„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP-3.1.1-11/1 -2012-0001 Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Kerettanterv – helyi tanterv.
Advertisements

A Nat és a kerettantervek
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Tantervtípusok; NAT-ok
Informatika tanítása ea.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
A NAT és az élő idegennyelvek Az új NAT szükségessége Köznevelés tartalmi egysége Kulturális javak: minden tanuló férhessen hozzá Közös.
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
A kerettantervek implementációja
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A kerettantervek fejlesztése
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
A középiskolai közösségi szolgálatban rejlő pedagógiai és intézményi lehetőségek - Pavlics Tamás - „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Pedagógus-továbbképzések hasznosulása
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése.
Dr. Kaposi József Főigazgató Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Szakértelmek és tudások integrációja Horváth Zsuzsanna Budapest 2013.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A kerettantervek és implementációjuk szakmai támogatása Bánkuti Zsuzsa.
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Szaktanári Segédlet Tananyagfejlesztés A TÁMOP /2 projekt keretein belül.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
A tanulmányi munka értékelése (2010/2011.). Jegyek eloszlása a 2010/2011. tanévben.
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
OH. Az egyes vizsgázói rétegek átlageredményeinek összehasonlítása %-ban, középszinten VizsgatárgyÖsszesGimnázium Kecskeméti Református Gimnázium.
VIZSGÁZÓK SZÁMA Tantárgy neve Közép- szinten Emelt szinten matematika magyar nyelv.
Iskolaérettség Fizikai (biológiai) Szellemi (pszichikus) Lelki (szociális)
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Érettségi eredmények 2017.
magyar nyelv és irodalom
NÓGRÁD MEGYEI VÁCI MIHÁLY GIMNÁZIUM
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Gimnáziumi statisztika
Előadás másolata:

„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)

„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / A helyi tanterv bevezetésének támogatása Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet TÁMOP / II. szakasz

„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Fókuszpontok Új tantárgyak Új tartalmak Tartalmak átrendezése Új szemléletmód, felépítés Hangsúlyosabb fejlesztési célok Változatosabb munkaformák, tanulásszervezési formák, módszerek nagyobb szükségessége

„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Tantárgyak Magyar nyelv és irodalom Történelem, társadalmi és állampolgári ismeretek Erkölcstan Olvasási stratégiák Médiaismeretek Az irodalom határterületei Kortárs irodalom „Átütemezés” Gazdasági és pénzügyi nevelés Médiaismeretek A tantárgy szerepe, felépítése, lehetőségei Módszerek

„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Tantárgyak Matematika Fizika Kémia Biológia Gazdasági-pénzügyi nevelés Matematikatörténet Matematikai játékok Hétköznapi problémák „Hétköznapi” problémák Modern technika, technológia Egészségtudatosság Környezettudatos magatartás Tantárgyak közötti együttműködés Változatos tevékenységformák

„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Tantárgyak Vizuális kultúra Technika, életvitel és gyakorlat (TÉGY) Testnevelés és sport Vizuális kommunikáció Médiaismeretek „Teljes” tartalom Különböző tevékenységi formák Feltételek Egészségmegőrzés, életmód Alternatív sportágak Heti 5 óra

„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Hozzáférés, keresés Tantárgy Iskolatípus/szakasz évfolyam Az anyagok jellege, típusa Témakör (tantárgyfüggő)

„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Az anyagok jellege, típusai Tanmenet/részlet Óravázlat Szemléltetőanyag Tanulói tevékenységek Módszertani segédanyag Irodalomjegyzék, linkgyűjtemény Szakmai háttéranyag Értékelés Egyéb

„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Tanulói tevékenységekhez Például: Feladatok, feladatlapok különböző célra Kísérletek Játékok, vetélkedők Projekttervek Tárgykészítés Egyéni, páros és csoportmunka

„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Lássunk néhány példát!