Baranya Megyei Kormányhivatal Népegészségügyi Szakigazgatási Szerve

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tehetséggondozás a testnevelés órán
Advertisements

Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
„Lépés-váltás”-TAMOP A.-11/ Dr. Hatvani Erzsébet
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
" Függőséget okozó anyagok és magatartásformák –
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Rendszerszemléletű megközelítés az iskolai agresszió megelőzésében és kezelésében November 30. Ódry Színpad.
 A pedagógiai munkát segítő feladatok jogszabályi környezetének ambivalenciája: • A nevelési és oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM rendelet.
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Az iskolai szociálismunka
Önkéntesség Miért is jó a Nyíregyházi Főiskola diákjaként önkéntes munkát vállalni és miért különösen jó ez egy Tanodában? Készítette: Hajdu Zsolt és Dudás.
Kis Bocs Baba-Mama klub Baba- Mama Egészség, Életmód, Szabadidő és Szociális Információs Közhasznú Egyesület.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola” című projekt tevékenységeinek bemutatása.
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
Tanulom magam…. Készségfejlesztő tréning November
MMIK LOGO Ifjúsági Szolgálata egy komplex ifjúsági szolgáltató rendszer egy eleme a kortárssegítés Ifjúsági iroda, közösségi tér Felkereső ifjúsági munka.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Hangunk megsokszorozza erőnket ! A betegszervezetek jelentősége
Mitől működik? Az optimális tanóra modellje A STEP 21 tanóra-diagnosztikai modell Szakmai információs nap a tanítási gyakorlatokról TÁMOP – 08/1/B
Országos Egészségfejlesztési Intézet Életciklus Osztály szeptember előtt és után.
Táncsics Mihály Gimnázium és Szakközépiskola EGÉSZSÉGNAP április 13. A program támogatói: - Magyar Vöröskereszt - Fehér Kígyó Gyógyszertár - Egészségsziget.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Önkéntes munka az Ózdi Művelődési Intézmények Városi Könyvtárban
FŐVÁROSI OKTATÁSI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁST TÁMOGATÓ PORTÁL Horváth Csaba Főpolgármester-helyettes Sajtótájékoztató október 2.
Pályaválasztási és Pszichológiai Tanácsadó Osztály
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
NAT 2007 kompetenciák.
A Magyar Vöröskereszt ben jött létre – 132 éve működik! -Kiterjedt vöröskeresztes nemzetközi kapcsolatok: 186 országban van jelen -Kiemelten közhasznú.
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL FOGYASZTÓVÉDELMI FELÜGYELŐSÉGE Közösen a fogyasztókért: a békéltető testületek és a fogyasztóvédelmi hatóság együttműködésének.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
FELVÉTELI 2008 Berzsenyi Dániel Gimnázium ISKOLÁNKRÓL …  2008-ban ünnepeljük iskolánk alapításának 150. évfordulóját  ‘Minőségi nevelési-oktatási.
"Legyen az esély egyenlő ..."
LELKI EGÉSZSÉG CENTRUM BEMUTATÁSA
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Kortárs-segítés, egészségfejlesztés, prevenció
A lelki egészség védelme az iskolában
Az ifjúsági részvétel modelljei „Együtt az ifjúságért” Borsod-Abaúj-Zemplén megye, tavasz Kósa András László Diákközéletért Alapítvány.
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
A projekt általános szakmai célkitűzései
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Workshop VI. - Bevált gyakorlatok a mediációban - A Közép Európai Mediációs Intézet bemutatása.
Pedagógus értékelési rendszer
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Ökoiskola? Károlyi a régióban. Gyermekvédelem EGYÜTT A DROG ELLEN Az egész iskolát átfogó program: - szülők - tanárok - diákok részére előadásokat szerveztünk.
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
Kistérségi szociális gondozó-ápoló képzés United Way Kisalföld Alapítvány Kistérségi szociális gondozó-ápoló képzés United Way Kisalföld.
„ÚT A JÖVŐBE” Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
ÚTI BESZÁMOLÓ Tanártovábbképzés Barcelonàban
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Jelen-vagy? Drogprevenció-kidolgozott tanterv
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

Baranya Megyei Kormányhivatal Népegészségügyi Szakigazgatási Szerve KOPÉ-ról kópétól Baranya Megyei Kormányhivatal Népegészségügyi Szakigazgatási Szerve Oppé László

Kortárs Oktatók Pécs Kortársoktatók Pécsi Egyesülete

A kortársak… Legbizalmasabb partnerek Erős befolyásuk van a döntésekre Segítik a függetlenedést a szülőktől Kölcsönösség, versengés, együttműködés Egyenrangú kommunikációs és kapcsolati készségek Normatanulás sajátos formái

Betti és Viki: a SOTE orvostanhallgató oktatói

KOPÉ tematika alapján működő kortársoktató képzések 1996. AIDS prevenció 1996. Drog prevenció 1996. Dohányzás prevenció 1998. Alkohol prevenció 1999. Stressz prevenció 2000. Szenvedélybetegség prevenció 2003. Családi életre nevelés

KOPÉ képzések helyszínei Pécs Szekszárd Mohács Dombóvár Szigetvár Siófok Komló Bonyhád Siklós Kaposvár Fadd-dombori Nagyatád Balatonfenyves Barcs Fonyód Tab Marcali Tamási Sopron

KOPÉ képzés menete nap: bemutatkozás, feszültségoldás, nyitó beszélgetés, 3 nap programjának ismertetése, szakmai program, jutalmazás, kortársoktatók szabályai, játékok, házi feladatok. 2. nap: ismétlés, villámkérdések, házi feladatok bemutatása, szakmai program, jutalmazás, előadás technika, játékok, segítő helyek, fegyelmezési módszerek. 3. nap: előadásvázlat bemutatása, utolsó kérdések órája, írásbeli teszt kitöltése-értékelése, szóbeli vizsgaelőadás, értékelés, jutalmazás, eredmény hírdetés, bizonyítvány osztás, záró értékelés.

Ki a jó kortársokató? Nagyszájú Hangadó Vezéregyéniség Segítő szándékú Érdeklődő …

“Oktass, hogy óvhass” fiataloknak, fiatalosan, a fiatalokat érdeklő problémákról beszélgetnek”

KOPÉ program helyszínei: Osztályfőnöki (tanítási) órák Egészség napok Világnapok Rendezvények Konferenciák Táborok Médiák

KOPÉ adatok (1996. – 2010.) 2.091 végzett kortársoktató 136 képzésen 2.091 végzett kortársoktató 6.473 tanítási órán 185.000 diákot ért el

Szupervíziók Új szakmai hírek, információk, módszerek Oktatások igazolása, “nulla órás” hiányzás Oktatáson felmerülő kérdések, problémák Hatékonyságvizsgálatok összesítése Képzések, programok, rendezvények Egyéb

Közösségi előnyök Azonos nyelven beszélnek a diákokkal Ismerős élethelyzetek Mindig jelen vannak az iskolában Nincs „alá-fölé rendeltség” (tanár-diák) Interaktivitás

Egyéni előnyök Jobb kommunikációs készség Pontos szakmai információk Magabiztos fellépés Határozott kiállás Bővülő önismeret Konfliktuskezelési technikák

Egyéni előnyök Humán segítő szakmákban helyezkednek el: Orvos, Gyógyszerész, Mentőtiszt, Pszichológus, Szociális munkás, Szociálpolitikus

Köszönöm a figyelmüket! E-mail: oppelaci@gmail.com Elérhetőségeim: E-mail: oppelaci@gmail.com Mobil: +3630/5720-244