Szállodaláncok Magyarországon

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ciprusi kaland.
Advertisements

Készítette: Zrufkó Viktória Turizmus- vendéglátás, Levelező tagozat
Global Distribution System
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szálloda – termék - tevékenységek”
HAJDÚSZOBOSZLÓ ⁄ Hajdúszoboszló Közép-Európában, Magyarország keleti részén található. Európa híres pusztája, a Hortobágy és a mozgalmas nagyváros, Debrecen.
EURAMA TOURS Eurama Travel Agency
Privát banki szolgáltatások és befektetések a Citibanktól.
Az online reklám A/B tesztjei, streaming media értékei és hatásai, hagyományos vs komplex online reklámok összehasonlítása (banner, szponzoráció, audió,
Korszerű interaktív alkalmazások Dynamic packaging Készítette: Mező Ildikó március 25.
Hogyan jelenjek meg a weben? Szabolcs Zoltán. Internetezők fő fő Forrás: NRC, Internet World Stats.
Bozzay Andrásné főosztályvezető
4.13. Szállodák tulajdonjoga és üzemeltetése „Tulajdon és üzemeltetés”
Szállodai érdekességek
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás
Személyes eladás az Avon Cosmetics Hungary Kft esetében
Fejlődéstörténeti áttekintés A Szállodaipar
Corporate Identity a szállodaiparban
Szállodaipar készítették: Kórik Ágnes Radics Katalin Schaffer Gábor
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Szállodai piac trendjei
Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja.
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei”
Szállodavezetés és gazdálkodás II. „Minőség a szállodákban”
Amadeus Magyarország Pécs, Május 09. Bíró Balázs Sales and Marketing Manager.
Készítette Elmer Elizabet Primusz Flóra
Vállalati arculat.
Készítette: Fröhlich Noémi
Danubius Hotel Gellért A magyarországi székhelyű Danubius Hotels Group ötvenhat szállodájának egyike a Gellért Hotel, és egyike Európa legjelentősebb.
Budapest turisztikai marketingje
Budapest turisztikai marketingje Készítette: Géra Gabriella.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Falusi szálláshelyek Napraforgós Nemzeti Tanúsító Védjegy rendszere
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Magyar Turisztikai Tartalomtár. Célok 1. olyan teljes körű turisztikai adatbázis és a belőle táplálkozó portálrendszer megteremtése, amely tartalmazza.
A taniroda, mint az országok közötti gazdasági kapcsolatok bölcsője Fullérné Verger Renáta március 8.
Cordial = szívélyesség, amely szívből jön Kiváló minőségű és kényelmes szálláshelyek kanári-szigeteki szívélyességgel és a vendégek részére nyújtott legjobb.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
A fenntarthatóság anyagi és kommunikációs motivációja CARBON SOLUTIONS GLOBAL LTD.
BUDAPEST Készítette: Bugyinszki Fruzsi. A közel egy hónapig tartó vásár évente több mint fél millió látogatót vonz Magyarország és Európa minden tájáról.
Marketing és jó példák a falusi turizmusban
A kereskedelmi vagyonvédelem aktuális kihívásai OKSZ-OKÉ OKSZ-OKÉ
„Helyi márka kialakítása a Bakonyban” című projekt bemutatása
Készítette Kaponya Gergely 2014/2015 I félév Msc
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
DUNA A MAGYARORSZÁGI SZAKASZA ÉS DUNAPARTI MAGYAR VÁROSOK.
Helyszín, időpont Pécs Lauber Dezső Városi Sportcsarnok (Dr. Veress Endre u. 10.) március 9-11.
MESTER FRANCHISE-HÁLÓZAT JELLEMZŐI, ELŐNYEI Lavotha Ildikó cégvezető.
A világ 7. legszebb villamosvonalán
Master of Arts International Hotel Management „ Management” :01 1 Dr. Juhász László PhD.
:14 Master of Arts International Hotel Management Development of Hotels & Hotel Companies 1 Dr. Juhász László PhD.
A legújabb szállodai munkák a Bevlo Projekttől
A BUDAPESTI SZÁLLODAPIAC ONLINE TRENDEK 2011 Vendég & Hotel Business Club Gál Péter – BDO Magyarország Hotel és Ingatlan Tanácsadó Kft június 27.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
TURISZTIKAI INFORMATIKAI ALKALMAZÁSOK Dr. Szalay Zsigmond Gábor
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Erasmus+ program HU01-KA  
Operátor (betanított szerelő) munkatársakat.
Operatív menedzsment és versenyképesség
Országos nagykereskedelmi menedzser
Értékesítési képviselő – HoReCa
FŐISKOLAI GYAKORNOKOK jelentkezését várja ÉRTÉKESÍTÉS területre.
Értékesítési képviselő – HoReCa
Értékesítési képviselő – HoReCa
Paradigmaváltás a wellness szolgáltatások terén
SZOBAFOGLALÁS HOUSEKEEPING
A turizmus növekedésének és versenyképességének javítási lehetőségei
Erasmus+ program HU01-KA  
Előadás másolata:

Szállodaláncok Magyarországon Készítette: Csontos Mónika 2009. szeptember

- a magyar állam tulajdona volt Az első nemzetközi szállodalánchoz tartozó hotel hazánkban: Duna Intercontinental Hotel***** Nyitás: 1969 Jellemzői: - a magyar állam tulajdona volt - az amerikai szállodalánccal névhasználati szerződéses együttműködésben volt - az első 5 csillagos „prémium” kategória Magyarországon - szimbolikus volt, a nyugat szocialista, keleti blokk iránti érdeklődését jelképezte

