Civil szervezetek sikeres együttműködése az önkormányzatokkal

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Advertisements

Etikai Kódex.
Új szabályok a civil szférában
J OGSZABÁLYOK évi CLXXV. törvény az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról (Civil.
A magyar civil jogi szabályozás várható változásai, Kormányzat – Civil Szektor – Információs Társadalom Dr. Latorcai Csaba Nemzetiségi és Civil Társadalmi.
Kuti Éva Az adományozás magyarországi helyzete, a nonprofit szervezeteknek nyújtott adományok MTvSz–NIOK Szeminárium szeptember 20.
Civil szervezetek Magyarországon
Rádió 1 Székesfehérvár FM Rádió 1 Sárbogárd FM 87.9
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Egészségügy Intézmények Kontrollingja
Civil szervezetekre vonatkozó adózási szabályok
Civil Fórum Jászkisér, Civiltörvény; Ectv. Az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról.
Akkreditációs Felhívás Tanácsadók részére Tapasztalatok.
Budapest Pénzügy és Számvitel1.  Szereplők  KÜLSŐ (piaci szereplők, hatóságok)  BELSŐ érintettek (vezetők, dolgozók, tulajdonosok)  Szakmai.
Foglalkoztatói nyugdíj
Vigyázz – Kész - Rajt (Az adományszervezés alapjai)‏ AMBRUS KIRY NOÉMI.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
E-Levéltár projekt Vidra András Projektigazgató
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
„Hidak” Párbeszédfórum United Way Magyarország Munkahelyi adománygyűjtő kampány október 6.
Az adománygyűjtés kezdeti lépései a Magyar Természetvédők Szövetségénél Ladányi-Benedikt Ildikó kommunikációs munkatárs szeptember 20.
A január 1-től életbe lépett adó- és járulék változások. Az alkalmi munkavállalás április 1-től életbe lépő változásai március 29. Készítette:
TÁRSADALMI IGAZSÁGOSSÁG INDEX: Pénzosztók és Adományozók figyelmébe Előadó: Dr. Hegyesi Gábor.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Könyvtári teljesítménymérés
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Szervezetfejlesztési Program
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közép-Európai Innovációs Központ – Forrás Informatika Kft. Ágazati Kutatás – Szoftverfejlesztés Május 17. Eger Tóth András Senior Projekt Menedzser.
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
Új szabályok a civil szférában
Szolnok, február 22. Összeállította: Dr. Túróczi Imre Forrás: NAV Információs levelek 13. szám.
Tájékoztató a nyertes bűnmegelőzési pályázatok sikeres szakmai lebonyolításához Ivány Borbála IRM Miniszteri Tárgyaló, Budapest március 17.
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
Magyar Controlling Egyesület 1113 Budapest, Bartók Béla út 152. Telefon / fax: 06/1/ Honlap: Számviteli.
A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője február.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Egyeztetési folyamat A Társadalmi Egyeztetés Eljárási Normarendszere kötet és a RECE programban készült helyzetelemzés.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” NCA-ÖNSZ-08-C-0070 Forrásteremtés Együtt a Munkaerőpiac Fejlesztéséért Alapítvány Május
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
Civil szervezetek gazdálkodási és adózási szabályai 2012
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
RSM DTM Hungary Adótanácsadó és Pénzügyi Szolgáltató Zrt. A személyi jövedelemadó évi változásai Lucz Zoltánné főosztályvezető Pénzügyminisztérium.
14.30 Regisztráció Köszöntő – Vértes Tibor, elnök Megnyitó – L. Simon László, az Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottságának elnöke
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
„A madárbarát Magyarországért!” Ki/mi az Önkéntes? aki valamilyen közös cél elérésének érdekében, szabad akaratából hajlandó időt és energiát.
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető
Adományozási kultúra az Európai Unióban Előadó: Dr. Talyigás Katalin.
Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea.
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 2.
Lesz-e növekedés az „elrugaszkodás éve (2012)” után? március 26. Dr. Molnár László Vezérigazgató GKI Gazdaságkutató Zrt. „2012 igazi rejtélye nem.
KÖZHASZNÚ SZERVEZETEK. irányadó jogszabályok: az egyesületi jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról.
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
A civil szervezetek és a települési önkormányzatok együttm ű ködésének szervezeti és gazdasági kérdései Összeállította: Nagy József Nagy József a NAV.
HELYI GAZDASÁGFEJLESZTÉS. A nyíregyházi élelmiszer piac számokban Nyíregyháza lakosainak száma: Fő​ Napi élelmiszerre költött összeg: 1000 Ft/fő​
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
Magánadományozás, a függetlenség kulcsa Nonprofit Információs és Oktató Központ (NIOK) Alapítvány Jacsó Annamária, programvezető november 28.
CIVIL SZERVEZETEK, EGYÉB SZERVEZETEK SZABÁLYOZÁSA, A KÖZHASZNÚ JOGÁLLÁS CIVIL SZERVEZETEK, EGYÉB SZERVEZETEK SZABÁLYOZÁSA, A KÖZHASZNÚ JOGÁLLÁS Ferenczi.
Civil törvény és civil információs centrumok a közösségek megerősítéséért Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár február 6. Emeri Erőforrások Minisztérima.
A Közösségi Alapítványokról Lekeny Hajnal Kárpátok Nemzetközi Alapítvány
Egyházak számvitele Horányi Márton. 296/2013. Korm. rendelet évi CCVI. tv Törvényi háttér:
NONPROFIT SZERVEZETEK, CIVIL SZEKTOR
A civil szervezetek támogatása és a vonatkozó jogszabályi változások
Lorem ipsum.
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
Előadás másolata:

