Önkormányzati kihívások  Speciális piac, működése kihat a teljes társadalomra és a gazdasági szférára  Változó elvek, változó közigazgatási, változó.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
Verfasser · weitere Angaben
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Projektzárás „Komplex szervezetfejlesztési projekt megvalósítása Kaposvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalánál” ÁROP-1.A.2/B
A Nemzeti Fejlesztési Terv Logisztika a gyakorlatban Nemzetközi Szakkiállítás Szeptember 12. Jobbágy Valér Nemzeti Fejlesztési Terv és EU Támogatások.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
Szekszárd Megyei Jogú Város településfejlesztési koncepciójának és integrált városfejlesztési stratégiájának aktualizálása Partnerségi egyeztetés.
ROP önkormányzati alkalmazás-szolgáltató (ASP) központok -
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? Az EU intézmény rendszere,
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Stratégiai tervezés.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Közigazgatási technológia
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Dr. Bakonyi Péter helyettes államtitkár Az információs társadalom kialakításának kiemelt feladatai Agrárinformatikai Fórum Budapest, 2003.
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
Szervezetfejlesztési Program
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
Nemzeti Fejlesztési Terv (NFT) = Európa Terv Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program (HEFOP) 4.4 intézkedés: Egészségügyi információ- technológiai.
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
| június 27. | MKT vándorgyűlés E-kormányzat és versenyképesség Dr. Paál Péter MKT Informatikai Szakosztály Vezérigazgató, IBM Magyarország.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október Keringer Zsolt MCE Konferencia 2008 A controlling gyakorlata ASP alapú közigazgatás lehetőségei.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
Munkavédelem és controlling
Integrált közösségi szolgáltató terek
Budapest, december 6.1/12 A kistérségi rendszerépítés helyi tervezésének és módszertani támogatásának új hangsúlyai Dr. Németh Jenő IDEA Kistérségi.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Foglalkoztatás-politika
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Érdekképviselet, képzés, távmunka Bihall Tamás alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Budapest, december 7.
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt Önkormányzatok tájékoztatása Szerződésrendszer Csatlakozási segédletek BM információs nap Dr.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
Önkormányzati ASP Központ felállítása projekt
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
Dr. Apjok András Budapest, SZIM, Magyar Információs Társadalom Stratégia Az egészségügyi és szociális ágazati információs stratégia ismertetése,
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Az Államreform Operatív Program évi akcióterve.
Az önkormányzati ASP rendszer jegyzői szemmel Dr. Vincze Ferenc címzetes főjegyző Hajdúszoboszló Város Önkormányzata Pajna Sándor vezérigazgató eKÖZIG.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
A pénzügyi kimutatások könyvvizsgálatának tervezése 300
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Önkormányzati kihívások  Speciális piac, működése kihat a teljes társadalomra és a gazdasági szférára  Változó elvek, változó közigazgatási, változó telepítésirányítási koncepciók.  Új stratégiák, ügyfélközelség, hatékonyság  Irányítási, döntési, tervezési szféra decentralizáció, delegált szerep és felelőségi körök  EU csatlakozás, regionális fejlesztési irányelvek, ajánlások és lehetőségek  Megváltozott önkormányzati szerepkörök  Hatékony erőforrás gazdálkodás kényszere

Kibővült feladatrendszer Hagyományos  Irányítási  Szabályozási  Jogalkalmazói, hatósági  Közigazgatási Új  Szolgáltatási  Kapcsolat építési  Közvetítői, integrációs  A helyi társadalmi, gazdasági élet összhangjának felelőse  A helyi társadalmi, gazdasági élet összhangjának katalizátora

e-Önkormányzat projekt Magyar Információs Társadalom Stratégia- MITS e-Önkormányzat Részstratégia e-Önkormányzat Ágazati Informatikai Stratégia Az e-Önkormányzat kiépítése keretében az elektronikus ügyintézés és ügyfélszolgálat megvalósítása. amelyben mind az üzleti szféra, mind pedig a lakosság részére nyújtott szolgáltatások szerepelnek. A megvalósítási folyamatban, kiemelt szerephez jutnak az „önkormányzati” elektronikus ügyintézési szolgáltatásokra vonatkozó ajánlások;  eEurope programok, Common List of Basic Public Services ajánlás  Nemzeti Fejlesztési Terv az e-közigazgatás fejlesztésre vonatkozó operatív programja, (GVOP 4. 3.x prioritás )

