Közösségi internethasználat Nyitrai Erika ELTE IK Algoritmusok és Alkalmazásaik Tsz. tanársegéd.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Advertisements

AZ EPICT TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS HATÁSVIZSGÁLATA IKT-METRIA FELVÉTELEK ALAPJÁN Az IKT-metria mérőeszköz.
1 II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola.
SZÁMÍTÓGÉPES JÁTÉKOSOK MOTIVÁCIÓINAK LONGITUDINÁLIS VIZSGÁLATA Kiss Orhidea Edith Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi.
FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
Miért jobb egy (nem csak) geolokációs mobil kutatási rendszer? 1 HWSW – App!mobile konferencia, MOM Budapest, november 13. Pintér Róbert.
Digitális világ 4. foglalkozás Mobilfónia 1. Eszközök, lehetőségek.
A Sajtóinfo online kommunikációs szolgáltatásáról Batki Zsolt kommunikációs tanácsadó (ELTE BTK Kommunikáció Tanszék, Sajtóinfo szolgálat),,Marketing,
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
Kutatási terv bemutatása: diszkriminációtesztelés a gyakorlatban
1 A fiatalok művelődési szokásai. 2 A vizsgált korosztály korévenként, 2000-ben és 2004-ben (fő)
 Jób 30:9 És most ezek gúnyolódnak rajtam, ezek fecsegnek rólam.  Zsolt 1:1 Boldog ember az, aki nem jár a bűnösök tanácsa szerint, nem áll a vétkesek.
Hardver alapok I. 10. osztály.
Az internet, a TV és társas támogatás összefüggései
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
2007. június 19.Pozsony Varga Zoltán június 19.Pozsony Varga Zoltán CÉLOK •Internet használat növelése, magyar nyelvű kultúra elterjesztése, esélyegyenlőség,
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
© 2006 Avaya Inc. All rights reserved. Kommunikáció bárhol, bármikor! Rohály Gábor ügyvezető igazgató.
A Kék Vonal Internet Helpline tapasztalatai
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u St ép 108. • Telefon: • Telefax: •
HÁLÓZATOK.
V. ETR Konferencia április Dr Majó Zoltán, egyetemi adjunktus
Emeltszintű Etanácsadó Otthoni internetes ügyintézés Készítette: Horányiné Horváth Viktória Csilla.
Készítette: Kotymán Arnold PS ÁMK Társulás Cserkeszőlő
Elektronikus számlabemutatás és fizetés
2008. augusztus 6.Budapest New Technology Meetup Group1 Zoltan Kalmar: Hahó Zoltan Kalmar: Hahó Kalmár Zoltán Internet Szolgáltatók.
Internetes bankok piacformáló hatása
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
Adatátvitel. ISMERTETŐ 1. Mutassa be az üzenet és csomagkapcsolást! Mi köztük az alapvető különbség? 2. Melyek a fizikailag összekötött és össze nem kötött.
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola szeptember.
Közösségi portálok használata
Közösségi portálok használata
Közösségi internethasználat Magyarországon
Művelődés és szórakozás
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
Kultúra „harmadfokon” A harmadfokú képzésben részt vevő hallgatók viszonya a kultúrához Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem VI.
,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben” IX. Országos Konferencia Budapest, február 23–24. Mit esznek a Szigetlakók, és mit gondolnak.
Közösségi oldalak használata
Közösségi oldalak: újabb aspektusok a kapcsolatokban Dr. Kósa Éva PPKE, BTK, VJK Internet konferencia Szeptember
Kósa Éva : VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Médiapolisz lakói I. Közvetítő faktorok.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
Felhasználói kérdőíves felmérés a MEK-ben Moldován István OSZK MEK.
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
A Safer Internetplus Program célja és területei eContentplus és Safer Internetplus Nemzeti Információs Nap Budapest, április 18. Simor Gabriella,GKM.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
valós-idejű helymeghatározás WLAN-nal
Mozgás/hangérzékelés mobitelefonokon MobSensor Ekler Péter Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
1 A K-21 bemutatkozik 3. csoport: Kulcsfontosságú célcsoportok EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
2012.FEBRUÁR FEBRUÁR 20-IG!!!. Árajánlat kérése, nemzetközi közösségi weboldal kivitelezésére: Funkciók: - Tag/1-1 kép feltöltése - Min. adatok.
Miért nem internetezik mindenki? Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ Internethajó Be kell hozni a hátrányt,
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Élet az Interneten.
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Okostelefon felhő Prof. Dr. Gyimóthy Tibor Szegedi Tudományegyetem.
ADSL alkalmazása xDSL frekvenciaosztásos elven működik, azaz különböző frekvencián továbbítja az előfizető és a szolgáltató felé haladó adatokat.
4.Tétel: xDSL, VoIP, FTTx, NGN
Digitális írástudás fejlesztése korhatár nélkül, okoseszközökön június 25.
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
AZ INTERNET SZOLGÁLTATÁSAI Készítette: Horváth Tünde.
Hálózatok Számítógépek és egyéb hardvereszközök összekapcsolva valamilyen kommunikációs csatornán. Felkínált lehetőségek: –Kommunikáció –Hardver megosztás.
Tényleg romkocsmákban merengenek? KREATÍV Milliók és ezer fők fő ≈ fő Forrás: Target Group Index Hungary - TGI –H 2012.
Új technológiák alkalmazási lehetőségei a mentori munkában Készítette: Lőrinczné Tasi Zsuzsanna.
Paksi Borbála –- Demetrovics Zsolt –- Kaló Zsuzsa –- Felvinczi Katalin
– Letölthető változat –
Országos kutatás a részmunkaidős foglalkoztatásról
Hálózatok Számítógépek és egyéb hardvereszközök összekapcsolva valamilyen kommunikációs csatornán. Felkínált lehetőségek: Kommunikáció Hardver megosztás.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Előadás másolata:

