KISVÁLLALKOZÁSOK EURÓPAI KARTÁJA (NYILATKOZAT) A lisszaboni strat é gi á val ö sszhangban, miszerint az Eur ó pai Uni ó nak a vil á g legversenyk é pesebb.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
JELENTÉS AZ EURÓPAI UNIÓHOZ CSATLAKOZÓ ORSZÁGOK KIS ÉS KÖZÉPVÁLLAKOZÁSAINAK EURÓPAI KARTÁJA (NYILATKOZAT) MEGVALÓSÍTÁSÁRÓL SEC(2003) 57 A 2002 április.
Advertisements

Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
GYAKORLATORIENTÁLT MEGOLDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN A TEAM ACADEMY Tasi Péter team coach BGE Team Academy.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A KNOWBRIDGE projekt áttekintése Nagy István nemzetközi projektmenedzser NORDA Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Kft. Miskolci Vigadó,
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
Nagyprezentáció Társaság a Lakásépítésért Egyesület lobby tevékenység a magyarországi lakásépítések élénkítése érdekében Előadó:
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Az Észak-Alföldi Operatív Program által nyújtott fejlesztési lehetőségek Dr. Grasselli Norbert igazgatóhelyettes.
Nagy Ferenc Vállalkozási tanácsadó november 30.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
Mitől társadalmi egy innováció és egy start-up és miért fontos ez az ELTE-n? Tausz Katalin SIMpLe projekt - témavezető Innovációs Nap május 11.
European Commission Enterprise and Industry Az INNO-Way program bemutatása Székesfehérvár november 05.
A hivatalos statisztika információ-megosztási felülete a KSH honlapján 1 Freid Mónika OST-ülés,
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
„A kis- és középvállalkozások együttműködésének erősítése a szlovák-magyar határmenti régióban” Projekt indító konferencia Losonc, szept. 27. Időtartam:
Európai Foglalkoztatási Stratégia június
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
Open SKM Agency Kft. - „...a nyílt szabványok választása egyértelműen okos üzleti döntés...” „... az EU nem válhat a zárt forráskód rabjává,
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Integrációs elméleti alapok, az integrációk típusai
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
Kína üzleti szemmel június 24..
Kassa A KRÜH kassai irodájának székhelye a város belvárosában a Csáky-Dessewffy Palotában található, valamint az irodamegnyitó december 12-én.
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Hitelkonstrukciók a pályázati rendszerben
Mezőgazdasági kisüzemek fejlesztése
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Az Európai Unió közlekedési politikája és a transzeurópai hálózatok
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Egészségügyi közbeszerzések
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A HEVES MEGYEI KORMÁNYHIVATAL MUNKAÜGYI KÖZPONTJÁNAK 2011
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
A VÁLLALKOZÁS 7. előadás.
ChinaCham Hungary Magyar-Kínai Gazdasági Kamara
„Általunk lesz jobb!” EURÓPAI IFJÚSÁGI HÉT 2008.
Az EQAVET szerepe a szakképzés fejlesztésében
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Az Európai Unió földrajzi vonatkozásai
LEADER LEADER Intézkedések a Déli Napfény LEADER Egyesület területén
Lorem ipsum.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Erasmus+ hallgatói mobilitásra jelentkezéshez
Családi vállalkozások
Baranya Megyei Önkormányzat
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
Erasmus+ hallgatói mobilitásra jelentkezéshez
Kórházi és ágazati gazdálkodást érintő informatikai fejlesztések és az azokban rejlő lehetőségek Horváth Tamás Vezérigazgató CompuTREND Zrt.
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

KISVÁLLALKOZÁSOK EURÓPAI KARTÁJA (NYILATKOZAT) A lisszaboni strat é gi á val ö sszhangban, miszerint az Eur ó pai Uni ó nak a vil á g legversenyk é pesebb é s a legdinamikusabb tud á s alap ú gazdas á g á v á kell v á lnia, amely k é pes a fenntarthat ó gazdas á gi fejlőd é sre, az egyre t ö bb é s jobb minős é gű munkahely teremt é sre é s az egyre szorosabb szoci á lis koh é zi ó ra, a tag á llamok elk ö telezt é k magukat a tekintetben, hogy a v á llalkoz á sok, illetve a kis v á llalkoz á sok sz á m á ra t á mogatj á k a lehető legjobb ü zleti k ö rnyezetet kialak í t á s á t

