A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989.
Advertisements

„ A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt Projektgazda: Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége (TÖOSZ) Partnerek: • Norvég Helyi.
ÁROP /C/A A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásainak megerősítése.
kiemelt projekt szolgáltatásainak bemutatása
Lépj pályára! Využi šancu! Lépj pályára! / Využi šancu! HUSK /1101 /1.6.2 /0107.
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
A „FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt keretében megvalósuló szakmai tevékenységek TÁMOP /
Esélyegyenlőség Integráció A települési és intézményi közoktatási intézkedési tervek elkészítésének szükségessége Tájékoztató nap Budapest, május.
FSZK Nonprofit Kft. ügyvezető
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
Népfőiskola a helyi tudás megtöbbszörözésére, a településfejlesztés eszközeként Lakitelek, március 26. Lakitelek, március 26.
Baranya Megyei Önkormányzat
Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A helyi önkormányzatok feladatai a települési esélyegyenlőségi programmal kapcsolatban készítette: Burkáné dr. Nagy Beáta.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Zala megyei önkormányzati fórum A TÖOSZ programjai és aktuális önkormányzati ügyek Dr. Zongor Gábor főtitkár Január 26. Zalaszentgrót.
Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia január 26.
Tájékoztató a „Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projektről Dr. Zongor Gábor Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége főtitkára(TÖOSZ)
K ÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM T ÁRSADALMI F ELZÁRKÓZÁSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG romagov.kormany.hu A Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Esélyegyenlőség a dokumentumokban és a gyakorlatban Budapest, November 10.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Strukturális és Kohéziós Alapok
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
TERÜLETI PAKTUM. A PAKTUM BEMUTATÁSA szeptember 25-én aláírták a Területi Foglalkoztatási és a Társadalmi Integráció a Központi Régióban Paktumot.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
. Negyedik Partner Közép-Dunántúli Foglalkoztatási Hálózat 4P KDFH Alapítva: Gere János
Belügyminisztérium Önkormányzati Feladatok Főosztálya
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint kulcstevékenységeinek.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
A pályázat bemutatása – gyakorlati szempontból
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI Zalai Mihály elnök Békés Megyei Önkormányzat Települési Önkormányzatok.
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989.
A járási és az önkormányzati hivatalok közötti együttműködés erősítése Képzési program tájékoztató Dr. Zongor Gábor TÖOSZ főtitkár MANORKA projektvezető.
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
A MARCALI JÁRÁSI FELZÁRKÓZÁSI KEREKASZTAL ÜLÉSEINEK MUNKARENDJE.
„Területi együttműködést segítő programok kialakítása az önkormányzatoknál a konvergencia régióban” ÁROP - 1.A Marcali város önkormányzata.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Nyíregyháza június 1..  Speciális élethelyzet, speciális és egyénre szabott segítségek.  Érintettségből adódó rálátás a helyi szükségletekre.
Salgótarján május 8.. Mit értünk érdekvédelem alatt? Milyen feladatokat jelenthet? Kik védenek érdeket? Hogyan lehet érdeket védeni? Alkossuk.
Debrecen, a gondoskodó város SZIME XVII. Konferencia Debrecen, szeptember Dr. Papp László polgármester.
Helyi esélyegyenlőségi programok Időközi konferencia július 9.
Esélyegyenlőség, társadalmi felzárkózás Emberi Erőforrások Minisztériuma Szociális Ügyekért és Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Langerné.
Megváltozott munkaképességűek és fogyatékkal élők foglalkoztatását elősegítő támogatások és módszerek Tatosné Takács Andrea december 18.
Helyi esélyegyenlőségi programok elkészítése Záró konferencia Budapest, december 8. ÁROP Esélyegyenlőség-elvű fejlesztéspolitika.
Megyei szintű foglalkoztatási megállapodások, foglalkoztatási-gazdaságfejlesztési együttműködések SIPOS-KOVÁCS MÓNIKA PROJKETMENEDZSER.
„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
Előadás másolata:

A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989

A múlt - TÖOSZ •A szövetségek közül elsőként alakult meg a Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége (TÖOSZ) március •a települési autonómia kibontakozásáért •egy önkormányzat-barát társadalmi, gazdasági, jog környezet létrehozásáért •152 település tagságával jött létre a szövetség

