Somogy Megyei Intézményfenntartó Központ

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Tanulók fejlődésének nyomon követése
Művelődési tevékenységek / szolgáltatások a településeken
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A TÁMOP projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes.
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
Korai fejlesztés, korai intervenció tapasztalatai Biztos Kezdet mentorképzés Velence Meszéna Tamásné Apáczai Nevelési és Általános Művelődési Központ.
A járási rendszer megújítása
KÖSZÖNTJÜK A SZAKKÉPZÉSI TALÁLKOZÓN!
Az oktatásügy aktuális kérdései, jogszabályi változások
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
A személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
Belügyminisztérium Belügyminisztérium dr. Bitay Márton Önkormányzati Stratégiai Főosztályvezető Magyarország helyi önkormányzatairól szóló évi CLXXXIX.
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Pest Megyei Kormányhivatal
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
A járási rendszer megújítása
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
A jogszabályi változások irányai dr. Andráczi-Tóth Veronika Nemzeti Erőforrás Minisztérium Családi és Szociális Szolgáltatások Főosztálya.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Konszolidációs törvény a megyei intézmények
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Évindító Informatikai Szakképzési Fórum
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Információs nap szeptember 8..
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Takács Erika Zádori Zoltán
A kamarai garanciavállalás jogi kérdései
Intézményfenntartás a köznevelésben, új irányok
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
Területi és helyi államigazgatási szervek október október 3.
A járási rendszer megújítása
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
FÖKIR Integrált Elektronikus Közoktatási Információs Rendszer
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Közoktatási alapismeretek
Lorem ipsum.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

Somogy Megyei Intézményfenntartó Központ A Megyei Intézményfenntartó Központ tevékenysége, szerepe az állami oktatás szervezésében 2012. Február 29.

Somogy Megyei Intézményfenntartó Központ A MIK létrehozása 2011. évi CLIV. törvény a megyei önkormányzatok konszolidációjáról, a megyei önkormányzati intézmények és a Fővárosi Önkormányzat egyes egészségügyi intézményeinek átvételéről 258/2011. (XII. 7.) Korm. rendelet a megyei intézményfenntartó központokról, valamint a megyei önkormányzatok konszolidációjával, a megyei önkormányzati intézmények és a Fővárosi Önkormányzat egészségügyi intézményeinek átvételével összefüggő egyes kormányrendeletek módosításáról

A MIK szervezeti felépítése Somogy Megyei Intézményfenntartó Központ A MIK szervezeti felépítése Központ vezető Jogi és Humánplitikai Főosztály Pénzügyi, Gazdasági és Üzemeltetési Főosztály Intézményfenntartási Főosztály Központ vezető-helyettes

A MIK intézményi struktúrája Somogy Megyei Intézményfenntartó Központ A MIK intézményi struktúrája Közoktatási intézmények Szociális intézmény Gyermekvédelmi intézmény Gyermektábor Somogyi Térségi Integrált Szakképző Központ Középiskola, Szakiskola és Kollégium (Siófok) Somogy Megyei Önkormányzat Mátyás Király Gimnáziuma (Fonyód) Somogy Megyei Önkormányzat Gondviselés Szociális Otthona (Segesd) Somogy Megyei Önkormányzat Gyermekvédelmi Igazgatósága (Marcali) Közművelődési intézmények Somogy Megyei Múzeumok Igazgatósága (Kaposvár) Somogy Megyei Önkormányzat Dél-Balatoni Kollégiuma (Balatonboglár) Somogy Megyei Önkormányzat Szeretet Szociális Otthona (Berzence) Közoktatási és Gyermekvédelmi Többcélú intézmény Somogy Megyei Önkormányzat Perczel Mór Gimnáziuma (Siófok) Megyei-és Városi Könyvtár (Kaposvár) Somogy Megyei Önkormányzat Duráczky József Óvodája Általános Iskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye, Nevelési Tanácsadója-és Diákotthona (Kaposvár) Somogy Megyei Önkormányzat Dr. Takács Imre Szociális Otthona (Tab) Somogy Megyei Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola, Diákotthon és Gyermekotthon (Somogyvár) Somogy Megyei Levéltár (Kaposvár) Somogy Megyei Önkormányzat Tanulási Képességet Vizsgáló és Beszédvizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottsága (Kaposvár)

