A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
Intézményakkreditáció értékelési szempontjai I.Akkreditációs minősítési javaslat II.Minőségértékelés II.1. Az intézmény/kar általános helyzetképe • Honnan – hová tart az intézmény/kar. • Az előző intézményi akkreditációs határozat ajánlásai (amennyiben voltak ilyenek) nyomán tett intézkedések. • Az intézmény/kar alapdokumentumai, szervezete, vezetése, stratégiája. Lásd külön oldal • Az intézmény/kar képzési szerkezete. 2Veress
Az intézmény/kar alapdokumentumai • Alapító okirat • Küldetésnyilatkozat • Szervezeti felépítés (Organogram) • Intézményfejlesztési terv • Kutatás-fejlesztési és innovációs stratégia • SzMSz • Minőségbiztosítási szabályzat • Minőségfejlesztési program és éves értékelései • Az előző akkreditációs MAB határozat, a FOI intézkedési terve és végrehajtása 3Veress
Intézményakkreditáció értékelési szempontjai (2) • A karok együttműködése az oktatási feladatokban és az infrastruktúra hatékonyságának növelésére, a karok közötti átoktatások. • A HÖK részvétele az intézmény/kar vezetésében. • Közös képzések kezelése (intézményközi, ha van). • A C-SWOT analízis – következtetések, tennivalók. 4Veress
Intézményakkreditáció értékelési szempontjai (3) II.2. Az intézmény/kar kulcsfontosságú eredményei 1.Oktatás • Képzések kimeneti eredményei, hallgatói létszámadatok (felvettek és végzettek, lemorzsolódás, TDK eredmények) az elmúlt öt év statisztikája alapján. • Végzettek elhelyezkedése, munka-erőpiaci beválás (DPR). 5Veress
Intézményakkreditáció értékelési szempontjai (4) 2. Kutatás-fejlesztés, alkotó/művészeti tevékenység • Jelentősebb tudományos publikációs, fejlesztési, innovációs es pályázati (tartalmi) eredmények (hazai es nemzetközi eredményesség). • Regionális, országos, nemzetközi kapcsolatok és azok hatásai. 6Veress
Intézményakkreditáció értékelési szempontjai (5) 3. Gazdálkodás • Az intézmény/kar gazdálkodásának eredményei. • Külső es belső erőforrások. 7Veress
Intézményakkreditáció értékelési szempontjai (6) II.3. A minőségbiztosítás alapelvei és gyakorlata (ESG 1. rész) • Stratégia és eljárások a minőség biztosítására (szervezet, dokumentumok és eredmények) • Képzési programok indítása, követése és rendszeres belső értékelése • A hallgatói teljesítmények értékelési rendszere 8Veress
Intézményakkreditáció értékelési szempontjai (7) II.3. A minőségbiztosítás alapelvei és gyakorlata (ESG 1. rész) folytatás • Az oktatók minőségének biztosítása • Tanulástámogatás, eszközök és hallgatói szolgáltatások • Belső információs rendszer • Nyilvánosság, a közvélemény tájékoztatása 9Veress
Intézményakkreditáció értékelési szempontjai (8) III. Minőségfejlesztési javaslatok, ajánlások az intézmény/kar számára 10Veress