A következő nagy nemzetközi lánc megjelenése: Budapest Hilton Hotel

Ezzel egy időben létrejöttek magyar tulajdonú szállodaláncok is Pannónia Hotels (pl. Volga, Aero, Korona) Hungar Hotels (pl. Fórum) Danubius (pl. Gellért, Astoria, Béke, Grand Hotel Margitsziget, vidéken – Thermal Hotel Hévíz, Thermal Hotel Sárvár) Danubius Béta Hotels: Beta Hotel Park Hévíz, Beta Hotel Silvanus Visegrád)

Hotel Gellért****

Danubius Grand Hotel Margitsziget****

Danubius Park Hotel Flamenco****

A rendszerváltás után felgyorsult a szállodaipar fejlődése Megjelentek a magyar piacon: Marriott Hotels Corporation (amerikai) Accor Hotels (francia) Corinthia Hotels International (máltai)

Marriott Budapest

Accor szállodák Magyarországon Sofitel – prémium kategória (5*) Novotel – felső középkategória (4*) Mercure – középkategória (3*) Ibis – alsó középkategória (2 vagy 3*) Etap – olcsó kategória (1 vagy 2 *)

Sofitel Budapest Chain Bridge*****

Novotel Budapest Centrum****

Mercure Budapest Korona**** Korábban a Pannónia Hotels tulajdonában volt

Ibis Budapest Váci út*** Korábban Volga szálló

Corinthia Grand Hotel Royal*****

A szállodaláncok a tagszállodáikkal különböző együttműködési formákat dolgoztak ki Tulajdonosi: Irányítási jog a tulajdonosok kezében, a lánc csak az arculatot adja. Igazgatási (management): A lánc szakmai felügyeletet gyakorol, meghatározza az üzletpolitikát, reklámtevékenységet és értékesítést. Lízing / bérleti szerződéses: Az üzemeltetést teljesen a bérlő irányítja. Névhasználati (franchise): A lánc csak a szolgáltatási színvonal betartását írja elő.

A lánchoz tartozás előnyei jól csengő márkanév közös értékesítési üzletpolitika közös reklám- és propaganda tevékenység közös, jól bevált üzemszervezési módszer a vendéglátás és szolgáltatás színvonalára vonatkozó egységes standard a tagszállodák egymás részére rendszeres és jelentős mértékű vendégközvetítése önálló helyfoglalási rendszer

Miért jó nekünk a nemzetközi láncok jelenléte? munkahelyeket teremtenek, új márkák, új termékek jelentek meg a hazai piacon, ezzel az adott város nemzetközi ismertségét és elismertségét öregbítik és növelik a minőségi szálláshelyek kínálatát, új technológiákat, standardeket honosítottak meg: létszámracionalizálás (pl. Accor) újfajta munkaszervezés, korszerű menedzsment újfajta marketing és értékesítési utak, módok outsourcing hazai elterjesztése, a régi, műemléki védelem alatt álló épületek megújítása, funkcióváltása (tőkeerejüknek köszönhetően) is ezen cégeknek köszönhető, új technikai megoldások, műszaki fejlődés, további nemzetközi márkákat és újabb vendégeket vonzhatnak az országba, ennek a hazai gazdaságra irányuló pozitív hatása is elhanyagolhatatlan.

Miért nem jó a nemzetközi láncok jelenléte? erős, bizonyos esetekben agresszív konkurenciát jelenthetnek a hazai versenytársainak, a kezdetekben nem voltak nyitottak az együttműködésre, „különutasok” voltak, Duna-parti látkép megbontása vitatott eredménnyel járt (lásd Sofitel, Marriott és Hilton), a nemzeti jelleg nem, vagy alig képviselteti magát.

5 csillagos szállodák Magyarországon napjainkban Four Seasons Grashem Palace Boscolo New York Palace Le Meridien Budapest Ramada Plaza Kempinski Hotel Corvinus Rogner Hotel & Spa Lotus Therme – Hévíz Számuk egyre nő, vidéken is megjelentek, mert van rájuk igény, főleg külföldi vendégek körében!

Különlegességek Soho Boutique Hotel**** – egyedi belsőépítészeti megoldások („trendi design”) Hertelendy Kastélyszálló***** - 150 hektáros parkban álló luxus kastélyhotel Kutas-Kozmapusztán Cotton House Hotel**** – budapesti hotel a ‘20-as ‘30-as évek hangulatát idézi (pl. Marilyn Monroe szoba)

Soho Boutique Hotel Ezek a hotelek általában kis méretűek, magas színvonalú szolgáltatásokkal és különféle vásárlói körrel.

Hertelendy Kastélyszálló

Cotton House Hotel

Szállodai szobafoglalási rendszerek GDS – Global Distribution System: Ezek a rendszerek légitársaságokat, szállodákat (kb. 20-30 ezer szállodát, 165-201 láncot), bérautó-cégeket fognak össze.) – pl. Sabre, Galileo, Worldspan, Amadeus, stb. A láncok sokszor saját online foglalási rendszert tartanak fenn, pl. Danubius, amelyen keresztül bármely szállodájukban lehet szobát foglalni az interneten keresztül. www.danubiushotels.com

További információk www.booking.com www.budapesthotelreservation.com www.travelport.hu www.ohb.hu