Az Y generáció „laptoposítása”,avagy szociális kompetenciafejlesztés másként Dr. Buri Antalné kollégiumvezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Advertisements

KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
„Ezt egy életen át kell játszani”
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Az Y-generáció teljesítmény motivációja Változások - változó igények a közoktatásban regionális konferencia november 23 - Szekszárd Dr. Pais.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Matematika kompetenciaterület
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Napocska Napköziotthon
Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium AJKP 2011
Szociális kompetencia
Idegen nyelvi fejlesztés Balog Éva TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Új tudás – új kompetenciák az érettségi vizsgán dr Drexlerné Solymos Mária.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Projektmunka.
Rendészeti vezető-kiválasztás
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan.
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Pénzügyi-gazdasági ismereteket oktató iskolák hálózatának kialakítása.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
IKT-alapú programcsomag alkalmazása a szociális kompetencia fejlesztésében Készítette: Andiné Csorba Klára
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Hogyan hat a dráma a kulcskompetenciákra? Egy most induló nemzetközi kutatás ismertetése Cziboly Ádám Káva Kulturális Műhely DramaF R ING E nov.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
A HEFOP / /4.0 „A társadalmi befogadás elősegítése a szociális területen dolgozó szakemberek képzésével” projekt keretében tervezett.
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Az országos mérések megújult rendszere
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
3. Technika és életvitel a kerettantervben
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Interkulturális kommunikáció Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara HR-klub október 24.
Új technológiák alkalmazási lehetőségei a mentori munkában Készítette: Lőrinczné Tasi Zsuzsanna.
Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek
Értékek.
MNGSZ Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Programjaink fizikából a es tanévben
Előadás másolata:

Az Y generáció „laptoposítása”,avagy szociális kompetenciafejlesztés másként Dr. Buri Antalné kollégiumvezető

Y generáció 1.Kinek tanítunk  Y generáció Y generáció ~ 1980 után születettek Nagy jövőjű fiatalok, akiken a jövő termelése és sikere áll vagy bukik •erős technikai érdeklődés és használati igény

Az Y generáció jellemzői (Pais Ella) •erős technikai érdeklődés és használati igény •Az elmélyült tudás iránti igény és a szakmai érdeklődés gyengébb •multikulturális környezetbe könnyen illeszkednek

Az Y generáció jellemzői (Pais Ella) •koncentrációs képesség gyengül, türelmetlenség erősödik •merész kockázatvállalás •kiszámíthatatlanság véletlenekben bízás, fatalizmus •céltalan nyomulás, fegyelmezetlenség

Az Y generáció fejlesztésében lehetséges stratégiák •érzelmi közelítés •teljesítési-helyzet teremtés •„más” motivációs bázis •személyesség az oktatásban •új módszerek

Szociális kompetencia •Az Európai Unió meghatározásában kulcskompetencia •A társadalmi beilleszkedésben és viselkedésben KULCS •Fő tartalma: az interperszonális és interkulturális viszonyokból adódó különbségek megértésének és kezelésének a képessége

Szociális kompetencia ismeretei, készségei, attitűdjei

Szociális kompetencia-fejlesztés a 9. évfolyamon a kollégiumban Résztvevők: 1. csoport, AJKP 9. előkészítő csoport ( Y generációs jellemzők+HHH) Programcsomag: Sulinova adatbank 9. c (Tanári és tanulói mellékletetek alkalmazása )

A fejlesztés moduljai •Szorongás a csoportban (új környezet, új szerepek) •Szomszédság (együttélés másokkal) •Naptárak és ünnepek •Kultúrák találkozása •Te is más vagy, Te sem vagy más •Ne szívd mellre!

A fejlesztés moduljai •Parlamenti patkó •A világ gyermekei

A laptop-program a szociális kompetenciafejlesztésben •Motiválás •Kitárul a világ…az elérhető információ •Elmélyült „kutatás”, információszerzés lehetősége az adott témához •A tájékozódás képességének a fejlesztése •Prezentációk készítése •Filmek, képek •Projekt •Kiselőadások

A laptop-program lehetőségei a a szociális kompetenciafejlesztésben •Online-feladatok (tanulószoba) •A témához kapcsolódó honlapok •Számítógép hatékony felhasználása