Szerzők: Finszter Ferenc, Tóth Zoltán,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Évszakváltás a közlekedésben
Advertisements

A MINŐSÉG MEGTERVEZÉSE
TÜV NORD-KTI Kft. Beszámoló EU tevékenység december – március.
1. Hány darab vészfék kar van elhelyezve a járműben?
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Csík Zoltán Elektrikus T
Váltóállítás egyedi inverterrel
DKV EURO SERVICE GmbH + Co. KG I Eco Taxe I Oldal 1 ECO Taxe Budapest 2012 Franciaország.
Munkahelyi egészség és biztonság
Schulcz Gábor LIGHTRONIC Kft.
KÉMÉNY.
A vasúti járművek engedélyezése és a jármű-regiszter
EMC szabványok osztályozás
Szakdolgozat A közúti közlekedés környezetterhelése Debrecenben
György Klinger Light source testing expert
A HIDROGÉN TÁROLÁS MAGYARORSZÁGI HELYZETE
Akkumulátorral táplált elektromos járművek vizsgálata és tapasztalatok
Nyíregyháza, szeptember 09.
Energiaellátás: Tárolás
Hyundai Technology Center Hungary Ltd
VER Villamos Berendezések
Az elektromágneses környezet Bevezetés This slideshow is based on the following books and articles: David A. Weston, Electromagnetic Compatibility Principles.
Kormányzás Segédlet a Járműszerkezetek tantárgyhoz
Kormányzás Segédlet a Járműszerkezetek tantárgyhoz
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
Szabványosítás: Meghatározások 4.1 A 42 V-os fedélzeti hálózatban megengedett legnagyobb feszültségek meghatározása A 42 V-os fedélzeti hálózatban fellépő.
Villamos fékezés Kompakt építésmód Programmozható (ABS, ESP, stb.) Kieg. funkciók lehetségesek Egyszerű szerelés Áramfelvétel 2 A (tartás) 50 A-ig (ABS)
Városi tömegközlekedés
Csík Zoltán Elektrikus T
A VILLAMOSSÁG BIZTONSÁGTECHNIKÁJA
a TÜV Rheinland Csoport tagja
Biogáz berendezések fontossága az energiaellátásban
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Bemutatkozás Ágosrton Csaba1 – Béres András2
EMC - Elektromágneses összeférhetőség
EMC szabványok osztályozás
A kórházi veszélyes hulladék mellett a pénzünket is elégetjük?
Érintésvédelem Készítette: Szántó Bálint.
A veszélyes áruk vasúti szállításának szabályozása
A REPÜLÉSI ZAJPANASZOK HÁTTERE Hajdú Sándor tagozatvezető helyettes tudományos főmunkatárs március 12. Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai.
KÖZLEKEDÉSTUDOMÁNYI INTÉZET Nonprofit Kft.
Fékberendezések I csoportosítás, dobfékek
Abszorpciós és elektromos folyadékhűtők COP és hatásfok összehasonlítás Tóth István.
előadó: Varga Tamás MO csoportvezető
Villamos hálózatok védelmei Lapsánszky Balázs 2/14.E.
Üzemzavarok fajtái (Zárlatok és a Túlterhelés)
A védelmek összefüggő rendszerének kialakítása
Intelligens közúti kereszteződés
BEVEZETŐ Dr. Turóczi Antal
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
Kellenek-e hulladéklerakók Magyarországon?
Győr, február Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
Valós-izokinetikus mintavétel áramló gázokban
Teljesítményelektronika
Anyagmozgató- berendezések I.
Dr. Lelkes Márk Rába Fejlesztési Intézet Vezető
VILLAMOS TELJESÍTMÉNY MÉRÉS
MEEI Kft. member of TÜV Rheinland Group 1 Megújuló energiaforrással működő készülékek vizsgálata A hőszivattyútól a tüzelőanyag-celláig. A megbízható napkollektor.
Autó-jármű klíma szerelés az autószerelő szakma szemszögéből! Előadó: Spindler Tibor AOE elnök.
Finszter Ferenc Beszámoló a GRRF 65. üléséről Genf, február Elnök: Ian Yarnold Department for Transport, Anglia Összeállította:
Bodó Béla, mesteroktató, energetikus
ADR 2017.
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
7. előadás Gépkocsi vizsgálati műveletek fogalma, fajtái és módszerei.
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
A RÁBA-Botond katonai terepjáró jármű gyártásának történetéhez …
2. Világítási hálózatok méretezése
MAGYAR VASÚTI MAGÁNKOCSI SZÖVETSÉG
TŰZÁLLÓ KÁBELRENDSZEREK TANÚSÍTÁSA
A védőkesztyűk új szabályai
Előadás másolata:

Szerzők: Finszter Ferenc, Tóth Zoltán, Az elektromos meghajtású járművek vizsgálati tapasztalatai a TÜV Rheinland-KTI KFT gyakorlatában Szerzők: Finszter Ferenc, Tóth Zoltán, Ferenczy Sándor, 2013/09/25 E-mobiltás szakmai nap

A szabályozási környezet 6/1990 KöHÉM rendelet EU típusvizsgálat (kissorozatú, korlátlan) hazai típusvizsgálat, hazai egyedi vizsgálat (új gyártmány, átalakított jármű) egyéb 2013/09/25 E-mobiltás szakmai nap

Az elektromos meghajtás miatt érintett tulajdonságok Zajszint és kipufogó berendezések Elhaladási zaj, Mesterséges zajkeltés Légszennyezés M1, N1 (hibrid járművek mérési módszere: emissziós ciklus-mérés feltöltött és lemerített akkumulátorral) M2, -3, N2. -3 kategóriákban a vizsgálati módszer kidolgozás alatt van Kormányberendezés Kormány / rásegítő berendezés energiaellátása 2013/09/25 E-mobiltás szakmai nap

Az elektromos meghajtás miatt érintett tulajdonságok Fékezési tulajdonságok Fékrendszer energiaellátása, Regeneráló fékezés A típusú: „e” fék nem része az ÜF-nek, B típusú: „e” fék része az ÜF -nek Funkcionális kialakítás, fékerő-felosztás, Blokkolás-gátlás Féklámpa vezérlés 20/07/2012 Presentation Business Field M.04

Az elektromos meghajtás miatt érintett tulajdonságok Elektromágneses összeférhetőség Kisugárzás, A jármű irányítását befolyásoló rendszerek zavar-érzékenysége Működtető berendezések megjelölése, ellenőrző lámpák Jég- és páramentesítő rendszerek Fűtés Tömeg, (-méret) Sebességkorlátozó készülék Veszélyes áru szállító gépkocsik 20/07/2012 Presentation Business Field M.04

Az elektromos meghajtású járművek speciáliskövetelményei ENSZ EGB 100. Az elektromos hajtórendszer követelményei - az elektromos rendszer védettsége, - érintés elleni védelem, - áramköri megszakítók, - nagyfeszültségű részek jelölése, - közvetett áramütés elleni védelem (testelés, védőföldelés), - szigetelési ellenállás, - külső töltő csatlakozó szigetelése, - RESS túl-áram, melegedés elleni védelme, - hidrogén képződés esetén szellőztetés, - funkcionális követelmények. Egyéb előírások: MSZ EN 60204, IEC 529 20/07/2012 Presentation Business Field M.04

Az elektromos meghajtású járművek speciáliskövetelményei ENSZ EGB 94. frontális ütközés Akkumulátor rögzítés, folyadék. ENSZ EGB 107 Autóbuszok konstrukciós követelményei Akkumulátor (elhelyezés, szellőzés, csatlakozók védelem) Trolibuszok követelményei (elektromos részegységek, szigetelés, átütési szilárdság, funkcionális követelmények) 20/07/2012 Presentation Business Field M.04

Vizsgált járművek. Daihatsu Cuore, egyedi átalakítás Terhelési állapot Tömeg [kg] "A" tengely terhelés [kg] "B" tengely terhelés [kg] Terhelt 1020 560 460 Menetkész 820 470 350 Motor: 12kW; 84V; 170A; 3300 1/min 2013/09/25 E-mobiltás szakmai nap

Köszönöm figyelmüket! 20/07/2012 Presentation Business Field M.04