Ajánlott korosztály 7.évfolyam Ajánlott időkeret 6x 45 perc A modul céljaA tevékenységeken keresztül a környezetükre való odafigyelés, a környezetet óvó.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
3 perc Tanári tevékenység Tanulói tevékenység Munkaforma • Bevezető • A pedagógus felvázolja a tanóra témáját. • Aktív figyelem • Frontális osztálymunka.
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
Lépések, végrehajtás, portfólió Marksteinné Molnár Julianna
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Matematika kompetenciaterület
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Napocska Napköziotthon
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Actium Kr.e. 31-ben a görög partoknál megütköztek egymással Marcus Antonius és Octavianus seregei. Kleopátra és Antonius elmenekültek, Octavianus győzelmet.
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Projektmunka.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
A szupervízió szakaszai (Louis van Kessel)
Kompetencia alapú idegen nyelvi
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
1. osztályos példa Bubernik Eszter
A szövegértési feladatok összeállítása
Drogokról Saját modul megvalósítás es tanév Készítette : Szegedi Károlyné.
Kompetensek lettünk? június 27..
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
Gyermekvilág régen és ma
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / HÁZT Ű ZNÉZ Ő BEN ZILAHI-SZABÓ EDIT.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / A papír útja-Tóth-Pliska Ágnes.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
Harmadik matematikakönyvem
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Munkaszervezési formák
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
Hogyan tanulok otthon? 5/2.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
Szociális életviteli és környezeti kompetenciák SZKB Segítünk egymásnak - A matematika nem játék! 2. évfolyam Vargáné Csehi Gabriella Megelőző.
Környezet ismeret vagy magyar nyelv és irodalom 2. évfolyam Vargáné Csehi Gabriella Megelőző tevékenység: Az előző környezet ismeret órán városi.
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
Idegenforgalmi, Kereskedelmi és Vendéglátó Szakképző Iskola Sopron Kompetencia mérések azok visszajelzései és hatása a napi munkára.
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Az online tárlatvezetés módszere
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
A szupervízió szakaszai (Louis van Kessel)
Előadás másolata:

Ajánlott korosztály 7.évfolyam Ajánlott időkeret 6x 45 perc A modul céljaA tevékenységeken keresztül a környezetükre való odafigyelés, a környezetet óvó magatartás kialakítása. Az emberi tevékenységek és a környezet veszélyeztetettsége közötti összefüggések felfedezése, a környezettel kapcsolatos felelősség megalapozása. Környezettudatos magatartási szokások kialakítása. A modul tartalmaA hulladék fajtáival, szelektálásával, újrahasznosításával kapcsolatos ismeretek bővítése. Környezetükre való tudatos,kritikus odafigyelés, az ehhez kapcsolható tevékenységek gyakorlása, bővítése.

Továbbhaladási irányTovábbi környezettudatos magatartási szokások kialakításával kapcsolatos területek ( pl. energiatakarékosság, víztakarékosság) A kompetenciafejlesztés fókuszaiKörnyezeti kompetencia: környezeti problémák azonosítása, megoldások keresése, a környezetünkkel kapcsolatos felelős magatartás tudatosítása, mások szempontjainak figyelembevétele Személyes kompetencia: öntevékenység, önkifejező képesség fejlesztése, saját környezetük iránti felelősség és kreativitás fejlesztése Kognitív kompetencia: beszéd és beszédértés fejlesztése, alkotóképesség, logikai képesség Szociális kompetencia: együttműködés, kötődési képesség, szabályalkotás Kapcsolódási pontokTantárgyakhoz: környezetismeret, technika, osztályfőnöki- egészségnevelés Támogató rendszer

MODULÁRIS OKTATÁS KÖRNYEZETTUDATOS MAGATARTÁSI SZOKÁSOK KIALAKITÁSA KÉSZÍTETTE: HIMER JÓZSEFNÉ M.SZŰCS ISTVÁNNÉ MOLNÁR ISTVÁNNÉ

MODULÁRIS PROGRAM A TISZANÁNAI ISKOLÁBAN

MODULVÁZLAT Tevékenységek - időmegjelölésselA tevékenység célja - fejlesztendő készségek Munkaformák – módszerek Eszközök – mellékletek DiákPedagógus I. Ráhangolás, a feldolgozás előkészítése I./a. Kutakodunk, szimatolunk… A tanulók előzetesen megfigyeléseket végeznek az iskola területén. Megfigyelik társaik szokásait (ez lehet rajzos vagy szöveges a szemetelés, energia- és vízhasználat terén), észrevételeiket a területeket szimbolizáló képre ragasztják, majd állításokat fogalmaznak meg a gyűjtött anyaggal kapcsolatosan. A környezeti témák iránti érzékenység Érdeklődés felkeltése Előzetes egyéni, páros vagy csoportos munka- gyűjtőmunka D1 Filctollak, öntapadós papírcsíkok ragasztó P1 Szimbolikus képek

