Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
Advertisements

Igénybevevői nyilvántartás (TAJ)
Igénybevevői nyilvántartás (TAJ)
E-KÖZIGAZGATÁSI ALAPISMERETEK
Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
Tapasztalatok - aktuális kérdések
Elektronikus ügyintézés, és várható technikai fejlesztések a Növény- és Talajvédelem területén Várszegi Gábor osztályvezető augusztus 30.
Önkormányzati információs rendszer
Belépés a Szociális Ágazati Regiszterbe
oldalon elérhető, letölthető. Jelen előadás feltételezi, hogy az oktatáson résztvevő elolvasta és elsajátította az ÉTDR ún. „bevezető előadás”anyagát.
Dokumentációs, nyilvántartási és információáramlási rendszer Budapesti Módszertani Szociális Központ és Intézményei.
Az Igénybevevői Nyilvántartás és a hatósági ellenőrzési tapasztalatok
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
SZIME Konferencia, Győr, Központi Elektronikus Nyilvántartás a Szolgáltatást Igénybevevőkről (KENYSZI) Tapasztalatok - aktuális kérdések.
1 Munkáltatók részére nyújtott szolgáltatások Az eEurope-2005 megvalósítása közszolgáltatásainak (e-gov) Magyarországon A lakossági- és üzleti szféra felé.
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Szociális igazgatási-szociális szolgáltatási ismeretek
Az Ügyfélkapu TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása.
Az SZMM lehetséges szerepe Nemzeti tanácskozás a hajléktalanügyet támogató információs rendszerek kialakításának lehetőségeiről december 5.
az elektronikus építési napló
A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS JELLEMZŐI
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
Dokumentumkezelés. A 2007-es Microsoft Office rendszer dokumentumkezelési szolgáltatásai Kőnig Tibor szakmai vezető Microsoft Magyarország
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat Projektindítási, dokumentálási és portfoliószintű költségkövetési feladatok támogatása az EPM.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Nagyvállalati projektmenedzsment megoldás a Fővárosi Vízművek Rt.-nél Előadó: Fritsch Róbert CIO, Fővárosi.
Szociális és gyermekjóléti- gyermekvédelmi nyilvántartás Gyakorlatorientált képzés.
A 259/2002. (XII.18.) Korm. rendelet január 1-től hatályos módosítása
HATÓSÁGI FOLYAMATOK A FIR INTÉZMÉNYTÖRZSÉBEN KÉPZÉSEK NYILVÁNTARTÁSBA VÉTELE EKOP-1.A.1-08/C
Elektronikus adóbevallás
1 Közép-magyarországi Operatív Program Közoktatási intézmények beruházásainak támogatása KMOP ADMINISZTRATÍV TUDNIVALÓK.
A JÜB fogalma és funkciói
Tapasztalatok - aktuális kérdések
Igénybevevői nyilvántartás Intézményi interfész-3 Függvények és adatszerkezet.
Az igénybevevői nyilvántartás
KGR-program K11 rendszer bemutató oktatás
A tolnasport.hu honlap adminisztrációja Készítette a Tolna Megyei Sportszövetségek Szövetsége a Nemzeti Civil Alapprogram NCA-DP-10-D pályázata keretében.
DigiKom Többfelhasználós, hálózatos környezet Grafikus felhasználói felület Iratok, határozatok generálása, tárolása Kapcsolódás a digitális.
Kérelem elektronikus benyújtása a Szolgáltatói Nyilvántartásba
„Központi Szociális Információs Fejlesztések”
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
dr. Kása Karolina osztályvezető
Megújuló működési nyilvántartás
Az Ország Közepe kistérség szociális ellátó rendszerének korszerűsítése a szolgáltatások és a humán erőforrások fejlesztésével, az intézményi együttműködések.
ELEKTRONIKUS ADATFELDOLGOZÁS, ADMINISZTRÁCIÓ Az MLSZ ügyviteli rendszerének bemutatása, a regisztráció folyamata.
A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT ÉS TERÜLETI GYERMEKVÉDELMI SZAKSZOLGÁLAT PÁLYÁZATAI A TÁMOP KERETÉBEN PROJEKT ZÁRÓ NAP:
Változások az építőiparban – 2013 Tájékoztató az építésüggyel kapcsolatos jogszabályok január 1-e óta hatályos kivitelezőket érintő rendelkezéseiről.
SIGNUM ….. Fejlesztési dokumentumokat kezelő rendszer Dr. Fenyő Róbert Ügyvezető igazgató.
BIRDIE Business Information Reporter and Datalyser Előadó: Schneidler József.
A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények országos nyilvántartása publikus felületének bemutatása Balatonboglár, 2010.március.
A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT ÉS TERÜLETI GYERMEKVÉDELMI SZAKSZOLGÁLAT PÁLYÁZATAI A TÁMOP KERETÉBEN PROJEKT ZÁRÓ NAP:
Kereskedelmi és információs rendszer a zöldségtermesztés területén …avagy az információs szövetkezés támogatása Pető István
1 Szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatások, intézmények ágazati azonosítója, országos nyilvántartási rendszere Szociális regiszter publikus.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
TRD.  Jelszóval védett tartalom  Több felhasználó név és jelszó  Egyedi jogosultságok  Mérőeszközök  Riportok  Biztonsági mentés  Felhasználók.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg PKSZ rendszer bemutatása Önkormányzati projektvezetők.
FAIR RENDSZERKONCEPCIÓ ÉS A BEVEZETÉS LÉPÉSEI DECEMBER 17.
AZ NRSZH ELEKTRONIKUS FEJLESZTÉSEI
Úton az elektronikus levéltár felé
Az Adatbázis gyakorlati alkalmazása
Szociális regiszter publikus felület használata
Segédlet a Főpolgármesteri Hivatal
A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények országos nyilvántartása publikus felületének bemutatása Balatonboglár, 2010.március.
Elérés
Az Adatbázis gyakorlati alkalmazása
TÁMOP kiemelt projekt A „Központi szociális információs fejlesztések” c. kiemelt projekt bemutatása Vincze Viktória Budapest, december 18.
vállalatirányítási rendszer Moduláris szervezése
Vállalatirányítási rendszerek alapjai
Álláshely Nyilvántartó Rendszer
A rendszer felépülése Fenntartó – engedélye(k), ha közvetlenül nyújt szolgáltatást Intézmény/ Szolgáltató – székhely típusú szolgáltatás nyújtási hely.
Előadás másolata:

Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal A TÁMOP 5.4.2. „Központi szociális információs fejlesztések” kiemelt projekt keretében fejlesztett szoftverek bemutatói 1

A bemutató témakörei Általános rendszer-jellemzők (adminisztratív feladatok, képernyők felépítése, navigációs lehetőségek) TEVADMIN KENYSZI rendszer (cél, felhasználók, folyamat, funkcionalitás, példa) TEVADMIN IDŐSGONDOZÁS rendszer (cél, felhasználók, funkcionalitás, űrlapok, példa) SZOCIÁLIS REGISZTER rendszer (cél, felhasználók, folyamat, funkcionalitás, példa) MŰKÖDÉS ENGEDÉLYEZÉS rendszer (cél, felhasználók, funkcionalitás, példa)

1. Általános rendszer-jellemzők 3

1.1 Adminisztratív feladatok A rendszerek (oktatási környezetek!) TÁVOLI elérése TEVADMIN: https://tevadmin-oktatas.nrszh.hu SZOCREG, MUKENG: https://regiszter-oktatas.nrszh.hu Belépés Kijelentkezés Jelszó megváltoztatása 4

Belépés 5

Kijelentkezés 6

Jelszó megváltoztatása 7

LEGÖRDÜLŐ MENÜSOR: adott jogosultsággal elérhető funkciók 1.2 Képernyő-felépítés LEGÖRDÜLŐ MENÜSOR: adott jogosultsággal elérhető funkciók 8

KERESŐ képernyő 9

ŰRLAP 10

FOLYAMAT-vezérelt feladatok elvégzése 11

1.3 Navigációs lehetőségek Előrelépés: Visszalépés: Adatok megtekintése: Adatok szerkesztése: Dokumentumok letöltése: Feladat (újra)kezdése: Mentés: Ellenőrzés: 12

2. TEVADMIN – Központi Elektronikus Nyilvántartás a Szolgáltatást Igénybevevőkről (KENYSZI) Verzió: 0.8.7.0 13

2.1 A rendszer célja A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatásokat nyújtó intézmények tevékenység- adminisztrációjának (TEVADMIN) alapját képező nyilvántartási feladatok támogatása: a szolgáltatást igénybe vevő ügyfelek adatainak kezelésével, a beérkezett szolgáltatás-igénybevételi kérelmek teljes életciklusának lekövetésével, a szolgáltatás-igénybevétel dokumentálásával, különböző dokumentum-típusok generálásával, a rendszer-adatok különböző szempontú lekérdezésével. 14

