Az országos mérések megújult rendszere

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Advertisements

A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása
A közoktatás általános és területi folyamatai a különböző hierarchiaszintű térségekben PTE TTK FÖLDTUDOMÁNYOK DOKTORI ISKOLA BLAHÓ JÁNOS.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Országos kompetenciamérés A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása Pongrácz LászlóOktatási Hivatal Magyar Termék Nagydíj.
Anyanyelvi mérések Magyarországon Oktatás és foglalkoztatás – Versenyképes gazdaság Magyarországon a XXI. században Szeged, Molnár Edit Katalin.
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Kompetencia- mérés Somogyi József Általános Iskola
A ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS ISKOLAI EREDMÉNYEI.
TIMSS 2007.
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
Országos kompetencia mérés A kompetencia mérés:  4., 6. és 8. évfolyamokon mérik a tanulók képességeit ált. iskolában, ill. a 10. évfolyamon középiskolában.
Hogyan segítheti az országos kompetenciamérés a tanulás tanítás folyamatának szabályozását? Brassói Sándor főosztályvezető-helyettes Oktatási Minisztérium.
2010 évi országos kompetenciamérés elemzése Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola „Az egyetlen dolog, ami rosszabb annál, hogy beszélünk róla,
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
Középpontban a fejlődés
. Magyar Termék Nagydíjjal ismerték el az Országos kompetenciamérést, mint szolgáltatást.
A Kt. 9. § (4) szerint országos mérések keretében rendszeresen kell mérni, értékelni a nevelési-oktatási intézményekben folyó pedagógiai tevékenységet,
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2012 Készítette: Bánné Mészáros Anikó igazgatóhelyettes.
A közoktatás eredményessége, hatékonysága, minősége
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
A nemzetközi mérésektől a tanóráig – az értékelés üzenetei Készítette: Horváth Zsuzsanna Budapest december 6.
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
Statisztikai alapfogalmak
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
BEVEZETŐ.
FIT elemző szoftver: Kinek és miért?
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Telephelyi jelentés A telephelyi jelentés nyújtja a legrészletesebb képet az eredményekről és a tanulói összetételről. Nem csupán egy mérőszámot közöl,
6., 8. és 10. évfolyamos országos kompetenciamérés
Érettségi eredmények május-június.
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
A közoktatás és az OKKR Dr. Horváth Zsuzsanna és Ütőné Dr. Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
Az országos mérések megújult rendszere
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Kompetenciamérés Kompetenciamérés Matematika 6. évfolyam.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Országos kompetenciamérés 2014
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
A 2014/15-ös tanév mérései Nemzetközi szint: PISA mérés (15 éves tanulók.) Országos mérések: A köznevelési törvény, a 20/2012 (VIII.31.)EMMI rendelet,
1. 2 A gimnázium tanulmányi átlageredménye 4,27. A legjobb eredményű osztály átlaga: 4,41 A legalacsonyabb átlag: 3,6. Nyolc osztály teljesített a négyes.
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
Norvég Oktatási és Kutatási Főigazgatóság - Megyei Önkormányzat Oktatási Hivatala - Városi Önkormányzat Oktatási Hivatala Intézményfenntartói rendszer.
Csapó Benő SZTE Neveléstudományi Intézet MTA-SZTE Képességfejlesztés Kutatócsoport A PISA céljai, tudományos alapjai.
A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.
FIT-jelentés 2014 Kompetenciamérés eredményeinek elemzése.
A PISA2009 eredményei Szövegértés tíz év távlatában Balázsi Ildikó és Ostorics László Oktatási Hivatal Közoktatási Mérési Értékelési Osztály.
1. 2 A gimnázium tanulmányi átlageredménye 4,13. A legjobb eredményű osztály átlaga: 4,62 A legalacsonyabb átlag: 3,53. Hét osztály teljesített a négyes.
2015. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola Készítette: Kohodné Tóth Andrea intézményvezető.
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
Új skála – új lehetőségek
Iskolafejlesztési lehetőségek: utak és dimenziók OFI, január 27.
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Általános iskola eredménye, értékelése
A évi kompetenciamérés eredményeinek elemzése 2016
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Norvégiai szakmai út október
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Gáspár Katalin Az országos kompetenciamérések eredményei a „zebegényi példa”-ként ismert Kokas-csoportban Kivonat a Szerző Személyiségformálás, kompetenciafejlesztés.
Országos Kompetencia Mérés 2011
A hallgatók szociális helyzetének vizsgálata
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

Az országos mérések megújult rendszere Pongrácz László Oktatási Hivatal Közoktatási Főosztály főosztályvezető

Közoktatás-értékelési programok PIRLS (szövegértés (5)) TIMSS (matematika, természettudomány (4)) PISA (szövegértés, matematika, természettudomány (3)) Diagnosztikus célú készség és képességmérések Országos kompetenciamérések 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. Kompetencia alapú középfokú központi írásbeli vizsgák (anyanyelv, matematika) Kétszintű érettségi vizsgarendszer A programok nyilvános anyagai megtalálhatók a www.oh.gov.hu honlapon

Az országos kompetenciamérések eszközei és szolgáltatásai Az iskola „saját” fejlesztő hatása (az egyéb tényezők ismert hatását kiküszöbölve) Az iskola szociokulturális hátránykompenzáló hatása Az iskola fejlesztő hatása Iskolai háttérkérdőív Tanulói háttérkérdőív Korábbi eredmények Szövegértés és matematikai eszköztudás eredmények Az eredmények belső összetétele, (osztályonkénti, tanulónkénti eredmények) Összehasonlítás az országos és a rétegadatokkal Létszám és rétegadatok (SNI, BTM, HHH, település, stb)

Barangolás a kompetenciamérés eredményei között

Evidence based …

Hozzáadott pedagógiai értékek…

Az iskola szociokulturális hátránykompenzáló hatása A tanulók fejlődése, az iskola fejlesztő hatása a korábbi eredményekhez képest Az iskola „saját” fejlesztő hatása a komplex modell alapján

A családi háttér és a teljesítmény kapcsolata, szociokulturális háttérkompenzáló hatás + -

Országos trendek… Az erős szociokulturális függés már a 6. évfolyamon adott, és utána gyakorlatilag nem változik.

A tanulók fejlődése

Országos szinten 6-ról 8-ra

Országos szinten, átlagban 8-ról 10-re

Országos szinten, trendben 6-ról 8-ra

Országos szinten, trendben 8-ról 10-re

Falu-város?

Ki a jobb??? A városi diákok teljesítménye jobb, mint a községi diákoké! A városokban jobbak az iskolák, mint a községekben!

Ki a jobb??? Mit bizonyít? Azt, hogy a városi tanulók átlageredménye jobb, mint a községi tanulóké!

Ki a jobb??? Az átlagteljesítmények közötti különbségek csak az egyes településtípusok közötti szociokulturális összetételbeli különbségeket tükrözi. Evidence?

Ez a teljesítményt jelenti? 8. évfolyam, matematika

Ez a teljesítményt jelenti? Az átlagok széles intervallumokat takarnak! A diákok teljesítménye gyakorlatilag független a település típusától

És emlékeztetőül ismét a fejlődésről… 6-ról 8-ra

Tegyük fel a kérdéseket! Van mit kutatni!