A végtelen választék átírja az üzlet szabályait.  Kultúránk népszerűségi verseny  Nézettségi mutatók = kultúra  Manapság csökken a jelentőségük  Kisebb.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Bemutatjuk Önnek SlidePlayer.hu oldalt
Advertisements

 A felkereső ifjúsági munka gyűjtőfogalom, amely mindazon megközelítéseket magában foglalja, amelyek során az ifjúságsegítők, a fiatalokkal foglalkozók.
Globalizáció Globalizáció:
Vita az infokommunikációs hálózatok semlegességéről Gálik Mihály Pápai Zoltán Urbán Ágnes.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Gyülekeznek a felhők a felsőoktatás egén - avagy a cloud learning szárnyalása a kibertérben SERES – MISKOLCZI - FÓRIKA - LENGYEL.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Információs technológiák terjedése és hálózatosodás a gazdálkodók körében: lehetőségek és korlátok Csótó Mihály BME - Információs Társadalom- és Trendkutató.
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
Digitális világ A digitális reklám
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
A kibocsátáscsökkentés első számú eszköze az energiahatékonyság
„e-NIVÓ – együttműködõ NõI VállalkozÓk hálózata a valóságban és virtuálisan” 1 Emlékszel rá? 1. Hogyan megy a regisztráció? 2. Mire való a regisztráció?
Az éghajlatváltozás problémája egy fizikus szemszögéből Geresdi István egyetemi tanár Pécsi Tudományegyetem Természettudományi Kar.
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?1 Miért nem megy gyorsabban? (… I just don’t dig on swine, that’s all) Kovács Zoltán.
A könyvtári digitalizálás kézikönyve és honlapja
Globalizáció társadalmi összefüggései - kulturális globalizáció
Központi és közösségi szolgáltatások olvasóknak, könyvtáraknak.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
E.ON – Versenyben Önökért!
E.ON – Versenyben Önökért!
Pénzgyárak és problémák Közgazdaságtan alapjai Bevezetés a földrajzba Márton János MFK13F – HUI3O0.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Innovációmenedzsment. A század jellemzői Az innováció marginálisból központi jelenséggé válik A gazdaság tercierizálódik (szolgáltatás-gazdaság)
A piac Szakiskola.
1. Közgazdaságtani alapfogalmak
2009. november 30. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 12. előadás.
E.ON – Versenyben Önökért!
Értékesítési csatornák
EGYENSÚLYI MODELLEK Előadás 4.
13.a CAD-CAM informatikus
A félév programja: Dátum Témakör Előadó február 6.
Piaci kereslet és kínálat
PROGRAMOK, ADATBÁZISOK, OKTATÓSZOFTVEREK CD-ROM-ON
OTTHON A MUNKÁBAN OTTHON A MUNKÁBAN OTTHON.
Közösségi portálok használata
Még ma is – amikor szinte minden családban van számítógép, sokak számára még ismeretlen a digitális írásbeliség, nem képesek bekapcsolni a számítógépet.
Közösségi oldalak használata
Van-e helye az értékelésnek a társadalomtudományban? Pléh Csaba BME-MTA Előadás az értékelés konferencián, GKM-MTA, 2007 április 25.
TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR projekt 1 A NÖVEKEDÉS ÉS A VERSENYKÉPESSÉG REÁLGAZDASÁGI TÉNYEZŐI Chikán Attila egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Kék gazdaság – Blue Economy 10 év – 100 innováció – 100 millió új munkahely Dr. Ulbert József.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Digitális közszolgálat és a gyerekek és fiatalok nethasználata Hammer Ferenc ELTE Média és Kommunikáció Tanszék
Mire jó az internet? Kommunikáció a családdal, a barátokkal Elérhető információ és szórakozás Tanulási, ismerkedési, és felfedezési lehetőségek lehetőségek.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Magyar Könyvtárosok Egyesülete 42. Vándorgyűlése ajánlásai.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
Tudásalapú társadalom és fenntartható fejlődés a globális felmelegedés korában Milyen globális és európai kihívásokra kell válaszokat találnunk? Herczog.
Az egészségügyi informatika jövője Dr. Surján György GYEMSZI Informatikai és rendszerelemzési főigazgatóság EGVE Egészségügyi Napok 2012 Balatonfüred.
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató Információs társadalom a javuló esélyekért Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium 2002.
IWiW – második hullám Simó György T-Online Magyarország Zrt, vezérigazgató.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
KISTÉRSÉGEK SZEREPE A TUDÁSALAPÚ TÁRSADALOMBAN Varga Csaba Stratégiakutató Intézet
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
Internetezés és társadalmi státusz Forrás: TÁRKI Omnibusz december, Medián június Internet-használók aránya a háztartások egy főre jutó jövedelmi.
Csepeli György Az internetező ember Sajópálfala
Placebó vagy védőoltás? Tartós megoldást jelentenek-e a reformlépések, vagy csak hiszünk bennük? november 14. Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató.
Miért nem internetezik mindenki? Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ Internethajó Be kell hozni a hátrányt,
A tömegkommunikáció.
Közösségi marketing Egy új üzleti modell az Új Korszak Társaságával.
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
Térinformatika Domján Ádám.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Google Scholar Wolfram Alpha Scirus Készítette: Varga Ádám.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Papíron túl… Szűcs Roland. E-könyv jelenség képlete 2 E-könyv Üzleti modell Nagyobb kiadói árrés Kockázatmentes Olcsó terjesztés Kultúra Értékek megőrzése.
Hellner Szelina, Kincses Gábor, Bartha Zsolt
A világ sarkából is elérhető könyvtár, a könyvtár sarkából is elérhető világ Winkler Bea.
Előadás másolata:

A végtelen választék átírja az üzlet szabályait

 Kultúránk népszerűségi verseny  Nézettségi mutatók = kultúra  Manapság csökken a jelentőségük  Kisebb forgalom

 Mindent mindennel összekötő új technológiák  Korlátlan, ellenőrizhetetlen hozzáférés  Hivatásos és amatőr tartalom egyenrangú  Végtelen hosszú menü  Azt választunk amit akarunk

 A tömegpiac a rétegpiacok tömkelegévé válik  Szinte ingyen bármi elérhető, megnézhető  A hely nem kerül semmibe  Bármire felfigyelhetünk  Forgalmuk nem nagy  De olyan SOK, hogy jelentős üzlet a forgalmazásuk

 Kínálati görbe elnyúlása  A „hosszú farok” rész gazdaságosan elérhető  Piaci rések összessége jelentős

 1988 – Joe Simpson – A végtelen érintése  Jó kritika, szerény siker  1997 – Jon Krakauer – Ég és jég  Érdeklődés A végtelen érintése után  Együtt árulják, további növekedés  2004 – 2-szer nagyobb forgalom A végtelen érintésének mint vetélytársának

 Az ok: internetes hírsztráda  Amazon.com-on kritika az Ég és jég-ről, plusz hasonlóság a másik művel  Felfigyelnek  Szoftver felfigyel, hogy a régebbit is veszik  Párban árusítás, még több jó kritika  Algoritmuson alapuló ajánlás, pozitív visszacsatoláson alapuló körfolyamat

 Minderre lehetőséget adott:  Végtelenített polchely  Közvélemény valós idejű észlelése  Új modell: mit és hogyan akarnak a fogyasztók  Elkalandozás a kitaposott útról  Fizikai világ, amely gúzsba köt  Elegendő NEM sikertermék - > Nagyobb piac, mint a sikertermékeké

 Több mint egy évszázados múlt  Elkészítési, felkutatási, terjesztési, értékesítési módszerek fejlesztése  Nem internetes innovációk: FedEx futárszolgálat, Standard ISBN-számok, hitelkártyák, relációs adatbázisok, vonalkódok  A világháló mindössze egyesítette ezeket

 XIX. Század – Nagy központosított raktárak  Vasúti kocsik –gazdaságot és kultúrát átformáló sínhálózatokon az új választék  Sears&Roebuck katalógusokat küldött a farmereknek népies stílusban. A katalógusban hihetetlen választék ami helyben nem érhető el. Olcsóbb ár.  Chicagói raktárból való kiszolgálás.

