„Fiatalon és képzetten a kisvárosból” TÁMOP-3.3.10.A-12-2013-0004 Az elfogadott elszámolható összköltség: 29 293 060 Ft Az elfogadott támogatási intenzitás:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
A Hallgatói Mentorprogram működése
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Az iskolai szociálismunka
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
Iskolánkról.
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
Tehetségpont létrehozása
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül” hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása c. pályázat
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Kisalföldi Tudástár szolgáltatásainak horizontális és vertikális bővítése a hatékony információátadás érdekében TÁMOP A-11/ Projektnyitó.
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
NYITÓRENDEZVÉNY TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül”- hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása.
A gyakorlatvezető mentor
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Igénymérés a 2010/2011-es tanévben Beszámoló Összeállította: Fülöp Lászlóné Minőségirányítási vezető.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.

Kompetensek lettünk? június 27..
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Az egészségvédelmi program megvalósításának értékelése A program ideje: – A Béres József TIT Kisvárdai Egyesületének Egészségvédelmi.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
A 18 éves korra emelt tankötelezettséggel kapcsolatos pedagógusi tapasztalatok Istenes Mónika Budapest január 27.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Továbbtanulást erősítő kezdeményezések támogatása TÁMOP B számú projekt Projektzáró rendezvénye.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
ÜNNEPÉLYES NYITÓRENDEZVÉNY Iránytű az esélyhez TÁMOP B
TÁMOP /10/ Együtt-Működők Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységének támogatása szeptember.
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
„Fiatalok EGYÜTT, EGYMÁSÉRT 2015”
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
Előadás másolata:

„Fiatalon és képzetten a kisvárosból” TÁMOP A Az elfogadott elszámolható összköltség: Ft Az elfogadott támogatási intenzitás: 100% Projektnyitó konferencia Martfű, 2013.november 26. Molnár Aranka Igazgató, szakmai vezető

Pályázati előkészítés január-március • Együttműködés az Eduweb Zrt-vel • Pályázati útmutató tanulmányozása • Helyzetelemzés • Tanulói helyzet felmérése • Pályázatírás • Kérdőívek kitöltése a szakmai program összeállításához

A pályázat alapadatai • A projekt megvalósításának ideje 20 hónap, két tanév • november június 30. • 30 tanuló bevonása, akik mindannyian hátrányos helyzetű, illetve halmozottan hátrányos helyzetű tanulók. • 16 szakközépiskolai, 14 szakiskolai tanuló • 10 mentor bevonása, 3 mentorált pedagógusonként

A pályázat célja a tanulók esetében •alapkészségeinek fejlesztése, képességeinek kibontakoztatása; •a szakközépiskolában, illetve a szakképző iskolában tartása, tanulási motivációjuk erősítése; •felsőfokú oktatásban való részvételi szándékának megerősítése; •felsőfokú oktatásban való részvételének segítése; •tanulmányi eredményének javulása, kiemelten a továbbtanulásban kulcsfontosságú tantárgyak körében.

A projekt kiemelt fejlesztési területei • Az elsődleges célcsoport egyéni fejlesztése a pályázat kötelezően megvalósítandó tevékenységein keresztül. • A programban résztvevő tanulók szüleivel való kapcsolat bővítése. • Partnerkapcsolatok bővítése, ágazati együttműködések

Kiemelt iskolai célok • Minden hátránnyal küzdő diák pozitív megsegítése • Szociális kompetencia fejlesztése • Iskolai, partneri kapcsolatok szélesítése • Értékteremtő programok megvalósítása

A megvalósítás során elvárt eredmény I. • Az intézmény a projektbe 30 tanulót von be. • Iskolánk a projekt során öt partnerrel működik együtt, együttműködési megállapodás alapján. • A projekt megvalósítása során minimum 24 tanuló tanulmányi eredménye javul a továbbtanulásban kulcsfontosságú tantárgyak körében. • Minimum 24 tanuló évfolyamismétlés nélkül halad tovább. • A projektbe bevont tanulók közül 29 tanuló igazolt és igazolatlan mulasztása egy tanévben nem haladja meg a 250 órát.

A megvalósítás során elvárt eredmény II. • A projektbe bevont 11.,12., évfolyamos tanulók (14 fő) közül 6 fő végzettséget, képzettséget szerez. • A projektbe bevont tanulók közül minimum 2 tanuló jelentkezik felsőoktatási intézménybe. • A projekt keretében 20 közösségépítő programot szervezünk. • A projektbe 10 fő mentortanárt vonunk be. • A tantestület tagjai két akkreditált továbbképzésen vesznek részt, összesen 36 tanúsítványt szereznek meg.