Jelen - TÖOSZ •Jelenleg mintegy 1600 önkormányzat, a helyi önkormányzatok több mint fele vesz részt a TÖOSZ munkájában •A TÖOSZ döntően a kisebb települések önkormányzatait foglalja magában (község, nagyközség, város, járásszékhely város, fővárosi kerület) •A települési önkormányzatokon kívül több megyei önkormányzat, illetve térségi önkormányzati szövetség is tagja az összefogásnak

A TÖOSZ szervei •Küldöttgyűlés •Elnökség •Felügyelő bizottság •Tanácsnokok •Tisztségviselők •Megyei tagozatok •Polgármesternői tagozat •Titkárság

Mit nyújt a TÖOSZ? Az önkormányzati érdekvédelemben •Önkormányzati szakmai és érdekvédelmi szervezet •Helyi önkormányzati érdekek képviselete a központi szervekkel szemben •Partnerségre, együttműködésre kész szakmai szervezet •Tag önkormányzatok közötti vitás kérdésekben közvetítés vállalása •Tagdíjakból és pályázati támogatásokból gazdálkodik •Általános önkormányzati problémát megjelenítő egyedi ügyekben is eljár

Szolgáltatások a tagönkormányzatok számára •Önkormányzati Forró Drót bármilyen önkormányzatot érintő ügyben •Nemzetközi kapcsolatok koordinálása •Konferenciák, képzések, tanulmányutak szervezése •Kapacitás-építési programok működtetése az önkormányzati vezetők és szakértők részére: Polgármester Akadémia működtetése •Az Európa Tanács helyi demokráciát fejlesztő programjainak működtetése Magyarországon •E – Hírlevél és honlap fenntartása – •ÖNkormányzat című szakmai folyóirat negyedévente Mit nyújt a TÖOSZ?

Szolgáltatások a tagönkormányzatok számára • Gazdasági szereplők ajánlatainak közvetítése • Jó önkormányzati megoldások és példák bemutatása – Európa Tanács módszere szerint •Önkormányzati vezetést támogató program – Európa Tanács módszere szerint • Önkormányzati szakkönyvtár és szakmai műhely működtetése (Budapest, VI. kerület Teréz körút 23.) • Polgármester Akadémia keretei között - polgármesterek igény szerinti képzése - képviselő-testületek tréningje - tapasztalatcsere programok szervezése

Mit nyújt a TÖOSZ? •A TÖOSZ Elnöksége a nehéz élethelyzetbe került polgármesterek kollégák anyagi támogatására létrehozta a Polgármesterek Szolidaritási Alapját. A szolidaritási alaphoz való pénzügyi hozzájárulást elsődlegesen az aktív polgármesterektől várja az elnökség. Az alapra történő befizetéseket a TÖOSZ elkülönített szolidaritási alszámláján gyűjtjük. •Polgármesterek Szolidaritási Alapja • támogatásában részesülő személyről, a támogatás mértékéről és módjáról a TÖOSZ elnöksége soron kívül dönt. •Adományát a következő számlaszámra küldheti: •

A TÖOSZ tagság feltételei • A képviselő-testület határozatban kinyilvánítja, hogy a szövetség tagja kíván lenni és elfogadja az Alapszabályban írtakat, valamint teljesíti éves tagdíjfizetési kötelezettségét •Az éves TÖOSZ tagdíj: 20 Ft./lakos/ év. A tagdíj fele az érdekképviseleti, míg a másik fele a szolgáltatások szervezéséhez nyújt fedezetet •A tag önkormányzat folyamatosan megkapja a jogszabály változtatási elképzeléseket, jogszabálytervezeteket, amelyek kapcsán véleményt formálhat •A tag önkormányzat képviselője, többnyire a polgármester részt vehet szakmai programokon, projektekben •A TÖOSZ tag települések képviselői együttműködnek a programokban

TÖOSZ projektek Önkormányzati kapacitásépítési program norvég tapasztalatok alapján A projekt célja: •Önkormányzati közszolgáltatások átláthatóbbá tétele •Önkormányzati fejlesztések ösztönzése •Helyi demokrácia erősítése •Esélyegyenlőség megvalósítása •Helyi önkormányzatok kapacitásépítési rendszerének kiépítése Partnerek: Budapesti Corvinus Egyetem Közigazgatás-tudomány Kara (BCE KIK) Norvég Helyi és Regionális Önkormányzati Szövetség (KS)