A Gazdasági Versenyképesség Operatív Program (GVOP „B”) célja: „Az Információs társadalom és gazdaságfejlesztés, ezen belül az önkormányzatokra vonatkozó intézkedés: Az E-közigazgatás fejlesztése (helyi önkormányzatok)”.  Átlátható, követhető döntéshozatali és ügyintézési folyamatok, eljárások  Költségtakarékosan működő közigazgatási rendszer megteremtése  Az EU tagállami közigazgatási rendszer kialakítási feltételeinek biztosítása

A Gazdasági Versenyképesség Operatív Program (GVOP) határozza meg az irányt, mi menedzseljük a technológiát. Nagyobb rugalmasság és transzparencia az önkormányzati vezetésben

Út a sikeres pályázatig Milyen legfontosabb lépések szükségesek az e-közigazgatás bevezetési stratégia elkészítése, vagy frissítése illetve a pályázat elkészítése során?  Kiindulási helyzet meghatározása (pl. SWOT analízis segítségével)  Stratégiai célok és célértékek meghatározása a központi célkitűzések lokalizálásával  Cél  Célérték  Eszköz  Stratégia elkészítése vagy frissítése a releváns szakágazati stratégiákkal összhangban  Előzetes piaci felmérés  Megvalósítandó szolgáltatások kiválasztása a befektetett munka és az általa elérhető haszon (pl.: x nappal rövidebb ügyintézési idő) alapján  Üzleti terv (Költség és bevételi terv egyaránt!)  Projekt terv elkészítése

A fejlesztések megvalósítása a rendelkezésre álló források alapján.  Közbeszerzés lebonyolítása (EU-s értékhatár feletti)  Vevő oldali projekt menedzsment és minőségbiztosítás  Kockázat menedzsment (monitoring)  Folyamatos audit, célértékek vizsgálata (mit akarunk elérni?)

A Szekszárd MJV felvállalt központi szerepe az e-közigazgatás bevezetésében Az eddig megvalósított fejlesztések során felhalmozódott szakmai tapasztalatok és a rendelkezésre álló komolyabb infrastruktúra hasznosítása miatt kiemelt feladat a környező kistérségek támogatása és lehetőség szerinti bevonása a fejlesztésekbe.  Fejlesztési együttműködések  Technológiai transzfer  Roll-out bevezetési módszertan  Alkalmazásszolgáltatás, hosting biztosítása

A T-Systems és Geoview Systems felelőssége, az intelligens/szolgáltatató önkormányzat megteremtésében A portfolió biztosításán túl, hogyan és milyen üzleti modell mentén lehet „önzetlenül” szakmai koordinációt és iránymutatást adni a szolgáltató önkormányzat kialakításához.  Best Practices - Legjobb gyakorlat, iparági standardok létrehozása, biztosítása  Szakmai érdekképviseleti tevékenység a központi kormányzat felé  Szakmai tanácsadás  Portfolió bemutatása  Katalógus  Esettanulmányok  Stratégiai együttműködés  Szolgáltatási modellek kialakítása  Alkalmazásszolgáltatás (Data Centerek létrehozása)  PPP

Alkalmazás szolgáltatás üzleti és technológiai modellje KivitelezésTelepítés Vevőre szabott Szabványos „best practices” Több ügyfeles Megoldás Távműködtetésű Elhelyezés Környezet Hozzáférés Ár Projekt költségvetés és erőforrás korlátok VilághálóExtranet Mobil WAN / LAN Dedikált vonal DedikáltMegosztott Szolgáltatásnyújtó - igénybevevő Szakosított

