MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing információs rendszer
Advertisements

Készítette: Zrufkó Viktória Turizmus- vendéglátás, Levelező tagozat
Statisztika II. I. Dr. Szalka Éva, Ph.D..
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
Marketing- és piackutatás
Primer és szekunder kutatás
Marketingkutatás módszerei
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Piackutatás (teszt).
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Marketing Információs Rendszer
‘rEUsearch’ Az Európai Unióhoz való csatlakozás hatásai a határon átnyúló kapcsolatokra, agráriumra és kereskedelemre – kutatási projekt (HURO/0801/075)
Marketingkutatás 1. Kötelező irodalom:
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
A Marketing Információs Rendszer MIR
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
Dr. Piskóti István, Szántó Ákos Marketing Intézet
Piackutatás.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Dr. Balogh Péter egyetemi adjunktus Gazdaságelemzési és Statisztikai Tanszék STATISZTIKA I. 11. Előadás.
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
Reklámkutatás Budapest, A különböző reklámfelületek mérése.
Dr. Szalka Éva, Ph.D.1 Statisztika II. VII.. Dr. Szalka Éva, Ph.D.2 Mintavétel Mintavétel célja: következtetést levonni a –sokaságra vonatkozóan Mintavétel.
Kompetenciamarketing Stratégiai tervezés folyamata
Helyzetfelmérés Helyzetfelmérés elemzése, értékelése
Készítette: Magyar Orsolya
Előadó: Prof. Dr. Besenyei Lajos
A Szent István Társulat marketingtervének előkészítése Készítette: Orbán Eszter Konzulens: Dr. Pitlik László egyetemi docens.
GTK-GVAM 11-es csoport. Bevezetés 1. Mi a vizsgált probléma? 2. Ki a célcsoport? 3. Mi a várható hasznosság?
Marketinggyakorlat Marketingkutatás.
MARKETINGINFORMÁCIÓ-RENDSZER (MIR) ÉS A MARKETINGKUTATÁS
SZEMÉLYZETI MARKETING
3. Előadás Marketing Információs rendszer
Kutatási problémák megoldása. Feladat „A” Kutatási problémánk a következő: az Omnia imázsjavító reklámkampányt tervez. A kommunikáció célja, hogy a kávé.
DÖNTÉSELŐKÉSZÍTÉS, DÖNTÉS
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS Dr. Molnár Béla Ph.D.. 1. PEDAGÓGIAI KUTATÁS CÉLJA, TÁRGYA Célja, hogy az új ismeretek feltárásával, pontosabbá tételével, elmélyítésével.
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
A marketing-információrendszer(1)
Az értékesítési rendszer
Piac-, Vélemény-, és Médiakutató Kft.. Agenda Intézetünk bemutatása –Cégprofil –Infrastruktúra & humán erőforrás Kutatási szektorok –Referenciáink 2001.
Levelező- Gazdász 1.ELŐADÁS
A GYŰJTEMÉNY KVANTITATÍV ELEMZÉSE AZ ELEMZÉS KÉRDÉSE: SZÁMSZERŰEN ÉS ARÁNYAIBAN HOGYAN OSZLIK MEG A GYŰJTEMÉNY?
Turizmus gazdaságtan 3..
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
A piackutatás alapjai E-Learning.
Kutatási módszerek a gazdaság- és társadalomtudományokban
Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar Üzleti Információgazdálkodási és Módszertani Intézet Mintavételes Eljárások.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Rádióadók hallgatottsága március Az Ipsos-GFK rádiós közönségmérésének adatai.
Rádióadók hallgatottsága április Az Ipsos-GFK rádiós közönségmérésének adatai.
1. Marketingkutatás a turizmusban
VIDÓ JUDIT: A SZÉPSÉGIPARBAN DOLGOZÓK MUNKAHELYI STRESSZKEZELÉSE.
Torma Dorisz május 29. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
Marketingkutatás folyamata és módszerei
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, január 28.
Állatorvosi outsourcing Turóczy-Faritz Judit Praxismenedzsment Konferencia 2014.
Marketing információs
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Településfejlesztés 2014/15. tavaszi félév Követelményrendszer Urbánné Malomsoki Mónika
Vállalkozásmenedzsment I.
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
„Hatásvizsgálat” c. tanulmány szennyvíz és hulladék témakörben szerzett tapasztalatai „Fenntartható települések” workshop Tokaj, július Csillag.
Projektfeladatok I. Kutatási és elemzési módszerek 3. óra.
A beszállító vállalatok marketing tevékenységének elemzése Dr. Ercsey Ida PhD egyetemi docens Győr, má jus 04. A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA A KÖZÉP-
MARKETING IV. előadás Kovács István BME – Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék 1.
A kutatási program leírása
A kérdőív összeállításának módszertana, kiértékelése
A marketinginformációs rendszer
Előadás másolata:

MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS

MARKETINGKUTATÁS A döntéshozók számára szükséges információk összegyűjtése, rendszerezése, elemzése, értékelése és a konkrét piaci helyzetekre vonatkozó legjobb vállalati döntésvariációk kidolgozása.

MARKETINGKUTATÁS Folyamata: 1. információgyűjtés 2. információk szelektálása 3. információk tárolása 4. információk áramoltatása 5. információk megjelenítése 6. koordináció

A MARKETINGKUTATÁS TERÜLETEI A fogyasztói szokások A fogyasztói igények Termékbevezetéshez tanácsadás Értékesítési csatornák felmérése Lojalitás- és elégedettségvizsgálat Reklámkutatás Rendezvénykutatás Szervezetkutatás Szolgáltatás-kutatás Versenytárs-analízis

MIR Belső és külső információk koordinált és folyamatos gyűjtését, feldolgozását, szelektálását, tárolását, áramoltatását megjelenítését megvalósító rendszer.

PIACKUTATÁS A vállalati marketing eredményes felhasználásához szükséges információk felkutatása, rendszerezése, szelektálása, értékelése.

MARKETINGKUTATÁS - PIACKUTATÁS Beszerzési piac Munkaerőpiac Tőkepiac Nyersanyagpiac Értékesítési piac Piaci potenciál Értékesítési potenciál Piaci volumen Piaci aktivitás Árkutatás Elosztáskutatás Reklámkutatás Vállalaton belüli kutatások költségelemzés reklámprobléma PIACKUTATÁS MARKETINGKUTATÁS

A PIACKUTATÁS FOLYAMATA A probléma megfogalmazása A kutatási terv előkészítése, felépítése A vizsgálat Az eredmények összegzése Megállapítások, javaslatok, prognózisok

Adatfelvétel köre Minta alapján (mintasokaság) Teljes körű (alapsokaság) Véletlen mintavétel - egyszerű véletlen lépcsőzetes véletlen rétegzett véletlen Tudatos mintavétel kvóta szerinti hólabda Önkényes mintavétel

KUTATÁSI MÓDSZEREK Szekunder kutatás Primer kutatás belső információk külső információk megkérdezés megfigyelés kísérlet standard interjú mélyinterjú egyéni csoportos írásbeli szóbeli

A megkérdezéses vizsgálatok fajtái A kutatást végző szerint Vállalati Külső cég A kutatás alanya szerint Egyéni fogyasztó Csoportos fogyasztó Vállalati Szakértői Teljesség szerint Teljes megkérdezés Részleges megkérdezés A adatok jellege szerint Mennyiségi (kvantitatív) Minőségi (kvalitatív)

A megkérdezéses vizsgálatok fajtái Terület szerint Külföld , belföld Gyakoriság szerint Eseti (ad hoc) Folyamatos (tracking vagy panel) Témák száma szerint Speciális Omnibusz Információszerzés módja szerint Szóbeli,telefonos, írásbeli, online

A megkérdezéses vizsgálatok fajtái Az interjú jellege szerint Standard interjú (szóbeli, írásos) Kötetlen vagy irányított beszélgetés egyéni mélyinterjú páros interjú triádinterjú csoportos interjú (fókuszcsoport, ankét)

Számítógépes megkérdezés típusai: CAPI számítógéppel támogatott személyes megkérdezés CATI számítógéppel támogatott telefonos kérdezés 3. CAWI számítógéppel támogatott online