A Balanced Scorecard négy elkülönülő nézőpontja 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
BUDAPEST Budapest Fejlesztési Pólus BUDAPEST INNOPOLISZ Program Benedek Zsolt november 15.
Advertisements

MIÉRT KELL A VEZETŐI SZÁMVITELNEK A CÉGSTRATÉGIÁT SZOLGÁLNI? –
A QUAESTOR Csoport Stratégiai Tervezési Rendszere Kárpáti Péter - Stratégiai, Marketing és Kiemelt Projekt Divízió.
Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám-rendszer
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A stratégiai tervezés módszertana
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
Az együttműködés nem más, mint... Vangen, S. and Huxham, C. (2003) 'Nurturing collaborative relations: building trust in inter-organizational collaboration',
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
A kontrolling története
Becker Pál - Turner Anna – Varsányi Judit - Virág Miklós
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Alapfogalmak.
Logisztika 6.előadás.
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
A vállalkozás aktuális kérdései II. félév
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Robert S Kaplan, David P. Norton Balanced ScoreCard
R. S. Kaplan - D. P. Norton: A stratégiaközpontú szervezet
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Kaplan – Norton: Balanced Scorecard
Robert S. Kaplan- David P. Norton Stratégiai térképek
Robert S. Kaplan – David P
Hogyan alakulnak át az immateriális javak pénzügyi eredménnyé?
A STRATÉGIAKÖZPONTÚ SZERVEZET
Boda György- Szlávik Péter: Kontrolling Rendszerek ( Karl Erik Sveiby: Szervezetek új gazdagsága: a menedzselt tudás című könyv alapján) Készítette:
Kontrolling házi dolgozat
Humánerőforrás Kontrolling
Logisztikai kontrolling
HUMÁNKONTROLLING Készítette: Buránszki Szilvia – MRDA9O, KGKIEG I.ÉVF.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
Kontrolling a kutatás-fejlesztésben
Könyvösszefoglaló Készítette: Zimányi Orsolya
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Ellenőrzés, visszacsatolás
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Kérdések a második zh-hoz
Minőségdíjak.
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Stratégiai menedzsment
Merni Mérni MINŐSÉG…bevállaljuk? Alföldiné Dán Gabriella PhD Sopron, március.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Hogyan lehet befolyásolni a pénzügyi mutatószámokat?
MIÉRT KELL A VEZETŐI SZÁMVITELNEK A CÉGSTRATÉGIÁT SZOLGÁLNI? –
információs rendszer Stratégiai információs rendszerek az agrárgazdaságban Előadó: Véry Zoltán.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
 Üzleti szervezetek, vállalkozások, vállalatok fogalma  Üzleti szervezetek: azok a fogyasztói igényt kielégítő szervezetek, amelyek gazdasági erőforrásaikkal.
Finna Henrietta: Teljesítménymenedzsment 1 Teljesítménymenedzsment A célok természete, a teljesítmény mérése, Teljesítménymodellek Dr. Finna Henrietta.
PÉCS FEJLESZTÉSI STRATÉGIÁJA A VÁLLALKOZÓI SZFÉRA SZEMSZÖGÉBŐL
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám-rendszer
Vállalati terv bemutató
Típusos kockázatértékelési algoritmusok a szervezetek működési sajátosságainak figyelembe vételével Tarján Gábor.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
R.S. KAPLAN – D.P. NORTON: A STRATÉGIAKÖZPONTÚ SZERVEZET
Üzleti terv bemutatása
Cégnév Üzleti terv.
Előadás másolata:

A Balanced Scorecard négy elkülönülő nézőpontja 1. ÁLTALÁNOSAN HASZNÁLT MUTATÓK pénzügyi eszközmegtérülés, hozzáadott érték vevői elégedettség, megtartott fogyasztók, piaci részarány, a vállalat részesedése a kiemelt vevők fogyasztásából működési folyamatok minőség, reagálási idő, költségek és új termékek bevezetése tanulás és fejlődés alkalmazotti elégedettség és az információs rendszer rendelkezésre állása

A Balanced Scorecard négy elkülönülő nézőpontja 2. a Balanced Scorecardnak többnek kell lennie négy nézőpont szerint csoportosított 15-25 pénzügyi és nem pénzügyi mutató puszta halmazánál a stratégiát a scorecard az egymással összekapcsolt eredménymutatók és teljesítményokozók, valamint az ezek közötti ok-okozati összefüggések sorozata segítségével képezi le az eredménymutatók általában utólagos jelzőszámok, jelzik a stratégia alapvető céljait, és azt, hogy a rövid távú erőfeszítések vajon a kívánt eredményhez vezettek-e a teljesítményokozók előrejelző mutatók, amelyek megmutatják a szervezet minden tagjának, hogy mit kell tenniük annak érdekében, hogy a vállalat értéket teremtsen a jövőben eredménymutatók önmagukban  nem teszik nyilvánvalóvá, hogyan lehet elérni a kívánt teljesítményt teljesítményokozók önmagukban  olyan helyi fejlesztések, amelyek nem teremtenek éréket az üzleti egység számára

Példa: a Metro Bank stratégiája Példa: a Metro Bank Balanced Scorecardja Forrás: Kaplan – Norton: Balanced Scorecard (KJK-KERSZÖV, Budapest, 2000), 146. o. Forrás: Kaplan – Norton: Balanced Scorecard (KJK-KERSZÖV, Budapest, 2000), 149. o.