A diákhitel engedményezés rendszere a Szegedi Tudományegyetemen Szeged, április 10.
Befizetési adatok 2007-ben: A jelenlegi helyzet AdatokKis összegűNagy összegű Tételszám Befizetési összeg Beszedés költsége Beszedés költsége (%)1,5%0,4% Postai költség * * Kollégiumi csekkek nélkül
A FER bevezetés pénzügyi kalkulációja: A FER bevezetésének hatásai AdatokTételszámÖsszeg évi terv évi terv évi terv évi terv évi terv Megjegyzés: A TTIK hallgatói között végzett reprezentatív (1431 fős) felmérés alapján a hallgató 80%-a havi, 20%-a féléves fizetési ütemezést választott.
Befizetések volumenének változása: Változások között Adatok Változás Befizetések száma % Befizetések összege % Beszedés költsége % Beszedés költsége (%)0,5%0,4%-20% Postai költség % Megjegyzés: Költségszintek és postai díjak a évi árakon számítva.
Célok és tervezett intézkedések: - A befizetési lehetőségek számának növelése, reagálva a hallgatói igényekre és alkalmazva az új technológiákat - A befizetés kezelési rendszer költségeinek csökkentése, hatékonyságának növelése - Új befizetési technikák: VPOS (virtuális POS), diákhitel engedményezés, koordinált banki utalási rendszer A befizetési rendszer módosításai 2008-ban: - Diákhitel engedményezési pilot rendszer indítása februárban - VPOS rendszer indítása szeptemberében - Koordinált banki utalási rendszer bevezetése a 2008/2009. tanévben Diákhitel engedményezésben érintett hallgatók: évi adatok alapján kb hallgató (összes nappalis költségtérítéses hallgató 20-25%-a) évi adatok alapján: ismeretlen A diákhitel engedményezés költségei: - Beszedési költség – nincs - Postaköltség – nincs - Egyéb költségek – ügyfélszolgálat ráfordításainak minimális emelkedése A változások kezelése
Kiindulási feltételek: - Az aktív státusz bejegyzésének feltétele a kivetések teljesítése - A diákhitel folyósítás feltétele az adott félévre bejegyzett aktív státusz Alapelvek: - Ne módosítsuk az alapvető pénzügyi szabályokat és folyamatokat - A megvalósítás maximálisan alkalmazkodjon az intézményi eljárásrendhez - Illeszkedjen a működő diákhitel adatcsere rendszerhez A megvalósítás legfontosabb részletei: - Meglévő ETR alkalmazás, a Diákhitel modulfunkcióinak bővítése - Új teljesítés típusok bevezetése (leadott, jóváhagyott, teljesített engedményezés) - Szabványos xml formátumú adatkommunikáció, a meglévő elektronikus csatornák és digitális aláírás használatával A diákhitel engedményezés kezelése az ETR-ben
Az engedményezés: - Korm. rendelet jóváhagyása január 23-án - A hallgatók tájékoztatása az ETR-en és az intézményi weblapon keresztül január 24-től - Engedményezési adatlap kitöltése és leadása a Hallgatói Szolgáltató Irodán február 4-től - Engedményezett tételek kiválasztása, tranzakció létrehozása a hallgató kérésének megfelelően (leadott engedményezés) - Az engedményezési adatok továbbítása a Diákhitel Központnak papíron és elektronikusan február között Jóváhagyás, részkiegyenlítés bejegyzés: - Engedményezési adatlapok visszajelzése elektronikusan - Részteljesítés bejegyzése a kivetés(ek)hez (jóváhagyott engedményezés) - Aktív státusz bejegyzése a teljesített kivetések ellenőrzése után Pénzügyi teljesítés: - A jóváhagyott engedményezés és az aktív státusz jelentés alapján az engedményezett összegek utalása - Elektronikus állományok küldése az utaláshoz - Utalási állományok feldolgozása, pénzügyi teljesítés bejegyzése Az engedményezés folyamata, megvalósítása
Adatok, tapasztalatok: - Két hét alatt több mint száz engedményező adatlapot adtak le - Az érdeklődések száma ennek többszöröse - A kitöltés és a leadás nem okozott érzékelhető többlet terhelést az ügyfélszolgálaton - Az engedményezés eljárásrendje illeszkedett az intézményi gyakorlathoz - Probléma csak a szakváltás miatti kivetés módosításokkal volt (2 esetben) Tapasztalatok Kar neveLétszámKivetésKivetés összege SZTE-ÁJK SZTE-BTK SZTE-ETSZK SZTE-GTK SZTE-JGYPK SZTE-MK SZTE-TTIK Összesen
Beszedési költségek csökkenése - Forgalmi jutalékok és postai díjak csökkenése Befizetési adatok feldolgozásának javítása - Befizetési adatok elektronikus feldolgozása Hallgatói adminisztrációs folyamatok támogatása - Automatikus bejelentkeztetés támogatása - Fizetési kedvezményekre vonatkozó beadványok számának csökkentése Hallgatói szolgáltatások bővítése - Az új befizetési technika bevezetésével a szolgáltatási szint növelése Várható hatások, tények
Köszönöm a figyelmet! Fekete Csaba főosztályvezető SZTE Hallgatói Szolgáltató Iroda Tel: 30/