Személyes eladás 10. szeminárium

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Advertisements

A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Eladásösztönzés (Sales promotion)
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
QUALIFORUM - NYERGES ATTILA GYORSJELENTÉS A GÉMOSZ ANKÉTRÓL (ROAD-SHOW A KÉPZÉSRŐL) május 26. Galyatető.
Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
A piac Szakiskola.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
Tud Ön hullámlovagolni? 2012 után a kibocsátás-kereskedelemben Baráth Barna Vertis Zrt szeptember 15.
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Értékesítési csatornák
Személyes eladás az Avon Cosmetics Hungary Kft esetében
Alapfogalmak.
A különböző eladási helyzetek és eladótípusok jellemzői
Marketingkommunikáció
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
Személyes eladás (personal selling)
Személyes eladás (personal selling)
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Tájékoztató a Vidékfejlesztési Albizottság i üléséről Finta István Ph.D.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Reklámozás, Public Relations
Kiválasztás: érvényesség, megbízhatóság az interjú és az Assesment Center módszere esetén Barta Bea
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
ÚMVP III-IV.tengely Budapest, Dr. Horváth Zita Agrár-vidékfejlesztési Főosztály.
A reklám alapjai és formái 11. szeminárium
Marketingkutatás 3. szeminárium Nagy Gábor március. 29.
Bauer András - Berács József:
Az értékesítési rendszer
Személyes eladás Személyes eladáson az eladó személyes, aktív közreműködésével kialakuló üzletkötést és az ahhoz kapcsolódó folyamatot értjük. Jelentősége.
Sponsorare necesse est
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
Az EEM helye a menedzsmentben
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Elérhetőségek: 7621 Pécs, Mária u. 3 06/ pannontermal.hu Dél-Dunántúli Gyógy-és Termálfürdők Egyesülete.
Termék & Márka Kopcsay László.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Vállalkozásmenedzsment I.
A marketing jelentősége, fontossága Oktatás, szakirányú képzés Munkahelyi teamek, munkatársak Szakirodalom.
Dr. Veres István BME-MVT Személyes eladás tervezése.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Az üzletek operatív működtetése
9. tétel.
Operatív menedzsment és versenyképesség
Országos nagykereskedelmi menedzser
Értékesítési képviselő – HoReCa
Értékesítési képviselő – HoReCa
Értékesítési képviselő – HoReCa Téged keresünk, ha rendelkezel:
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Értékesítési képviselő – HoReCa
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Személyes eladás 10. szeminárium Nagy Gábor 2007. november. 13.

Személyes eladás – definíció Személyes eladáson az eladó személyes, aktív közreműködésével kialakuló és az ahhoz kapcsolódó folyamatot értjük (Bauer-Berács, 2006, 392. o.); 2

A személyes eladás jellemzői – I. Az eladó aktív közreműködése, Szemtől szembeni kommunikáció, A személyes üzenetek meggyőzőbbek, Nagyobb figyelem a vevő oldaláról, Az eladó üzenetének a kialakuló körülményekhez történő dinamikus igazítása, 3

A személyes eladás jellemzői – II. Kétirányú kommunikáció, Nagyobb mennyiségű és komplexebb információ átadható, Többszöri találkozás. 4

A szem. értékesítési folyamat szakaszai Ügyfélszerzés és minősítés Nyitás Prezentáció Ellenvetések kezelése Üzletkötés Vevőgondozás 5

Nyitási technikák Forrás: Bauer-Berács (2006), 401. old. 6 Technika Példa Bemutatkozás Az ügynök bemutatkozik, és elmondja, kit képvisel. Termékkínálat Az ügynök az ügyfél kezébe adja a terméket. Termékelőny Az ügynök a termékelőnyre vonatkozó kérdést tesz fel. Érdeklődés Tudja Ön, hogy a legtöbb pénzügyi vezető Audival jár? Sokkolás Tudja Ön, hogy 50% eséllyel két éven belül szívinfarktust kaphat? Ajándék Az ügynök ajándékot ad át az ügyfélnek. Elismerés Gratulálok Önnek, hogy üzletét ilyen jól irányítja. Különleges hatás Az ügynök valamilyen különleges hatást demonstrál, pl. felemel egy tárgyat egy porszívó segítségével. Forrás: Bauer-Berács (2006), 401. old. 6

A piac megdolgozásának jellemzői és a személyes eladás fontossága (i) A hirdetés viszonylag fontos A személyes eladás viszonylag fontos Alacsony A termék komp-lexitásának foka Magas Több Promócióra rendel-kezésre álló erőforrások Kevesebb Pull Disztribúciós stratégia Push Előre megállapított Árpolitika Tárgyalásos Forrás: Bauer-Berács (2006), 412. old. 7

