Akkreditált intézmények pályázati módszertana Budapest, 2009. február 12. Szöllősi Zsuzsa 1 Akkreditált intézmények pályázati módszertana Szöllősi Zsuzsa.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

Dél-Dunántúli Regionális Forrásközpont Szolgáltató Nonprofit Kft.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
HUMÁN-TÁR-HÁZ Mottó: A felnőttképzés a kultúra része.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
TÁMOP / TIOP / Kazincbarcika, Országos Egyházi TISZK
Magyar bankok termékei, speciális banki konstrukciók
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Dokumentációs rendszer
NFT-s pályázati tapasztalatok és tanácsok Kellermann Éva május 20.
Projektkezdeményezés és pályázatírás
Az Esőemberekért Egyesület által gondozandó elemek bemutatása.
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Orvos szakmai programok illeszkedése az ágazati célkitűzésekhez „Építészet a Gyógyulásért 2010-Európai Uniós támogatással” konferencia.
Infrastruktúra fejlesztés az egészségügyben pályázatíró szemével
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Készítette: Soós Roland igazgató ÉRÁK 2007 Összdolgozói értekezlet december 8.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
EU-s pályázatok írása és módszertana
Funkciói, feladatai és területei
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Partnerség a HR működésben Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Párdányi Zsoltné humán partnerek osztályvezető.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.

Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
A befektetőbarát önkormányzat 2011 szeptember 23. Lunk Tamás.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
„Vásárhelyi Tehetségpont”
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Projekttervezés, kockázatkezelés, fenntarthatóság
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
A gazdaságfejlesztés finanszírozási lehetőségei Dr. Szegvári Péter Stratégiai Igazgató.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Nyert a pályázatom! Hogyan tovább? Segítünk a megoldásban!
Az intézményi felkészülés módszertana 14. előadás.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
Proj_men_nazs_1 Nagy Zsolt
ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE Költségvetés
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
beruházás-tervezési ABCD
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Akkreditált intézmények pályázati módszertana Budapest, február 12. Szöllősi Zsuzsa 1 Akkreditált intézmények pályázati módszertana Szöllősi Zsuzsa

Akkreditált intézmények pályázati módszertana Budapest, február 12. Szöllősi Zsuzsa2 A felnőttképzési akkreditáció fenntartásának szervezeti követelményei  Rendszeres (folyamatos) felnőttképzési tevékenység  Rendszeres felnőttképzési szolgáltatás –Előzetes szintfelmérés –Pályaorientációs és korrekciós tanácsadás –Egyéni képzési szükségletek felmérése –Képzési tanácsadás –Egyén és/vagy csoportos elhelyezkedési, álláskeresési tanácsadás  A felnőttképzéshez és a felnőttképzési szolgáltatáshoz szükséges személyi, tárgyi feltételek biztosítása  A végzett tevékenység minőségbiztosítása –Partnerközpontú működés  Vevőszolgálat  Tájékoztatás  panaszkezelés –Szabályozott folyamatok, PDCA  Intézményirányítás  Döntés  Felnőttképzési folyamat –folyamatos/időszakos mérés, (ön)értékelés, fejlesztés;  Szakmai és civil közéleti feladatok ellátása

Akkreditált intézmények pályázati módszertana Budapest, február 12. Szöllősi Zsuzsa3 A z akkreditált felnőttképzési intézmény szervezeti feladatai  Működtetés a stratégiai célok mentén  Piackutatás  Folyamatos fejlesztés a piaci igények és lehetőségek alapján –A tevékenység személyi- és tárgyi feltételeinek biztosítása

Akkreditált intézmények pályázati módszertana Budapest, február 12. Szöllősi Zsuzsa4 A pályázati projekt –mint rendszerelem