A projekt elemei: •Polgármester Akadémia kiépítése, képzési program kialakítása, képzés •Önkormányzati tapasztalatcsere program (oktatásügy, szociális ügyek, egészségügy, környezetvédelem- energetika) •Képviselő-testületek képzése

Polgármester Akadémia kiépítése, képzési program kialakítása, képzés 10 hónapos kísérleti képzés, havonta két nap -elméleti tudást megalapozó képzés, -példákkal fűszerezett gyakorlati ismeretátadás -Interaktív tréning júliusában 62 polgármester sikeresen végzett 10 szakmai jegyzet készült

Polgármester Akadémia

A Polgármester Akadémia folytatása •„Polgármester lettem” intenzív alapozó képzés •TÖOSZ- okleveles polgármester képzés •Tudásbővítő képzés helyi önkormányzati vezetők számára

Tapasztalatcsere Program Egymástól tanulás lehetősége és gyakorlata Pályázat útján kiválasztott önkormányzatok részvételével négy területen •Közoktatás •Szociális ellátás •Egészségügy •Környezetvédelem-energetika Eredmények, jó gyakorlatok megjelenítése, javaslatok a változtatásokra JÓTÁR módszertani füzet

Oktatásügyi Tapasztalatcsere Program - Hódmezővásárhely, Kistokaj,Mátyásdomb és Tab -

Szociális Terület Tapasztalatcsere Program - Alsózsolca, Berhida, Udvari és Vésztő -

Egészségügyi Tapasztalatcsere Program - Gyöngyös,Nyírbátor, Öcsöd és Pilismarót -

Geotermális Tapasztalatcsere Program - Cserkeszőlő, Hajdúszoboszló, Mórahalom és Veresegyház -

Képviselő-testületek képzése Cél: •Az önkormányzati képviselő-testületek minőségi munkavégzésének elősegítése •A képviselők megerősítése •Képviselő-testületi tagok együttműködésének elmélyítése A képzés módszere: A 2 nap intenzív tréning típusú alapozó képzés, majd igény szerint évente egy napos fejlesztő tréning.

TÖOSZ projektek „A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” c. projekt bemutatása A projekt célja: A projekt egyik fontos célkitűzése a norvég-magyar szakmai tapasztalatok cseréje a háromoldalú párbeszéd fejlesztése és a méltányos munkakörülmények megteremtése az önkormányzati szektorban Partnerek: - Norvég Helyi és Regionális Önkormányzatok Szövetsége (KS) - Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezete (MKKSZ) -Norvég Helyi Önkormányzati Köztisztviselők Szakszervezete (Fagforbundet) Fő tevékenységek: az ügyféloldali erőszak gyakoriságának feltérképezése; norvég tréningmódszer adaptálása a magyar önkormányzatok részére.

A projekt célja: Hálózatépítés a határ mentén szlovák és magyar önkormányzatok között. Szeretnénk a készségeket és a tudást fejleszteni stratégiai partnerségek felépítése céljából; azért, hogy a határmenti régiókban új programok és projektek indulhassanak valós önkormányzati érdekek mentén. Partner: Szlovák Városok és Települések Szövetsége (ZMOS) ZMOS és TÖOSZ összefogás a hatékonyabb határon átnyúló együttműködésért

A projekt célja: •az önkormányzatok irányítási kapacitásainak fejlesztése a pénzügyi menedzsment terén •Szlovákia-Magyarország határon átnyúló együttműködés fejlesztése •Tréninganyag kidolgozása és kipróbálása •A közintézmények határon átívelő hálózatának támogatása, a szlovák és magyar képzési és oktatási modellek támogatása, cseréje és fejlesztése •A legjobb gyakorlatok és többnyelvű oktatási tervek, közös oktató és csereprogramok végrehajtása. Partnerek: ECM – Európai Menedzsment Központ Szlovákiában és az LRMI Helyi Obszervatórium Nonprofit Kft. MAFIS: Önkormányzati pénzügyi menedzsment (Manažment financií samospráv)

Legjobb Önkormányzati Gyakorlatok Program •Az Európa Tanács módszere és szakértői támogatása mellett •Legjobb önkormányzati gyakorlatok feltérképezése, egymástól tanulás •Önkormányzati tudás és tapasztalatok

2012-ben az alábbi négy területen: A döntő résztvevői témánként •Amikor nem a pénz számít (5) •Legjobb testvérvárosi találkozó (4) •Varázslatos vizes világ (2) •Közfoglalkoztatás (7) Döntő és díjátadás: november 8 -án történt.