 Saját raktár és „Virtuális raktár” kombinációja  Utóbbi: beszállítók hálózata, akik a saját gyárukból szállítanak  Így a Sears&Roebuck a megrendelők ügynökei is  Másik példa a szupermarketek  1990-es évektől a katalógusokat felváltja a végtelen-katalógus, azaz az internet.

 Sörfőző manufaktúrák (sörforgalmazás)  Testre szabott pólók, cipők és egyéb ruhadarabok (divat)  Internetes egyetemek (oktatás)

 John Robb katonai elemző:  Hadviselés és a hosszú farok  Hadviselés eszközeinek demokratizálódása: civil hadviselők megjelenése (pl gangster), mindenki számára elérhető infrastruktúra  Okozott kár fokozódása – gazdasági és társadalmi  Hírek gyorsabb terjedése – könnyebb toborzás, szélesebb rétegnek az üzenet

 Eltolódás a hosszú farok felé (piaci rések)  A jelenség, a piaci rések millióival kezdődik, de addig nincs értelme, amíg a kereslet nem tart lépést.  Sokkal több rétegtermék van, mint sikertermék  Ezek elérésének az ára jelentősen csökken  A technológia a farok irányába tolja a keresletet

 A keresleti görbe ellapul  A sok piaci rés összeadódik  Ha ezek teljesülnek, kirajzolódik a kereslet természetes alakja  Következtetés: A hosszú farok piacainak világa maga a kultúra, amelyet nem torzít a gazdasági szűkösség

 Előfeltétel: a piaci rések elérési költségének csökkenése  1. Termelőeszközök demokratizálódása  2. A terjesztés demokratizálódása  3. Kínálat és kereslet összekapcsolása

 Otthon számítógép, szoftverek, saját stúdió  „Alkotók” száma felduzzad  Pl: 25-40%-os évi növekedés az új lemezek területén  Tovább nő a hosszú farok területe  Pl: digitális videókamerák, blogkészítő-, zene- és képszerkesztő szoftverek

 Bitek és atomok gazdasága áll egymással szemben  Több ember elérése olcsóbban  Nő a hosszú farok területén a likviditás  Növekszik az értékesítés és a fogyasztás  Növekszik a farok alatti terület  Pl: Amazon, eBay

 Csökken a rések tartalmának felleléséhez szükséges „keresési ráfordítás”  Google a kollektív bölcsességben hisz  Hatás: kalandozásra sarkall, piaci rések irányába terel  Egyre kisebb csoportok jönnek létre  Távolodás az ösvénytől  Pl: Google, blogok, ranglisták, ajánlások

 Rupert Murdoch: A fiatalok nem arra vágynak, hogy egy istenszerű figura fentről közölje velük mi a fontos. Ők akarják irányítani a médiát, ahelyett, hogy a média irányítaná őket

 Patrick Goldstein: Rétegnemzetté váltunk. Még mindig vannak kasszasikerek, népszerű tévéműsorok és sikerlemezek, de kevesebb olyan esemény van, amely megragadná a közösségi popkultúra szellemét. Máshol zajlanak az események. Az ország népe a specializált érdeklődésű közönségnek szánt kábeltévék műsorát nézi és a blogokat olvassa

 Chris Anderson: Amerika visszatér a tömegpiactól a rétegkultúrához, csak éppen most már nem a földrajzi korlátokból, hanem az érdeklődésünkben megnyilvánuló különbségekből adódóan.