Civil szervezetek sikeres együttműködése az önkormányzatokkal Előadó: Végh Márta Közösségi Kezdeményezések Fejlesztése Közhasznú Nonprofit Kft. Adományszervezés Civil szervezetek sikeres együttműködése az önkormányzatokkal

Érintett tématerületek Az adományszervezés helye a forrásfinanszírozás rendszerében - szervezeti célokhoz való viszony Adományszervezés a bevételi struktúrában Adományozás körülhatárolása, szabályai (új civil tv.) Adományszervezés törvényi szabályozása Adományozás bevételi arányainak forrásszervezési stratégiát befolyásoló következtetései Adományszervezés típusai Adományszervezés tervezése, menedzselése

Adományszervezés helye a forrásfinanszírozás rendszerében Mi a forrásfinanszírozás? – milyen szervezeti kérdésekre válaszol? Forrásfinanszírozási terv Miért? Mire? Hogyan? Kitől? Honnan Mennyit? Ki, vagy kik a forrásszervezők? – Miből fizessük őket? Szervezeti stratégia, célok

Adományszervezés helye a forrásfinanszírozás rendszerében Forrásfinanszírozás elemei Civil tv. előtt Civil tv. után Állami támogatás (költségvetési, önkormányzati, SZJA 1 %, ) Magántámogatás (lakossági támogatás, külföldi támogatás, támogatás nonprofit szervezetektől) Alaptevékenység bevétele (tagdíjak, alap, ill. közhasznú tevékenység bevétele) Gazdálkodási tevékenység bevétele (vállalkozási bevételek, pénzügyi tevékenységből származó bevételek) Tagdíj, alapítói befizetés, alapító által átadott vagyon Gazdasági, vállalkozási tevékenységből (szolgáltatás nyújtásból) származó bevétel Költségvetési támogatás (pályázat, EU pályázat államon keresztül, EU költségvetésből vagy más államtól, nemzetközi szervezettől) Az államháztartás alrendszereiből, közszolgáltatási tevékenység ellenértékeként Más szervezettől, illetve magánszemélytől kapott adomány Befektetési tevékenységből származó bevétel Hol az adományszervezés?

Mi az adományozás? Meghatározása: Szabályai : Ellenérték, térítés nélkül nyújtott (SZJA 1995. CXVII. Tv. 70.§ (2a)) pénzbeli, vagy természetbeni támogatás Tartós adományozás (természetes vagy jogi személy is; legalább négy egymást követő év – az első évvel azonos, vagy annál nagyobb adományozással; írásbeli megállapodás Szabályai : (350/2011. (XII.30.) Korm. Rendelet :3. fejezet) Önkéntes Nem járhat mások zavarásával Tájékoztatási kötelezettség az adománygyűjtés céljáról, felhasználásáról (ismert adományozónál) Alap – vagy közhasznú célok elérésére használható Adományozásról szóló beszámoló (nyilvánossági és átláthatósági követelmények) – honlap, hírlevél, napilap, facebook (Zárt) – gyűjtőláda útján is megvalósítható (szervezeti adatok; felnyitáskor jegyzőkönyv, leltár (2 fő) – könyvvezetése kötelező Interneten, telefonos adománygyűjtő számokon