HÁTTÉR Az Eur ó pai Kisv á llalkoz á si Karta (NYILATKOZAT) 10 pontos akci ó terve a k ö vetkező : 1.Oktat á s é s tov á bbk é pz é s a v á llalkoz á sok sz á m á ra 2.Olcs ó bb é s gyorsabb c é galap í t á s / ind í t á s 3.Javul ó t ö rv é nykez é s é s szab á lyoz á s 4.Lehetős é g szakmai gyakorlat megszerz é s é re 5.Internetes el é rhetős é gek jav í t á sa 6.T ö bb ismeret az Egys é ges Piacon k í v ü lről 7.Ad ó z á s é s p é nz ü gyek 8.A kisv á llalkoz á sok technol ó giai kapacit á s á nak megerős í t é se 9.Sikeres E-business modellek é s a lehető legmagasabb szintű kisv á llalkoz á s t á mogat á s 10.Erősebb é s hat é konyabb kisv á llalkoz ó i é rdekk é pviselet l é trehoz á sa hazai é s EU szinten egyar á nt

TEVÉKENYSÉGI TERÜLET ÉS CÉLKITŰZÉSEK • A NYILATKOZATOT minden egyes tag á llam elfogadta ez é rt egy egys é ges é s k ö z ö s á ll á spontot t ü kr ö z a foglalkoztat á s é s a gazdas á gi n ö veked é s t á mogat á s á ra vonatkoz ó an • Az Eur ó pai Szabv á nnyal k ö z ö sen, tov á bb á hangs ú lyozva az Eur ó pai K+F erőfesz í t é seket, a NYILATKOZAT egy konkr é t kezdem é nyez é st testes í t meg a Lisszaboni strat é gia ir á ny á ba • A NYILATKOZAT tov á bbi olyan l é p é sek előtt egyengeti az utat, melyeket meg kell tenni a v á llalkoz á sok é rdek é ben. T í z priorit á st is kijel ö l, melyeket teljes í teni kell. • Mik ö zben n é h á ny int é zked é s c é lja a meglevő korl á toz á sok cs ö kkent é se (vesztes é ges m é rleg, ad ó z á s, bonyolult t ö rv é nykez é s stb..) amelyek t ö nkreteszik a kisv á llalkoz á sokat, m á sok az Inform á ci ó Technol ó gia (IT) terjeszt é s é re koncentr á lnak é s t á mogat á st ny ú jtanak a v á llalkoz á sok sz á m á ra • A c é lkitűz é seket t á mogatja az Eur ó pai Beruh á z á si Alap (EIF) é s az Eur ó pai Beruh á z á si Bank (EIB), tov á bb á specifikus programok é s int é zked é sek is a c é lkitűz é seket szolg á lj á k.

JELENTŐSÉG • A NYILATKOZAT tulajdonképpen egy szándéknyilatkozatnak is tekinthető és ami ennél fontosabb, megalapozza az EU jövőben formálódó vállalkozáspolitikáját is. Rendkívül fontos annak tudatában lenni, hogy ebben hallgatólagosan mi foglaltatik és az milyen körben lehet előnyös. • Az esetek többségében a szövetkezeteket és az MRP-s társaságokat beolvasztják a hagyományos, vagy a különös vállalkozási formákba. Következésképpen ők fenntartással tekintenek a vállalkozáspolitika változásaira.

GYAKORLATI HASZON • A v á llalkoz á spolitik á ban val ó j á rtass á g javul á s á n t ú lmenően a NYILATKOZAT azonnali lobby tev é kenys é get is szolg á lhat a hazai hat ó s á gok fel é • Al á t á maszthatja azt a n é zetet is miszerint a sz ö vetkezetek, illetve az MRP-s t á rsas á gok hozz á j á rulnak a munkahelyteremt é shez ez á ltal seg í tve elismertetni, azt, hogy ők is teljes joggal, b á r bizonyos specifikus tulajdons á gokkal rendelkezve a v á llalkoz á sok fő vonal á ba tartoznak • Egy m é g gyakorlatiasabb szempontb ó l figyelmet kell ford í tani a NYILATKOZAT v é grehajt á s á b ó l sz á rmaz ó előny ö kre, k ü l ö n ö sen ami a hitelhez val ó hozz á f é r é st, az ad ó kedvezm é nyt illetve az ü zleti t á mogat ó szolg á ltat á sokat illeti