A Balanced Scorecard négy elkülönülő nézőpontja 1. ÁLTALÁNOSAN HASZNÁLT MUTATÓK pénzügyi eszközmegtérülés, hozzáadott érték vevői elégedettség, megtartott fogyasztók, piaci részarány, a vállalat részesedése a kiemelt vevők fogyasztásából működési folyamatok minőség, reagálási idő, költségek és új termékek bevezetése tanulás és fejlődés alkalmazotti elégedettség és az információs rendszer rendelkezésre állása
A Balanced Scorecard négy elkülönülő nézőpontja 2. a Balanced Scorecardnak többnek kell lennie négy nézőpont szerint csoportosított 15-25 pénzügyi és nem pénzügyi mutató puszta halmazánál a stratégiát a scorecard az egymással összekapcsolt eredménymutatók és teljesítményokozók, valamint az ezek közötti ok-okozati összefüggések sorozata segítségével képezi le az eredménymutatók általában utólagos jelzőszámok, jelzik a stratégia alapvető céljait, és azt, hogy a rövid távú erőfeszítések vajon a kívánt eredményhez vezettek-e a teljesítményokozók előrejelző mutatók, amelyek megmutatják a szervezet minden tagjának, hogy mit kell tenniük annak érdekében, hogy a vállalat értéket teremtsen a jövőben eredménymutatók önmagukban nem teszik nyilvánvalóvá, hogyan lehet elérni a kívánt teljesítményt teljesítményokozók önmagukban olyan helyi fejlesztések, amelyek nem teremtenek éréket az üzleti egység számára
Példa: a Metro Bank stratégiája Példa: a Metro Bank Balanced Scorecardja Forrás: Kaplan – Norton: Balanced Scorecard (KJK-KERSZÖV, Budapest, 2000), 146. o. Forrás: Kaplan – Norton: Balanced Scorecard (KJK-KERSZÖV, Budapest, 2000), 149. o.