A GYSEV Zrt. vasútbiztonsági stratégiája

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Információcsere a vasúti járművek karbantartása során
Advertisements

Nemzeti Közlekedési Hatóság
A vasúti közlekedési hálózat elemzése, közlekedési feltételek, szűk keresztmetszetek, fejlesztési irányok Előadó: Kövesdi Szilárd, GYSEV Zrt. Vezérigazgató.
működtetési vezérigazgató-helyettes
Az NSR-rendszer tervezett fejlesztései Magyarországon
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Társasházi Közös Képviselők Klubja – Csepel ( )
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. bemutatása Budapest, május 3. Márton Ferenc működtetési vezérigazgató-helyettes 1.
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
Pilisvörösvár (kiz. ) – Piliscsaba (bez
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
2011. A Baross Gábor Oktatási Központ képzési kínálata Keszmann János
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
BALATONAKARATTYA – BALATONKENESE ÁLLOMÁSOK KÖZÖTT – AZ AS380 JELŰ FÉNYSOROMPÓNÁL – AZ 1972 SZÁMÚ VONAT ÜTKÖZÉSE SZEMÉLYGÉPKOCSIVAL KBSZ SZAKMAI NAPOK -
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések a GYSEV Zrt
Nyíregyháza, szeptember 09.
A magyar gazdaság helyzete, fejlesztési prioritások Varju László államtitkár Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium.
MÁV Zrt. Biztonsági Igazgatóság Vasútbiztonsági Osztály
A GYSEV vasútbiztonsági projektötletei a KÖZOP-ban
Állam munkavédelmi feladatai
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
A vasúti ágazatot érintő aktuális szabályozási feladatok
A KBSZ VASÚTI FŐOSZTÁLY 2008.ÉVI ESEMÉNYEINEK STATISZTIKAI ELEMZÉSE KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, Mihály András balesetvizsgáló.
2007. ÉV I. FÉLÉV TAPASZTALATAI Vasúti közlekedés KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, október 25. Gincsai János főosztályvezető.
Az M44 sorozatú, rádiótávirányítású tolatómozdony bemutatása
2007. ÉV ÖSSZEFOGLALÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Siófok, április 10. Gincsai János főosztályvezető.
MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág
A év áttekintése KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚTI KÖZLEKEDÉS Agárd, április 11. Gincsai János főosztályvezető.
VASÚTI KÖZLEKEDÉS 10 ÉVES A KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI SZAKMAI VIZSGÁLAT
Buktatók a jogszabályi környezetben KBSZ Szakmai Fórum november 24. Monostory Miklós Vasútbiztonsági referens
ÜZEMBENTARTÓI BALESETVIZSGÁLAT első tapasztalatok
bekövetkezett baleset ismertetése
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 30. dr. Gincsai János főosztályvezető A évi tevékenység összefoglalása.
ANDRÁSHIDAI ELÁGAZÁS – FEBRUÁR 11.
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
megújuló hatósági felügyelete
a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt.
Készítette: Tóth Barnabás GYSEV Kontrolling
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” Konferencia Bükfürdő, június KTE Vas Megyei Területi és Soproni Városi Szervezet KTE Közlekedésbiztonsági.
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. gazdálkodási és elszámolási rendszere
VASÚTBIZTONSÁG NAPJAINKBAN - a KBSZ szemszögéből
REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI TANÁCS RENDKÍVÜLI ÜLÉS Sopron
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai Kápolnásnyék - Gárdony vonalszakasz jobb és bal vágány átépítése.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
1 SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁV-TRAKCIÓ Zrt december 6. (csütörtök), de. 10:30 óra Zsákay László György főigazgató MÁV Zrt. Gépészeti Üzletág.
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
Kerékpárutak építésének engedélyezése
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
Tájékoztató rendezvény Szombathely.
KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
Közlekedéstudományi Egyesület A Magyar Közlekedés helyzete az EU-ban Kápolnásnyék Február 27. A vasúti közlekedés szabályozásának súlypontjai és.
Vonatveszélyeztetés Sopron állomáson Dávid Béla üzembiztonsági szakért ő vasúti balesetvizsgáló GYSEV Zrt. KBSZ nap –
A GYSEV Zrt. szerepe a Nyugat-magyarországi közlekedésben A GYSEV Zrt. szerepe a Nyugat-magyarországi közlekedésben Előadó: Dávid Ilona, a GYSEV elnök-
A vasúti járművek karbantartását, javítását és időszakos vizsgálatát végző műhelyeket érintően tervezett jogszabályi változások dr. Erb Szilvia főosztályvezető.
Szembeközlekedés Kaposmérő és Kiskorpád állomások között
Előadás másolata:

A GYSEV Zrt. vasútbiztonsági stratégiája Horváth Ottó igazgató

Céginformációk 1872-ben alapított, magyar (65,64%) - osztrák (28,24%) – és magán (6,12 %) tulajdonú integrált vasúttársaság. Vasútvonalak: 287 km Személyszállítás: Magyarország: 3,3 millió fő Ausztria: 1,4 millió fő Árutovábbítás: 4,8 millió t

Vonalhálózat Teljes hálózat hossza: 287 km Egyvágányú pálya, állomástávolságú közlekedés Vasúti pályára engedélyezett sebességek: Sopron-Győr vonal 120 km/h, (KÖFI vonal) Sopron Szombathely vonal 80 km/h, (KÖFI vonal) Szombathely-Szentgotthárd vonalon 60 km/h Vonalakon összesen 24 állomás, 19 megállóhely Vonatadatok 2009-ben: Összes vonatkilométer: 3.900.000 Összes közlekedett vonat: 122.000

Pályavasúti Üzletág Ténylétszám (2010.09.30): JVE: 100 fő, VVE: 200 fő

Sorompók 1,4 kilométerenként van útátjáró! Állomási és nyíltvonali fénysorompók Állomási sorompók (db) Nyíltvonali sorompók (db) teljes fény fény+fél nélkül 8. Győr – Sopron oh. 1 9 18 3 20 5 15. Ágfalva – Szombathely 4 17* 12 21. Szombathely – Szentgotthárd 7 10 2 Összesen 27 37 42 11 *15-21 vonal átépítés keretében 17 + 17 sorompó nélküli átjáróban fénysorompós biztosítás épül 2010-ben. 1,4 kilométerenként van útátjáró!

Vasúti járművek Járműállomány: 44 db mozdony (V43, M40, M42, M44, 1047/1116) 4 db motorkocsi (5047, 5147) 92 db személyszállító kocsi 95+406 db teherkocsi 5 db vasútüzemi jármű

Vasúti járműkarbantartás Feladatok: Saját és bérelt járművek üzemeltetése Felügyelet és hibaelhárítás (időszakos vizsgálat, futójavítás, stb.) Felújítások (osztott fővizsgák, stb.) Harmadik fél megrendeléseinek teljesítése. Hely: Kocsi- és mozdonyműhely Sopronban. Cél: Saját kompetencia erősítése a hatékonysági kritériumnak megfelelve.

Szakmai alkalmasság Munkavállalók Egészségügyi vizsgálatai (203/2009. (IX. 18.) Korm. Rendelet alapján): Előzetes vizsgálat és előzetes szakmai alkalmassági vizsgálat Időszakos vizsgálat és időszakos szakmai alkalmassági vizsgálat Soron kívüli vizsgálat Vizsgálatokat Sopronban, illetve Szombathely végzik.

Képzések Képzések: GYSEV Zrt. Oktatási utasítás Belső képzések Hatóságilag jóváhagyott Szabályozza munkakörönként a GYSEV Zrt. munkavállalóira vonatkozó szakmai oktatások, képzések, vizsgáztatások rendszerét. Belső képzések Éves képzési terv Külső képzések (tréningek, OKJ-s tanfolyamok, nyelvi képzések, ÖBB tanfolyamok, stb.) Felsőoktatási tanulmányok Utánpótlás nevelés (pályakarrier program, stb.).

Munkakörök Munkakörök: Összlétszám ~1.500 fő Vasútbiztonsággal összefüggő munkakörben foglalkoztatva ~800 fő. Mozdonyvezetői létszám ~200 fő, ebből ~50 fő rendelkezik ÖBB vizsgával is! Utazószemélyzet létszáma ~120 fő, ebből ~50 fő rendelkezik ÖBB vizsgával is!

Vagyonvédelem Vagyonvédelmi főmunkatárs koordinálja Vagyonvédelmi tevékenységet külső vállalkozás végzi. Új szolgáltató 2010.06.01-től: Létesítményőrzés és -felügyelet Beléptetés-jogosultság ellenőrzése és regisztrálása Közúti gépjármű parkolási jogosultság ellenőrzése Pénz- és értékbeszállítás Védelmi ellenőrzés személyszállító vonatokon Tehervonatok kísérése és felügyelete

Vagyonvédelmi statisztika Események száma: Bekövetkezett kárösszeg: GYSEV sérelmére elkövetett lopások és bűncselekmények Események száma: Bekövetkezett kárösszeg: Bűncselekmények: 40%-a vagyon elleni, 55 %-a közlekedés biztonsága elleni 5 % -a rongálás.