A piac megdolgozásának jellemzői és a személyes eladás fontossága (ii) A hirdetés viszonylag fontos A személyes eladás viszonylag fontos Sok A vevők száma Kevés Alacsony A vevők információigénye Magas Kicsi A vásárlás nagysága és fontossága Nagy Alacsony Eladás utáni szolgál-tatások mértéke Magas Forrás: Bauer-Berács (2006), 412. old. 8

Eladási helyzetek és eladótípusok – I. Eladó típusa Eladás módja A munkakör jellegzetessége Belső eladók Általában a pult mögött állnak, kiszolgálnak és tanácsot adnak. Általában kevésbé kreatív, a megbízhatóság, jó megjelenés lényeges. Mozgó szállítók, eladók Általában élelmiszereket és háztartási cikkeket visznek gépkocsival. A megbízhatóság és a jó kiszolgálás fontosabb, mint az agresszív eladás. Forrás: Bauer-Berács (2006), 394. old. 9

Eladási helyzetek és eladótípusok – II. Eladó típusa Eladás módja A munkakör jellegzetessége Műszaki ügynökök Fejlett műszaki termékeket és berendezéseket adnak el a felhasználóknak. A fő hangsúly a műszaki ismereteken van. Gyakran túlzottan technikacentrikusak. Kreatív termék-ügynökök Nem alapvető, fontos cikkeket értékesítenek (autó, mosógép, könyv stb.). Meg kell győzniük a vevőt, s ezért jól felépített eladási stratégia szükséges. Kemény eladás. Forrás: Bauer-Berács (2006), 394. old. 10

Eladási helyzetek és eladótípusok – III. Eladó típusa Eladás módja A munkakör jellegzetessége Csoportügy-nökök Szakértői csoportok-nak értékesítenek komplex ügyleteket, pl. kutatási szolgáltat-ás, számítógépek. A legbonyolultabb típus, eltérő embereknek kell bonyolult termék-eket eladni. Empátia, jó fellépés szükséges. Telemarketing-ügynökök Telefonon keresztül értékesítenek. Jó kommunikációs készség, empátia szükséges. Forrás: Bauer-Berács (2006), 394. old. 11

Kiválasztási kritériumok Demográfiai és fizikai jellemzők, Háttér és tapasztalat, Jelenlegi helyzet és életstílus, Tehetség, Személyiség, Készségek. 12

Kiválasztási technikák Interjú, Teszt, Életrajzi adatok, Értékelő központok, Referenciaellenőrzés, Grafológia. 13

Motiváció az egyes karrierszakaszokban Motiváció formája Kapcsolat az ügynök pályafutásával Anyagi Kezdő ügynök esetében igen erős, hatása később gyengül Elismerés, kinevezés Hatása az idővel erősödik Munkahelyi körülmények A rossz körülmények csökkentik a motivációt, hatásuk idővel erősödik. Forrás: Bauer-Berács (2006), 406. old. 14

Pozitív reakciók kiváltása Empátia, Mosolygás, Egymás iránti bizalom kiépítése, Figyelés és hallgatás, Jó memória és feljegyzések, Lelkesedés, Bizonyított állítások. 15

Az eladói teljesítmény értékelése Az értékelés alapja Bővebb kifejtés Kvóta A kitűzött egyéni terv értékelésének elemzése Profitabilitás Az értékesítés és az ügynöki költségek elemzése Fizikai teljesítmény Eladási látogatottságok száma, sikeressége, eladott mennyiség, vevőlefedés Kiszolgálás színvonala Vevőelégedettség mérése, ügyfélmegtartás elemzése Munkatársakhoz való viszony A vállalaton belüli kapcsolatok minőségének értékelése Forrás: Bauer-Berács (2006), 408. old. 16

Különböző tárgyalási stratégiák Mennyire fontos az üzlet Mennyire fon- tos a másik fél Kevéssé Nagyon Kevéssé Nem agresszív, a termék eladja saját magát Agresszív, diktáló eladási stílus Nagyon Elfogadó tárgyalási stílus Együttműküdő, problémamegoldó tárgyalási stílus Forrás: Bauer-Berács (2006), 412. old. 17

Különböző tárgyalási stratégiák Elfogadó tárgyalási stílus Együttműködő, problémamegoldó tárgyalási stílus Mennyire fontos a másik Nem agresszív, a termék eladja saját magát Agresszív, diktáló eladási stílus Mennyire fontos az üzlet Forrás: Bauer-Berács (2006), 413. old. alapján 18

