Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete
A VEZETŐ MUNKÁJÁNAK ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE ÓVODA
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Értékelés a közoktatásban
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Szervezetfejlesztési Program
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
MÉRÉSI ÉRTÉKELÉSI RENDSZER
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Igénymérés a 2010/2011-es tanévben Beszámoló Összeállította: Fülöp Lászlóné Minőségirányítási vezető.
Minőségdíjak.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
Közművelődési, közgyűjteményi intézmény minőségirányítási programjának lehetséges szerkezete.

Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
A közoktatás-tervezés szintjei, a tervek kapcsolata
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
Stratégiai tervezés az oktatási intézményeknél
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Pedagógus értékelési rendszer
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
„Az utolsó csepp nem tehet róla, hogy éppen ő az utolsó csepp, hiszen amúgy semmiben sem különbözik az előző cseppektől.” Mérő László.
Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Minőségi könyvtári szolgáltatások –
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Barcsák Marianna KPSZTI
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 2. Önértékelési fázis 9. előadás
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
Vezetői célok és feladatok
A TANFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSEK VEZETŐI ÉS HELYETTESI FELADATAI
2018/2019 tanév.
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése Blazovicsné Varga Marianna pedagógiai szakértő MPI, Győr Győr, 2006. november 20.

A 2006. évi LXXI. törvény 9. §-a szerint: A közoktatási intézményeknek 2007. március 31-ig felül kell vizsgálniuk, ki kell egészíteniük, és meg kell küldeniük jóváhagyásra a fenntartónak a minőségirányítási programjukat.

A Kt. 40. § (11) Az IMIP-nek tartalmaznia kell: Figyelembe kell venni: a vezetők és pedagógusok személyre szabott teljesítmény értékelésének szempontjait és az értékelés rendjét a teljes körű intézményi önértékelés periódusát, módszereit a fenntartói minőségirányítási rendszerrel való kapcsolatát. Figyelembe kell venni: a mérési és értékelési eredményeket a gyermekek egyéni fejlődését az egyes csoportok teljesítményét

A Kt. 40. § (11) Meg kell határozni: (Intézkedési terv) azokat az intézkedéseket, amelyek biztosítják, hogy a közoktatási intézmény szakmai célkitűzései és az intézmény működése folyamatosan közeledjenek egymáshoz A javasolt intézkedéseket meg kell küldeni a fenntartónak. A javasolt intézkedések a fenntartó jóváhagyásával válnak érvényessé. A fenntartónak az értékelést és a javasolt intézkedéseket a honlapján, honlap hiányában a helyben szokásos módon nyilvánosságra kell hoznia.

A minőségfejlesztés koherencia követelményei Megyei közoktatás-fejlesztési terv Térségi/települési intézkedési terv Önkormányzati MIP Intézményi MIP

Az intézményi minőségfejlesztési rendszer változatlan alapelemei Vezetési modell Tervezési mechanizmus (stratégiai, operatív) meghatározása Folyamatszabályozás Ellenőrzési, mérési, értékelési rendszer Partnerkapcsolatok irányítása

Szükséges változtatások a felülvizsgálat során Minőségpolitika, küldetésnyilatkozat, jövőkép áttekintése Minőségcélok újragondolása Az ÖMIP és az IMIP összhangjának megteremtése Vezetők és pedagógusok személyre szóló értékelési szempontrendszere, indikátorai Intézményi önértékelés Mérési eredmények

Minőségpolitika A hatékonyságra, törvényességre, folyamatos javításra, fejlesztésre vonatkozó működési elvek „Fontosnak tartjuk…, Folyamatosan figyeljük…, Növeljük… Az óvoda (helyi) minőségfogalma a működésre, szolgáltatásokra, a kapcsolattartásra

Indikátorok vezetői értékeléshez Szülői elégedettség Pedagógusok elégedettsége Vezetői önértékelés Egyéb szolgáltatásokat igénybevevő gyermekek száma, aránya Fejlesztő programokban részt vevő gyermekek száma, aránya Dokumentált óvodavezetői, vezető-helyettesi látogatások száma Szakmai tapasztalatcserék és képzések száma (hospitálás, továbbképzés stb.)

