TEVÉKENYSÉG KÖZPONTÚ PEDAGÓGIÁK A BÁTAI ÁMK-BAN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.

Kamarai prezentáció sablon
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Az olvasástanítás módszere:
„Ezt egy életen át kell játszani”
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Második nap DVD LUMINEERS PLACEMENT. Második nap DVD LUMINEERS PLACEMENT.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Humánkineziológia szak
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
MFG-Pro váll-ir. rendszer bemutatása
A tételek eljuttatása az iskolákba
A tanulók társas helyzete az iskolában
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Védőgázas hegesztések
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pázmány - híres perek Pázmány híres perek.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
Darupályák tervezésének alapjai
1 Kétségek között Göd, November 6-7. dr. Kiss József magánszemély.
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
szakmérnök hallgatók számára
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Kerékpártároló átadás
A háború és a modern fegyveres erő
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
PEDAGÓGIAI KÍSÉRLET KOOPERATÍV MÓDSZEREK ALAKAMAZÁSA II. OSZTÁLYBAN A MATEMATIKA TANÍTÁSÁBAN ARI LÁSZLÓ II. év- távoktatás.
VARIÁCIÓK ISMÉTLÉS NÉLKÜLI ESET DEFINÍCIÓ
A pneumatika alapjai A pneumatikában alkalmazott építőelemek és működésük vezérlő elemek (szelepek)
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
2006. Peer-to-Peer (P2P) hálózatok Távközlési és Médiainformatikai Tanszék.
A HUNAGI közösség és a CASCADOSS Dr. Remetey-Fülöpp Gábor főtitkár HUN A GI CASCADOSS REGIONÁLIS MŰHELY SZEGED, JANUÁR
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
Gyermekvilág régen és ma
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
MUNKA- ÉS TŰZVÉDELEMI JELEK ÉS JELZÉSEK
Horváth & Dubecz Tanácsadó Kft. TÁMOP projektben megvalósult képzések.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat - levelező Sub-VI és grafikonok 1 Mingesz Róbert V
1 TANULÁSI TÍPUS TESZT.
Tantárgygondozó szaktanácsadás
A nőnek nem kell más, csak legyél neki:
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Előadás másolata:

TEVÉKENYSÉG KÖZPONTÚ PEDAGÓGIÁK A BÁTAI ÁMK-BAN Készítette: Fűrész Jánosné Dömötörné Horváth Mária Sófalvi Erzsébet Szabóné Varga Renée

„Ha hallom, elfelejtem, Ha látom, megjegyzem, Ha csinálom, megértem.” Konfociusz

TEVÉKENYSÉG KÖZPONTÚ PEDAGÓGIA Arra irányul, hogy a gyerek saját cselekvésein keresztül és másokkal való együttműködésben jut új ismeretek birtokába, sajátítja el a különböző készségeket és képességeket. Alapvető törekvése a tanuló autonómiájának fejlesztése, erősítése; a tanulás, a tevékenység önállóságának kialakítása, az önirányított nevelés feltételeinek biztosítása.

TEVÉKENYSÉG KÖZPONTÚ PEDAGÓGIA A tanuló aktív résztvevő - személyre szabott - cselekvéses tanulás - megváltozott tanár-diák szerep - tanár és diák együttműködésére épül - átéli a tanulás egyéni felelősségét

TEVÉKENYSÉG KÖZPONTÚ PEDAGÓGIA Új tanulásszervezés, szemléletváltás Reformpedagógiai irányzat Különböző tanulási stílusok együttes érvényesülése Vizuális Auditív Mozgásos Reflektív Tapasztalati

VÁRHATÓ EREDMÉNYEK Kommunikációs készség javulása Jobban megérti a tudás fontosságát Kevesebb évismétlő Kompetenciamérés javulása Nő az érettségit adó intézménybe jelentkezők száma Partneri kapcsolatok bővülése, erősödése Módszertani repertoár fejlődése Szorosabb együttműködés a pedagógusok között

FEJLESZTŐ CSOPORT TEVÉKENYSÉGEI Tanfolyam (30 órás) Szakmai műhelymunkák Mentorálás Fejlesztés

TANFOLYAM 1

TANFOLYAM 2

TANFOLYAM 3

SZAKMAI MŰHELYMUNKÁK BÁTA PÉCS BOGÁD CSURGÓ

SZAKMAI MŰHELYMUNKÁK PÉCS Megalakulás Felsővámház utcai Általános Iskola ÖT-ÉK program (tréning)

SZAKMAI MŰHELYMUNKÁK BOGÁD Tevékenység a kooperatív technikákkal szervezett órán „A szarvasmarha”

SZAKMAI MŰHELYMUNKÁK CSURGÓ Tematikus projekt zárása „Zöldség és gyümölcshét”

SZAKMAI MŰHELYMUNKÁK BÁTA Tanórai projekt „Állatok vízben és vízparton”

A PROJEKT, MINT TKP A projektpedagógia a tevékenység központú pedagógia egyik átfogó eleme. A projekt egy cél által meghatározott tapasztalatgyűjtés, céltudatos cselekvés, amely produktummal zárul.

A PROJEKT, MINT TKP Iskolánk tematikus projektjei: - Honismeret /2001/ - Egészségnevelés/2004/ - Környezetvédelem/2004/ - Vidám iskolakezdés /2005/ - Múlti-kultúra /2004/

A TANÓRAI PROJEKT SZAKASZAI tervezés, előkészítés, ötletroham, kutató kérdések, kivitelezés, ismeretek megosztása, produktum bemutatása

A TANÓRAI PROJEKT önállóság biztosítása (de …) heterogén csoportok (tudás, képesség, …) új információk után kutatnak gyerekek maguk fogalmazzák meg az alapkérdéseket meglévő tudás előhívása irányított ön- és társértékelés

FEJLESZTÉS, MENTORÁLÁS Kiadvány készítése Tanfolyamon, műhelymunkákon tanultak beépítése a nevelő-oktató munkába Tanórai projektek

ÖTLETEK, TECHNIKÁK Elvárások Titkos barát Posta láda készítés „Indián név” Keress a csoportban Kedvenc képem Kedvenc lufim Csoportszabályok Ablakmódszer Labda körbe dobás Labda körben tartása Pokróc labdával Fonalháló ismerettel Dupla-dupla ez-ez Hány négyzetet látsz? Koopos szövegfeldolgozás Füllentős ellenőrzési mód Ki vagyok én? Számolás 1-től Öt ember guggol egyszerre Telefonos Kulcsszavak

ÖTLETEK, TECHNIKÁK Reflexiók –szó, mondat, szám Tíz szavas távirat Jóslás Örömkör Beszélgető kör Csoportalakítási módok Homlokomon a jel Családi perpatvar Csomó bogozás Szegény pici cica Cipőbolt Lávaköves Memóriakör Ketté osztott napló Hol az orrod? Hol a füled? Gondolattérkép Szeretetkapu Mozdulat tükör Egymásról egymásnak Jutalomfa Projekt módszer a tanórán

CSOPORTOSÍTÁS

CSOPORTOSÍTÁS 1. Elvárások 24. Tíz szavas távirat 35. Memóriakör 26. Örömkör 43. Projekt tanórán 18. Ki vagyok én? 2. Titkos barát

Köszönöm a figyelmet! fureszmarcsi@freemail.hu ftp://ftp.altisk-bata.sulinet.hu