A SZETT bemutatása A 20 éves múltra visszatekintő Szövetség magyarországi nonprofit, civil szervezetek szövetsége; Kiterjedt hazai és nemzetközi partnerhálózattal.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
1 Vállalkozónők lehetőségei a civil szférában Előadó: Elekes Zsuzsa Civil Szervezetek Regionális Szövetség, elnök.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
1. Konzorciumi Partnerek •Magyar Szakszervezetek Országos Szövetsége (MSZOSZ) •Magyar Iparszövetség (OKISZ) •Ipartestületek Országos Szövetsége (IPOSZ)
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
Látássérültek közösségi mentorainak képzése és foglalkoztatása TÁMOP /
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
1. Előzmények -Munkavállalói és Munkáltatói érdekképviseleti szervezetek együttműködése -Meglévő MSZOSZ jogsegély szolgálat és a Partnerek helyszíneinek,
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
E-learning alapú komplex képzések
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Bemutató a NKH Befektetésösztönzési Főosztály munkatársai számára
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű képzési.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
2008. március 27. Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT-mentor projekt.
Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT-mentor projekt Motiváció felkeltése és fenntartása internethasználattal.
2008. március 27. Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT mentor projekt.
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Kunszentmártoni kistérség munkaerő-piaci helyzete, támogatási lehetőségek Készítette: Deák István kirendeltség-vezető.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Heves megyei civil szervezetek komplex szervezetfejlesztése Heves megyei civil szervezetek komplex szervezetfejlesztése - Pályázati kiírás civil szervezetek.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
DÉMÉTER PROGRAM AZ ABA-NOVÁK KULTURÁLIS KÖZPONTBAN TÁMOP 3.2.3/09/ „Építő közösségek”, közművelődési intézmények az élethosszig tartó tanulásért.
Digitális kompetencia-fejlesztés TÁMOP /3
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Graciela Sbertoli / Vox A kisebb települések önkormányzatainak támogatása az életen át tartó tanulás szemléletének népszerűsítésében MANORKA – zárókonferencia.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Digitális kompetencia fejlesztés Digitális írástudással a munkaerő- piaci aktivitás elősegítéséért.
1 Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
Bemutatkozik A FORDULÓPONT PROGRAM A programot az EU és a Magyar Állam támogatja.
MUNKAERŐPIACI FOLYAMATOK Nyugat-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ, Szombathely Szentgotthárd, február 15.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
Az EQUAL program és sajátosságai TE IS + ÉN IS = MI IS PÉCS 2007 május 09.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
Előadás másolata:

A SZETT bemutatása A 20 éves múltra visszatekintő Szövetség magyarországi nonprofit, civil szervezetek szövetsége; Kiterjedt hazai és nemzetközi partnerhálózattal rendelkezik, aktív tagja az Európai Alapkészségfejlesztő Hálózat (European Basic Skills Network – EBSN) és Európai Felnőttképzési Szövetség (European Association for the Education of Adults – EAEA) szervezeteknek; Célja az alapkészségek és kompetenciák fejlesztése, az életen át tartó tanulás lehetőségének megteremtése; az országban a hátrányos helyzetű csoportok felkarolása és a munkanélküliek munkába vonása, a társadalmi-gazdasági életben való teljesebb részvétel elérése, az öngondoskodás képességének kialakítása, körülményeik, környezeti feltételeik javítása.

NYITOK A VILÁGRA! Nyitott Tanulási Központok az ország 50 pontján kelet-magyarországi régió közép-magyarországi régió nyugat-magyarországi régió „NYITOK hálózat a társadalmi befogadásért” -TÁMOP 5.3.9. -11/1-2012-0001

A NYITOK projekt főbb jellemzői 50 helyszínen Nyitott Tanulási Központ létrehozása, amely alkalmas 10-15 fő egyidejű tanulására országosan több mint 250 új munkahely létesítése a program során (tanulásszervező, tanulási tanácsadó, oktató) ingyenes tanulási lehetőség a Központok modern oktatási eszközökkel való felszerelése a program szakmai koordinálása és irányítása három regionális irodából (Balatonfüred, Budapest, Debrecen) szakmai-tudásbázis működése belső kommunikációs rendszerben szervezett működés és egységes arculati megjelenés a projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával 1.993.961.000 forintból valósul meg minimum 12.000 a Tanulási központok szolgáltatásait igénybe vevők száma minimum 5.000 a képzési, fejlesztési és tanulási programokban részt vett személyek száma minimum 3.700 a képzési, fejlesztési és tanulási programokat elvégzett személyek száma "Nyitok hálózat a társadalmi befogadásért" - TÁMOP 5.3.9. -11/1-2012-0001

A program előzményei " „Tanulási partnerségek kezdeményezése” 9 tagszervezet és a VOX (Norvég Felnőttképzési Intézet) együttműködésével 9 helyi Nyitott Tanulási Központból álló hálózat felállítása az EGT és Norvég Finanszírozási Mechanizmusok történetében először Magyarországot érte az a megtiszteltetés, hogy 2011 márciusában a norvég támogatások egyik jó gyakorlataként a projekt bemutatásra került a Finanszírozási Mechanizmus Iroda munkatársai előtt sikerünk kulcsa: egyéni módszertan, befogadó szellemiség, és jól felkészített tanulásszervezők "

A program célja komplex és innovatív felnőttképzési modell megvalósítása alapkompetencia fejlesztés:a foglalkoztathatóságot javító, a mindennapi életben való személyes eligazodást és boldogulást segítő alapkészségek, kulcskompetenciák, kiemelten a digitális írástudás, az anyanyelvi és idegen nyelvi kommunikáció fejlesztése igazodik az adott település speciális igényeihez és adottságaihoz

Modern eszközök – új szemlélet Innovatív technikai rendszerek és eszközök a NYITOK program szolgálatában 53 db hálózatba szervezett digitális tábla (Smart Bridgit) Integrált szervezetirányítási rendszer (BINEX) Érintőképernyős eszközök 563 db hordozható számítógép

A program célcsoportja Hátrányos helyzetű felnőttek (18 éven felüliek) a munkanélküli személyek; az állást keresők; olyan munkavállalók, akiket munkahelye elvesztése fenyeget. A célcsoportban jelen vannak: a munkanélküliek; a nők; a romák; az alacsony iskolai végzettségűek; a pályakezdő fiatalok; az idősebb munkavállalók.

A Tanulási Központ főbb jellemzői alacsony küszöbű hozzáférés személyre szabottság közösségbe kapcsolódás közösségfejlesztés könnyen megközelíthető városközponti elhelyezkedésű modern informatikai eszközökkel felszerelt barátságos kialakítású tanulási tér rugalmas nyitva tartás

Tanulási programok bemutatása 4 darab akkreditált program: Angol nyelvi tanulási program Német nyelvi tanulási program Számítástechnikai ismeretek tanulási program Mindennapi pénzügyek tanulási program 10 darab projekt keretében kifejlesztett tanulási program: „Okostelefonok, táblagépek használata a mindennapokban” „Dolgozni akarok!” „Vállalkozást indítok!” „Okos ügyintézés – tudatos állampolgár” „Takarékos háztartás – zöld energia a mindennapokban” „Kincsem az egészségem” „Együtt tanulunk – segítsük gyermekeinket a tanulásban” „Irányítom az életem – hatékony önmenedzselés” „Találkozás a kulturális értékeinkkel – Artkalauz” „Nőként érvényesülök – sokszínű szerepek” "Nyitok hálózat a társadalmi befogadásért" - TÁMOP 5.3.9. -11/1-2012-0001