Tárgyalás és Értékesítés technika

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nemzetközi Protokoll Ülés/Ültetési rend.
Advertisements

TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
A kulcskompetenciák.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Etikett és protokoll 3 – Tóth Attiláné dr.
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
Konfliktus és kooperáció
A NYILVÁNOSSÁG KELEPCÉI A közoktatás-vezetők protokollja
A legfontosabb fogalmak: Illem, Etikett, Protokoll, Etika, Diplomácia
Picasso: Festival Mondial HUNGART ©
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Nemzetközi tárgyalási technikák
A legfontosabb fogalmak: Illem, Etikett, Protokoll, Etika, Diplomácia
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
Önismeret Horváth Renáta.
Motivációs kérdezés technikája
Dr. Tóthné Igó Zsuzsanna tanár Eszterházy Károly Főiskola
Illemtan tréning.
KONFLIKTUSMODERÁLÁS n SZÜKSÉG- SZERŰEK n TERMÉSZETESEK n DEMOKRATIKUS EGYÜTTÉLÉS  TÖBB KONFLIKTUS  KRITIKUS ÉRTÉKIG!!
Kommunikáció.
6. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Dobiné Bálint Katalin Protokoll ismeretek
Az ápolók etikai kódexének helye és szerepe a gyakorlatban
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Verbális kommunikáció
Verbális kommunikáció
Protokoll ismeretek.
Közösségi portálok használata
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Közösségi oldalak használata
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Készítette: Antal Adrienn
Margitay – Mérnöketika KENŐPÉNZ ÉS KORRUPCIÓ 12. óra.
Konfliktuskezelés - mediációval
Diplomáciai etikett és protokoll
Asszertivitás E. Tóbiás Sára 2009.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Ki az ember? Isten eltorzult képe Francis A. Schaeffer:
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
Ültetési rend Jelzések:
Viselkedéskultúra.
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
Idegenforgalmi kommunikáció
Könyvtári protokoll Fodor Péter előadása október 6.
ÁVF Társadalmi részvétel 1.
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
EURÓPAISÁG – HITELESSÉG – PROTOKOLL Bevezetés
2. Döntéselméleti irányzatok
„Reflektorfényben Te állsz”
Gazdasági Mediáció Konferencia április 28. vitából egyezség Varga Tamás, gazdasági mediátor Gazdasági Mediáció Konferencia Április 28. Varga.
Nagy József : a protokollról
Az alapvető kommunikáció
Névjegy és névjegykártya használat
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
Üzleti etikett és protokoll az USA-ban
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
HOZZÁTARTOZÓ ÉS SZOCIÁLIS INTÉZMÉNYEK ELFOGADÁS/EGYÜTTMŰKÖDÉS.
Informatikai alapfogalmak
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
Tárgyalás és kommunikáció a tanácsadó és az ügyfél kapcsolatában Szociálpszichológiai szempontok Dr. Dévényi Márta Egyetemi adjunktus Pécsi Tudományegyetem.
Formai és stiláris elemei
KONFLIKTUSKEZELÉS, KÉSZSÉGFEJLESZTÉS
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
12. óra Kenőpénz és korrupció.
Könyvtári protokoll. Kommunikáció Folyamat, amelyben az egyén információt továbbit azzal a céllal, hogy más egyént befolyásoljon. Folyamat, amelyben.
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Előadás másolata:

Tárgyalás és Értékesítés technika Az eredményes tárgyalópartner 2.előadás

TÉMA Az eredményes tárgyalópartner Ön- és emberismeret A tárgyalás verbális nem verbális fortélyai Nyerő- nyerő helyzet létrehozása A tárgyalás játékelméleti megközelítése A tárgyalási folyamat modellje Megjelenés és viselkedéskultúra az üzleti életben

Mottó Ismerd meg önmagad és megismered az egész világot!" 2017.04.04. Schmögner Gabriella

