A síelés 10 + 3 alapszabálya Sí KRESZ a síelés 10 + 3 alapszabálya.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ajánlások.
Advertisements

Közlekedés kerékpárral Hajdúböszörményben
A testek mozgása.
OBJEKTÍV FELELÖSSÉG- ZÉRÓ TOLERANCIA
Biztosítás. Mi jelent a biztosítás? •A biztosítás a nyugalom megvásárlásának egy formája •Ha valamilyen szerencsétlen előre nem látható veszteséget szenvedsz.
Inclusion Europe Respect - Solidarity - Inclusion Az ENSZ Fogyatékosügyi Konvenciója: Kihívások és szükség a változásokra Klaus Lachwitz.
Web2 a mobilon: mégis, kinek az érdeke? Méhes Krisztián Neo-Play Entertainment Kft.
Futómű beállítás.
AZ UNIVERZUM SZFÉRÁI AZ ÁLTALUNK ISMERT VALÓSÁG VÁLTOZÁSÁNAK, MOZGÁSÁNAK JELLEMZŐJE A TÉR ÉS AZ IDŐ. AZ IDŐ FOGALMAT AZ EMBERI TUDAT (EGO) HOZZA LÉTRE.
Közlekedési balesetek okairól, statisztikai adatokkal, tanulságokkal
13. Tétel.
Az Élet Vonata.
Volt-e már Ön vagy ismerőse SZEMÉLYI SÉRÜLÉSSEL járó közlekedési baleset vétlen résztvevője?
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
A villamos áram élettani hatása
Gyakran előforduló táblák és jelzések vízen és vízparton
Felelősség, termékfelelősség
Nyilvánvaló gólhelyzetek, szimulálások, büntetőrúgások
EDZŐTÁBOR – 29. MARCALI Az asszisztens segítő jelzései és zászlótechnikája. Előadó: Kiss Balázs.
Hurrikánok, Tájfunok, Tornádók
Gazdálkodási ismeretek 11. osztály
Sítábor 2013 Mlynky.
Vízi közlekedési balesetek sajátosságai a Szegedi Őrs működési területén.
A TANÉV LEGJOBB HETE LEHET, LÉGY OTT, HA JÓT AKARSZ ! SPORTHÉT A NAPSÜTÖTTE KARINTIÁBAN SÍ ÉS SNOWBOARD Az összeállítás bemutatja korábbi programjainkat.
A szociális segély indokoltsági célzása – önkormányzati esettanulmányok tapasztalatai (vázlat) Bódis Lajos – Nagy Gyula.
A közlekedők információ-feldolgozó tulajdonságainak figyelembevétele az úttervezésben HTE Kongresszus Győr, november 28 Koren Csaba.
Minden lovardára érvényes
Hálózati réteg.
A számítógép teljesítménye
1. Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles úgy közlekedni, hogy… a) a személy és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat a közlekedésükben.
Mediátor képzés Kártérítés.
Villamos Baleset és Mentés!!!
6. Szabály - A JÁTÉKVEZETŐ ASSZISZTENSEK. A játékvezető asszisztensek hatásköre Két játékvezető asszisztens működhet egy mérkőzésen (a 3. számú játékvezető.
6. szabály – A játékvezető asszisztens
Lecke a vadludaktól.
Támogatott döntéshozatal
Lecke a vad-ludaktól.
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
Tűz- és balesetvédelem
Önálló és rendőrrel közös polgárőri tevékenység és ehhez kapcsolódó rendőri karjelzések ismertetése +
A közlekedésbiztonság évtizede A közlekedési balesetekből származó tragédiák 50%-a megelőzhető lenne, ha legalább a következő 5 szabályt betartanánk.
Az elvárások szerepe a közlekedési környezet észlelésében. Siska Tamás szakpszichológus Együtt Bt. „Erős pillérek-javuló közlekedésbiztonság” Közlekedésbiztonsági.
Munkaszervezési ismeretek
Elsősegély.
NA ÉS ? ? ? HOGYAN VISELKEDIK AZ IGAZI FŐNÖK ? Ha főnök vagy, olvasd, mennyire illik rád, ha azt szeretnél lenni, figyelj jól, és legyél jó vezető ! !
SÍTÁBOR Ebben a tanévben is lesz SÍTÁBOR. Hova utazunk: AUSZTRIA OLASZORSZÁG.
Furcsa jelenségek jég golyók a parton Egy természeti ritkaság, amelyre nincs határozott meteorológiai magyarázat. Ilyen akkor történhet, ha erősen.
Baleset Oklahomában Tusla, Oklahoma
Balesetbiztosítás. Milliós segítség Választható csomagok, fix díjtételek Nem kell tarifálni! Nincs egészségügyi kockázatelbírálás!
Szerkesztette: Dr Lázár Sarnyai Nóra.  Az emlőrák korai kimutatására alkalmas mammográfiás vizsgálat negyvenéves kor felett javasolt a hölgyek számára.
Arabok Németh Anna. Az arab étkezési szokások befolyásoló eleme a Korán.
6. szabály – A játékvezető-asszisztens
Gyorsulás, lassulás. Fékút, féktávolság, reakció idő alatt megtett út
A munkavégzéssel kapcsolatos legfontosabb munkavédelmi ismeretek
Mechanikai hullámok.
Közúti balesetek augusztus havi alakulásának előzetes adatai Személysérüléses közúti balesetek száma:1 570 baleset (1 549 baleset) Közúti halálos.
Közúti balesetek I-VII. havi évi alakulásának előzetes adatai Személysérüléses közúti balesetek száma:8 945 baleset (8 722 baleset) Közúti halálos.
Tűz- és balesetvédelem
1. Mi az ábrán látható jelzőtábla neve? a) Különleges útvonal. b)
EGYSZERŰ MOZGÁSOK Motorok vezérlése.
(Zárójelben a januári megfelelő adatok)
Közúti balesetek I-X. havi alakulásának előzetes adatai
ÜDVÖZLÜNK A VÁLLALKOZÓI FÓRUMON!
Apor Vilmos tér megállóhely a Márton Áron tér végállomás irányába b.)
(Zárójelben a év megfelelő adatai)
(Zárójelben a I-IV. havi megfelelő adatok)
(Zárójelben a I-VII havi megfelelő adatok)
(Zárójelben a I-VII. havi megfelelő adatok)
Innovatív közlekedésbiztonsági eszközök
Közlekedési ismeretek
Előadás másolata:

a síelés 10 + 3 alapszabálya Sí KRESZ a síelés 10 + 3 alapszabálya

Legyünk tekintettel a többi sízőre! Minden sízőnek úgy kell viselkedni a sípályán, hogy másokat ne veszélyeztessen és sérülést ne okozzon. Ez vonatkozik a megfelelő felszerelésre is.

2. Ésszerűen, ellenőrzött sebességgel és módon sízzünk! Mindig a tudásunknak, a terepnek (beláthatóság!), a hó és időjárási viszonyoknak, valamint a pálya zsúfoltságának megfelelően sízzünk.

3. Nyomvonal választás A hátulról (fölülről) jövő sízőnek úgy kell a nyomvonalát megválasztani, hogy az előtte haladót semmilyen módon ne veszélyeztesse, beleértve a túl közeli elhaladással okozott megijesztést is.

4. Előzés, kerülés Előzni szabad fölülről és alulról, akár balról akár jobbról, de mindig akkora távolságra, hogy az előzött síző bármilyen (akár váratlan) mozgásához elegendő teret hagyjunk.

5. A megindulással és a pályára besízéssel járó kötelezettségek A sízőnek, ha állásából újraindul, vagy besízik egy pályára, meg kell győződnie arról, hogy ezzel sem magát, sem másokat nem veszélyeztet.

6. Megállás Tilos megállni a pálya szűkületében és beláthatatlan területein! Bukásnál a lehető leghamarabb el kell hagyni az ilyen területet!

7. Fölmenet és legyaloglás A följutáshoz és a legyalogláshoz egyaránt csak a pálya széle használható.

8. Figyeljük a jelzéseket! Minden sízőnek kötelessége a pálya jelzéseinek (a tábláknak, elkerítéseknek), valamint a pályát felügyelő személyzetnek az utasításait betartani.

9. Segítségadás Balesetnél kötelező segítséget nyújtani! Elmulasztása nem sportszerűtlenség, hanem büntetendő cselekedet.

10. Személyazonosságunk igazolásának kötelezettsége balesetnél Mindenkinek, aki a balesetnél jelen volt, függetlenül attól, hogy csak tanú, vagy a baleset részese, felelős vagy nem felelős a baleset bekövetkeztében, személyazonosságát meg kell adnia. Erre a baleset bírósági tisztázásánál lehet szükség.

10+1. Carving A carving technika gyakorlásával gyorsabbá és veszélyesebbé vált a sízés, mivel a nyomvonalból való kiszakadás nagy technikai tudást igényel. Számolni kell a pályán keresztben, nagy tempóban sízőkkel. Ajánlott a bukósisak használata!

10+2. Hódeszka (Snowboard) A gyakorlott hódeszkások élen vezetett íveken, nagy tempóban, gyakran a pályán keresztben közlekednek. Lefelé nézve haladnak, a felülről jövőktől nagy figyelmet kíván, hisz nem látják, kinek a nyomvonalát keresztezik!

10+3 Bukósisak Miért szükséges a bukósisak a sípályákon? A carvinglécek elterjedése, a snowboard térhódítása sajnos együtt jár azzal, hogy… Felnőttek ne szégyeljék!