 Változnak a piaci szereplők  Változnak a vevői igények  Változik a technika  Változik az informatika  Változik az üzleti stratégia Üzleti dilemmák.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Logisztika alapvetések.
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Logisztikát támogató IT megoldásaink
Tájékoztató a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központról
Önkormányzati informatika ASP alapokon
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Business Process Outsourcing © Arthur Andersen 2001 Szolgáltató központok a harmadik évezredben Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
Szerző: Vértes EditLOGI - TECH LCS megoldások a logisztikai központok és ipari parkok részére.
Minőségmenedzsment alapelvek
Tantárgyi ismertető és Termékszerkezet elemzési példák
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Az ötlettől a projekttervig
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
IT technológiai alkalmazások a
Költséghatékonyság házunk táján Mátyásföldi Imre LogControl Kft. Kontrolling a gyakorlatban.
Készítette: Unyatyinszki Csaba
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Vida Andrea SZTE Egyetemi Könyvtár.
Logisztika 6.előadás.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Szervezet, információs rendszer. Az információs rendszer és a szervezet illeszkedése Mi szervezet? Az egyszerű struktúra Funkcionális felépítés Termék.
1950-es évek 1960-as évek 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék Dr. Kulcsár Gyula egyetemi adjunktus.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék 2012/13 1. félév 3. Előadás Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat A Microsoft nagyvállalati projektmenedzsment megoldása Előadó:Kőnig Tibor
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
INFORMATIKA E-management E-business E-gyártás. Információ alapú gazdálkodás E-management E-business E-gyártás – E-minőségirányítás.
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Repülőgép Üzemeltetési osztály működési struktúrájának módosítása
Bauer András - Berács József:
Szilvási Mihály TM Magyarország Kft.
Az EEM helye a menedzsmentben
Miről lesz szó? e-ticketing
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
4 Tender Hungary Kft. (Sziklai Zoltán)
SLA (Service Level Aggrement) alapon történő szolgáltatás fejlesztés a Gazdasági Főigazgatóságon
Vállalati modellek 2007.
Intézményi és központi ügyvitelt támogató elektronikus szolgáltatások.
Készletgazdálkodás és logisztika
Az elektronikus üzletvitel logisztikája Kiss Norbert Heller Farkas Főiskola 2005.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
Vállalkozásmenedzsment I.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Üzleti igények avagy Mit kellene megbeszélnem az informatikai vezetőmmel? Bőgel György CEU Business School.
Hálózatok Számítógépek és egyéb hardvereszközök összekapcsolva valamilyen kommunikációs csatornán. Felkínált lehetőségek: –Kommunikáció –Hardver megosztás.
Gazdasági informatika - bevezető …avagy miért emlegetünk szakdolgozat írást informatika címén???
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Hálózatok Számítógépek és egyéb hardvereszközök összekapcsolva valamilyen kommunikációs csatornán. Felkínált lehetőségek: Kommunikáció Hardver megosztás.
Beszerzések hatékonyság növelése
Az ORACLE JDE EnterpriseOne ERP rendszer bevezetésének tapasztalatai
8. tétel.
Szűk keresztmetszet a banki digitalizációban
Az ötlettől a projekttervig
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Az információs infrastruktúra pénzügyi - üzemgazdasági kontrollja
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
Együttműködés, partnerek, erőforrások
Kocsis Ernő Ügyvezető igazgató Roto Elzett Certa Kft.
Előadás másolata:

 Változnak a piaci szereplők  Változnak a vevői igények  Változik a technika  Változik az informatika  Változik az üzleti stratégia Üzleti dilemmák ? ?

Üzleti célok • Az üzleti teljesítmény növelése • A versenyképesség fokozása • Az üzleti folyamatok jobbítása • Vállalati transzparencia • A vállalati kultúra fenntartása • Működési költségek csökkentése

Üzleti értékteremtő folyamatok Hatékony gazdálkodás (teljesítmények, költségek, fedezet) Üzleti fókusz GyorsaságRugalmasságMinőség Folyamatos fejlődés IT/IS Stratégia Üzleti Stratégia Vevő- orientáció VEVŐKERŐFOR- RÁSOK Üzleti Követelmények: időzítés

Üzleti követelmények  Gyors rendelkezésre állás, kiszolgálás  Rugalmas alkalmazkodás a változásokhoz  Minőségbiztosítás és fenntartás  Üzleti növekedés, fejlődés, innováció  Ügyfélközpontú üzleti stratégia  Hatékony gazdálkodás

Raktári folyamatok Mobil adatkommu - nikáció Real-time tranzakció kezelés Vonalkódos azonosítási technika Integrált vállalati információs rendszer Informatikai kultúra „GYORSASÁG„ informatikai támogatása információ KitárolásBetárolásÁttárolás

Egyedi igények átvezetése Grafikus kezelőfelület Nyomtatott bizonylatok testreszabása Pack & Hold „RUGALMASSÁG” informatikai támogatása Rövid szállítási határidő, pontos szállítás

ISO ISO 9002 „Minőség” IT támogatása Beépített szabályok Minőség-dokumentálás Visszakereshetőség

„Folyamatos fejlődés” IT támogatása BETÁROLÁS KOMPETENCIA TECHNOLÓGIA INFRASTRUKTÚRA TÁROLÓTÉR KITÁROLÁS RAKTÁR Beépített ismeretek Tréning Folyamatos fejlesztés WEB-online

„VEVŐORIENTÁCIÓ” informatikai támogatása Online számítógépes együttműködés Teljeskörű megoldásszállítás (igény esetén alvállalkozókkal) 24 órás raktári rendelésfogadás Ügyfélszolgálat, elektronikus tájékoztatás VEVŐK