Tevékenységek - időmegjelölésselA tevékenység célja - fejlesztendő készségek Munkaformák módszerek Eszközök – mellékletek DiákPedagógus I./b. Azt tapasztaltuk, hogy… A tapasztalatok megbeszélése, az állítások értelmezése, kérdések, kérések megfogalmazása, kifüggesztése a teremben. A környezeti témák iránti érzékenység A meglévő ismeretek felidézése Frontális munka - beszélgetőkör Kooperatív tanulás - ötletroham D2 Filctollak, öntapadós papírcsíko k ragasztó P2 Azt tapasztaltuk, hogy…,csomago- lópapír, gyurmaragasztó I./c. Azt kérem tőled, hogy… Csoportokat alkotnak (képek segítségével), majd az előzőleg megfogalmazott kérésekhez figyelemfelkeltő rajzokat terveznek, készítenek, amelyeket megbeszélés után az iskola érintett részeire kihelyeznek. Mások véleményének figyelembevétele, együttműködés Csoportmunka - mozaik, megbeszélés D3 Kartonok, filcek, kihúzók, kétélű ragasztó vagy öntapadós kartonok

Tevékenységek - időmegjelölésselA tevékenység célja - fejlesztendő készségek Munkaformák – módszerek Eszközök – mellékletek DiákPedagógus II. Új tartalom feldolgozása II./a. Hulladék? Szemét? A csoportok a témával kapcsolatos kifejezéseket értelmezik és párosítják a magyarázatokkal. A környezettel kapcsolatos ismeretek bővítése, szókincs gyarapítás Kooperatív tanulás - szóforgó D4 Párosítás - kártyák II./b. Hulladékok fajtái A keletkező hulladékok fajtáinak megismerése interaktív anyag segítségével, szókártyák elhelyezése a táblán A környezettel kapcsolatos ismeretek bővítése, szókincs gyarapítás Frontális munka - megbeszélés P3 Szókártyák A háztartási hulladékok fajtái c. interaktív anyag

Tevékenységek - időmegjelölésselA tevékenység célja - fejlesztendő készségek Munkaformák – módszerek Eszközök – mellékletek DiákPedagógus II./c. Te is legyél válogatós! A gyerekek az előzetesen megadott feladat alapján az otthonról hozott háztartási hulladékokat vizsgálják, a hulladékfajtáknak megfelelően szelektálják, majd a táblán egy egyszerű grafikonon jelölik mennyi belőle a hasznosítható. Megfigyelés, együttműködés, összefüggések felfedezése, hasznosítási lehetőségek megismerése Frontális - megbeszélés D5 Háztartási hulladék, rajz eszközök P4 A szelektáláshoz megfelelő színű kartonok, papírzacskók, grafikon II./d. Hulladékból kevesebbet! Hogyan? A csoport minden tagja különböző szöveget kap a témával kapcsolatosan. Azt tanulmányozzák, majd beszámolnak egymásnak az olvasottakról. Megbeszélés után minden csoport egy példát kiragadva eljátssza, majd megfogalmazza mit tehetnek azért, hogy kevesebb legyen a hulladék. Szövegértés, együttműködés, mások véleményének meghallgatása, tolerancia Csoportmunka – szóforgó Kooperatív munka – közös vélemény kialakítása drámajáték Író eszkö- zök P5 Szöveg - tanácsok

Tevékenységek - időmegjelölésselA tevékenység célja - fejlesztendő készségek Munkaformák – módszerek Eszközök – mellékletek DiákPedagógus II./e. Mi lehetne belőle? Az előzőleg összegyűjtött (megtisztított) hulladékok felhasználásával szobrokat, hangszereket, használati tárgyakat készítenek, majd bemutatják. Kiállítást állítanak össze az elkészült munkákból. Kreativitás, együttműködés, mások véleményének figyelembevétele, a témával kapcsolatos tudásrendszer felidézése Egyéni, páros vagy csoportos munka Ötletbörze D6 Hulladék, karton, rajzeszközök, ragasztó, filcek, pasztell- kréta, kiegészítő dekoranyagok P6 II./f. Ilyen volt! Ilyen lett! Szimpátia csoportokat alkotnak. Az iskola körüli területeket feltérképezik, fotózzák, javaslatokat fogalmaznak meg környezetük rendben tartása, szebbé tétele érdekében. Környezeti problémák feltárása, megoldások keresése, felelősség, együttműködés Csoportmunka - ötletroham D7 Terveink c. tabló Rajz-eszközök, karton, színes papírok

Tevékenységek - időmegjelölésselA tevékenység célja - fejlesztendő készségek Munkaformák – módszerek Eszközök – mellékletek DiákPedagógus A kiválasztott terület tereprendezése, szépítése. Védnökség- vállalás. Felelősség, együttműködés, utasítások követése CsoportmunkaKerti szerszámok, növények, virágföld, fólia P7 Album vagy tabló a munka folya- matról. III. Az új tartalom összefoglalása, ellenőrzése, értékelése III./a. Ahogyan mi látjuk… A csoportok bemutatják a foglalkozások során elkészített munkáikat, kiállítást szerveznek. A modul során elvégzett munkájukat értékelik, jelzik az értékelőlapon. A környezetükkel kapcsolatos ismeretek, tapasztalatok rendezése, bővítése Frontális munka, csoportbemuta tók Elkészített anyagok P8 Értékelőlapok

Tevékenységek - időmegjelölésselA tevékenység célja - fejlesztendő készségek Munkaformák – módszerek Eszközök – mellékletek DiákPedagógus III./b. Szeretném, ha…. A csoportok tagjai a környezet tisztaságának megőrzése érdekében kívánatos magatartással kapcsolatos kéréseket fogalmaznak meg (papirusztekercs), majd egy fa elültetésével jelzik a környezetük iránti elkötelezettségüket. Együttműködés, mások véleményének figyelembevétele Kooperatív tanulás- szóforgó Karton, filcek, ragasztó, facsemete, kerti szerszámok