Közösségi internethasználat Nyitrai Erika ELTE IK Algoritmusok és Alkalmazásaik Tsz. tanársegéd

2007. november 22. INFO ÉRA - Füzesgyarmat Vezeték nélküli internet közterületen  Internet kávézók  A vendégek internetezni mennek, közben fogyaszthatnak  Letölteni, játszani, is alkalmas helyek  Nyilvános WiFi hotspotok éttermekben, kávézókban  A közönség elsősorban fogyasztási céllal érkezik, mellette céljából kapcsolódik az internetre  Pl. McDonald’s, Uránia színház stb.  Egyéb közterületeken elhelyezett hotspotok (közintézmények, iskolák, parkok, …)  Turisták, főleg mobillal, PDA-val, csatlakozók  Nem jellemző a reklámokban már látható laptoppal sétáló üzletember figurája  Pl. Pécs belvárosa

2007. november 22. INFO ÉRA - Füzesgyarmat Vezeték nélküli internet közterületen  Felhasználás célja sokféle lehet, de ez is helyfüggő  Technikai okok miatt  Sávszélesség  Szolgáltatás célja miatt  Netikett, WiFikett  A mellékszolgáltatásként megjelenő internet eléréssel nem illik visszaélni  Az egyes szolgáltató helyek típustól függően lehetnek közösségteremtő helyszínek is

2007. november 22. INFO ÉRA - Füzesgyarmat WiFi hotspotok használata  A kutatás tervezője: Laura Forlano Ph.D. jelölt; Columbia Egyetem  A kutatás helyszínei nagyvárosok  New York (614 résztvevő)  Budapest (370 résztvevő)  Montreal (378 résztvevő)  Összesen 1362 kitöltő  Vizsgált kérdések  Milyen szokásai vannak a vezeték nélküli hotspotok felhasználóinak a fent említett nagyvárosokban?  Mi alapján választja ki a felhasználó a helyeket, van-e a hotspotoknak szerepe ebben?  Milyen motivációi vannak a látogatóknak, amikor az otthoni/munkahelyi hozzáférés helyett egy hotspotot választ?

