„LEHETŐSÉGEK, KIHÍVÁSOK” Lakitelek Népfőiskola 2010. január 25.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
A vidékfelesztés múltja és jövőbeni lehetőségei térségünkben Mátéffy Mária Borospataka június 7-9.
A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
Információs technológiák terjedése és hálózatosodás a gazdálkodók körében: lehetőségek és korlátok Csótó Mihály BME - Információs Társadalom- és Trendkutató.
ÜDVÖZLÖM ÖNÖKET A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGÉNEK NEVÉBEN!
Ma –mintegy erdélyi magyar számára vált lehetségessé az internetes kommunikáció –160 hozzáférési pontból álló hálózat –közvetlen kapcsolat jöhet.
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Pannon Helyi Termék Klaszter. A Pannon Helyi Termék Klasztert október 3-án hozta létre 13, a Nyugat-Dunántúli Régióban működő szervezet, közel egy.
Már nem csak eszme, hanem valóság
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
Külső finanszírozási lehetőségek az agrárgazdaságban Takács Zoltán Vállalati Értékesítési Vezető
Agreement number: FR1-LEO ARIADNE Project ARIADNE, vezérfonal a szociális gazdaságban tevékenykedő menedzsereknek.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
Népfőiskola a helyi tudás megtöbbszörözésére, a településfejlesztés eszközeként Lakitelek, március 26. Lakitelek, március 26.
A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásának megerősítése A társadalmi együttműködés útjai Önkormányzat - - Civil.
SZÁMVITEL.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
A vállalkozások környezete
Településmarketing Értékaudit.
Versengő tézisek a fenntartható fejlődésről: a piaci és az alternatív gazdasági modell Boda Zsolt MTA PTI, BCE, Védegylet.
III. A logisztika jövője
Az oktatás az EU-ban Lisszaboni statégia: Célmeghatározás –mit –mikorra –ki által –milyen minőségben Az eszközök között kiemelt helyen az egész életen.
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Nyugat-dunántúli Régió
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Tudásalapú társadalom és fenntartható fejlődés a globális felmelegedés korában Milyen globális és európai kihívásokra kell válaszokat találnunk? Herczog.
Kotulyák Tamás, Get Energy Magyarország Kft.
ÚJ MAGYARORSZÁG FEJLESZTÉSI TERV DR. NÉMETH IMRE AUGUSZTUS 7.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Társadalmi-gazdasági egyenlőtlenségek Régiók, megyék, kistérségek.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
1 Az Európai Unió gazdasági fellendítési terve Winkler Gyula európai parlamenti képviselő (RMDSZ, EPP-ED) Brassó, január 29.
Miért pont Magyarország? avagy Hogyan szerezzünk külföldi befektetőt?
Jankuné Kürthy Gyöngyi AKI, Élelmiszerlánc Elemzési Osztály
Online értékesítési modellek
Környezetgazdálkodási alternatívák és kooperációs lehetőségek a Vajdaság és a Dél- Alföld határmenti területein Kovács András Donát PhD Geográfus, szociológus.
Magyar KKV-k sikerei és együttműködései a globális IT iparban
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
Az idegenforgalom lehetőségei a határmenti régióban Dobis Ildikó, Győr,
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
FoodManufuture WP3 - Nemzeti Workshop Budapest, FoodManufuture Nemzeti Workshop Jövőbeli lehetséges forgatókönyvek Berczeli Attila Campden.
Civil Európa – civilek Európában
Magyar Controlling Egyesület Nyíregyháza, 2006 október Debreceni Egyetem Agrártudományi Centrum Mezőgazdasági Kar MCE Konferencia 2006 A controlling.
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
Közigazgatási Jog 4. Európai Közigazgatás, 11. előadás november 23. Témakörök: 5. Az EU jogrendszerének közigazgatási alapjai 5.1. Az EU jogrendszerének.
Külpiacra lépés az Európai Unióban – Gyurácz Németh Iván.
Törzsök Erika: Színes szőttest - avagy milyen kisebbségpolitikára van szükség? 2006.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
A Nyelv- és Beszédtechnológiai Platform egy éve Váradi Tamás MTA Nyelvtudományi Intézet Nyelvi áttörés A nyelv- és beszédtechnológia mint húzóágazat.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Várható fontosabb pályázatok ban.
Számvitel S ZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Előszó Tizenkét előadás (92)
ÉPÍTSÜK FEL KÖZÖSEN A VILÁG LEGNAGYOBB, 160 MILLIÓ FŐS ONLINE HÁLÓZATÁT!
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Európai Uniós ismeretek
A tudásalapú gazdaság és társadalom: helyzetkép és kihívások Dr
Hellner Szelina, Kincses Gábor, Bartha Zsolt
Előadás másolata:

„LEHETŐSÉGEK, KIHÍVÁSOK” Lakitelek Népfőiskola január 25.