Együttműködő partnerek • Martfűi József Attila Általános Iskola, • Városi Sportegyesület, • Martfű Város Önkormányzat Gyermekjóléti és Szociális Szolgáltató Központ, • Városi Művelődési Ház és Könyvtár • Jóreménység Klub Egyesület

Miben számítunk a partnerekre? • Támogatnak programjainkban • Közösen szervezzük rendezvényeinket • Tapasztalataikat megosztják velünk a HH-s, HHH-s diákok tekintetében • Együtt oldjuk meg az átmenetet az általános iskolából a középiskolába • Hatványozottan erősítjük az elengedhetetlen szociális hálót a bevont tanulók esetében

A projekt szakmai részletei I. • Szülőkkel egyeztetés-megtörtént • Szándéknyilatkozatok elkészítése-megtörtént • A bevont tanulók belső kompetenciamérése: • Matematikai • Szövegértési • Szociális • Egyéni fejlesztési tervek elkészítése • Egyéni mentorálási tevékenység megkezdése-20 hónap • Folyamatos dokumentálása a fejlődésnek, előrehaladásnak

A projekt szakmai részletei II. A mentorálást erősítő foglalkozások megtartása: • Matematika szakkör, fejlesztés, tehetséggondozás • Kommunikációs szakkör, fejlesztés, tehetséggondozás • Informatika szakkör, fejlesztés, tehetséggondozás • Idegen nyelvi szakkör, fejlesztés, tehetséggondozás • Szakmai szakkör, fejlesztés, tehetséggondozás • Fejlesztő pedagógus tevékenysége Az iskola pedagógusai végzik 20 hónap alatt közel 4500 óra terjedelemben!!!

Mentorálás • 10 felkészült pedagógus végzi • 3-3 tanulót mentorálnak • Heti 1,5 óra megsegítése tanulónként • Nem szaktárgyi korrepetálás • Mentális, szociális segítségadás, erősítés • „Szülőpótló tevékenység” • Rendszeres adminisztrálás, a fejlődés nyomon követése • Kapcsolattartás a szaktanárokkal, szakkörvezetőkkel

Tanulást motiváló tevékenységek • Sportfoglalkozások • Kézműves foglalkozások • Filmklub • Tantárgyi fejlesztéshez szükséges eszközök bővülése • 1 tanulóbarát szoba, helyiség kialakítása • KRESZ- tanfolyam 5 fő részére ingyenesen • Színházlátogatás • Műveltségi vetélkedők

Családdal való kapcsolattartás • Mentorok, osztályfőnökök végzik • Évente 3 alkalommal családlátogatás • Családi napok szervezése évente 2 alkalom • Hagyományos, bevált kapcsolattartás

Pedagógusok módszertani lehetőségei • Akkreditált pedagógus-továbbképzés • Általános iskolából a középiskolába való átmenet segítése (30 óra) • Tantestületi hospitálás jó gyakorlatot folytató intézményben Budapesten • A Martfűi József Attila Általános Iskola testületével workshop az átmenet kérdéskörben

Taneszköz-fejlesztés • 1 laptop a projektmenedzsment részére • Nyomtató a projektmenedzsment részére • Digitális fényképezőgép • 9 laptop a projektben dolgozók részére • Digitális tananyagok, szakkönyvek • Tanulóbarát környezet kialakítása

Mentorálást erősítő programok • Műhelymunka szülőkkel 4 alkalommal • Részvétel pályaorientációs programokon • Felsőoktatási intézmény, szakképző intézmény meglátogatása a tanulókkal • Iparkamarával közös rendezvény megtartása • Szakmai gyakorlati helyek meglátogatása • Múzeumlátogatások 4 alkalommal

Iskola egészét segítő elemek • Fejlesztőórák számának jelentős emelkedése • Iskolai programok anyagköltségének biztosítása • Közel 4500 óra megfinanszírozott tevékenység • Intenzívebb iskolai szakköri- és tehetséggondozó tevékenység • Sikeresebb, motiváltabb tanulók, pedagógusok • Informatikai eszközállomány bővülése

„Fiatalon és képzetten a kisvárosból”elvárt eredménye

Köszönöm a figyelmet! Molnár Aranka