Hibrid marketing értékesítési rendszer A modell fő gondolata az, hogyan lehet minimálisra csökkenteni az egyes szereplők közötti átfedést és az ebből adódó konfliktust. A legmagasabb hatásosság elérése érdekében a legjobb módszer választható: amikor az ügyfél választását kell befolyásolni, akkor az ügynökök lehetnek erre a legalkalmasabbak, de az egyszerű utánrendelésre kiválóan alkalmas lehet az alacsony költségű internetes rendelés. Fontos az iparág jelentősége is – tömegtermékek=reklám vs szervezeti vásárlók=személyesebb információforrások. Forrás: Bauer-Berács (2006), 413. old. alapján 19

Az ügynöki tevékenységek (i) Eladási funkció Eladási tevékenységek tervezése Potenciális és új ügyfelekkel való találkozás. Döntéshozók azonosítása stb. Társzervezetekkel történő együttműködés Rendelések felvétele és a szállítás lebonyolítása A visszáru kezelése Szállítási problémák kezelése Forrás: Bauer-Berács (2006), 399. old. 20

Az ügynöki tevékenységek (ii) A termékekkel kapcsolatos szolgáltatások nyújtása A termékkel kapcsolatos tudnivalók elsajátítása Felszerelések tesztelése Az installáció és a javítások felügyelete Információnyújtás Technikai információk nyújtása Visszacsatolások nyújtása és fogadása Egyeztetés a felekkel Forrás: Bauer-Berács (2006), 399. old. 21

Az ügynöki tevékenységek (iii) A kereskedelmi ügyfélnek nyújtott szolgáltatások Polcfeltöltés Displayek felállítása Leltározás Találkozón/ konferencián való részvétel Eladási konferenciákon való részvétel Regionális eladási találkozón való részvétel Közreműködés az ügyfél konferenciáján Forrás: Bauer-Berács (2006), 399. old. 22

Az ügynöki tevékenységek (iv) A kereskedelmi ügyfélnek nyújtott szolgáltatások Polcfeltöltés Displayek felállítása Leltározás Találkozón/ konferencián való részvétel Eladási konferenciákon való részvétel Regionális eladási találkozón való részvétel Közreműködés az ügyfél konferenciáján Forrás: Bauer-Berács (2006), 400. old. 23

Az ügynöki tevékenységek (v) Képzés/toborozás Új ügynökök képzése és toborozása Újoncok kísérése Szórakoztatás Ügyfelek szórakoztatása Ügyfél meghívása vacsorára, ebédre, italra Partik adása ügyfeleknek Forrás: Bauer-Berács (2006), 400. old. 24

Az ügynöki tevékenységek (vi) Utazás Utazás településeken belül és kívül Disztribúciós feladatok Jó kapcsolatok építése a kereskedőkkel Eladás a kereskedőknek Kölcsönök kezelése Forrás: Bauer-Berács (2006), 400. old. 25

Kérdések Sikerült üzletet kötni? Miért? Min múlt a siker vagy a sikertelenség? 26

Kérdések Szakasz Értékelési / megfigyelési szempont 1. Felkészülés A felek megfelelően felkészültek voltak? Hogyan kell felkészülni egy tárgyalásra? 2. Nyitás, légkörteremtés Hogyan nyitott? Milyen légkört teremtett? Milyen nyitási technikák vannak? 27

Kérdések Szakasz Értékelési / megfigyelési szempont 3. Igényfelmérés Elegendő kérdést tett fel az eladó? Feltárta a tényleges problémáját? Keltett-e pótlólagos igényeket? 3. Prezentáció, ajánlattétel Milyen volt az ajánlattétel? Hány ajánlatot tett? Hogyan érvelt? 28

Kérdések Szakasz Értékelési / megfigyelési szempont 4. Kifogáskezelés Milyen kifogások voltak? Ezeket hogyan kezelték? 5. Üzletkötés, zárás Ez hogyan történt? 6. Kapcsolattartás Milyen formában lehetséges? Mit ér egy vevő a vállalat számára? 29

Kérdések Milyen filozófiát képviselt az üzletkötő a tárgyalás alatt? Mennyit ér egy vevő a vállalat számára? Célszerű az üzletkötőknek előírni, hogy minden látogatás alkalmával kössenek üzletet? Milyen előnyei és hátrányai vannak? 30

Kérdések Milyen etikai problémák merülhetnek fel a személyes eladás alatt? Jó stratégia etikátlannak lenni? Miért? Miben tér el az üzleti jellegű értékesítés egy nem üzletitől? 31

Köszönöm a figyelmet!