Informatika Saját kompetencia Sopronban a Szolgáltató Központ részeként. Feladat: hálózatépítés és -üzemeltetés rendszer üzemeltetés szoftver fejlesztés (VIHAR és ORACLE adatbázisok) Hálózat: ~ 500 munkaállomás Saját hálózat /Budapest – Wulkaprodersdorf és Sopron – Szentgotthárd között/

Saját integrált IT-rendszer VIHAR – Saját fejlesztés, 1998 Vasúti Integrált Hálózati Adatkezelő Rendszer Vonat- és kocsiadat-kezelés Vonat- és kocsikövetés Árufuvarozási adatkezelés Számlázás Kapcsolat külső rendszerekkel (pl. MÁV, VPE, ÖBB). SAP Integrált vállalatirányítási rendszer Műszaki adatbázis: fejlesztés alatt

Informatikai védelmek Szerverek: Minden alkalmazás saját szerveren WINDOWS rendszerek CISCO UCS pengeszerveren SAP és VIHAR egyedi szerveren Rendszervédelem: Naprakész frissítések Redundáns CISCO tűzfal védelem Szűrések (pl. mail) Központilag menedzselt vírus keresés.

Vasútbiztonsági elemek 1. A vasútvállalat tevékenysége jogszabály alapú, technológiailag részletesen szabályozott. Működő biztonságirányítási rendszer. Elfogadott biztonsági politika. Biztonsággal kapcsolatos belső utasítások. Üzembentartói vizsgálatok, ellenőrzések. Korszerű balesetvizsgálati utasítás. Baleseti készenléti szolgálat működtetése. Műszaki (és vegyi) mentés és elhárítás.

Vasútbiztonsági elemek 2. Vasúti balesetek, tűzesetek gyors és szakszerű kivizsgálása. Jó kapcsolat a társvasutakkal és a hatóságokkal. Szolgáltatási szerződés balesetvizsgálati és elhárítási tevékenységre a MÁV Zrt.-vel és más vasútvállalatokkal. Független balesetvizsgálati szervezettel (KBSZ), a megelőzés érdekében szoros együttműködés. Közreműködés a vasúti dézsmák, vonatok elleni támadások elkövetőinek felderítése.

Fejlesztések – Gotthárdi projekt Sopron – Szombathely – Szentgotthárd projekt (befejezés: 2011) vasútbiztonságot növelő elemei: Egységes pályaparaméterek: 120 km/h, 225 kN Sorompósítás: a szintbeni keresztezések 98%-a sorompóval biztosított lesz Szombathely-Szentgotthárd vasútvonalon Körmend központtal KÖFE-KÖFI rendszer épül Harka állomástól-Szentgotthárd állomásig (Szombathely kizár) INDUSI vonatbefolyásoló rendszert helyezünk üzembe. 2 db útátjáró kamerás megfigyeléssel kerül kiegészítésre. A frekventált vadelütési helyeken vadriasztó prizmák kerülnek kihelyezésre. Szintbeni keresztezések kiváltása: Sopron közúti aluljáró, Szombathelyen közúti felüljáró, Körmenden gyalogos aluljáró.

Gotthárdi projekt jellemzői 115 km vasútvonal 2 alul- és felüljáró 4 db motorvonat 50 milliárd forint 300 munkahely

Fejlesztések – Egyéb Mozdonyfedélzeti berendezés Új projekt: Győr – Sopron vonal kétvágányúsítás Új üzemi pályaudvar Sopronban Nagycenki Széchenyi Múzeumvasút fejlesztése IT: műszaki adatbázis Külső forráslehetőségek pályázása (pl. utastájékoztatás, P+R, közösségi közlekedési központ Körmenden) K+F (pl. vizsgáló áramszedő / SZIE,

Körmendi fejlesztés Vasi Volán és GYSEV 585 millió forint GPS utastájékoztatás 2 db intermodális csomópont 1 autóbusz pu. áthelyezés 75 % egyénileg jut el a vasútállomásra, csupán 25 % tömegközlekedéssel 42 % többet utazna, ha lenne ráhordó autóbusz

Online információk

Rádiótávirányítású tolatómozdony Piaci igények Rádiótávirányítású tolatómozdony

Köszönöm figyelmüket! Horváth Ottó pályavasúti igazgató GYSEV Zrt. PVÜ Telefon: 06-99/517-405 e-mail:ohorvath@gysev.hu