2013-ban az alábbi öt területen: •Közfoglalkoztatás (BM) •Gazdálkodó település (VM) •Új Nemzedék települése (KIM) •Helyi Esélyegyenlőségi Lehetőségek Programja (HELP) - EMMI •Legjobb testvérvárosi találkozó (Tempus Közalapítvány) + Territoria Magyar Innovációs Díj •Pályázati határidő: május 6.

Önkormányzati Vezetést Támogató Program •Az Európa Tanács Településvezetést Támogató Programja •Cél: több nézőpontot összegezve képet nyerni az önkormányzat működéséről •Támogató értékelés a településvezetésre és a helyi önkormányzatok szolgáltatásainak összességére és hatására nézve

Településvezetési Akadémia A program célja: a helyi vezetők képességeinek támogatása A program segíti: •a tudatos vezetés ösztönzését, •a vezetés elveinek, követelményeinek és működéseinek megértését, •erősségek és gyengeségek megértését, ugyanúgy, mint a mások bevonására képes vezető képének megalkotását, •a vezetési funkciókhoz szükséges készségek fejlesztését

Aktuális önkormányzati ügyek •2013. évi költségvetés •Adósságrendezés ügye, igazságosság •Közfoglalkoztatás továbbfejlesztése •Új önkormányzati törvény következményei: a) Közoktatás államosítása, b) Járás és közös hivatalszervezés, c) Víz, csatorna, hulladék ügyek, d) polgármesteri bérek

KÜLDÖTTGYŰLÉS UTÁN •2013. április 25. csütörtök •Veresegyház városa •TÖOSZ elvárások és kezdeményezések •Szlovák – magyar határ-menti együttműködés

Helyi esélyegyenlőségi programok (HEP) A helyi esélyegyenlőségi programok elkészítését a Türr István Képző és Kutató Intézet (TKKI) segíti, az önkormányzatok számára ingyenesen biztosított szolgáltatásokkal: Mentori segítség igénybe vétele. Önkormányzati köztisztviselők vagy közalkalmazottak felkészítése a helyi esélyegyenlőségi programok elkészítésére. A TKKI a szolgáltatásokat az ÁROP kódszámú, „Esélyegyenlőség-elvű fejlesztéspolitika kapacitásának biztosítása” című kiemelt projekt keretein belül biztosítja.

Jogszabályi háttér1. Magyarország Alaptörvénye Az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról szóló évi CXXV. Törvény 321/2011. (XII. 27.) Korm. rendelet A helyi esélyegyenlőségi programok elkészítésének szabályairól és az esélyegyenlőségi mentorokról Az emberi erőforrások minisztere 2/2012. (VI. 5.) EMMI rendelete a helyi esélyegyenlőségi program elkészítésének részletes szabályairól 31/2007. (II. 28.) Korm. rendelet a területfejlesztéssel és a területrendezéssel kapcsolatos információs rendszerről és a kötelező adatközlés szabályairól (TEIR)

Ebktv. 1. Az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról szóló évi CXXV. Törvény 31.§ foglalkozik a helyi esélyegyenlőségi programokkal. (1) A települési önkormányzat öt évre szóló esélyegyenlőségi programot fogad el.

Ebktv. 2. Célcsoportok: nők, mélyszegénységben élők, romák, fogyatékkal élő személyek, gyermekek, idősek Vizsgálandó területek: oktatási, lakhatási, foglalkoztatási, egészségügyi és szociális helyzet Intézkedési terv: a feltárt problémák komplex kezelése Nemzetiségi önkormányzatok véleménye Egyéb koncepciók, integrált településfejlesztési stratégia, antiszegregációs célkitűzések (ha releváns) összhangja

Ebktv. 3. Az időarányos megvalósulást 2 évente felül kell vizsgálni, módosítani. A települési önkormányzati köztisztviselők vagy közalkalmazottak készítik el. Képzés, elkészítés, felülvizsgálat – mentorok segítik.