Ön – és emberismeret Határaink, képességeink, lehetőségeink Önismeretünket 2 dolog határozza meg: * a saját önmagunkról alakított képünk- öntudat * mások rólunk alakított képe - mások képzelnek bennünket - énkép 2017.04.04. Schmögner Gabriella

Az önismeret fontossága - Johari ablak Mások Ismeri Nem ismeri Ismerik ARÉNA VAK Nem ismerik ZÁRT SÖTÉT

Önismereti kerék ÉRZET ÉRTELMEZÉS ÉRZÉS SZÁNDÉK CSELEKVÉS

A megismerési folyamat Lépései: Érzetek (meleg van) Észlelés (elromlott a légkondi) Érzés (idegesít) Szándék (fel kellene hívni a ..) Cselekedet (felhívom) Önmagamat is ezeken keresztül ismerem meg Mi van, ha kimarad valamelyik?

Hiányos önmegismerési módok Úthenger Álmodozó INDULATOS ELVONT

Ön – és emberismeret Az önismeret az alapja a jó emberismeretnek is. "A tárgyaláshoz elképesztően jó emberismeretre, helyzetfelismerő-és döntéshozatali készségre van szükség. Akiben ezek nincsenek meg, az üzleti életben halottnak számít. A póker mint tárgyalástechnikai tréning 2017.04.04. Schmögner Gabriella

Ön – és emberismeret Tudnunk kell : milyen erősséggel rendelkezünk mi és milyennel a partnerünk, melyek a gyengébb pontjaink és melyek a partnerünk gyenge pontjai, milyen belső értékeink vannak Milyen értékekkel rendelkezik a tárgyaló partnerünk 2017.04.04. Schmögner Gabriella

DÖNTÉS A tárgyalás során döntések sorozatát kell meghozni. A döntéshozatal a tárgyalás egyik legnehezebb része. Az információkról, amelyek alapján dönteni kell, el kell dönteni, hogy elégségesek-e. 2017.04.04. Schmögner Gabriella

Sajnos sokszor utólag derülnek ki a rossz döntések, és rádöbbenünk, hogy probléma van az önismeretünkkel, az önértékelésünkkel. 2017.04.04. Schmögner Gabriella

A tárgyalás verbális nem verbális fortélyai Beszéd Tartalom Nyelvezet Technika Légzéstechnika Intonácó Testbeszéd Testtartás Gesztikuláció Mimika Térközszabályozás, távolságtartás 2017.04.04. Schmögner Gabriella

2017.04.04. Schmögner Gabriella

Az ember arca rendkívül kifejező (görög maszk) 2017.04.04. Schmögner Gabriella

A balett, a pantomim a mozgás kommunikációs erejére épül (Bejart balett) 2017.04.04. Schmögner Gabriella

Mottó A ember nem múlhat felül valakit, akinek a nyomdokaiban jár. Francois Truffaut 2017.04.04. Schmögner Gabriella

Tárgyalás Összefoglalás Befolyásolás Meggyőzés Bizonyítás Vitatkozás Saját akarat érvényesítése Ellentétes felfogások elhárítása Célirányos kommunikáció 2017.04.04. Schmögner Gabriella 18

A tárgyalás célja: Olyan megegyezés létrejötte, amely az elérhető legnagyobb együttes hasznot eredményezi. A megegyezés nem beletörődés, rákényszerítés, vagy félrevezetéssel elért megállapodás. Megegyezés = az ismert információk birtokában, annak alapján, közösen megfogalmazott álláspontok kölcsönös elfogadása. 2017.04.04. Schmögner Gabriella

Mi nem tárgyalás? Ha a főnök raportra hív valakit Ha a kollégák „kitárgyalnak” valamilyen ügyet Ha a főnök instrukciókat ad Ha az egyik fél erőpozícióból ultimátumot közöl 2017.04.04. Schmögner Gabriella

Konfliktuskezelési modell értelmezése a tárgyalási helyzetre 2017.04.04. Schmögner Gabriella

Tárgyalás fajtái Együttműködő tárgyalás ( nyerő-nyerő, elvkövető) Versengő Szovjet tárgyalási modell

