Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Eszes I. – Bányai E. Online 3. fejezet Az internet mint kommunikációs csatorna.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1. A kommunikáció fogalma, fajtái folyamata
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
DISPLAY HIRDETÉSEK. DISPLAY HIRDETÉSEK Fontos a technológiai háttér AZ ONLINE HIRDETÉSEK ELŐNYEI Real-time menedzselhető Mérhető Targetálható Interaktív.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Mozgókép és médiaismeret
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
A kommunikáció eszközei egy érdekvédelmi szervezetnél Bödő Sándor - ügyvezető igazgató Szenzor Gazdaságmérnöki Kft május 7.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
A direkt marketing fogalma
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Az online reklám A/B tesztjei, streaming media értékei és hatásai, hagyományos vs komplex online reklámok összehasonlítása (banner, szponzoráció, audió,
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
DPR kommunikáció alapelvei
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
M lufi? Van-e üzlet a mobilmarketingben az on-line tartalomszolgáltatók számára? Kádas Gergely, telnet Magyarország Rt./stop!
MARKETING REKLÁM SALES
Reklámok a médiában Magyari Alexandra.
[ Internet marketing Logfile elemzés Készítették: Fejős András
Marketingkommunikáció
Közönségkapcsolat (public relations)
Kommunikációs politika
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
A kommunikáció elmélete és gyakorlata
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Bevezetés. Bevezetés FELÍRÁS UNIVERZUMUNK ORVOSLÁTOGATÁS Cég Image Szakirodalom E-marketing Kutatási eredmények Termék tulajdonságai Ár KOL DM Mások.
Reklámozás, Public Relations
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
A marketingkommunikáció
Közösségi oldalak használata
DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Levelezés, és a többiek Takács Béla Irodalom Bodnár –Magyari: Az Internet használata I. (Kiskapu) Bodnár –Magyari: Az Internet használata.
E-learning Kovácspál Eszter.
Sponsorare necesse est
IMK – Mobil marketing február Mobilreklám: a tenyérbemászó médium? Szabados Andrea Marketing vezető Voxline Kft.
Az internetről.
A marketingkommunikáció
Internetes bankok piacformáló hatása
WEB 2.0. Amiről szó lesz… Web átalakulóban, a WEB 2.0 –Újszerű weboldalak… –Első a tartalom! –A felhasználók hatalomátvétele?! –A Web mint platform –
Hol tart ma a gyógyszeripari marketing? – Az orvosok megmondják
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában

Avagy mire is emlékezem…
Internet, Elektronikus levelezés
Internet, Böngészők, Elektronikus levelezés
Civil szervezetek kapcsolatai Egészségügyi Szakdolgozók Együttműködési Fórum Alapítás 2001.
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
A z o n l i n e m a r k e t i n g l e h e t ő s é g e i SZAKDOLGOZAT.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
Kommunikáció.
E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS . E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS Az elektronikus posta ( ) olyan rendszer, amelynek segítségével más felhasználók számára.
A reklám centruma.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
R EKLÁMOK AZ INTERNETEN Készítette: Albert Orsolya PR. I
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
A kommunikációs folyamat tényezői és funkciói
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
Internet és kommunikáció
Networkshop 2019 Győr, április 26.
ONLINE MARKETING STRATÉGIA
Előadás másolata:

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Eszes I. – Bányai E. Online 3. fejezet Az internet mint kommunikációs csatorna

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit 1.Valódi kétirányú kommunikáció 2.Interaktív tömegkommunikációs modell 3.Új médium: tér- és időnélküli nyelv 4.Reklám 5.PR

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit A kommunikáció fogalma •eredet: communis, communicare •részesítés, köz-lés •kommunikálók közössége = kommunikációs szándék + médium + közös tapasztalat és ismeret + magatartásfüggő szándék

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit •legalább két partner kell •a médium szerepe: élőnyelv, telefon •tömegkommunikáció: vegyes összetételű közönség, nyilvános és mindenki számára elérhető

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Egyirányú kommunikáció •információtovábbítás technikai úton •egyoldalú, vegyes közönség felé •a kibocsátó és a befogadó nem cserélhető fel - aszimmetrikus •válasz: kizárt vagy korlátozott

