Kulturális tevékenységek intézményesülése (Instituţionalizarea activităţilor culturale)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Új utak a közönség elérésében
Advertisements

AZ EGRI VÁR ÉS ERŐDRENDSZER TURISZTIKAI ATTRAKCIÓINAK FEJLESZTÉSE
Kultúra és internet Csepeli György Budapest, november 7. Neumann János Számítógép-tudományi Társaság konferenciája
Projekt általános bemutatása
A könyvtár és az Internet mindenkié A világ a könyvtárban, a könyvtár a világban.
Kreativitás, hatékonyság, pénz. DTP mint vezető szakma •Gutenberg-galaxis Művészet, mívesség, ipari termelés = szakember •IT-korszak a szakma közkinccsé.
Norvég Alap Zöld ipari innováció. Célok – Zöld ipari innováció Zöld vállalkozások versenyképességének erősítése, meglévő iparágak zöldebbé tétele, zöld.
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Átjáró: szférák között - Kulturális antropológia és civil szervezetek. Alkalmazott antropológiai módszerek egy miskolci civil szervezet tevékenységében.
Internet magyarul? Széphalom, 2009 okt.2. Internetezés és nyelvhasználat A magyar nyelvű tartalmakon kívül milyen tartalmakat használ az interneten? (internetezők.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Modern technológiák az energiagazdálkodásban - Okos hálózatok, okos mérés Haddad Richárd Energetikai Szakkollégium Budapest március 24.
Fejlesztéspolitika a verseny- képesség szolgálatában Dr. Tétényi Tamás Magyar Közgazdasági Társaság Pénzügyi Szakosztályának ügyvezető elnöke A közgazdaságtudomány.
Közösségi kertek a nagyvárosokban Dr. Kovács Teréz • egyetemi tanár PTE Bölcsészettudományi Kar MTA Regionális Kutatások Központja GENERÁCIÓK DISKURZUSA.
Coke Zero sampling
Zene: John Lennon - Imagine London délkelet-Britanniában van, a legnagyobb város az Egyesült Királyságban, és évszázadokon át fővárosa a Brit Birodalomnak.
A gazdasági fejlettség mutatói
Európai vonat Európa 2010 Kaposvár. benyújtja pályázatát az „Európa Kulturális Fővárosa 2010” cím elnyeréséért.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Talentum tábor Kulturális és Oktatási Minisztérium főtámogatásával.
Budapest mint világváros
Budapest, mint világváros
Közönségkapcsolat (public relations)
Településmarketing Értékaudit.
Kulturális tőke (Capital cultural). A kulturális tőke halmozódása, a kultúra (magas kultúra) kialakulása már az ókorban elsősorban városi jellegű, erősen.
Reklámozás, Public Relations
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
Készítette: Werner Gábor
„Korunk vívmánya a számítógép, mint kreatív eszköz az alkotó művész kezében” Művészetek Háza Veszprém április május 01. „Digitális Művészetek.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
MŰVELŐDÉSTÖRTÉNET.
és segíteni az embereket, akik hozzá akarnak férni ezekhez.
Reklám helyett a marketing jövője a hálózatok világában
Társadalmi-gazdasági egyenlőtlenségek Régiók, megyék, kistérségek.
VERSENY MINDEN HATÁRON TÚL: NAGYVÁROSOK KREATÍV FEJLESZTÉSE LUKOVICH TAMÁS, PhD.