Borgazdaság, vagy szerelem? Kérdések: A fogyasztónak?

Értékek: Mi az érték a magyar borászatban? Múlt? Termőhely? Tudás? Piac? Befektetőként mi miért fizetnénk?

Kinek az értékítélete fontos? Amit a termelő gondol:

 Piacgazdaságban élünk?  A borainkat ekként termeljük?  Melyik vásárlói réteg növekszik?  Zsugorodó vásárlói szegmensek?  Milyen irányt követ a világ borászata?  Milyen irányt követnek a magyar borászok Piacgazdaság! (a gondolkozásunkban?)

Kivel versenyzünk?  Gondolkozz globálisan, cselekedj lokálisan!  Globálisan gondolkozunk?  Boraink értékét, termelési költségét, kereskedelmi költségét, marketing támogatását-költségét a „szomszéd” borászéval hasonlítjuk össze, vagy azokéval akikkel a piacon valóságosan versenyzünk?

Kereskedelem:  Kereskedelmi csatornáink?  Hogyan változott kereskedelmi partnereink összetétele, mérete az elmúlt 20 esztendőben?  Hogyan változott a borászati vállalkozások mérete az elmúlt 20 esztendőben?

 Mi generálja a költségeket?  Vállalkozás?  Hatóságok?  Szabályozás?  Etika, tisztesség?  Mit tehetünk a hatékonyság növelés érdekében?  Hogyan hárítható át a költség a költséggenerátorra?  Vállalkozási, települési, társadalmi költségek  Mit tesznek a hatékonyság növelés érdekében?

Termék- és termelés- fejlesztés:  Hogyan dönt ma a beruházásairól egy magyar borászat?  Beruházásait a hatékonyság, vagy a támogatás megszerzése vezérli?  Honnét szerezhet megbízható, döntés-támogató információkat?  Fejlesztések: minőség növelő, vagy helyi értékesítést segít?

Kik és hol döntenek rólunk?  Hol vannak döntéshozatali pontok?  Brüsszelben?  Budapesten?  Regionális központokban?  Ezek közül a borászati szervezetek hol vannak jelen? Hol képviseltetik magukat?  Mit tesznek a borászatok saját szervezeteik hatékony működése érdekében?

Mire számíthatunk? ● Az erőteljes szőlőterület csökkenés mellett? ● A nagy piacon apró szereplőként? ● Alacsony a tőke ellátottság mellett? ● Gyenge társadalmi stabilitás mellett? ● Szerény szakmai együttműködéssel?  Sok szervezettel,  Megosztott erőforrásokkal  Ágazati stratégia nélkül  Stratégia nélküli, eredménytelen marketing

Összefoglalva:  Volt egy álmunk  A megoldást mástól vártuk  Politikai elit, majd EU  Gyenge informáltság  Sok teher  Magas költségek  Vészesen fogyó piac  Elveszett álmok

Mit tehetünk?  A gondok okozóját ne “a valakik”, “azok” között keressük.  Ne ruházzunk be csak azért mert mások is azt teszik. (Buborékgyár)‏  Az integrátorokat szabályozni, vagy/és borászati társulásokat kialakítani.  Valós információkkal segíteni a borászati vállalkozások együttműködését.  Hatékonyság az érdekérvényesítésben  Részt venni a szabályok megalkotásában  Mindezekre a megoldást ne mástól várjuk!!!

 Perspektíva?

Lehetőségek:  Megtanulni a közös értékek képviseletét  Megtanulni az együttműködést  Meghatározni céljaink  Ágazati stratégiát!  Szakmai nyilvánosságot  Szervezeti feladatmegosztást!

Köszönöm a figyelmüket!  Jó borokat!  Szép és gazdag borgazdaságot!  Boldog borászokat! Tornai Tamás