INNOVÁCIÓMENEDZSMENT

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Értékelemzés Készitette: Bary Gábor Kecskés Dóra Misetics Julianna Perjési Orsolya.
Advertisements

Munkáltató és a részvételi intézmények Kisgyörgy Sándor ÉTOSZ.
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Az állam szerepe az öko- marketingben Tátrai Miklós helyettes államtitkár március 17.
M I A HASZNA A KLASZTEREKNEK A GYORS FEJLŐDÉSBEN ? A Z AKKREDITÁLT KLASZTER KKV - K SZÁMÁRA KIHASZNÁLHATÓ ELŐNYEI, AZ INNOVÁCIÓ MENEDZSMENT LEHETŐSÉGEI.
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Innovációmenedzsment. A század jellemzői Az innováció marginálisból központi jelenséggé válik A gazdaság tercierizálódik (szolgáltatás-gazdaság)
Regionális gazdaságtan 4.
Hogyan lehet a növekedést fenntartani adózás helyett? Előadó: Gurabi Attila
Industrial Organization - alapvető modellek
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Benchmarking.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Agrár-környezetvédelmi Modul Agrár-környezetvédelem, agrotechnológia KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Logisztika bevezető elemek.
Innovatív HR-modulok fejlesztése
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Pénzügyi intézmények kontrollingja
NATO minőségbiztosítási követelmények a tervezésre, fejlesztésre és gyártásra Termék Műszaki kiszolgálás, karbantartás, javítás Csomagolás,
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
Innováció.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Közép-Európai Innovációs Központ – Forrás Informatika Kft. Ágazati Kutatás – Szoftverfejlesztés Május 17. Eger Tóth András Senior Projekt Menedzser.
Kérdések a második zh-hoz
Velence, Managerek éjszakája Keressük a válságot!
Vizsga feladatok (Minta)
Az EEM helye a menedzsmentben
Az élelmiszerkutatás fő irányai: Jövőkép 2020-ig
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
Az innováció típusai.
Az innováció fogalma. A., Schumpeter (1939, 1980) B., Rechnitzer (1993) C., Frascati kézikönyv (1995) D., Oslói kézikönyv (2005) E., Jogszabályok I
Az innováció forrásai.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Somoskői Gábor Froweld kft.
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) II. Hanyecz Lajos.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Pénzügyi-számviteli mutatók
MTA Regionális Kutatások Központja Regionális központok fejlesztése: valami talán elindul? (Hrubi László, MTA RKK)
HTE 7. KONGRESSZUSA „Infokommunikáció emberközelben” október 5. Szeged "A Magyar Innovációs Szövetség tevékenységének bemutatása" Monszpart Zsolt,
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Nemzeti Technológiai Platform a
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Adatbázis fejlesztés a technológia transzfer és a pályázati tevékenység elősegítésére Dr.Debreczeni Ferenc.
Innováció menedzsment
Termék Műszaki kiszolgálás, karbantartás, javítás Rendszeresítés, üzembehelyezás Elosztás, tárolás Leselejtezés, kivonás, megsemmisítés.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Ipari ökológia 3 Dr. Bezegh András. Ipari ökológia őszi f.é. BME … a probléma … Hulladék képződés Profit Víz felhasználás Energia.
Mitől innovatív egy vállalkozás?
Vállalkozásmenedzsment I.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
A magyar KKV-k regionális versenyképessége A KKV-k segítése – támogatás, avagy befektetés? Miklóssy Ferenc elnök Hajdú-Bihar megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Innováció, vagyis kitörés a Minden- napokból.
Az innovációs modellek (az innovációk keletkezése Roy Rothwell)
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
A tudás szerepe a járműiparban – bevezető gondolatok
Kérdések a második zh-hoz
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Innováció-menedzsment a könyvtárban
Előadás másolata:

INNOVÁCIÓMENEDZSMENT

A menedzsment szakterületei Stratégiai Marketing Projekt Termelés Pénzügyi/üzleti Minőség Humán Információ Innováció Változás

Több, mint 250 ismert definíció Az innováció fogalma Több, mint 250 ismert definíció