E-KULTÚRA 2001 Interfórum november 14. Kovács Márta, Budapesti Művelődési Központ.
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
Turizmus, élményipar, kultúra Z.Karvalics László BME-UNESCO Információs Társadalom-és Trendkutató Központ.
A kulturális turizmus trendjei és a
A szerzői jogi iparágak magyarországi helyzete DAT 2006 a Magyar Tartalomipari Szövetség XVI. Konferenciája november 21. Dr. Bendzsel Miklós Dr.
Budapest Turisztikai Marketingje Készítette : Romolhatatlan Norbert.
Miért a témaév?. Miért a témaév? A Magyar Turizmus Zrt óta minden évben egy-egy témára koncentrálja erőforrásait: 2006: Nagy Ízutazás 2007: Zöldút.
Haszon rendezvények médiaajánlat éves, a gazdasági életben helytálló vezetők Az adott téma iránt érdeklődők szűk, de releváns üzleti döntéshozók.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
A magyar lakosság kultúrafogyasztási szokásai
Nemzeti Technológiai Platform a
Csúcstermék=csúcsminőség? április Nem mindig az új a legjobb!
Budapesti Nyári Fesztivál 2011 Céges rendezvények, csapatépítő programok ajánlat.
Művészetek Palotája. Budapest legfiatalabb többfunkciós kulturális létesítménye m²-t meghaladja az alapterülete.
Tehetséggondozás a Kiskossuthban. Tehetséggondozás a tanórákon O Csoportbontás O Differenciálás O Egyénre szabott munka O Játékos, nem formális tanulás.
Fanta TrendRiport: Kultúra ‐ és médiafogyasztási szokások a fiatalok ko ̈ rében Hogyan beszéljen egy márka a tinédzserekhez? Kreatív konferencia.
Kulturális gazdaság (Economia culturală). A kulturális gazdaság a modern ökonómia egyik legdinamikusabban fejlődő jellegzetes eleme. A kulturális gazdaság.
Ország – márka – műhely imázsoktól a márkáig top-kreatív marketingfeladat alulról történő építkezés összehangolt alkotómunka „carrier” szerepvállalás.
Mi a previz? Film vagy reklámfilm egyes jeleneteinek 3D-s animáció segítségével történő vizualizálása, megtervezése.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Nyomtatott sajtó.
Kárpát-medencei Magyar Könyvtárosok Konferenciája Csongrád, május 30. A magyar kultúra szerepe a Kárpát-medencében 1 Dr. Nagy Mihály Emberi Erőforrások.
Crowdsourcing informatikai üzleti tanácsadói szemmel Podolcsák Ádám, Katona Orsolya Compet-Terra Kft.
EGYÜTTMŰKÖDÉSBEN AZ ÜZLET Vállalkozói hálózat kialakítása Hajdú-Bihar és Bihor megyékben Két ország, egy cél, közös siker! Szőllősi Nóra Adrienn projektmenedzser.
Közösségszervezés BA.
Kísérleti magyar webarchiválási program A könyvtárak szerepe
10 érv, hogy a Nyíregyházi Egyetemet válaszd!
A határtérség.
Haszon rendezvények médiaajánlat
Evangelische Hochschule Dresden
Mezőkovácsházi Járásfejlesztési Stratégia
A GAZDÁLKODÁS Készíítette: Czeglédi László. A GAZDÁLKODÁS KÖRNYEZETE Fogalma: céltudatos tevékenység, melynek keretében a rendelkezésre álló erőforrásokat.
NEM LÁTVÁNYOS PREZENTÁCIÓ CSÚNYA BETŰTÍPUSSAL 2010
Tantárgyi követelmények Térinformatika BMEEOFT041
Budapest: az eladható márka
Előadás másolata:

Kulturális tevékenységek intézményesülése (Instituţionalizarea activităţilor culturale)

Az intézményesítés helyszíne: a nagyvárosok Ez egyre inkább a szimbólumok világa: előállításuk fontosabb, mint az anyagi javak termelése •kép, hang, szoftver, •CD, DVD, újság, könyv, tanulmányok, •tervek, adatbázisok •szerződések, biztosítási kötvények, értékpapírok

Kreatív hálózatok: rugalmas termelés és fogyasztás, rugalmas munkaerőpiac Hálózatok szerveződnek sok, egymással kölcsönhatásban levő, kis léptékű, műhely jellegű •üzleti tevékenység, illetve •projekt (divat, multimedia, film, lap- és könyvkiadás, forma- és építészeti tervezés, marketingkommunikáció) köré.

A fejlett nagyvárosokat leginkább három, egymással szinergiában, átfedésben levő tevékenység alakítja: •Fogyasztás •Szórakozás •Turizmus Ezeket támogatják a fejlett pénzügyi/üzleti szolgáltatások, a telematika, a szabadidő- gazdaság, kulturális iparágak.

Kulturális iparágak magukba foglalják az alábbi gazdasági ágakkal összefüggő termékek és szolgáltatások teljes vertikumát •Divat (ruházat, ékszer) •Bútorkészítés •Lakberendezés •Személygépkocsi-gyártás •Reklám

•Könyvkiadás •Zene •Film •Építészet •Vendéglátóipar •Turizmus

Zene estében a horizontális skálája a műfajoknak: opera, szimfonikus zene, kamarazene, operett, dzsessz, könnyűzene a vertikális skála: oktatás, fesztiválok, CD, DVD és kottakiadás, hangszerkészítés

Rugalmas termelés – rugalmas fogyasztás A közönség/fogyasztók erőteljes szegmentálódása ideológia, életkor, életstílus, ízlés alapján A telekommunikáció, tömegkommunikáció és személy számítógép integrálódásával létrejövő multimédia egyre inkább a személyre szabott otthoni kultúrafogyasztás lehetőségét kínálja.

Az ember dixielandet hallgat, western filmet néz, tai-chi gyakorlatokat végez egy kicsit, ebédre Kentucky-csirkét eszik, vacsorára pedig valamely távol- keleti konyha specialitását....

A versenybenmaradás feltétele: sikeres városban sikeres kulturális vállalkozásnak lenni -- ez vonzza a további gazdasági, kulturális tőkét. A sikeres városoknak igazi, történelmi vagy kortárs egyéniségekre/alkotókra van szüksége ahhoz, hogy megerősítsék, eladják imázsukat. A város anyagi és szellemi teréből a vállakozások közvetítésével áru lesz.

Épített környezet fogyasztása: séta (,,urbánus szafari”) vizuális fogyasztás (fényképezés, videózás, magazinokban bemutatás) építészeti szabályozások (a feltárulás szabályozása)

A város az imázsépítés és marketingkommunikáció helyszíne: nem elég a termékeket magas színvonalon előállítani és fogyasztásra felkínálni, hanem hatékonyan is kell kommunikálni (PR).

Városi kulturális gazdaság négy komponense: •A hagyományos kulturális szolgáltatások köre – közművelődés, kulturális intézmények: kiállítások, múzeumok, színházak, koncertek •A kulturális termékipar – CD/DVD-től a könyvkiadáson át a formatervezett fogyasztási/divatcikkekig •Kultúrával összefüggő turizmus – fesztiválok, rendezvények •Tudásipar – egyetemek, K+F

•A nagyváros sikeres fejlesztéséhez kreatív projektek kellenek – Budapest esetében ezek: •Pepsi-sziget •Száztagú cigányzenekar •Kommunista szoborpark •Terror háza •Millenáris Park •Budapesti Tavaszi Fesztivál •Ecseri piac

•Versenytársaival szemben Budapest hátránya: nem gyalogosváros (kiterjedtebb gyalogösvényzet, fejlettebb tömegközlekedés). Előnyök: filmforgatások helyszíne (karakteres forgatási helyszínek, fejlett szolgáltatások) más vizuális ágak fejlettsége (animációs rajzfilm, könyvkiadás, szoftvergyártás, építészet)

Zenei tematika – a magyar országimázs és a főváros legszervezebb, legjobban eladható része.

Történelmi városrészek tematika -- Falk Miksa utca és környéke (műtárgy- kereskedelem) -- tematikus séták (pl. történelmi eseménysorozat megtekintése) --,,vigalmi negyed” --,,kisvárosok a nagyvárosban” --,,Jewish Town”,,,Gipsy Town”