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Kétirányú kommunikáció •közlemények megfordíthatóak •kibocsátó és befogadó felcserélhető – szimmetrikus •közvetlen válasz lehetősége •információcsere technikai vagy természetes úton

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit 1.Elméleti kérdések 2.Reklám 3.PR

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Az online kommunikáció elméleti kérdései

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Kommunikációs modellek Osgood interperszonális kommunikációs modell K1 K2 Ü Ü

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Shannon – Weawer kibocsátó / befogadó modell KibocsátóKözvetítőVevőBefogadó Zavar ó- jelek kódolásdekódolás

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Tömegkommunikáció modellje

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Interaktivitás megteremtéséhez szükséges •információátvitel technikai megoldása •üzenetek váltakozó cseréje •kibocsátó / befogadó felcserélhető •közvetlen válasz lehetősége •egyed / tömeg elérhetősége •privát vagy nyilvános kommunikáció

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Interaktív tömegkommunikáció modellje Hypermedia Tartalommm mm Tartalom Ügyfél Cég Ügyfél

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Tér- és időnélküliség „ A médium maga az üzenet.” Marshall McLuhan, 1964

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Gutenberg galaxis •szóbeli, hagyományos kultúra •írás – „régiséggé” változtatta az élő hagyományt •nyomtatott információ – tudás monopólium kialakulása (egyház, politika, Microsoft,...) •tudás = az információk közötti szelekció és eligazodás képessége!

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Szóbeliségtől az elektronikus kommunikációig •XIX. sz. közepe: a gondolat és az ember azonos sebességgel halad •a kommunikáció és a szállítás útvonala azonos •tudás az egyén emlékezetében vagy írásban •másodlagos szóbeliség = elektronikus kommunikáció

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit A tér és az idő egymástól függő és elválaszthatatlan „Az emberiség történelme során a tér és az idő szorításában élt...” Pilinszky János

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit AZ IDŐ •Kibertér: jól ismert (szgépes technika + telekommunikáció + telematika) •az üzenetek és adatok térben és nem időben való továbbításának mellékterméke •Kiberidő: ismeretlen •számítógépes média: „hol” vagy „mikor”

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Az idő kezelése

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Kiberidő •a számítógép időmérő funkciója: az események összehangolása •ábrázolási funkció: történések időfogalma •szubjektív időérzet

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Időérzet •ciklikus /körkörös idő ismétlődés: évszak, nap, szívverés tájékozódási alap, •lineáris nincs ismétlődés, a jövő a lehetőségek határozatlan halmaza

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Elektronikus környezet •mitikus táj / elvarázsolt birodalom •mindennapos a halálból való feltámadás •virtuális valóság •alteregó a kibertérben: elektronikus lenyomat •információgyűjtés: pl. hitelvizsgálat •a múlt nem halványodik el

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit •számítógép = „második önmagunk” •tudatalatti felszabadítása •közösséghez való viszony megváltozása: „médiaközösség” (G. Gumpert),”szimbolikus közösség” (K. Gergen),”virtuális közösség” (Howard Rheinhold) •közösség: elsősorban nem térbeli •Az idő is egyfajta hálózat

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit A TÉR •radikálisan csökken a tér dimenzió szerepe •információ a fény sebességével halad •a tér / távolság elveszti orientációs szerepét

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit •a könyv és a film a lineáris időfogalmat testesíti meg •számítógép: párhuzamosság, időtlen •az idő- és térdimenzió nullára csökken

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Következmények •tér és idő olvadása  sebesség növekedése •nem vagyunk ráutalva központokra, tájékozódási pontokra •minden mindenhonnan elérhető •minden változás az információcsatornákon módositja a hatalmi struktúrát

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Világfalu •Hol vagyok? •Egyetlen hivatkozási pont – az ego •az individuum fontossága megnő

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Hatása a marketingre •nézőpontunk átalakul (számítógép) •idő és tér eltűnik, új definició •a sebességnövekedés erős decentralizált és egységes térhez vezet •a médiatartalom előadásmódját a forma határozza meg •a szubjektum helye változik

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit AIDA modell módosulása Klasszikus AIDA •Attention •Interest •Desire •Action NAIARS modell • Need • Action • Information • Atrraction • Reaction • Satisfaction