Sajátos működés-szervezési megoldások a MIK keretein belül Somogy Megyei Intézményfenntartó Központ Sajátos működés-szervezési megoldások a MIK keretein belül A fenntartói státusz változása – „irányító-középirányító” Az intézmények finanszírozása Az intézményvezetők választása Alapdokumentumok elkészítése és jóváhagyása A feladatellátáshoz kapcsolódó vagyon feletti rendelkezési jog Pályázati tevékenység A Kormányhivatal hármas szerepben? – fenntartó – törvényesség – feladat-ellátási kötelezettség tervezője-szervezője

Funkcionális integráció Somogy Megyei Intézményfenntartó Központ Funkcionális integráció A kategória még nem egyértelműen tisztázott Beszervezés - kirendelés Az intézményeink informatikai rendszerbe szervezése 7 központ 9 rendszergazda 1 beszerzési központ Egységes arculati megjelenés, webmail (edulive) Központi élelmezésvezetés Központi jármű elosztási rendszer (diszpécser rendszer) Egységes iratkezelés (DocPort) Központosított gazdasági és gazdálkodási rendszer (CT-EcoStat) TANINFORM!!!

SZAKKÉPZÉS Somogy Megyei Intézményfenntartó Központ 5. § (1) 2-3 P 4 P ÁLLAMI … FENNTARTÓ SZAKKÉPZÉSI FELADATAIT MEGYÉNKÉNT EGYETLEN SZAKKÉPZŐ ISKOLA FENNTARTÁSÁVAL LÁTJA EL 5. § (1) VAGY 10 000 TANULÓ FELETT LEHET TÖBB, DE 5000-EL OSZTHATÓ 10 000 ALATT, DE 4000 FELETT MAX. 2 INTÉZMÉNY MŰVÉSZETI ÉS SPECIÁLIS SZAKKÉPZŐ BÁRMENNYI 2-3 P 4 P 5 P TISZK  SZAKKÉPZŐ ISKOLA AZ EGYIK INTÉZMÉNYEGYSÉG ÖNÁLLÓ NONPROFIT VÁLLALKOZÁS 5. § (7) HATÁLY: 2013. SZEPTEMBER, DE A 92. § FELÜLÍRJA 2017 JÚNIUS 30-IG A TÉRSÉGBEN ÖSSZEHANGOL, FORRÁS FELHASZNÁLÁST HATÉKONYABBÁ TESZ, OPTIMALIZÁL, PÁRHUZAMOSSÁGOKAT MEGSZŰNTET, MUNKAERŐPIACI IGÉNYEKET ÉRVÉNYESÍT.

SZAKKÉPZÉS Somogy Megyei Intézményfenntartó Központ 5. § (12-13) KÖZNEVELÉSI SZERZŐDÉS A SZAKKÉPZÉSBEN 5. § (12-13) SZAKÖZÉPISKOLA MŰVÉSZETI SZAKKÉPZÉS SPECIÁLIS SZAKISKOLA NINCS KORLÁTOZÁS A KT. SZERINTI NEM SZAKKÉPZÉS ARÁNYA MEGHALADJA A 75 %-OT. MEGKÖTÉSKOR AZ ELŐZŐ 3 ÉV OSA SZERINTI ÁTLAGA

Somogy Megyei Intézményfenntartó Központ Előzetes kérdések Köznevelési szerződés Kormányhivatal – település Nkt. 74. § ÁMK, EGYMI, művészeti iskolák, szakszolgálat, szakmai szolgáltató sorsa EU-s pályázatok sorsa Hatályba lépés bizonyossága Magasabb vezetők pályáztatása: Átadás-átvételig esedékes Átadás-átvétel után közvetlenül NFÜ állásfoglalás NEFMI tájékoztató kiadvány Kt. Hatályos ! Az adott területért felelős miniszter hatásköre, utasításban rendelkezik.

Köszönöm a figyelmet! franyo.zsolt@somogymik.hu