Győr város szociális ellátórendszerének működtetése az önkormányzati, civil és egyházi szolgáltatók közreműködésével. Páternoszter Piroska főosztályvezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Készítette: Dr. Szabó Péter Főosztályvezető
Fehér Miklós Dombóvár, május 12.
Az ÉARFÜ NONPROFIT KFT - szerkezete, felépítése, a színes mozaik.
Civil szervezetek Magyarországon
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
ÖNKORMÁNYZATOK ÉS AZ EGÉSZSÉGÜGYI ALAPELLÁTÁS
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
A támogatott lakhatás és a szükségletfelmérés
Projektzárás „Komplex szervezetfejlesztési projekt megvalósítása Kaposvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalánál” ÁROP-1.A.2/B
Az Alaptörvény és a közpénzügyek az önkormányzatok szemszögéből
A személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Tapasztalatok bemutatása a hátrányos helyzetű kistérségek szociális ellátó- rendszerének fejlesztése és a közszolgáltatások kistérségi integrációja területén.
Humánszolgáltató Központ, Nagykőrös
Az önkormányzatok szerepe a közösségi szolgálat szervezésében május 13.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
Velünk egy jobb világért! II. Országos Módszertani Konferencia Beszámoló az elmúlt 1 év Munkájáról.
Belügyminisztérium Belügyminisztérium dr. Bitay Márton Önkormányzati Stratégiai Főosztályvezető Magyarország helyi önkormányzatairól szóló évi CLXXXIX.
„A MEGYEI KÖZMŰVELŐDÉSI FELADATELLÁTÁS A JÖVŐBEN!” PÉCS Április 1.
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
1 „Út a munkához” program tapasztalatai Szűcs Erika Siófok szeptember 17.
Az áldozatsegítés szolgáltatásainak kiszélesítése – hétvégi ügyelet, speciális programok, különleges esetek kezelése.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP „Helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása” MTA KRTK A települési.
A járási rendszer megújítása
Esélyegyenlőség a dokumentumokban és a gyakorlatban Budapest, November 10.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Integrált közösségi szolgáltató terek
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
Alternatív finanszírozási lehetőség a határ menti térségek megsegítésére Békéscsaba, május 20.
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
„Kihívások és válaszok” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, október 24.
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 2.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
A projekt általános szakmai célkitűzései
Az önkormányzatok évi finanszírozása
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Bentlakásos intézményi ellátás elkerülését célzó szolgáltatások TÁMOP /1. Marcali Kistérségi Többcélú Társulás Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért.
Államháztartási alapismeretek
A hajdúnánási szociális rendszer és modellprogramok továbbfejlesztésének és összehangolásának lehetősége (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés.
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
Debrecen, a gondoskodó város SZIME XVII. Konferencia Debrecen, szeptember Dr. Papp László polgármester.
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivata.
Új rendszerben működnek a jövőben a támogató szolgáltatások és a közösségi ellátások augusztus 7. Foglalkoztatási és Szociális Hivatal.
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
Műhelytalálkozó SOPRON Május 26.. Soproni ellátás Sopron Megyei Jogú Város Önkormányzata Szociális Szolgáltató Intézmény Idősek ellátása Fogyatékosok.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
ÖNKORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK FIGYELEMMEL KÍSÉRÉSE II. 1. ÖNKORMÁNYZATI HORIZONTÁLIS ÉS VERTIKÁLIS EGYÜTTMŰKÖDÉSI ÉS KOORDINÁCIÓS MECHANIZMUS KITERJESZTÉSÉT.
Közfoglalkoztatás Nemzeti Közfoglalkoztatás Program.
A polgármesterség változásai Veresegyház október 15. Dr
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 5.
„Út a munkához” program tapasztalatai
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 3.
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 3.
Kórházátalakítási pályázat
SZÉKESFEHÉRVÁR MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK 2012
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal
A helyi önkormányzatok feladatrendszere és költségvetése
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivata
DÉL-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PAKTUM KONFERENCIA
Előadás másolata:

Győr város szociális ellátórendszerének működtetése az önkormányzati, civil és egyházi szolgáltatók közreműködésével. Páternoszter Piroska főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal Humánpolitikai Főosztály

Az ellátórendszer jellemzői és sajátosságai  Törvényi előírások és lakossági szükségletek  Kötelező és önként vállalt feladatok  Fenntartás és működtetés  Költségvetési szerv vagy ellátási szerződés  Mamut intézmény vagy sok kicsi  Kooperáció vagy önkiteljesedés

Törvényi előírások és lakossági szükségletek Kötelező és önként vállalt feladatok:  Hiátusok száma és okai.  Az egyes célcsoportok eltérő érdekérvényesítő stratégiája.  A kommunikáció és az információáramlás csatornái.

Fenntartás és működtetés  Az együttes megjelenés esetei.  A két funkció elválása és esetei.  A normatív támogatás belső szerkezete.  Néhány adat:  év közel 2,5 milliárd forint.  Férőhely kihasználás 100 %, kivéve fogyatékosok átmeneti gondozóháza.  Pályázati forrás.

Költségvetési szerv vagy ellátási szerződés Előnyök – hátrányok Költségvetési szerv esetén: Előnyök:  Nagyobb biztonság  Források relatív állandósága  Közalkalmazotti státusok Hátrányok:  Lassabb reagálási idő  Többletforrások nehezebb lehívása

Ellátási szerződés esetén Előnyök:  Rugalmasabb reagálási lehetőség  Egyéb humán források bevonás  Többletforrások megjelenése Hátrányok:  Relatíve bizonytalanság  Nagyobb mértékben hatnak rájuk a változó körülmények

Mamut intézmény vagy sok kicsi ?  Szervezetfejlesztés fontossága  Tréningek szerepe  Elégedettségi vizsgálatok és azok módjai  Finanszírozás

Kooperáció vagy önkiteljesedés?  Minél nagyobb a település vagy az ellátórendszer annál nagyobb a kooperáció szükségessége  TÁMOP-os pályázatok  Szolidaritás  A többi ágazattal való együttműködés Kooperáció és önkiteljesedés!

Köszönöm a figyelmet!