Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része
A turizmus jelentősége A bruttó hazai termék 10.5%-t adja 60%- külföldi 40% belföldi embernek biztosít munkát
A WTO előrejelzése Millió USD-ban devizabevételek 2000-ben 2010-ben a nemzetközi turizmusból: a turizmusból származó bevételek aránya a világ gazd.-ban 10.5% 12.15%
Vendégéjszakák alakulása 2000-ben
A magyar turizmus helyzete Területileg koncentrált ( Budapest, Balaton) Időbeli koncentráció (július-augusztus) Alacsony átlagköltés (120 EUR ) Rövid tartózkodási idő (3,4 nap) A belföldi turizmus alacsony részesedése
Wellness – története Kezdet USA 22 éve már Non profit Szakmai szolgáltatás 8 területen Itthon 2 éve MAGYAR WELLNESS TÁRSASÁG Non profit Szakmai és etikai szolgáltatás 14 területen
MAGYAR WELLNESS TÁRSASÁG Jogi és etikai Bizottság Natúrmedicinális Bizottság Egészségügyi és sport Bizottság Kutatási és fejlesztési Bizottság Védelmi és taktikai Bizottság Media Bizottság Oktatási Bizottság
MAGYAR WELLNESS TÁRSASÁG Utazás és Turizmus Bizottság Gasztronómiai Bizottság Környezetvédelmi Bizottság TQM Bizottság Gazdasági Bizottság Belkereskedelmi Bizottság Külkereskedelmi Bizottság
A szállodák a wellness szolgáltatások potenciális helyszínei Városi szállodák City Hotels Üdülőszállodák Resort Hotels Gyógyszállodák SPA-Wellness Hotels
A Széchenyi Terv programjai és állami társfinanszírozása 2001-ben (Mrd Ft.) Vállalkozáserősítő program 31,4 Lakásprogram 69,9 TURIZMUSFEJLESZTÉSI P. 25,0 Kutatási fejlesztési programok 17,5 Információs társ.- és g.fejl.-i p. 15,0 Autópálya-építési prog. 132,0 Regionális gazd.építési progr. 5,0 Összesen: 295,9
A Széchenyi Terv turizmus alprogramjai EGÉSZSÉGTURIZMUS Konferenciaturizmus Kastélyok és várak Tematikus parkok Lovas turizmus Más turisztikai termékek Turisztikai információs rendszer
Hotel Boom Befektetési láz A 4-5 *-s szállodai kapacitás + 38%-l nő 3500 új szállodai szoba lép be 600 millió USD invesztíció ( )
Az egészségturizmus, mint a turizmus fejlődő ágazata Két fő ága: Gyógyturizmus Wellnessturizmus
Az egészségturizmus előnyei A vendégek magas fajlagos költése Hosszú tartózkodási idő Szezonális ingadozás kicsi Meglévő nemzetközi elismertség Növekvő kereslet, visszatérő vendégkör
A gyógyszállodákban alkalmazott fizioterápiás eljárások Balneo- és hydroterápia Elektroterápia, elektro-hydroterápia Mechanoterápia Speciális pakolások Inhaláció Mágneses tér-terápia Fototerápia
A Wellness ajánlatok értékesítése a szállodákban A marketing kommunikációban használt főbb szempontok: Az egészség prioritása Életszemlélet változás: testi-lelki harmónia Egészségesebb táplálkozás Mozgásigény növelése Természet közeli élet megvalósítása
A wellness által elérhető erdmények a vendégnél Fittség, egészség Mentális pszichés kiegyensúlyozottság Jó közérzet Kiváló teljesítőképesség
A wellness szolgáltatások szállodai értékesítésének feltételei Standardok kidolgozása Szolgáltatás menedzsment – minőségbiztosítás Orvos marketing az egészségturizmusban Képzések, tréningek
Milyennek kell lennie a wellness ajánlatok árainak? Megfelelő alapot biztosítson bevételre Tükrözzék a szálloda szolgáltatásinak színvonalát, piaci pozícióját Feleljenek meg a keresletnek Feleljenek meg a konkurencia kihívásainak Logikus, átlátható, differenciált
Hogyan segíthet a Magyar Wellness Társaság ? Kidolgozza a hazai wellness standardjeit Adaptálja a nemzetközileg már elfogadott eljárásokat + „jogosítványok” Minőségbiztosítási rendszert működtet Képzéseket, tréningeket szervez, közreműködik