Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
BUDAPEST Budapest Fejlesztési Pólus BUDAPEST INNOPOLISZ Program Benedek Zsolt november 15.
Advertisements

HOL TARTUNK MOST? GÁRDONYI HELYI TDM TDM Szakmai Nap november 21.
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
Aktuális pályázati lehetőségek
Új esély a turisztikai desztinációk számára - amit a TDM-ről tudni kell Zalaegerszeg Február 24. Ligeti Ádám.
QUO VADIS TURIZMUS? MSZP kormányzati ígéretei •Dr. Kiss Elemér Kancellária miniszter: „reálértékén megőrizzük a turisztikai támogatásokat…” május.
Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály
A Magyar Turizmus Kártya bemutatása
A klaszterek mint az egészségturizmus hálózati lehetőségei
Bozzay Andrásné főosztályvezető
A fesztiválok turisztikai jelentősége Magyar Fesztivál Szövetség Évadzáró Konferenciája november Százhalombatta.
Turizmus gazdaságtan 2..
A kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia céljai, alapelvei Kerékpáros Tárcaközi Bizottság január 28. DR. KOVÁCS MIKLÓS turisztikai szakállamtitkár.
A Budapest-Közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóság 2009 évi tevékenysége. MagyarországBudapest-Közép-Dunavidék április 20. Domonyvölgy.
Turisztikai helyzetkép a balatoni turisztikai régióban Siófok, október 2. Székely György Hivatalvezető.
ÉMOP 1.Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése A turisztikai pályázatok gazdaságélénkítő hatása az Észak-Magyarországi régióban.
„Gyógyító Régiók” A MÁTRAI GYÓGYINTÉZET Munkacsoportja Vezető: Dr. Urbán László A MÁTRAI GYÓGYINTÉZET Munkacsoportja Vezető: Dr. Urbán László.
DAOP turisztikai pályázatok Előadó: Fekete Klára DARFÜ Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft július 29.
2. Piaci gazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban
2 A biztosítási piac 2013 első félévében 5,15%-ot nőtt (436 milliárdos díjbevétel)..
Marketing az egészségügyben Dr. Szalkai Iván E-consult 2000 Rt.
A TURIZMUS GAZDASÁGTANA A NEMZETKÖZI AGROTURISZTIKAI FESZTIVÁL gazdasági hatása Előadó:Pintérné Kanyó Judit október 29.
„Hogyan tegyük városunkat vonzóvá testvérvárosaink számára” Nemzetközi Turisztikai Konferencia Kaposvár, május 22.
Turisztikai Fórum Gárdony, november Program: I.Köszöntő és bevezető szezonértékelő az önkormányzat szemszögéből Tóth István polgármester II.Szezonértékelő.
Gyógy-és wellness turizmus a Dél-dunántúli régióban
UTAZÁS Nemzetközi Idegenforgalmi Kiállítás és Vásár Futár Veronika február 21.
TDM Szakmai Nap november 21.
A világ legnépszerűbb turisztikai desztinációi Készítette: Gyarmati Zoltán Hajdú Júlia.
Szállodagazdálkodás és vezetés I
A nemzeti számlák rendszere
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
B ÉRES G YÖRGY Gazdasági főigazgató Az egészségügy háttérszolgáltatásának és egyéb népgazdasági ágazatoknak a kapcsolata március 31.
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
Országos Tourinform Találkozó Megújult Magyar Turizmus Zrt. Marketingterv november 14.
Egészségturizmus fogalma
Budapest turisztikai marketingje Készítette: Géra Gabriella.
HÚZ-E AZ ÁGAZAT? A MAGYAR TURIZMUS VERSENYKÉPESSÉGE
A Fertő mente turizmusa Kundi Viktória PhD hallgató április 27.
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
A kormányzati K+F+I politika prioritásai, különös tekintettel a gyógyszeriparra Dr. Nikodémus Antal Nemzetgazdasági Minisztérium, Innovációs és K+F Főosztály.
A Dél-Dunántúli régió gazdaságában rejlő potenciál – a KKV-k szerepe a gazdaságfejlesztésben.
Balatoni Regionális Turizmus Szövetség 201l. 1o.21. Balatonföldvár Hoffmann Henrik Elnök Regionális TDM Szövetség -lehetőség, -kihívás, -siker? Regionális.
Magyar Turizmus Zrt. Dél-Dunántúli RMI Marketingterv prezentáció
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
Balaton régió turizmusában
turizmusért felelős helyettes államtitkár
A Nemzetközi Turizmus eredményei 2013-ben és kilátások 2014-ra UTAZÁS Fórum Budapest 2014 Február 27 Zoltán Somogyi Executive Director.
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
Dr. Lőrincz Katalin, Priszinger Krisztina,
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
A Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai marketing tevékenysége Dr
UTAZÁS FÓRUM 2013 „T ö bb vend é get szeretnénk…” Kőnig Erika marketing igazgató stratégiai kapcsolatok, promóciók.
A gyógy- és wellness szállodák működtetésének tapasztalatairól Dr. Niklai Ákos, a Magyar Szállodaszövetség elnökének előadása a „Termálvíz alapú nemzeti.
A szakmai gyakorlat megszerzésének lehetséges formái és tapasztalatok a non-profit szférától a for-profit vállalkozásokig. Dr. Fritz Péter főiskolai docens.
Családbarát szolgáltatások Tényleg jó üzlet? december 2.
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
Gere Bor Hotel **** Villány ( ) Készítette: Héhl Leila.
Az Országos egészségturizmus fejlesztési stratégia gyakorlati alkalmazása Mosonmagyaróvár példáján bemutatva Printz-Markó Erzsébet NYME-AK, Turizmus Intézet,
KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium
Balaton „Tengernyi élmény itthon”. A legjelentősebb belföldi fogadóterület I-IX. hó: (22,2,%) A teljes vendégforgalom alapján második I-IX.
A turizmus fejlesztési irányai Magyarországon Zalaegerszeg, május 21. Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó.
„ÚJRAKEZDÉS” ISD Dunaferr Zrt a gondoskodó létszámleépítés „ az Acélalapítvány lehetőségei”
Az osztrákok utazási szokásai Magyarországon, Rot-Weiß-Rot in Ungarn Bécs, május 10. Kovács Balázs – MT Zrt. ausztriai külképviselet.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
Budapest Premium Medical Port Klaszter
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Előadás másolata:

Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része

A turizmus jelentősége A bruttó hazai termék 10.5%-t adja 60%- külföldi 40% belföldi embernek biztosít munkát

A WTO előrejelzése Millió USD-ban devizabevételek 2000-ben 2010-ben a nemzetközi turizmusból: a turizmusból származó bevételek aránya a világ gazd.-ban 10.5% 12.15%

Vendégéjszakák alakulása 2000-ben

A magyar turizmus helyzete Területileg koncentrált ( Budapest, Balaton) Időbeli koncentráció (július-augusztus) Alacsony átlagköltés (120 EUR ) Rövid tartózkodási idő (3,4 nap) A belföldi turizmus alacsony részesedése

Wellness – története Kezdet USA 22 éve már Non profit Szakmai szolgáltatás 8 területen Itthon 2 éve MAGYAR WELLNESS TÁRSASÁG Non profit Szakmai és etikai szolgáltatás 14 területen

MAGYAR WELLNESS TÁRSASÁG Jogi és etikai Bizottság Natúrmedicinális Bizottság Egészségügyi és sport Bizottság Kutatási és fejlesztési Bizottság Védelmi és taktikai Bizottság Media Bizottság Oktatási Bizottság

MAGYAR WELLNESS TÁRSASÁG Utazás és Turizmus Bizottság Gasztronómiai Bizottság Környezetvédelmi Bizottság TQM Bizottság Gazdasági Bizottság Belkereskedelmi Bizottság Külkereskedelmi Bizottság

A szállodák a wellness szolgáltatások potenciális helyszínei Városi szállodák City Hotels Üdülőszállodák Resort Hotels Gyógyszállodák SPA-Wellness Hotels

A Széchenyi Terv programjai és állami társfinanszírozása 2001-ben (Mrd Ft.) Vállalkozáserősítő program 31,4 Lakásprogram 69,9 TURIZMUSFEJLESZTÉSI P. 25,0 Kutatási fejlesztési programok 17,5 Információs társ.- és g.fejl.-i p. 15,0 Autópálya-építési prog. 132,0 Regionális gazd.építési progr. 5,0 Összesen: 295,9

A Széchenyi Terv turizmus alprogramjai EGÉSZSÉGTURIZMUS Konferenciaturizmus Kastélyok és várak Tematikus parkok Lovas turizmus Más turisztikai termékek Turisztikai információs rendszer

Hotel Boom Befektetési láz A 4-5 *-s szállodai kapacitás + 38%-l nő 3500 új szállodai szoba lép be 600 millió USD invesztíció ( )

Az egészségturizmus, mint a turizmus fejlődő ágazata Két fő ága: Gyógyturizmus Wellnessturizmus

Az egészségturizmus előnyei A vendégek magas fajlagos költése Hosszú tartózkodási idő Szezonális ingadozás kicsi Meglévő nemzetközi elismertség Növekvő kereslet, visszatérő vendégkör

A gyógyszállodákban alkalmazott fizioterápiás eljárások Balneo- és hydroterápia Elektroterápia, elektro-hydroterápia Mechanoterápia Speciális pakolások Inhaláció Mágneses tér-terápia Fototerápia

A Wellness ajánlatok értékesítése a szállodákban A marketing kommunikációban használt főbb szempontok: Az egészség prioritása Életszemlélet változás: testi-lelki harmónia Egészségesebb táplálkozás Mozgásigény növelése Természet közeli élet megvalósítása

A wellness által elérhető erdmények a vendégnél Fittség, egészség Mentális pszichés kiegyensúlyozottság Jó közérzet Kiváló teljesítőképesség

A wellness szolgáltatások szállodai értékesítésének feltételei Standardok kidolgozása Szolgáltatás menedzsment – minőségbiztosítás Orvos marketing az egészségturizmusban Képzések, tréningek

Milyennek kell lennie a wellness ajánlatok árainak? Megfelelő alapot biztosítson bevételre Tükrözzék a szálloda szolgáltatásinak színvonalát, piaci pozícióját Feleljenek meg a keresletnek Feleljenek meg a konkurencia kihívásainak Logikus, átlátható, differenciált

Hogyan segíthet a Magyar Wellness Társaság ? Kidolgozza a hazai wellness standardjeit Adaptálja a nemzetközileg már elfogadott eljárásokat + „jogosítványok” Minőségbiztosítási rendszert működtet Képzéseket, tréningeket szervez, közreműködik