Jolle - uszonyos, kabin nélküli sportvitorlás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ajánlások.
Advertisements

Dupláz-e a Jobbik? Mérők Klubja, január 30. Előadó: Závecz Tibor.
Közlekedés kerékpárral Hajdúböszörményben
Készítette: Kosztyán Zsolt Tibor
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Az egyenes vonalú egyenletes mozgás
Vízi-közlekedési balesetek sajátosságai
Feladat 1 •Tekintsük a prim alprogramot, amely az n, (n≤32000) paraméteren keresztül egy természetes számot kap és visszatéríti az 1–et, ha n prímszám.
A 17/2010. (III. 4.) FVM rendelet a családi gazdálkodók által igénybe vehető átmeneti állami támogatásról Szeged, március 31.
A Balatoni Viharjelzés
Az áruházak üzemeltetőinek tűzvédelmi feladatai
EGYENLETES MOZGÁS.
Indonézia, 2004 CUNAMI.
Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság
Az SWGS biztonsági útirányrendszer alapjai Műszaki paraméterek (safety way guidance system)
Az árvízvédelem korszerűsítésére
RÁDIÓS SEGÉLYHÍVÓ ÉS INFOKOMMUNIKÁCIÓS
Balaton Európa legbiztonságosabb tava Jamrik Péter elnök Közbiztonsági Tanácsadó Testület A balatoni vízimentés jelene és jövője - Siófok –
A kockacukor világítása
A jövő és az energia Mi lesz velem negyven év múlva ? Mivel fogok közlekedni ? Fázni fogok otthon vagy melegem lesz ?
Záridő Blende Fénymérés
Gyakran előforduló táblák és jelzések vízen és vízparton
A BIBLIA KÖZEPE.
: Adós Aladár számláján 2700 dinár tartozás. Elhatározta, a következő naptól a hónap végéig minden nap befizet 150 dinárt, hogy rendezze.
Üzemi viszonyok (villamos felvonók)
Rendészeti feladatok a kerékpárosok közlekedésbiztonsága érdekében
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
Ma sok mindenre fény derül! (Optika)
Vízi közlekedési balesetek sajátosságai a Szegedi Őrs működési területén.
A BALATONI HAJÓZÁS BIZTONSÁGI KÉRDÉSEI
KINEMATIKAI FELADATOK
Lineáris egyenletrendszerek (Az evolúciótól a megoldáshalmaz szerkezetéig) dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém /' /
Különleges épületek villámvédelme, villámvédelmi felülvizsgálat
megújuló hatósági felügyelete
sajtótájékoztató résztvevőit!
Minden lovardára érvényes
Téli rendkívüli időjárási helyzetek – az OMSZ szerepe
A vízimentés.
A hulladékká vált gépjárművek kezelésének egyes kérdései A hulladékká vált gépjárművek kezelésére több magyar jogszabály is vonatkozik, amelyek az Európai.
Az egyenes vonalú egyenletes mozgás
A kistérségi szociális feladatellátást érintő jogszabályi változások, évi működési feltételek Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás & Házi segítségnyújtás.
Sárréti TK.. Sárréti TK. A Nádor-csatorna kármentesítési programjának következményeként a mederben jelentősen javul a víz minősége. Ez lehetőséget.
Ültetési rend Jelzések:
Felvételi feladatok 8. osztályosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Földes Ádám A Paksi Atomerőmű és az információszabadság egy fejlődő demokráciában.
A BIBLIA KÖZEPE. Vajon melyik fejezet a legrövidebb a Bibliában? A 117. Zsoltár.
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
Comenius Logo (teknőc).
Törköly Rózsa: Csonkig kell égni
MUNKA- ÉS TŰZVÉDELEMI JELEK ÉS JELZÉSEK
Amíg el nem indulunk, míg a láb a vízre lép, még a legkisebb út is
Nehezen elképzelhető és érthető, hogy egy kiszáradt, eső nélküli sivatagi táj, tele óriási homokdűnékkel – tele van szórva tavakkal, amik „valószínűtlenül“évszázadokon.
Számtani és mértani közép
hatásterület lehatárolása az IMMI 2011 szoftver segítségével
Aknaajtók Szerkezet és biztonság. Aknaajtók.
NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG
70 cm-es fix yagik, Fotókon az első cső és a további lehetséges elhelyezési pontok, közben leírás a konkrét telepítéshez. További – és nagyobb –
Viharjelzés hazánk tavain Biztonságban tavainkon.
1 II. Országos Iskolarendőr Konferencia Budapest, november 06. Veres Gábor Balesetvizsgáló Közlekedésbiztonsági Szervezet Hajózási főosztály EMBER.
121. óra Algebra
Indonézia, 2004 CUNAMI.
438.
I-038.
Amíg el nem indulunk, míg a láb a vízre lép, még a legkisebb út is
A két vízi út között ugyanis 24(!)m. a szintkülönbség!
XI. Országos Vízirendészeti Rendőr Járőrverseny
Közlekedési ismeretek
A Föld, mint égitest.
Előadás másolata:

Jolle - uszonyos, kabin nélküli sportvitorlás Schwert (ejtsd:svert) - a jolle uszonya Kiel (ejtsd:kíl) - tőkesúly Kieler - tőkesúlyos hajó

Backbord (ejtsd:bekbord) - a hajó menetirány szerinti bal oldala Backbord-szabály: különböző oldali irányú széllel hajózó vitorlások találkozásánál annak van elsőbbsége, akinek a bumja balra áll (vagyis jobbról kapja a szelet) Steuerbord (ejtsd:stajerbord) - a hajó menetirány szerinti jobb oldala

Amikor a hajók ellentétes csapáson vannak, a balcsapáson lévő hajónak kell a jobbcsapáson lévő hajó elől kitérni

Amikor a hajók azonos csapáson és fedésben vannak, a szél felőli hajónak kell a szél alatti hajó elől kitérni.

Kishajók belvízre előírt felszerelése 9-11 méteres hajókra Főhorgony Tartalék horgony Horgonylánc vagy horgonykötél Kikötőkötél 2 darab Pádli Csáklya és vízmérőléc Vegyi tűzoltó készülék Szapoly vagy vödör és szivacs Elsősegély felszerelés Tartalék lámpa 1 darab Nemzeti lobogó Mentőgyűrű vagy patkó vagy lap, 8m dobókötéllel Továbbá mentőmellény, a hajón tartózkodó személyek számának megfelelően Hangjelző készülék Belvízi navigációs fények Nappali jelzések és azonosító jelek Motorral is rendelkező vitorlás esetén: Felhúzható fekete kúp (40x40x40cm) Fürdőlétra vagy lépcső vagy hágcsó 500mm-t meghaladó szabadoldal esetén

Látszólagos szél - mozgó hajón a valódi szelet a menetszelünk élesebbé teszi, mozgó hajóra mindig a látszólagos szél hat

Az OMSZ balatoni előrejelezést illetve viharjelzést április 1 Az OMSZ balatoni előrejelezést illetve viharjelzést április 1. és október 31. között készít.

A 46/2001. (XII. 27) BM rendelet alapján Elsőfokú viharjelzés van érvényben, ha a viharjelző berendezés percenként 45-öt villan. Ebben az esetben úszni, csónakkal és más vízi sporteszközzel csak a parttól számított 500 méteren belül szabad tartózkodni. A szélirány figyelemmel kísérése nagyon fontos. Kerülni kell a gumimatracos, gumicsónakos stb. eszközökkel való fürdőzést és ha már elvitte a szél a fürdőeszközt, akkor se ússzunk utána, nem érdemes kockáztatni az életünket pár ezer forintért. Másodfokú viharjelzés esetén a viharjelző lámpák percenként 90-szer villannak fel. Ebben az esetben a vihar rövid időn belüli megérkezését jelzik. Ilyen esetben fürödni tilos! Továbbá tilos csónakkal és más vízi sporteszközzel közlekedni.(a vitorlás hajók kivételével).

Elsőfokú viharjelzés esetén a várható széllökések 40-60 kilométer/óra (12–17 méter/másodperc) sebességet érhetnek el; a fény ekkor percenként negyvenötször villan. Másodfokú viharjelzés esetén a széllökések sebessége meghaladhatja a 60 kilométer/órát (a 17 méter/másodpercet), a villanások száma ekkor percenként kilencven. A jelzés kiadásáról a meteorológia értesíti a Balatoni Vízirendészeti Kapitányságot, illetve a Balatoni Vízimentő Szakszolgálatot. Megadják a várható szélirányt és sebességet, a vihar várható érkezését. Az igen pontos és nagy beválású prognózis ellenére sajnos nincs olyan év, hogy emberi felelőtlenség miatt ne szedne áldozatot a tó.