A rendszer rendeltetésszerű alkalmazásával kiváltható több helyi, egyedi nyilvántartás, biztosítható a dokumentálás jogszabályi előírásoknak való megfelelősége, egyszerűbbé válik a kötelező adatszolgáltatások előállítása és a saját információs igények kielégítése. A rendszernek HOSSZÚ TÁVÚ célja a papír alapú adminisztráció kiváltása! 15

2.2 A rendszer felhasználói A TEVADMIN KENYSZI rendszert a szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatásokat nyújtó intézmények ügyintézői jogosultsággal, és/vagy elbírálói jogosultsággal rendelkező munkatársai használják. Az egyes felhasználók a csoportjaikhoz rendelt jogosultságoktól függően tudják használni a rendszer egyes funkcióit. 16

2.3 A rendszer funkciói Adminisztratív feladatok A rendszer elérése, belépés, kijelentkezés Jelszó megváltoztatása Ügyfél-adatok kezelése Ügyfél keresése Ügyfél-törzsadatok megtekintése Ügyfél-törzsadatok módosítása Ügyfél létrehozása Folyamatvezérelt feladatok végrehajtása Igénybevételi kérelem benyújtása Megállapodás rögzítése Megállapodás és értesítési dokumentumok generálása Igénybevétel szüneteltetése Igénybevétel megszüntetése Folyamattörténet áttekintése Feladatok áttekintése Igénybevételi napló készítése Lekérdezések generálása Igénybevevők száma riport Regiszter riport 17

2.4 A rendszer által támogatott ügyviteli alapfolyamat 18

2.5 Példa Feladatok: Adott Ügyfél igénybevételi kérelmének rögzítése. A rögzített kérelem további életútjának (elbírálás, megállapodás, aláírás) bemutatása. Igénybevevők száma riport elkészítése. 19

3. TEVADMIN – Idősek otthona szolgáltatást nyújtó szociális intézmények tevékenység-adminisztrációja Verzió: 0.8.7.0 20

3.1 A rendszer célja Az idősek otthona szolgáltatást (is) nyújtó szociális intézmények tevékenység-adminisztrációjának (TEVADMIN) támogatása: a szolgáltatást igénybe vevő ügyfelek egyedi elektronikus űrlapjainak kezelésével, az eltárolt űrlapok visszakövethetőségével, a nyújtott szolgáltatásra vonatkozó dokumentum- sablonok generálásával. 21

A rendszer rendeltetésszerű alkalmazásával kiváltható több helyi, egyedi nyilvántartás, biztosítható a dokumentálás jogszabályi előírásoknak való megfelelősége, egyszerűbbé válik a kötelező adatszolgáltatások előállítása és a saját információs igények kielégítése. A rendszernek HOSSZÚ TÁVÚ célja a papír alapú adminisztráció kiváltása! 22

3.2 A rendszer felhasználói A TEVADMIN Idősgondozás rendszert a bentlakásos idősgondozást nyújtó intézmények idősgondozó jogosultsággal (is) rendelkező munkatársai használják. 23

3.3 A rendszer funkciói Adminisztratív feladatok A rendszer elérése, belépés, kijelentkezés Jelszó megváltoztatása Ügyfél-adatok kezelése Ügyfél keresése Ügyfél-törzsadatok megtekintése Ügyfél-törzsadatok módosítása Dosszié kezelése Dosszié szerkesztése (tevékenység-adminisztrációs űrlapok kitöltése) Dossziétörténet megtekintése (elmentett űrlapok visszakövetése) Dokumentumsablonok generálása Folyamati mutató lekérdezés Ápolás-gondozás riport elkészítése 24

3.4 A rendszer űrlapjai 25

3.5 Példa Feladat: Adott Ügyfél Mentálhigiénés űrlapjának kitöltése. 26

4. Szociális Regiszter (SZOCREG) Verzió: 0.5.4.0 27

4.1 A rendszer célja Az új ágazati azonosító kérelem rögzítésével, jóváhagyásával és a működési engedély kiadásával összefüggő hatósági és NRSZH munkafolyamatok támogatása: a fenntartó, az intézmény, a szolgáltatási hely, valamint a nyújtandó szolgáltatás adatait rögzítő egyedi elektronikus űrlapok kezelésével, ágazati azonosító kérelem teljes életciklusának nyomon követésével, határozati és egyéb kiegészítő adatok rögzítése lehetőségének biztosításával. 28

