II/3. Működő és a legszegényebbeket elérő szolgáltatások, közösségi akciók Kunbábony, Civil Kollégium Képzési Központ 2012. április 18-19-20. május 16-17-18.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Támogató Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében „Képzés, foglalkoztatás szakembereknek” tárgyú felhívás.
Advertisements

Területfejlesztés és esélyegyenlőség a Barcsi kistérségben
A helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása Bodor Ákos – Grünhut Zoltán MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP
1 „Út a munkához” program tapasztalatai Szűcs Erika Balatonvilágos november 10.
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
„Programok a gyermekszegénység ellen” Biztos Kezdet konferencián,
Dél-Dunántúli Regionális Forrásközpont Szolgáltató Nonprofit Kft.
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium
II/1. Szociálismunka vagy bürokrácia: érdekképviselet és segítői szerep Kósa Eszter Kunbábony, Civil Kollégium Képzési Központ április
Ötvös Mónika Felelő(s) Közösségek Nemzetközi Konferencia
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
A Délegyházi Napköziotthonos Óvoda komplex fejlesztése KMOP-4.6.1/B
Debrecen Megyei Jogú Város Integrált Városfejlesztési Stratégiája
általános főig. helyettes
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
a Nyugat-dunántúli Operatív Program
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Modláné Görgényi Ildikó. Vidékfejlesztés A gazdaság folyamataiban látható és minden érintett számára érezhető javulás következzen be. Minőségi, a környezet-
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Közösségfejlesztés és közösségi munka
Kísérlet a roma integráció szempontjainak fokozott érvényesítésére: a leghátrányosabb helyzetű kistérségek programja Kullmann Ádám, Nemzeti Fejlesztési.
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
A leghátrányosabb helyzetű kistérségek támogatása az Államreform Operatív Program keretében ápr. 29. Kullmann Ádám.
Kormányzati intézkedések a romák társadalmi integrációja érdekében.
Középfokú képzés Magyarországon Nagy Mária szerk. (2003): Mindenki középiskolája. Országos Közoktatási Intézet, Bp.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
2011. április 15.OTDK Konferencia - ZSKF Bajomi Anna Zsófia Magyarország Iparvárosai - Kiutak a válságból.
szakmérnök hallgatók számára
Észak-magyarországi Operatív Program ( ) Foglalkoztatás Oktatás - nevelés.
Főigazgatói értekezlet november 27–28. Sárvár „Út a munkához” program bemutatása.
Segélyezési rendszer átalakítása
Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia január 26.
Esélyegyenlőség a dokumentumokban és a gyakorlatban Budapest, November 10.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
A nagyvárosi intézményhálózat működtetése
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
MÁS-KÉPp 60 Esély a tanulásra – csatlakozás a jövőhöz Hatvanban Hatvan Város Önkormányzata Hatvan Városi Művelődési Központ és Könyvtár Grassalkovich Oktatási.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
Peremhelyzetű és kirekesztett csoportokkal végzett szociális és közösségi munka Kunbábony, Civil Kollégium Képzési Központ április május.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Strukturális és Kohéziós Alapok
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A hátrányos helyzetű munkavállalók munkaerő-piaci integrációja, mint a gazdasági stabilitás fontos tényezője Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum.
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
A nemzeti hálózat ma 1887 működő végpont 1430 kiképzett eTanácsadó 19 megyei központ.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
A évi népszámlálás és a külföldiek integrációja Gödri Irén Transznacionalizmus és integráció c. konferencia Budapest, május 17.
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Pécs Telep-programok Tenczer tamás EMMI SZÜTFFÁT.
Roma Net I. Helyi Akció Terv bemutatása ben azt a feladatok kaptuk a Fővárostól, hogy készítsünk egy receptet.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Pályázati lehetőségek önkormányzatok számára.
Tájékoztató 10. osztályosoknak
EGER TÉRSÉGE FEJLESZTÉSI EGYESÜLET „Területfejlesztés civil szemmel” Előadó: Pozsikné Hidvégi Éva, elnök.
Antiszegregációs Terv Pécs, augusztus 27.
A II. Nemzeti Fejlesztési Terv szociális vonatkozásai Korózs Lajos Politikai Államtitkár Ifjúsági Családügyi Szociális és Esélyegyenlőségi Minisztérium.
TÁMOP B TELEP-PROGRAMOK ELNÉPTELENEDŐ FALVAK LANGERNÉ VICTOR KATALIN.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
Gyermekszegénység elleni program a hevesi kistérségben TÁMOP /
Szécsény Kistérség Gyerekprogram Kaposvár Kistérségi program HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉS KIÉPÍTÉSE SZÜKSÉGLETEK FELMÉRÉSE, MEGVITATÁSA HELYI PRIORITÁSOK.
„Út a munkához” program tapasztalatai
Előadás másolata:

II/3. Működő és a legszegényebbeket elérő szolgáltatások, közösségi akciók Kunbábony, Civil Kollégium Képzési Központ április május

Antiszegregációs terv, Esztergom (2008) Szegregátum: ahol az aktív korú népességen belül a legfeljebb általános iskolai végzettséggel rendelkezők és a rendszeres munkajövedelemmel nem rendelkezők aranya mindkét mutató tekintetében magasabb mint 50%. (Anti-szegregációs terv) Cél: az alacsony státuszú, főleg roma lakosság • társadalmi, gazdasági integrációja feltételeinek megteremtése, életkörülményeik javítása, • a közszolgáltatásokhoz való hozzáférésének javítása, • a romák és nem romák életkörülményei között kialakult szakadék csökkentése, hosszú tavon megszüntetése.

Déli városrész – Töltés utca 34 család – 147 fő (2008)

(Népszámlálás, 2001)EsztergomTöltés utca Legfeljebb 8 osztályos végzettségűek aránya 22,587,6 Rendszeres munkajövedelemmel nem rendelkezők aránya (15-59 évesek) 42,174,2 Foglalkozatott nélküli37,151,5

Kaposfő, Kadarkúti kistérség LHH tervdokumentum • Kaposfő – óvoda, iskola felújítása, korszerűsítése (360 millió Ft) • Esélyegyenlőségi programok támogatása, kompetencia- alapú oktatás (Kaposfői önkormányzat) • Mikrotérségi egészségügyi és szociális központ kialakítása Közoktatási esélyegyenlőségi terv •Tanulók száma: 216 fő – sni 24%, hh 55%, hhh 31% (Kaposfő) •Kaposmérő – 229 fő – hh 21%, hhh 15%, sni 16%

Szempontok a feldolgozáshoz 1.csoport: A settlement milyen ismérvei fedezhetők fel a két helyszínen? Milyen jellegzetességek hiányoznak? 2.csoport: Milyen együttműködéseket lehetett hallani, tapasztalni? Kik a szereplői, melyek a színterei? 3.csoport: Milyen eredményei és kudarcai vannak, lehetnek a látott, hallott tevékenységeknek? Mik lehetnek ezeknek az okai? 4.csoport: Milyen beavatkozásokat lehetne tervezni rövid, hosszú és középtávon ezekkel a szegregátumokkal kapcsolatban? Milyen reális célok tűzhetők ki, érhetők el?