Az adományszervezés törvényi szabályai Adománygyűjtő Adományosztó Szabályozott jogintézmény; Eddig szokásjogban sem; Olyan egyesület, alapítvány vagy nonprofit gazdasági társaság, melyet az adományozott bíz meg (megbízási jogviszony) azzal, hogy gyűjtse helyette és nevében az adományt Természetes személy; A szervezet által, meghatalmazással végzi tevékenységét; Köteles igazolni magát, meghatalmazást felmutatni; Az adományszervező is meghatalmazhat adománygyűjtőt Létesítő okiratában az adományosztás alapcélként szerepel; Civil szervezetek számára nyújtandó adományok szervezésére és juttatására jött létre; Olyan alapítvány vagy egyesület, amely más alapítványoknak vagy egyesületeknek adományokat juttat vagy a nyújtható adományokat szervezi

Az adományozás nagyságrendjei – jelentősége a bevételi struktúrában 127. A különböző bevételnagyságú nonprofit szervezetek bevételeinek megoszlása források szerint, 2009 [%] (Nonprofit szervezetek Mo-on, 2009, KSH, Bp., 2011,)   Bevételi forrás Bevételnagyság Összesen –50 ezer Ft 51–500 ezer Ft 501–5000 ezer Ft 5001– 50 000 ezer Ft 50000 ezer Ft– Személyi jövedelemadó 1%-a 17,8 21,7 9,6 1,7 0,3 0,9 Vállalati, pénzintézeti támogatás 2,1 5,2 8,8 8,3 3,9 4,7 Lakossági támogatás 8,4 9,9 9,2 5,0 1,3 Összes bevétel 100,0 Az SzJA 1 % a kis szervezeti mérettel rendelkező szervezeteknél, a Vállalati támogatás a közepes szervezeti mérettel rendelkező szervezetek kapcsán, a lakossági támogatás a kisebb szervezeti mérettel rendelkezőnél a bevételi struktúrában képviselt súly alapján felülreprezentált. Az adományszervezés súlya a kisebb szervezeti mérettel rendelkező szervezeteknél a legnagyobb Az adományszervezési módszerek fejlesztése e szervezeti típusoknál a leginkább kifizetődő

Az adományozás nagyságrendjei – bevételnagyság szerint 126. A nonprofit szervezetek különböző forrásokból származó bevételeinek megoszlása bevételnagyság szerint, [%], Nonprofit szervezetek Mo-on, 2009, KSH, Bp. 2011. Bevételi forrás Bevételnagyság Összesen –50 ezer Ft 51–500 ezer Ft 501–5000 ezer Ft 5001– 50 000 ezer Ft 50000 ezer Ft– Személyi jövedelemadó 1%-a 0,2 9,2 38,7 23,8 28,1 100,0 Vállalati, pénzintézeti támogatás – 0,4 7,1 68,7 Lakossági támogatás 1,9 16,5 32,2 49,4 Összes bevétel 0,0 3,8 13,5 82,3 128. A nonprofit szektor bevételei források szerint, 2009 Bevételi forrás A bevétel összege, millió Ft megoszlása, % Személyi jövedelemadó 1%-a 10 452,1 0,9 Összes állami támogatás 463 377,2 41,6 Vállalati támogatás 47 891,8 4,3 Lakossági támogatás 23 575,4 2,1 Összes magántámogatás 140 627,1 12,6 Alaptevékenység összes bevétele 313 480,8 28,1 Gazdálkodási tevékenység összes bevétele 190 006,3 17,1 Összes bevétel 1 114 404,2 100,0

Az adományozás arányai településtípusok szerint 123. A nonprofit szervezetek különböző forrásokból származó bevételeinek megoszlása településtípus szerint, 2009 [%] Nonprofit szervezetek Magyarországon, 2009. (KSH, Bp. 2011.) Bevételi forrás Főváros Megye-székhely Többi város Község Összesen Személyi jövedelemadó 1%-a 47,3 21,1 21,4 10,2 100,0 Vállalati, pénzintézeti támogatás 68,7 13,7 12,4 5,2 Lakossági támogatás 52,1 17,5 21,3 9,1 Összes bevétel 55,9 18,6 19,5 6,0 A szektor összes bevételéből való részesedéshez képest , A főváros vállalati támogatásokban felül – míg egyéb adományok tekintetében alulreprezentált (vállalatok túlsúlya a fővárosban); A megyeszékhelyek SZJA bevétel tekintetében felül, - míg egyéb adományok vonatkozásában alulreprezentált (oktatási intézmények); A többi város és község SZJA és lakossági támogatások vonatkozásában felülreprezentált, míg vállalkozási támogatások tekintetében az összes bevételből való részesedéshez képest alacsonyabb arányokat mutat. A forrásszervezési stratégiát befolyásoló tendenciák

