TEVÉKENYSÉG KÖZPONTÚ PEDAGÓGIÁK A BÁTAI ÁMK-BAN Készítette: Fűrész Jánosné Dömötörné Horváth Mária Sófalvi Erzsébet Szabóné Varga Renée
„Ha hallom, elfelejtem, Ha látom, megjegyzem, Ha csinálom, megértem.” Konfociusz
TEVÉKENYSÉG KÖZPONTÚ PEDAGÓGIA Arra irányul, hogy a gyerek saját cselekvésein keresztül és másokkal való együttműködésben jut új ismeretek birtokába, sajátítja el a különböző készségeket és képességeket. Alapvető törekvése a tanuló autonómiájának fejlesztése, erősítése; a tanulás, a tevékenység önállóságának kialakítása, az önirányított nevelés feltételeinek biztosítása.
TEVÉKENYSÉG KÖZPONTÚ PEDAGÓGIA A tanuló aktív résztvevő - személyre szabott - cselekvéses tanulás - megváltozott tanár-diák szerep - tanár és diák együttműködésére épül - átéli a tanulás egyéni felelősségét
TEVÉKENYSÉG KÖZPONTÚ PEDAGÓGIA Új tanulásszervezés, szemléletváltás Reformpedagógiai irányzat Különböző tanulási stílusok együttes érvényesülése Vizuális Auditív Mozgásos Reflektív Tapasztalati
VÁRHATÓ EREDMÉNYEK Kommunikációs készség javulása Jobban megérti a tudás fontosságát Kevesebb évismétlő Kompetenciamérés javulása Nő az érettségit adó intézménybe jelentkezők száma Partneri kapcsolatok bővülése, erősödése Módszertani repertoár fejlődése Szorosabb együttműködés a pedagógusok között
FEJLESZTŐ CSOPORT TEVÉKENYSÉGEI Tanfolyam (30 órás) Szakmai műhelymunkák Mentorálás Fejlesztés
TANFOLYAM 1
TANFOLYAM 2
TANFOLYAM 3
SZAKMAI MŰHELYMUNKÁK BÁTA PÉCS BOGÁD CSURGÓ
SZAKMAI MŰHELYMUNKÁK PÉCS Megalakulás Felsővámház utcai Általános Iskola ÖT-ÉK program (tréning)
SZAKMAI MŰHELYMUNKÁK BOGÁD Tevékenység a kooperatív technikákkal szervezett órán „A szarvasmarha”
SZAKMAI MŰHELYMUNKÁK CSURGÓ Tematikus projekt zárása „Zöldség és gyümölcshét”
SZAKMAI MŰHELYMUNKÁK BÁTA Tanórai projekt „Állatok vízben és vízparton”
A PROJEKT, MINT TKP A projektpedagógia a tevékenység központú pedagógia egyik átfogó eleme. A projekt egy cél által meghatározott tapasztalatgyűjtés, céltudatos cselekvés, amely produktummal zárul.
A PROJEKT, MINT TKP Iskolánk tematikus projektjei: - Honismeret /2001/ - Egészségnevelés/2004/ - Környezetvédelem/2004/ - Vidám iskolakezdés /2005/ - Múlti-kultúra /2004/
A TANÓRAI PROJEKT SZAKASZAI tervezés, előkészítés, ötletroham, kutató kérdések, kivitelezés, ismeretek megosztása, produktum bemutatása
A TANÓRAI PROJEKT önállóság biztosítása (de …) heterogén csoportok (tudás, képesség, …) új információk után kutatnak gyerekek maguk fogalmazzák meg az alapkérdéseket meglévő tudás előhívása irányított ön- és társértékelés
FEJLESZTÉS, MENTORÁLÁS Kiadvány készítése Tanfolyamon, műhelymunkákon tanultak beépítése a nevelő-oktató munkába Tanórai projektek
ÖTLETEK, TECHNIKÁK Elvárások Titkos barát Posta láda készítés „Indián név” Keress a csoportban Kedvenc képem Kedvenc lufim Csoportszabályok Ablakmódszer Labda körbe dobás Labda körben tartása Pokróc labdával Fonalháló ismerettel Dupla-dupla ez-ez Hány négyzetet látsz? Koopos szövegfeldolgozás Füllentős ellenőrzési mód Ki vagyok én? Számolás 1-től Öt ember guggol egyszerre Telefonos Kulcsszavak
ÖTLETEK, TECHNIKÁK Reflexiók –szó, mondat, szám Tíz szavas távirat Jóslás Örömkör Beszélgető kör Csoportalakítási módok Homlokomon a jel Családi perpatvar Csomó bogozás Szegény pici cica Cipőbolt Lávaköves Memóriakör Ketté osztott napló Hol az orrod? Hol a füled? Gondolattérkép Szeretetkapu Mozdulat tükör Egymásról egymásnak Jutalomfa Projekt módszer a tanórán
CSOPORTOSÍTÁS
CSOPORTOSÍTÁS 1. Elvárások 24. Tíz szavas távirat 35. Memóriakör 26. Örömkör 43. Projekt tanórán 18. Ki vagyok én? 2. Titkos barát
Köszönöm a figyelmet! fureszmarcsi@freemail.hu ftp://ftp.altisk-bata.sulinet.hu