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Reklám

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Tradicionális reklámközvetítés felborul •A fogyasztó saját maga keresi meg a tájékoztatást és a reklámot •A fogyasztó kezdeményezi a kommunikációt

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Hely Valódi tér •hirdetési tér korlátos •drága •információ egy része kimarad Kiber tér • korlátlan és olcsó • testreszabott üzenet küldhető a különböző vásárlói típusnak

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Idő •megvehető •drága és korlátozott •vizualitás • a fogyasztó ideje • élményt kell nyújtani • vonzó forma • értéktöbblet

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Arculatteremtés •elsődleges a kép, zene, cselekvés •érzelem •információ nem vagy alig szerepel • elsődleges az információ • nyomtatott szó! • hypertext

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit •Kommunikáció iránya •Interaktivitás •Felszólító jelleg

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Internetes reklámpiac alakulása forrás:

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Nagy hirdetők 1.Microsoft17,3 m$ 2.IBM Corp.5,565 m$ 3.Digital Equipment4,864 4.Excite Inc.4,725 5.General Motors Inc.4,621 6.InfoSeek Corp.7,515 7.Netscape Commun.3,767 8.Lycos Inc.3, Com Inc.3, Datek Securities3,489 forrás:

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Legnagyobb bevétellel rendelkező webhelyek 1.Yahoo54,161 mió $ 2.Excite /Webcrawler47,114 3.Infoseek33,640 4.Lycos24,775 5.Microsoft Network19,885 6.Netscape18,962 7.CNET18,584 8.ZD Net17,948 9.Altavista14, CNN Interactive9,349

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Online reklám előnyei •pozicionálhatóság •nyomon követhetőség •biztos célba érés és rugalmasság •interaktivitás

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Rövid történelem •késői indulás: Compuserve 1979 – 1995 AOL 1995 •spamháború: Canter & Siegel •HotWired 1994 április: AT&T

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Reklámozás módszerei • •Webes felület

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit •levelezőlisták szponzorálása •direkt •ingyenes szolgáltatás reklámfelülettel •opt-in és opt-out

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Webes hirdetés •szalaghirdetés •nyomógombok •szöveges linkek •szponzorálás •hirdetési célú cikkek

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Szalaghirdetés álló, mozgó, interaktív, HTML formátum, rich media

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Nyomógombok

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit •push •beférköző reklámok (pop-up, e- mercial, interstitials) •képernyőkimélők •kedvencek

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Internetes reklámok mérési módszerei Naplófájlok elemzési lehetőségei •leggyakrabban lekért oldalak •látogatások száma •megtekintett oldalak és a látogatás hossza •új látogatók elkülönítése •látogatások időpontja

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit •népszerű navigációs útvonalak a honlapon belül •átkattintási arány •böngésző tipusa •kiindulási internetcím •a látogató domainneve •számítógép típusa •látogatás kezdő- és utolsó oldala

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Árképzés •CPM (39 – 35 $) •átkattintás: 0,05 – 2 $ •fix díjak •megtekintések száma •vásárlások száma •partnerprogramok •aukciók

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Public Relations

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Célkitűzés •kedvező kép •új közönség •image és reklámüzenet erősítése •új ügyfelekkel kapcsolat •régi ügyfelekkel ápolja a kapcsolatot

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Online PR előnyei •közvetlen kapcsolattartás (nincs kapus) az újságírókkal és a közönséggel •reklám és PR közötti különbség elmosódik •olcsóbb •könnyű visszakereshetőség

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit •új határidő •szavahihetőség

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Klasszikus sajtó közlemények sorsa •kidobják •csonkítatlanul megjelenítik (álom) •részleges – megjegyzések nélkül •részleges: kommentárral, összehasonlítva versenytárssal •kihúzzák a lényeget •sajtóhibák, tárgyi tévedések

Online könyv melléklete © 2001, Eszes István & Bányai Edit Interaktív PR stratégiák •Online médiumok használata (pl. PR Newswire) •Sajtóközlemény web lapunkon •sajtóközlemény fórumokon •levelezőlisták létesítése •hírlevél létesítése •cikkek •online konferenciák