Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Advertisements

A védés Ősz Rita.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
DPR kommunikáció alapelvei
Dokumentációs rendszer
A stratégiai tervezés módszertana
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
Köszönjük az első mérésben való együttműködésüket!
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
Mitől működik? Az optimális tanóra modellje A STEP 21 tanóra-diagnosztikai modell Szakmai információs nap a tanítási gyakorlatokról TÁMOP – 08/1/B
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
DOKUMENTUMKEZELÉS.
Az iskola, mint szervezet
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Készítette: Magyar Orsolya
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Péczeli Katalin előadása
Fejlesztési, stratégiai útmutató
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés, oktatásszervezés
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
Minőség menedzsment 6.előadás
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
A COACH-bioenergy projekt eredményeinek bemutatása
Cseh Györgyi Qualitas T&G Kft. ügyvezető SZTE KÖVI oktató
Klímamérés. A klíma percepcionalitása maguk a szervezet tagjai alakítják maguk a szervezet tagjai alakítják munkájukra aszerint van befolyással, munkájukra.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
Nemzetközi Bankárképző Központ Rt. 1 SWOT- analízis a programkidolgozásban Öcsi Béla témavezető Nemzetközi Bankárképző Központ.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
Az iskola, mint szervezet

Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Családbarát munkahelyek és települések kialakításának támogatása Milyen értéket kínál a pályázónak a program?
A beiskolázás előkészítése
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
A MUNKAKÖRI LEÍRÁS.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Barlai Róbertné augusztus.
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Tantestületi elemzés, szülői kérdőív
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
beruházás-tervezési ABCD
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
MICS-MÉCS-PÉR (vitaindító)
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés Cseh Györgyi Qualitas T&G Kft., Szeged

Felkészülés Akkor a mi iskolánk, a mi óvodánk jó? Honnan tudjuk? Milyen a jó iskola/óvoda? Akkor a mi iskolánk, a mi óvodánk jó? Honnan tudjuk? Ha már tudjuk, kell-e, mit és hogyan fejleszteni, hogy jó legyen?

Honnan tudjuk? Szervezetdiagnózis SWOT Quinn-Rohrbaugh modell RaDAr

Milyen a jó iskola/óvoda? Fogalmazzuk meg az elvárásokat – azaz határozzuk meg a viszonyítási pontokat. A feladatát optimálisan ellátni képes szervezet jellemzőinek meghatározása: Erősségei, lehetőségei (SWOT) Hatékonysági modell (QR) Működési jellemzői (RDA)

Közös gondolkodás Szerintetek mik a jó iskola/óvoda erősségei, gyengeségei; milyen veszélyek és lehetőségek gátolják, illetve segítik munkájukat?

Elméleti háttér SWOT

Quinn-Rohrbaugh modell

Quinn-Rohrbaugh

Quinn-Rohrbaugh (Cameron és Quinn) modell

Feladatok Hogyan működik a különböző kultúrákban: Innováció DÖK Konfliktuskezelés Teljesítményértékelés Osszon szét 100 pontot a QR modell típusai között aszerint, hogy az egyes típusokban leírtak mennyire jellemzőek az Ön intézményére! Majd röviden jellemezze a Quinn modell alapján intézménye kultúráját!

Közös gondolkodás Szerintetek melyek a szervezeti jellemzői a QR modellben a jó iskolának/óvodának?

Diagnózis – QR modell

Egy intézmény a QR modellben Emberi kapcsolatok modell Innovatív modell Belső folyamatok modell Célorientált modell

Egy intézmény a QR modellben Emberi kapcsolatok modell Innovatív modell Belső folyamatok modell Célorientált modell

Közös gondolkodás Szerintetek mi jellemzi a jó iskola/óvoda viselkedését, működését?

Példamondatok Az intézményben napi gyakorlat a team munka. A szervezet jól kommunikál külső és belső partnerei felé. Önfejlesztő szervezetként működik. A szervezetben szervezeti szinten kezelik a konfliktusokat. Nyitott a szervezet a változásokra.

A PDA bemutatása – elméleti háttér Szervezetdiagnózis: SWOT analízis RDA (egyéni adatfelvétel) Quinn-Rohrbaugh (Cameron és Quinn) modellhez kapcsolódó kérdőív

PDA modell

RDA-Quinn

SWOT-RDA

RDA-SWOT

SWOT-QUINN

QUINN-SWOT

A fejlesztés lépései SWOT analízis a szervezetben A szervezet meghatározó személyiségei kitöltik on-line a RDA-t és a QR modellt. Szervezetdiagnózis Szervezetfejlesztési terv

A PDA fejlesztési útvonalai

Fejlesztési javaslatok - példa Külső támogatás növelése: Meghívni a szülőket bemutatókra Eredmények megjelenítése az önértékelésben (fenntartó) Kapcsolat kialakítása – helyi média, többi intézmény Saját honlapon való publikálás

Fejlesztési javaslatok - példa Dokumentálás A jó gyakorlatok szakszerű leírása Esetpéldák írása Publikálás

Vezető a szervezetben

Következtetések - vezetők fejlesztése Bróker Értékelő (megfigyelő, nyomonkövető) Irányító

Bróker A vezető brókerként főképpen a szervezet külső elfogadtatásán dolgozik. Építi az intézménye arculatát, törekszik elismertségének növelésére, megpróbál megnyerni másokat, és forrásokat szerezni a szervezet számára. Ravasz politikus, befolyással bíró, meggyőző szakember, aki összekötő kapocs a környezettel és szóvivő is egyben.

Értékelő (megfigyelő,nyomonkövető) A nyomon követés során a vezetőnek információt kell szereznie arról, hogy mi történik az egyes részegységekben; meg kell ítélnie, hogy az egyének betartották-e a rájuk vonatkozó szabályokat, a részegységek teljesítették-e feladataikat. A tájékozódás tényeken, adatokon és ezek elemzésén alapul. A vezető tevékenysége kiterjed az adminisztratív feladatok ellátására, a rutin jellegű információk áttekintésére és megválaszolására, a szervezeti feladatok és tevékenységek folyamatos dokumentálására.

Irányító Irányítóként világos elvárásokat fogalmaz meg, amelyeket közvetít a célképzés és tervezés folyamatán keresztül. A vezető egyben döntéshozó, aki definiálja a problémákat, választ a lehetőségek között, célokat ad, megszabja a szerepeket és feladatokat, valamint a „játékszabályokat”, alakítja a szervezet „politikáját”, értékeli az egyéni teljesítményeket, oktatásával támogatást nyújt, eligazít.

Fejlesztési javaslatok Hogyan lehet egy szervezetet elindítani az innovativitás felé? (Innováció, adaptáció, külső támogatás, növekedés) Hogyan lehet egy szervezetben erősíteni az emberi kapcsolatokat? (elkötelezettség, morál, részvétel, nyíltság)

Sok sikert, jó munkát!

Köszönöm figyelmüket! Cseh Györgyi Qualitas T&G Kft. www.qualitas.hu csgyorgyi@qualitas.hu +36-20/9577-356