Ebktv §(6) Hatályos helyi esélyegyenlőségi program szükséges ahhoz, hogy a települési önkormányzat egyedi döntés alapján nyújtott, pályázati úton odaítélt támogatásban részesüljön (államháztartási alrendszerből, európai uniós forrásból, nemzetközi megállapodás alapján finanszírozott egyéb programok, források) Július 1-jét követően kell a fenti bekezdést alkalmazni!

Kormány rendelet /2011. (XII. 27.) Korm. Rendelet A helyi esélyegyenlőségi programok elkészítésének szabályairól és az esélyegyenlőségi mentorokról 1.§ (1) Helyi esélyegyenlőségi program: helyzetelemzés + intézkedési terv (2) Hátrányos helyzetű társadalmi csoportok: mélyszegénységben élők, romák, gyermekek, nők, idősek és fogyatékkal élők

Kormány rendelet 2. Helyzetelemzés: Vizsgálja a célcsoportok teljes lakossághoz viszonyított képzettségi, lakhatási, foglalkoztatási, egészségi, szociális és területi mutatóit, az adott település esélyegyenlőtlenségi problémáit. Intézkedési terv: a feltárt esélyegyenlőségi problémák felszámolása érdekében vállalt beavatkozások.

Kormány rendelet 3. 2.§ Türr István Képző és Kutató Intézet (TKKI): esélyegyenlőségi mentorhálózatot működtet: ingyenes, í rásban kell jelezni. Jelentkezni lehet: programok/helyi esélyegyenlőségi programok/letölthető dokumentumok/jelentkezési lap/jelentkezési lap kitöltésewww.tkki.hu

Kormány rendelet 4. A települési önkormányzat közigazgatási szervének köztisztviselőjét vagy költségvetési szervének közalkalmazottját delegálja a helyi esélyegyenlőségi program elkészítésére felkészítő képzésre, amelyet a TKKI esélyegyenlőségi mentorai tartanak számukra. A képzést sikeresen elvégző képes lesz:  részt venni a kétévente esedékes felülvizsgálatban,  új helyi esélyegyenlőségi programot készíteni,  nyomon követni az intézkedési terv végrehajtását.

EMMI rendelet Az emberi erőforrások minisztere 2/2012. (VI. 5.) EMMI rendelete a helyi esélyegyenlőségi program elkészítésének részletes szabályairól tartalmazza pontosan a HEP struktúráját.

Képzés Lehetőség van arra, hogy egy önkormányzattól több munkatárs is részt vegyen a képzésen. A képzés 30 órás, akkreditált képzés – tanúsítvány kiadásával zárul. A képzés kb. 2 hónap időtartam alatt valósul meg, 3 alkalommal, a képzési időszak végére elkészül az adott település HEP-je.

Jelentkezés a képzésre A TKKI honlapján történt jelentkezést követően, a TKKI Területi Igazgatóságán dolgozó, adott önkormányzattal későbbiekben együtt dolgozó esélyegyenlőségi mentor telefonon felkeresi a jelentkezett önkormányzatokat - személyes kapcsolattartás. Márciusban indulnak az első képzések.

Mentorálás A képzési időszakban a képzési napok között telefonon, e – mailen folyamatos, továbbá helyszíni mentorálásra is lehetőség van. A HEP elkészítését szoftver segíti Júliustól intenzív helyszíni mentorálás és érzékenyítő workshopok szervezése következik.

Kapcsolat Várja jelentkezésüket a TKKI esélyegyenlőségi mentor hálózata! Bathó Éva Szakmai vezető 30/ Területi Igazgatóságok: Békéscsaba, Debrecen, Kecskemét, Miskolc, Nyíregyháza, Ózd, Pécs, Székesfehérvár, Szombathely és Budapest

Köszönöm a Figyelmet! Dr. Zongor Gábor a TÖOSZ főtitkára