ÚJABB PÉLDA A FELSŐOKTATÁS ÉS A FIZIKA HASONLÓSÁGÁRA TALETOVICS MÁRK DEXTER.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

FSZOE szakmai nap OKJ –hoz kapcsolódó kérdések.
Előadó: dr. Lengyel László Magyar Nemzeti Tanács Felsőoktatási ügyekkel megbízott Tanácsos.
A DEXTER FELNŐTTKÉPZÉSI ADMINISZTRÁCIÓT ÉS TUDÁSÁTADÁST TÁMOGATÓ MEGOLDÁSAI.
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
Szakfelügyelet a fizioterápiában
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
1. Érettségi vizsga • Itt az iskolában kiosztott jelentkezési lapon • február 15-ig • Érettségi tárgyak: • magyar, matematika, történelem, idegen.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
Akkreditált intézmények és programok ellenőrzése Jókai István a FAT elnöke.
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
Az Esőemberekért Egyesület által gondozandó elemek bemutatása.
Projektcím: Dél-alföldi Felnőttképzési - Szakképzési Tudástár és Tanácsadó Központ létrehozása /DAF-FSZTTK/ Projektkód: TÁMOP / Kedvezményezett:
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
Az Egyetem, mint az innováció motorja ELTE Innovációs Nap Az Egyetem, mint az innováció motorja Fábián István, rektor Debrecen, február 26.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
2.-3. Beszámoló, folyamatos és tervezett feladatok január 24. Közgyűlés Feladatok Képzésszervezés Pályázatok IT-mentor munka Kapcsolatépítés.
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
Amit a TDK-ról tudni kell…
Az ÚMVP intézményrendszere
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Felsőoktatási jelentkezés 2007 A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: OFIK felvi.hu Július 31.
AVIR – intézményi adatmodell K+F+I szekció február 2.
PÁLYÁZATI LEHETŐSÉGEK A HUMÁNERŐFORRÁS OPERATÍV PROGRAMOKBAN
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Elektronikus Közigazgatás Operatív Program ( )
LLP program - Comenius Tempus Közalapítvány LLP Nemzeti iroda Kiss Tímea, Comenius asszisztens november 24.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
A HULLADÉKGAZDÁLKODÁS FEJLESZTÉSE Farkas Endre Projekt Iroda vezető.
VIII. Közművelődési Nyári Egyetem Művelődés – műveltség Szeged A felnőttnevelés a művelődés rendszerében.
Kutatási kiválóság egytemi-akadémiai együttműködésben: egyetemi perspektíva Szabó Gábor elnök, MRK Egyetemi Tagozat rektor, Szegedi Tudományegyetem
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
Reform vagy megszorítás?. Hozzáférés Minőség Hatékonyság.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
Andragógia Kraiciné Dr. Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest Összeállította: Marton Eszter.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
„SZERVEZETI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE AZ EGÉSZSÉGÜGYI ELLÁTÓRENDSZERBEN – TERÜLETI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK KIALAKÍTÁSA” TÁMOP B MAGYAR KÓRHÁZSZÖVETSÉG XXVII.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
Innovációs programok a Szent István Egyetemen Regionalitás és együttműködés Figler Kálmán, kancellár Dr. Szabó István, külkapcsolati igazgató, dékán.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
Kell a jó szakember! Cséfalvay Ágnes. A kamara közjogi feladatai A gyakorlati képzőhelyek és kétszintű ellenőrzése A tanulószerződések megkötése, ellenőrzése,
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
CSMKIK Ipari Tagozat évi stratégiája Január.
SZAKMAI GYAKORLAT Levelező tagozatos hallgatóknak SZEDMÁKNÉ DR. LAJTAI VIRÁG.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
A szakképzési hozzájárulás hatékony felhasználása Cséfalvay Ágnes.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
TÁMOP pályázati lehetőségek a szak-és a felnőttképzés területén - 2
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Foglalkoztatási együttműködések szabolcs-Szatmár-bereg megyében
Megjelent a végrehajtási rendelet!
Agrár- és Gazdaságtudományi Kar
Munkagazdaságtani feladatok
„Út a munkához”program
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Előadás másolata:

ÚJABB PÉLDA A FELSŐOKTATÁS ÉS A FIZIKA HASONLÓSÁGÁRA TALETOVICS MÁRK DEXTER

Alapképzés Mesterképzés Alapkutatás Alkalmazott kutatás Ipari együttműködés Felnőttképzés, szakképzés

Fontos a felnőttképzés? Képzéseken való részvétel a munkavállalók körében GDP az EU27 átlagához mérve

0 - 6,1 6,2- 9,1 9,2- 11,3 11,4- Részvételi arány az iskolarendszeren kívu ̈ li oktatásban

> 95 óra 35 óra 24 óra Egy felnőttképzés átlagos hossza

Kik vesznek részt a felnőttképzésben?

Tervezett Alapos képzési programok, erőforrástervezéshez naprakész információk Mérhető Tudni hogy ki mit nem tud, és hogy amit tanult az hasznos-e Ellenőrizhető A kormányzat és az intézményvezetés adatigényeit és ellenőrzési szándékát teljesíti Egy ideális felnőttképzés…

KIEMELT CÉLOK Törvényesség és szabályosság Komplex lebonyolítás Szervezeti sokszínűség támogatása Erőforrásgazdálkodás támogatása Pénzügyek, költséghelyek Átláthatóság Riportok, statisztikák

Módszertani előkészítés

Személyes adatok

Tanfolyammenedzsment

Dokumentumok és folyamatok

Köszönöm a figyelmüket.