Az adományszervezés típusai Személyes kérés Empatikus fellépés, Személyes szimpátia Egyéni adománygyűjtés Fokozatosság Bizalomépítés arányosság Vállalati adománygyűjtés Mobilizálható kapcsolatrendszer Rendszeresség Bizalmi tőke Utcai adománygyűjtés Fókuszált kommunikáció Kudarctűrés fellépés Jótékonysági akciók Egyediség v. tradíció jelentősége Célzott, egyszerű üzenetek Telefonos adománygyűjtés Speciális kommunikáció Rövid üzenetek Internetek adománygyűjtés - Speciális felkészültséget, tudást igényel Direct mail kampány Arculat jelentősége Más technikákkal együtt Gyűjtődobozok - Ismertség jelentősége

Az adományszervezés tervezése, menedzselése Előkészítés Szervezeti elemzés Környezetelemzés Versenytárs elemzés Költséghatékonyság – várható kiadások, bevételek becslése Döntéshozatal a lebonyolításról Tervezés Marketing terv HR terv Pénzügyi terv (bevételek és kiadások is) Megvalósítás - lezárás Értékelés

Az adományszervezés tervezése, menedzselése – előkészítés- szervezeti elemzés Költség-hatékonyság Mekkora összeget kell az eredményes adományszervezésre fordítani? Mekkora minimális bevételre számíthatunk? Minimális bevétel és várható kiadás aránya?

Az adományszervezés tervezése, menedzselése – előkészítés – környezet – és versenytárs elemzés Környezetelemzés Szervezeti elfogadottság, ismertség felmérése – mik a legismertebbek Kik veszik igénybe a programjainkat – mennyien, hol? Versenytárs elemzés Kik a potenciális adományozók – kiket célzunk meg? Milyen anyagi helyzetben vannak azok, akiket megcélzunk? Milyen támogatási preferenciával rendelkeznek? Kik a versenytársak? – hasonló-e a profiljuk? Milyen adományszervező tevékenységeket folytatnak, milyen módszerekkel, eszközökkel? – milyen módszereket nem használnak? Mennyi adományt gyűjtenek?

Az adományszervezés tervezése, menedzselése – tervezési szakasz Marketing terv HR terv Pénzügyi terv Megcélzott adományozók jellemzők szerint történő szétválasztása – milyen kommunikációs jellemzőik vannak? Mi az üzenetünk? – adományozói típusok szerint Kommunikációs eszköz kiválasztása Akcióterv – kommunikáció lépései – és tesztelése Felelős vezető – munkacsoporttal Feladatok tervezése, felelősségi és jogkörök, ütemezés Adminisztrációs rendszer kialakítása A végrehajtás értékelési szempontjainak és módszereinek kidolgozása Alapja: korábbi tapasztalatok (első évben becslés) Bevételek tervezésénél minimalizálás Kiadások tervezésénél maximalizálás

Az adományszervezés tervezése, menedzselése – megvalósítás Előkészítő munkafolyamatok A szervezet bevezetése (Eredmények bemutatása, hitelesség igazolása) Névismertség növelése (Bemutatkozó anyagok, események, folyamatos megjelenés) Megvalósítás Ösztönzés (figyelemfelkeltés; Meggyőzés; Kötődés megerősítése Lezárás, utómunkálatok Köszönet Nyilvános kommunikáció Beszámolás (szervezet felé, célcsoport felé, hivatalos beszámolási kötelezettség) Értékelés

Önkormányzatokkal való együttműködések, formái Érték alapon, önként létrejött kooperáció (hasonló szemlélet miatt működnek együtt) Érték alapon, önként létrejött kooperáció (kapacitásaik kiegészítése miatt működnek együtt) Érték alapon, készszerből létrejött kooperáció (kötelező partner) Érték alapon, készszerből létrejött kooperáció (kapacitásaik kiegészítése)

Közösségi Kezdeményezések Fejlesztése Közhasznú Nonprofit Kft. Köszönöm a figyelmet! Közösségi Kezdeményezések Fejlesztése Közhasznú Nonprofit Kft. Végh Márta 06-20-359-7557 mvegh2@ freemail.hu Eredményes adományszervezést!