A rendszer rendeltetésszerű alkalmazásával kiváltható több helyi, egyedi nyilvántartás, biztosítható a dokumentálás jogszabályi előírásoknak való megfelelősége, egyszerűbbé válik a kötelező adatszolgáltatások előállítása és a saját információs igények kielégítése. A rendszernek HOSSZÚ TÁVÚ célja a papír alapú adminisztráció kiváltása! 29

4.2 A rendszer felhasználói A SZOCREG rendszert, új ágazati azonosító kérelmek kezelésére a hatóságok ügyintézői, az NRSZH – ágazati azonosítók kiadásának jóváhagyásáért felelős – munkatársai használják. Az egyes felhasználók a csoportjaikhoz rendelt jogosultságoktól függően tudják használni a rendszer egyes funkcióit. 30

4.3 A rendszer funkciói Hatósági funkciók Adminisztratív feladatok A rendszer elérése, belépés, kijelentkezés Jelszó megváltoztatása Új ágazati azonosító kérelem rögzítése Fenntartó alapadatok rögzítése Intézmény alapadatok rögzítése Szolgáltatási hely alapadatok rögzítése Szolgáltatás adatok rögzítése Ágazati azonosító kérése Engedélyezés Kérelem kiválasztása Határozati és egyéb kiegészítő adatok megadása Engedély kiadása/elutasítása Egyéb Folyamattörténet és folyamatábra megtekintése 31

NRSZH funkciók Adminisztratív feladatok A rendszer elérése, belépés, kijelentkezés Jelszó megváltoztatása Új ágazati azonosító kérelem jóváhagyása Kérelem kiválasztása Kérelem ellenőrzése Ágazati azonosító jóváhagyása / technikai elutasítása Egyéb Folyamattörténet és folyamatábra megtekintése 32

4.4 A rendszer által támogatott ügyviteli alapfolyamat 33

34

4.5 Példa Feladat: Új ágazati azonosító kérelem rögzítése adott szolgáltatási helyre vonatkozóan. 35

5. Működési Engedélyezés (MUKENG) Verzió: DEMO 36

5.1 A rendszer célja Az új működési engedély kérelem rögzítésével és ellenőrzésével összefüggő fenntartói, hatósági és NRSZH munkafolyamatok támogatása: a fenntartó, az intézmény, a szolgáltatási hely, valamint a nyújtandó szolgáltatás adatait rögzítő egyedi elektronikus űrlapok kezelésével, a működési engedély kérelem teljes életciklusának nyomon követésével. 37

A rendszer rendeltetésszerű alkalmazásával kiváltható több helyi, egyedi nyilvántartás, biztosítható a dokumentálás jogszabályi előírásoknak való megfelelősége, egyszerűbbé válik a kötelező adatszolgáltatások előállítása és a saját információs igények kielégítése. A rendszernek HOSSZÚ TÁVÚ célja a papír alapú adminisztráció kiváltása! 38

5.2 A rendszer felhasználói A MUKENG rendszert, új működési engedély kérelmek kezelésére a fenntartók rögzítői, a fenntartók képviselői a hatóságok ügyintézői és az NRSZH munkatársai használják. Az egyes felhasználók a csoportjaikhoz rendelt jogosultságoktól függően tudják használni a rendszer egyes funkcióit. 39

5.3 A rendszer fenntartói funkciói Adminisztratív feladatok A rendszer elérése, belépés, kijelentkezés Jelszó megváltoztatása Új működési engedély kérelem rögzítése Fedlap kitöltése Fenntartó alapadatok rögzítése Intézmény alapadatok rögzítése Szolgáltatási hely alapadatok rögzítése Szolgáltatás adatok rögzítése Külső foglalkozató(k) megadása Egyéb adatok rögzítése Dokumentumok csatolása Új működési engedély kérelem ellenőrzése Kérelem kiválasztása Űrlapok áttekintése Kérelem benyújtás engedélyezése 40

5.4 Példa Feladat: Új működési engedély kérelem rögzítése és ellenőrzése (interaktív oktatási anyag segítségével). 41

Köszönjük a figyelmet!