A kutatási téma háttere

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Sisák Zoltán HTTP Alapítvány
Advertisements

Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Versenyképes gazdaság Versenyképes szakképzés
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium
Marcali Szakképző Iskola Pályaválasztás / Tel: 85/ , 85/
Szakmatanulás érettségi után a Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központban (BeTISZK) 1073 Budapest Dohány utca 65.
Az intézmény Nappali képzés keretében több mint 1800 diák, két tagintézményben folytathatja tanulmányait iskolánkban, akiket kiválóan felkészült pedagógusok.
Palánczné Németh Zsuzsanna igazgató Újbudai Speciális Szakiskola
2014. július 3.1 ALTERNATÍV SZAKKÉPZÉS Énekes Rita vezető főtanácsos SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály.
Árpád Szakképző Iskola és Kollégium
„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE” TÁMOP
Dél-dunántúli régió Szakképzési Konferencia Pécs, június 26. A régió munkaerő-piaci helyzete és kapcsolata a szakképzéssel.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
A kamara szerepe a duális szakképzésben március 01.
A Keszthelyi Kistérség Szakközépiskoláinak a megújuló energiával foglalkozó szakemberképzésre irányuló igényfelmérése május.
A foglalkozási rehabilitáció helye és szerepe a munka- ügyi szervezetben Harkány, október 16. Szellő János.
Keresletvezérelt szakképzés
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI RT.
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
Új arculati javaslatok Észak-alföldi Regionális Munkaügyi Központ A Munkaügyi Központ bemutatkozása, informatikai szakképzések iránti igények Debrecen.
Asbóth Sándor Térségi Középiskola, Szakiskola és Kollégium
A gazdaság összefog Az RFKB működése, a képzési szerkezet átalakítása érdekében elvégzett feladatai Dr. Fischer Sándor.
Dél-dunántúli Munkaügyi Központ MUNKAERŐ-KERESLETIÉS KÍNÁLATI ELŐREJELZÉSEK HEFOP 1.2. Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat fejlesztése kutatási alkomponens.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
Speciális képzést nyújtó oktatási intézmények tapasztalatai a pályaválasztás terén Somogy Megyei Önkormányzat Duráczky József Egységes Gyógypedagógiai.
A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat február 4. A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Szűcsné Szabó Katalin Régiós kamarai koordinátor RFKB projekt
Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum Gödöllő,
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
A munkaügyi kirendeltség szolgáltatási tevékenysége.
Somogyi TISZK Közép- és Szakiskola Nagyatádi Szakképző Iskolája
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Jelky András Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Év végi statisztika Készítette: Huber Béla Farkasné Pataki Csilla.
„A jól képzett szakemberekért.”
Az intézmény Nappali képzés keretében több mint 1300 diák, folytathatja tanulmányait iskolánkban, akiket kiválóan felkészült pedagógusok a kor követelményeinek.
HU Phare program: A fogyatékkal élő emberek munkaerőpiacra jutásának elősegítése (A foglalkozási rehabilitáció eszköztárának rendszerszemléletű.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Down Alapítvány TÁMOGATOTT ÜGYINTÉZÉS 1145 Budapest, Amerikai út 14. Tel.: (061) A Támogatott.
1 AEMA – Hálózat Adult Education Made Accessible Projektcélok és megvalósítás - Információs nap Miskolc, március 19.
Szolnoki Szolgáltatási Szakközép- és Szakiskola SZOLGSZI.
„A TÁMOP /1 program Békés megyében elért eredményei” Solti Lajos TÁMOP projektmenedzser 2013.február.14 TÁMOP
Tájékoztató SZÉCHENYI ZSIGMOND SZAKKÖZÉP- ÉS SZAKISKOLA.
„ÚT A JÖVŐBE” Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
Új pályainformációs eszközök - filmek Czanik Gábor.
TÁMOP B-13/ „DOLGOZVA TANULJ!” ZÁRÓRENDEZVÉNY A PROJEKT EREDMÉNYEI, POZITÍV HATÁSAI PEST MEGYÉBEN NOVEMBER 30. ELŐADÓ: SZABÓNÉ ZÉMAN.
Szakképzési körkép 2016 A jármű és fémipari szakmacsoport Fóruma.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Őszi Attila főigazgató. ELŐZMÉNYEK A szakképzés kezdetei városunkban  Dunaújváros – új, tervezett, város  A szakképzés kezdete 1953 Technikum/(1969)Főiskola.
Köszöntjük a pályaválasztási szülői értekezlet résztvevőit! Nyíregyháza, szeptember 29.
Összefoglaló információk a térségi integrált szakképző központok alapadataiból Baskiné Lipka Gabriella Koordinációs és kontrolling irodavezető augusztus.
A legnehezebben betölthető munkakörök Magyarországon:
Szakképzési centrumok
Pályaválasztási szülői értekezlet
folytatott bibliográfia elemzéséről
Szakmai nap Észak- alföldi Régió Kisvárda, november 24.
Továbbtanulás a Remenyikben 2017/2018 tanév
Foglalkoztatási együttműködések szabolcs-Szatmár-bereg megyében
ÚJ KIHÍVÁSOK, KAPCSOLÓDÁSI PONTOK A FOGLALKOZÁSI REHABILITÁCIÓBAN, KIEMELTEN A FOGYATÉKKAL ÉLŐKRE DECEMBER 18.
Debreceni Szakképzési Centrum Brassai Sámuel Műszaki Szakgimnáziuma
Az SZKTV aktuális kérdései március
A Miskolci Szakképzési Centrum bemutatása
Centrumban a szakképzés
Válassz pályát, válassz szakmát. Dönts jól
Előadás másolata:

Hallássérült fiatalok pályaválasztásának elősegítése – egy kutatás tapasztalatai

A kutatási téma háttere Magyarországon 2001-ben - a népszámlálás adatai szerint - 577 ezer fogyatékos ember élt (a népesség 5,7%-a) A fogyatékosok mindössze 9 százaléka (kb 52000 fő) dolgozik

A hallássérültek iskolázottsága Nagyothallók Nincs végzettsége: 2,6 %,. 8 általános: 62,5%, középiskolai végzettség: 17,9% Egyetem, főiskola: 5,6% Siketek Nincs végzettsége: 13,5% 8 általános: 67,8%, középiskolai végzettség: 9,8% Egyetem, főiskola: 2,6%

Kutatásunk főbb kérdései A jelenlegi pályaorientációs rendszer mennyire szolgálja a hallássérült fiatalok eredményes pályaválasztását? A képző intézmények mennyire felkészültek a hallássérült fiatalok képzésére? Melyek azok a szakmák, illetve szakmacsoportok, ahol a hallássérült személyek alkalmazása sikeres lehet? Milyen feltételek, szolgáltatások szükségesek a sikeres pályaválasztáshoz, az esélyegyenlőség javításához, a hallássérült fiatalok foglalkoztatásának elősegítéséhez.

A kutatás hipotézise Magyarországon jelenleg a szakképző iskolák, középfokú tanintézetek nem szívesen foglalkoznak hallássérült fiatalok oktatásával. A tanulható szakmák leírásával, módszertanának bemutatásával, érzékennyé tudjuk tenni a képző intézményeket hallássérült fiatalok befogadására.

A mintavétel 50 Térségi Integrált Szakképző Központ (TISZK) és más tanintézet kérdőíves felmérése a célcsoporttal kapcsolatos képzések helyzetéről. 30 Foglalkozási Információs Tanácsadó (FIT), illetve Rehabilitációs Információs Centrum (RIC) kérdőíves megkeresése. munkáltatókkal történő fókuszcsoportos vizsgálat. Ágazati szintű szakmacsoportok összeállítása gyakorisági mutatók alapján

Munkáltatói vélemények A munkáltatók tevékenységi formája Betöltött munkakörök Hallássérültek alkalmazása Akadálymentes környezet Támogatások

Rehabilitációs Információs Centrumok Feladatok Együttműködések Eszközrendszer Elhelyezkedési tapasztalatok

Térségi Integrált Szakképző Központok Oktatott szakmák A tanulók Akadálymentes környezet Akadályozó tényezők a hallássérült tanulók képzése során

Átlagos begyakorlott-ság A munkakörelemzés FEOR szám: Munkakör: Általános leírás:. Munkakör elemzési táblázat Komptencia-elemek Ismeret Készség Magatartás-forma Fogalom, tény Mozdulat Művelet Feladatcsoport Eredet Feladat Önálló alkalmazás Átlagos begyakorlott-ság Egészségi tényezők: Szurdopedagógiai ajánlás:. Akadálymentesítési tényezők:

A betölthető munkakörök Adatbázis adminisztrátor Állattenyésző (juh, sertés) Baromfi és kisállattenyésztő Bőrdíszműves Burkoló Bútorasztalos Cipész, cipőgyártó, javító Cukoripari munkás Cukrász Dekoratőr Díszlet és jelmeztervező Dísznövény- és zöldségtermesztő Festő, mázoló és tapétázó Fodrász Fogtechnikus és fülilleszték készítő Gazda Gyógypedagógiai asszisztens Informatikai alkalmazásfejlesztő Informatikus Járműfényező Kalapos, sapka és kesztyűkészítő Kárpitos Keramikus Kéz és lábápoló Kosárfonó és fonott bútor készítő Kozmetikus Könnyűipari géprendszer üzemeltetője

A betölthető munkakörök Könyvkötő Látszerész és fotócikk kereskedő Másoló és irodagép műszerész Mérlegképes könyvelő Múzeumi preparátor Műanyag feldolgozó Műszaki rajzoló Nyomdaipari technikus Ötvös Parképítő és fenntartó Pék Porcelánkészítő és festő Postai ügyintéző Seprű és kefegyártó Sportszerkészítő, javító Szabász Szabó Szakács Számítógép szerelő és karbantartó Takarító Textilműves Vegytisztító Virágkötő Web programozó

Köszönöm a figyelmet!