Konkrét feladatok - Konkrét megoldások…  Amely az Önkormányzat minden „területét” átfogja (Közgyűlés – Polgármesteri Hivatal – Lakosság)  Tartalmazza a hálózat, hardver szoftver és oktatás elemeket teljes körűen  Elősegíti az „elektronikus ügyintézés” és az „egyablakos ügyintézés” megvalósításához szükséges alapok lerakását  Támogatja a közgyűlés, a Hivatal és a lakosság közötti kapcsolatot  Amely modern, korszerű, hatékony  Felvállalt kapcsolódás, az Magyar Információs Társadalom Stratégia e-önkormányzat megvalósításának folyamatához

Minőségi ugrás az e-Szekszárd projekt - I Az önkormányzat Elektronikus ügyintézés bevezetése Szekszárd MJV-ban és kistérségében néven meghirdetett átfogó informatikai programjának köszönhetően Szekszárdon és kistérségében a települések hatókörében az információ-szolgáltatás korszerűbbé válik, valamint megteremtődik az elektronikus ügyintézés teljes keretrendszere. A megvalósításért felelős konzorcium, a projekt keretén belül nemcsak a funkció ellátást biztosító alkalmazások kialakítását végzik, hanem Szekszárd és kistérségének a Szolgáltató önkormányzat GVOP pályázati kiírással harmonizáló informatikai stratégiai céljainak megvalósítását is. A jelenlegi projekt legfőbb célja Szekszárd és környéke szempontjából a közös célokból adódó előnyök kihasználása, többek között a központi üzemeltetési költségek csökkentésével. Az elektronikus ügyfélszolgálat és az önkormányzati portál segítségével 26 kistérségi település válik elérhetővé.

Minőségi ugrás az e-Szekszárd projekt - I A Pályázat keretében megvalósításra kerülő alkalmazások :  Városi és Kistérségi gyűjtőportál  EU CLBPS* 1-2. szolgáltatási szint elérése és meghaladása  G 2 Portál engine – 26 db település  Adatfeltöltés  Elektronikus ügyfélszolgálati rendszer kialakítása  EU CLBPS* 3. szolgáltatási szint elérése és meghaladása  Elektronikus adózási rendszer kialakítása :  EU CLBPS* 3. szolgáltatási szint elérése és meghaladása  Elektronikus szociális rendszer  Elektronikus beszerzési rendszer  Elektronikus pénzügyi, számviteli, kontrolling rendszer * Common List of Basic Public Services – CLBPS

Minőségi ugrás az e-Szekszárd projekt - III  Jószolgálat, a Koncorcium további vállalásai A projekt végrehajtása során kitüntetett figyelmet szentelnek a szolgáltató önkormányzatok kialakításáról szóló uniós irányelveknek, a Szekszárd és a kistérség informatikai stratégiájában leírtaknak, valamint a „Közszolgáltatók Internet szabályaira” vonatkozó ajánlások betartásának.  Egyéb  Az ajánlat része a rendszer futtatásához javasolt hardver és szoftver elemek ajánlása.  beruházások megvalósításában projektmenedzsment szinten veszünk részt.  A vállalás tartalmazza a többlettartalom megvalósítást is a projekt keretein belül  Rendszerek felhasználói oktatása  Rendszerek rendszergazdai oktatása  Projekttervezés, projektmenedzsment, minőségbiztosítás  Rendszerüzemeltetés (16 hónap)

e-Szekszárd infokommunikációs modell Közgyűlési munka támogatása (e-közgyűlés) Közgyűlési munka Hivatali munka támogatása (e-hivatal, EBR, e-adó,digit. Ügyfél szolgálat) -- Hivatali munka támogatása (e-hivatal, EBR, e-adó,digit. Ügyfél szolgálat) Hivatali munka támogatása (e-hivatal, EBR, e-adó,digit. Ügyfél szolgálat) Lakosság Internet Közgyűlés és lakosság közötti kommunikáció Közgyűlés és lakosság közötti kommunikáció Hivatal és a lakosság közötti kommunikáció Hivatal és a lakosság közötti kommunikáció VPN Intézmények (e-hivatal, EBR)Intézmények (e-hivatal, EBR) Hivatal és az Intézmények közötti Hivatal és az Intézmények közötti kommunikáció Vállalkozások (e-vállalat, EBR) Hivatal és a vállalkozások közötti kommunikáció