Az innováció fogalma Egy új és kreatív ötlet alkalmazásának folyamata termékre, szolgáltatásra vagy működési módra/módszerre. L.W. Rue – L.L. Byarrs (1992)

Az innováció fogalma „Az innováció komplex folyamat, mely kutatásból, fejlesztésből és az elért eredmények gyakorlati alkalmazásából tevődik össze. Az innovációs folyamat egyes láncszemei szervesen kapcsolódnak egymáshoz és csak logikailag választhatók szét.” (Uhlmann, 1978)

Az innováció fogalma Célok és eszközök (termelési tényezők) újszerű kombinációja Az innováció valójában két folyamat eredménye születnek új ötletek bizonyos problémák megoldására „technology push” kialakulnak új igények bizonyos problémák megoldására „ demand pull”

Az innováció fogalma Joseph A. Schumpeter (1883-1950) Invenció (műszaki újdonság megszületése) Innováció (műszaki újdonság gazdasági alkalmazása) Diffúzió (műszaki újdonság elterjedése, szélesebb körű használata) Alapesetek: Új javak (fogyasztók körében ismeretlen) Új eljárások (iparágban ismeretlen) Új elhelyezési lehetőségek Új beszerzési források Új szervezet

1. Az innováció fogalma Schumpeter 5 esete Egy új jószág (termék) előállítása, mely az adott fogyasztói körben még nem ismert, vagy egy ismert jószág új minőségben történő előállítása. Pl. TV készülék – új termék, villanymozdony – a gőzmozdonyhoz képest jelentős innováció. 1.

2. Az innováció fogalma Schumpeter 5 esete Egy új technológia (eljárás) alkalmazása egy adott iparágban. Pl. ultrahang, lézer

3. Az innováció fogalma Schumpeter 5 esete Új piac meghódítása - függetlenül attól, hogy ez a piac korábban már létezett vagy sem. Pl. eszkimóknak hűtőszekrény.

4. Az innováció fogalma Schumpeter 5 esete Új nyersanyagforrás vagy félkész termék megszerzése, függetlenül attól, hogy ez korábban már létezett-e vagy sem. Pl. új beszállító kiválasztása.

5. Az innováció fogalma Schumpeter 5 esete Egy új szervezeti megvalósítás. Pl. egy nagyvállalat kialakítása, vagy éppen egy nagyvállalat feldarabolása.

Az innováció lényege Az innováció: Komplex, tértől és időtől el nem vonatkoztatható tevékenység-rendszer. Irányulhat termék és/vagy eljárás kifejlesztésére, jelentősebb megújítására. Alapvető küldetése a piaci igények mind teljesebb kielégítése. A versenyképesség javításának stratégiai eszköze. Átfogja a K+F tevékenységtől, a megvalósításon keresztül, az értékesítésig terjedő munkafázisokat.

Az innováció lényege Az INNOVÁCIÓ tehát a gazdasági fejlődést, növekedést elősegítő komplex, folyamatos megújító tevékenység, melynek végső célja a piaci igények mind teljesebb kielégítésének elősegítése a kutatási eredmények gyakorlati megvalósulása révén.

Az innováció lényege OECD irányelvei („Oslo Kézikönyv”) Termék-innováció: új vagy módosított termék piacra vitele Eljárás-innováció: a piacra-termelés során alkalmazott új vagy módosított technológia

AZ INNOVÁCIÓ CÉLJAI Termékinnováció esetén: a termelésből kivont termék(ek) helyettesítése, a termékszerkezet bővítése: a fő gyártási profilon belül, a fő gyártási profilon kívül, a piaci részesedés megtartása, netán növelése, új piacok megnyitása: belföldön, külföldön.

AZ INNOVÁCIÓ CÉLJAI Eljárásinnováció esetén: a termelés rugalmasságának javítása, a termelési költség csökkentése: a bérhányad, az anyagfelhasználás, az energiafelhasználás, a selejt-arány, a tervezési költségek csökkentése révén, a munkafeltételek javítása, a környezetkárosítás csökkentése.