, védőnőkkel szociális intézményekkel 2017.04.04.

KÖSZÖNÖM AZ EGYMI-NEK SZENTELT MEGTISZTELŐ FIGYELMET! 2017.04.04.