Tárgyalási alapelvek Vigyázzunk a túlméretezett közlésekkel Ne törekedjünk mindenáron a stabilitásra Ne veszítsük el mondandónk hitelességét Kerüljük a több értelműséget Időnként ismételjünk Éljünk a kérdezés lehetőségével 2017.04.04. Schmögner Gabriella

Játékelmélet Neumann János –racionális játékmód egy matematikai nyelv a stratégiai kapcsolatok és azok eredményeinek leírásához. olyan gazdasági döntési helyzetekben alkalmazhatjuk, amelyekben a gazdasági szereplők döntési alternatíváihoz tartozó kifizetések attól is függnek, hogy a többiek hogyan döntenek. A játékosok között kialakuló helyzet lehet: a) tiszta konfliktusos helyzet b) a szereplők érdekei részben közösek, részben ellentétesek.

A fogoly-dilemma helyzet: nyereség és veszteség versengés és együttműködés

A „fogoly dilemmája” 2. fogoly vall nem vall 1. fogoly 5 év ill. 5 év 0 év ill. 10 éve 10 év ill. 0 év 1 év ill. 1 év Az ügyész mindkettőjüket tájékoztatja arról, hogy a társ is megkapta ugyanezt az ajánlatot

A tárgyalás folyamatának modellje 27 27

Megjelenés és viselkedéskultúra az üzleti életben üzleti életben, hogyha az ember nagyot hibázik, ritkán adódik második lehetősége javításra VISELKEDÉS SZABÁLYZÓI: Társadalmi törvények Erkölcsi szabályok Illemszabályok ( illem, etikett, protokoll)

Illem „A társadalmi érintkezés, a jó modor, az udvariasság szabályainak összessége.”

Etikett „A társadalmi érintkezés viselkedési formáinak, illetve szabályainak előkelő vagy előkelősködő körökben, a diplomáciában stb. megszabott s rendszerint megmerevedett rendszere.”

Protokoll „a nemzetközi udvariasság kódexe”. „A hivatalos kapcsolatok írott és íratlan szabályainak, szokásainak és formaságainak összessége.”

Megjelenés és viselkedéskultúra az üzleti életben A viselkedés, a hozzáállás, a megjelenés, és a különböző protokoll szabályok tanulhatók. Amennyiben eredményesek szeretnénk lenni az üzleti életben ezek ismerete elkerülhetetlen.

A szerencsésen kialakított megjelenés nemcsak vonzóbbá teheti egyéniségünket, hanem növeli magabiztosságunkat és egyszerűen jobban érezzük magunkat a bőrünkben.

Ruházat Alapja a beosztás „Hivatalos ruházat”: - férfiak esetében mindig öltöny és nyakkendő, - hölgyeknél kosztüm

A köszönés sorrendje Alacsonyabb beosztású a magasabb beosztásút Férfi a nőt Fiatalabb az idősebbet Vendég a házigazdát

A kézfogás kezdeményezője Magasabb az alacsonyabb beosztású felé Nő a férfi felé Idősebb a fiatalabb felé Házigazda a vendég felé

A bemutatkozás sorrendje Alacsonyabb beosztású a magasabb beosztásúnak Férfi a nőnek Fiatalabb az idősebbnek Vendég a házigazdának

A partner megszólítása Legelfogadottabb a partner vezetéknevén vagy hivatali rangján történő megszólítás Nőknél: hivatali rang, vagy „hölgyem”, „asszonyom”, „kisasszony” Megfelelő a Széchenyi által bevezetett „Ön” szó használata A „maga” kifejezés napjainkban már udvariatlannak számít!

Ültetés, helyfoglalás az asztalnál Vezető középen Tőle jobbra a rangban második Tőle balra a rangsorban harmadik A tolmácsnak célszerű az asztalfőn helyet foglalnia, mellette, az asztal két oldalán közvetlenül a vezetők ülnek.

Köszönöm a figyelmüket