Indikátorok vezetői értékeléshez Óvodai továbbképzési program, beiskolázási terv szakmaiságának biztosítása Továbbképzések költséghatékony szervezése (ingyenes, térítéses) Hatékony munkaidő-szervezés, TIK teljesítésének biztosítása A működés törvényi megfelelőségének biztosítása

Az óvodapedagógus tevékenységének értékelése 1 Az értékelés területei: Munkafegyelem Munkavégzés hatékonysága A munkavégzés színvonala Eredményesség (nevelési eredménymérések, képességmérés, egyéb indikátorok) Óvónő-gyermek kapcsolat Óvónő-szülő kapcsolat Munkatársi kapcsolatok

Az óvodapedagógus tevékenységének értékelése 2 Az értékelés módszerei: Mérések Dokumentumelemzés Megfigyelés Csoportlátogatás Kérdőíves vizsgálat Fókuszcsoportos megbeszélés Interjú

Indikátorok óvodapedagógusi értékeléshez Szülői elégedettség Gyermeki elégedettség Pedagógusok önértékelésének eredménye A gyermekek neveltségi szintje, szokás- és szabályrendszer kialakítása Mérési eredmények Részvétel az óvoda és a település programjaiban Részvétel szakmai tapasztalatcseréken és képzéseken (számszerűsítve)

Indikátorok vezetői/óvodapedagógusi értékeléshez Benyújtott pályázatok száma/elnyert pályázatok száma összege Részvétel pedagógiai innovációkban Módszertani megújulás támogatása Részvétel a helyi közéletben (számszerűsített adatok)

A minőségirányítás mérési, értékelési rendszerének jellemzői Az értékelés célja a javítás A külső értékelés mellett megjelenik/erősödik az intézményi önértékelés Nő a racionalizáló értékelés (elszámoltathatóság, „átvilágítás”) szerepe A mérési eredmények mindenki számára nyilvánosak

Intézményi önértékelés KÖVETELMÉNYEI: intézményspecifikusság erősségek, fejlesztendő területek azonosítása tényszerűség TERÜLETEI: adottságok eredmények

Intézményi önértékelés EFQM - MODELL:

Intézményi önértékelés Az értékelendő adottságok: 1. A vezetés értékelése 2. Stratégiai és operatív tervezés 3. A dolgozók irányításának értékelése 4. Erőforrások felhasználása 5. Folyamatok és szabályozottságuk 6. A folyamatos fejlesztés szintje 7. A szervezeti kultúra és klíma értékelése

Intézményi önértékelés A bemutatandó eredmények : 8. A munkatársak bevonásának mértéke 9. A külső partnerek elégedettsége 10. A belső partnerek elégedettsége 11. Közösségi, társadalmi szerepvállalás 12. Az intézmény nevelési eredményei

Intézményi önértékelés Az önértékelést végzők: MÉCS = min.értékelő csoport kiválasztás a piramis elv alapján Dokumentumok : Ütemterv Irányított önértékelés eljárásrendje Összefoglaló az IÖ-ről óv.vezetés mk.-vezetők alkalmazottak

Szolgáltatásaink az IMIP-ek felülvizsgálatához, módosításához Térítésmentes: Segédanyag a vezetői és pedagógusi személyre szabott értékelés szempontjainak kidolgozásához Segédanyag az intézményi önértékelés periódusainak, területeinek, módszereinek meghatározásához Térítéses: Teljes körű felülvizsgálat, módosítás, kiegészítés Intézményi önértékelés módszertani előkészítése, lebonyolítása Eljárásrendek, szabályzatok kidolgozása

Szolgáltatásaink az IMIP-ek felülvizsgálatához, módosításához Szervezeti kultúra fejlesztése Folyamatszabályozás Minőségtechnikák, módszerek megismertetése az intézményi önértékeléshez tréningek, képzések keretében Módszertani segítségnyújtás és segédanyag a helyi mérési, értékelési rendszer működtetéséhez Mérőeszközök kidolgozása egyéni igények figyelembevételével

TOVÁBBI JÓ MUNKÁT KÍVÁNOK! KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! TOVÁBBI JÓ MUNKÁT KÍVÁNOK!