2007. november 22. INFO ÉRA - Füzesgyarmat Kérdések, kutatásmódszer  A kérdések három csoportra oszthatók  Internet hozzáférést vizsgáló kérdések  Tevékenységorientált kérdések  Demográfiai kérdések  Hagyományos kérdőíves felméréseknek általában része  A kérdőívek online módon kerültek publikálásra New Yorkban fórumokon, hírleveleken, egyéb hírdetményekben került terjesztésre; Budapesten és Montrealban csak online publikálták

2007. november 22. INFO ÉRA - Füzesgyarmat Eredmény  Meglepő módon alig tapasztalható eltérés a New Yorkban és a Budapesten kapott eredmények között  Főbb eltérési pontok  Csatlakozás helye  Nagyban összefügg a technológia elterjedtségével  Motivációk

2007. november 22. INFO ÉRA - Füzesgyarmat Vizsgált kérdések részletesen  Egy kávézó/étterem kiválasztásakor mekkora szerepe van a WiFi lefedettségnek?  Előny-e egy hely számára, ha rendelkezik ilyen lehetőséggel?  Mire használják az internet elérést?  Milyen hosszan és mikor csatlakoznak az internetre?  Miért választják a kávézót az otthoni/munkahelyi elérés helyett?

2007. november 22. INFO ÉRA - Füzesgyarmat Miért választják a helyet?  A kérdőívet kitöltők közül sokan a WiFi elérés miatt választják a helyet, ahova bemennek  Azonos jellegű és minőségű helyek közül az esetek 75%-ában azt választják, amelyikben van lehetőség WiFi használatra

2007. november 22. INFO ÉRA - Füzesgyarmat Mire használják az internetet kávézóból csatlakozva?  A kapcsolódók többsége személyes célokra és munkavégzésre is használja a lehetőséget  Legygyakrabban használt programok  webes levelezők  azonnali üzenetküldők  desktop levelezők  office  VPN (távoli hálózathoz csatlakozás)  távoli asztal

2007. november 22. INFO ÉRA - Füzesgyarmat Milyen okból választják ezt az elérési módot?  A felhasználás mennyiségében már alig tapasztalható különbség  Jelentős eltérés tapasztalható abban, hogy miért választanak a felhasználók kávézókat a megszokott munkahelyi vagy otthoni környezet helyett, de várhatóan ez a különbség is csökken a WiFi kultúra terjedésével párhuzamosan

2007. november 22. INFO ÉRA - Füzesgyarmat Fiatalok szokásai – Közösségi oldalak kontra mobiltelefonálás  A kutatás tervezője: Chih-Hui Lai Rutgers University  Vizsgált kérdések  Van-e kapcsolat a fiatalok mobiltelefonálási szokásai és online közösségi site-ok használata között?  Van-e hatása a barátok szokásainak az egyénekre?  Vizsgálati módszer  Kérdőíves felmérés  152 résztvevő, főként a éves korosztályból

2007. november 22. INFO ÉRA - Füzesgyarmat Eredmények  Azok a fiatalok, akik több időt töltenek telefonálással többet használják az online közösségi oldalakat is  Ugyanilyen összefüggés figyelhető meg az SMS küldés gyakoriságával kapcsolatosan is  Az a tény, hogy a barátok elérhetők mobiltelefonon nem növeli a felhasználás mennyiségét, sem a mobiltelefonnal végzett tevékenységek mennyiségét  Szintén nem növeli a telefonhasználat mennyiségét az sem, hogy a barátok többet telefonálnak

2007. november 22. INFO ÉRA - Füzesgyarmat Eredmények 2.  Közösségi oldalak esetében ellentétesek az eredmények  Azok, akiknek több barátja érhető el közösségi oldalakon, több ideig használják ezeket az oldalakat  A tevékenységek száma is nő ugyanígy  Ha nincs kiért csatlakozni, akkor a közösségi oldalak használata erősen csökken  A használók többsége úgy nyilatkozik, hogy a barátai is használják ezeket az oldalakat  Néhányan mondják azt, hogy kevés ismerősük van jelen a közösségi oldalakon  Egyik felhasználó sem mondja, hogy nincs ismerőse, aki használja a közösségi oldalt

2007. november 22. INFO ÉRA - Füzesgyarmat Lehetséges magyarázat  Egyik lehetséges magyarázat az eltérő mintázatokra az egyes szolgáltatások árában keresendő  Ehhez képest az online közösségi oldalak használata sokkal gazdaságosabb, hiszen egy üzenet elküldése minimális költséggel jár, ugyanakkor hasonlóan jó módszer a kapcsolattartásra, mint a telefon  A telefon nem feltétlenül alkalmas hosszú beszélgetések lefolytatására, sokan csak rövid üzenettovábbításra használják