„HATÉKONY GAZDÁLKODÁS” informatikai támogatása • élőmunka-felhasználás optimalizálása • min / max készletfigyelés • be- és kitárolási algoritmusok alkalmazása • járatoptimalizáló algoritmusok alkalmazása • racionalizált raktár-technológia • tárolási-idő csökkentése •kapacitáskihasználás figyelése

HOST rendszer - ügyviteli rendszer Raktári rendszer Vezérlő rendszer SAP R2 - R3, SUN, Oracle Financial, JD Edwards, SCALA, Prodstar Warehouse Buisness System (WBS) Technológiai eszközök, berendezések Informatikai Modell

HOST rendszer (vállalat irányítási rendszer) • Az ügyviteli folyamatok kezelése • Készletnyilvántartás, és annak analitikus könyvelése • Készletgazdálkodási feladatok kezelése • Az előbbiekben felsoroltakhoz szükséges bizonylatok rögzítése, illetve feldolgozása Kapcsolat a raktár irányítási rendszerrel • File - tranzakciós megoldás • Kommunikációs szerver segítségével (MQ Series) Informatikai Modell

Raktár irányítási rendszer (WBS) • Csatlakozik a HOST rendszerhez • Kezeli a raktárakban alkalmazott technológiai elemeket R E N D S Z E R I N T E G R Á C I Ó • Irányítja és kezeli a raktári főfolyamatokat • A raktári folyamatokhoz tartozó bizonylatokat elkészíti • Valós idejű adatfeldolgozás (“real time” - “on-line”) • modularitás, rugalmasság Informatikai Modell

• Rádiófrekvenciás (RF) eszközök • Vonalkód technikai eszközök, nyomtatók, olvasók • Szállítópálya rendszerek • Komissiózó berendezések Technológiai eszközök, berendezések • Közvetlenül hajtják végre a feladatokat Informatikai Modell

Decentralizált Informatikai Modell • Minden bázisraktárnak saját, kis teljesítményű WBS szervere van • A bázisraktárakon kívüli raktárakban elegendő WBS munkaállomás(ok) elhelyezése Előny: • Az adatátviteli vonal meghibásodása esetén a helyi WBS rendszerek zavartalanul működnek, így a raktári kiszolgálás is folyamatos • Nem növekszik, sőt a megszűnő munkahelyek miatt csökken az országos adatátviteli hálózat forgalma Hátrány: • Több szervert kell különböző helyszíneken az IT-nek menedzselni, karbantartani, bár a szervereknek nincs jelentős karbantartási igényük

SAP WBS WBS 1 W##_XX_Y.WRK W##_XX_Y.KOM W##_XX_Y.EXP W##_XX_Y.IMP WBS 2 W##_XX_Y.WRK W##_XX_Y.KOM W##_XX_Y.EXP W##_XX_Y.IMP A rendszerek közötti kommunikáció szöveges file-ok utján történik 1. Az adatokat szolgáltató rendszer a saját szerverén egy munkakönyvtárba gyűjti az adatokat. 2. Amikor az összes adat összegyűlt, átmozgatja a munkakönyvtárból a kommunikációs könyvtárba. 3. A fogadó rendszer gondoskodik arról, hogy az adatok átkerüljenek a saját rendszerébe és gondoskodik az átvett állomány törléséről feldolgozás után. File - tranzakciós megoldás

Üzenetcsatolt köztes szoftver alkalmazása (pl. IBM MQ Series...) Message Stacking szisztéma Az egymással kommunikálni kívánó alkalmazások ne közvetlenül egymással, hanem egy közvetítő réteg - Middleware eszköz - segítségével beszéljenek egymással.

Alkalmazásintegráció üzenetcsatolt szoftverrel IBM MQ Series Program XProgram Y

• LAN, ill. WAN kapcsolatok • korszerű, strukturált, nagysebességű adatátviteli hálózat • megbízható hálózati kommunikáció IT infrastruktúra - Kommunikációs hálózatok

SAP - WBS üzenetváltás

A projektmunka fázisai Felmérési fázis Tervezési fázis Megvalósítási fázis Kivitelezés Monitoring Controlling Zárás Értékelés Kivitelezés Monitoring Controlling Zárás Értékelés Erőforrás tervezés Folyamattervezés Összefüggések terve Mérföldkövek kitűz. Terv elfogadás Erőforrás tervezés Folyamattervezés Összefüggések terve Mérföldkövek kitűz. Terv elfogadás Stratégiai célok ? Adatgyűjtés Igényelemzés Magvalósíthatóság Projekttartalom Stratégiai célok ? Adatgyűjtés Igényelemzés Magvalósíthatóság Projekttartalom

Alternatívák Projekt-fázisok életciklusa Igények Döntés Specifikáció Elemzés Értékelés Választás Változtatás

Projektmenedzsment központ Telefon E- mail Intranet Adattárak Dokumentumok Ütemtervek Server Projektcenter vezető Service Desk Szakértők Internet

 Üzleti megoldás  Informatikai megoldás  Technológiai megoldás  Vezetési-irányítási megoldás  Alkalmazás integráció (pl: SAP)  Térinformatikai megoldás integráció  Projektvezetés, projekt-irányítás, elszámolás LOGISZTIKAI MEGOLDÁS-MIX

GYÁRTÁS logisztika BESZERZÉS logisztika SZÁLLÍTÁS logisztika LOGISZTIKA RAKTÁROZÁS logisztika MEGOLDÁS-SZÁLLAÍTÁS a teljes logisztikai-lánc mentén