Akkreditált intézmények pályázati módszertana Budapest, február 12. Szöllősi Zsuzsa5 Miért pályázunk?  Forrásbővítés - Fenntartás – –Nincs elég vevő –Nem elég a saját forrás a működési feltételek biztosítására –A belső forrás nem fedezi a belső innovációt-  Referencia, kapcsolati tőke bővítés - PR –Valakik felkértek konzorciális partnernek – hosszú távú együttműködés építhető ki  Üzleti előny –Jól „eladható” az ötlet –Csatlakozni akarunk korszerű innovációkhoz –Versenytársak érdeklődnek a téma iránt (nem maradhatunk ki..)  Fejlesztés (kapacitás, kompetencia, kínálat ) – –Bővíteni akarjuk  a képzési célcsoportot  a szolgáltatási kínálatot  eszközparkot

Akkreditált intézmények pályázati módszertana Budapest, február 12. Szöllősi Zsuzsa6 Pályázati ötletgenerálás PÁLYÁZAT KÉSZÍTÉS IDEJE

Akkreditált intézmények pályázati módszertana Budapest, február 12. Szöllősi Zsuzsa7 A pályázat, mint projekt  meghatározott stratégiai célokhoz kötődő, annak egy vagy több célját megvalósító,  megszabott erőforrásokat felhasználó (támogatás, megrendelő),  korlátozott időhöz kapcsolódó (mindig egyedi, de sztenderdizálhatjuk a fenntartás érdekében) A módszertan más- más szinteken, más – más funkcióban, jelentkezik, más - más feladat-, hatás-, felelősségkör tartalmakkal

Akkreditált intézmények pályázati módszertana Budapest, február 12. Szöllősi Zsuzsa8 AMIT ÉRDEMES TISZTÁZNI A B Mit jelent a szervezetben a pályázat? Maradás vagy haladás?

Akkreditált intézmények pályázati módszertana Budapest, február 12. Szöllősi Zsuzsa9 Az indulás nehézségei  Tervezés: –Célok lebontása konkrét célokra, –Kimeneti és eredmény indikátorok meghatározása –Projekt működési feladat-, idő- és kapacitásterve –Beruházások és költségek ütemezése, cash flow terv Projektmunkaterv –Kontrolling, Monitoring terv –Kommunikációs terv  Szakmai koncepció, megvalósítási stratégia meghatározása, a működési feltételek megteremtése –Hatékonyság elvek és lehetőségek feltárása –Megoldási módszerek meghatározása, koncepció és alternatívái kifejlesztése –projekt működési szabályzók, sablonok összeállítása, különös tekintettel a dokumentációs, adminisztrációs kötelezettségek ellátására

Akkreditált intézmények pályázati módszertana Budapest, február 12. Szöllősi Zsuzsa10 A megvalósítás kulcskérdései 1. Viszonyítási alap: projektterv, támogatási szerződés 2. Feladat-, finanszírozás-, időmenedzsment 3. Szerződés, dokumentáció menedzsment 4. Folyamatos teljesítésmérés, eredmény értékelés, 5. Projekt változáskezelés, kockázatmenedzsment: Folyamatos javítás az indikátorok elérésének értékelése alapján 6. Kommunikáció (belső-, külső) menedzsment

Akkreditált intézmények pályázati módszertana Budapest, február 12. Szöllősi Zsuzsa11 A pályázati projekt zárása  Dokumentáció összegyűjtése, archiválás  Projektbeszámoló (értékelés)  Javaslatok megfogalmazása –Adott projekt fenntarthatósági feltételei –A pályázati projektek bonyolításának fejlesztése  Korrekciók végrehajtása

Akkreditált intézmények pályázati módszertana Budapest, február 12. Szöllősi Zsuzsa12 A projekt fenntartása  A működtetés, rendszer adaptáció feltételeinek megtervezése: –személyi, –infrastruktúra, –Finanszírozhatóság (További finanszírozás szerzése)  Megszerzett kompetenciák hasznosítása –Jó gyakorlat bemutatóhely (benchmark, módszertani központ, stb. – ennek intézményi, szervezeti feltételei) –Több szintű együttműködések – központi projektté válás

Akkreditált intézmények pályázati módszertana Budapest, február 12. Szöllősi Zsuzsa13 Bírálati tapasztalatok – a projektek „készültségi foka” - Stratégiai szinten, vagy vágyak szintjén Célok megfogalmazása - Stratégiai szinten, vagy vágyak szintjén : - Csak a pályázatban előírt minimumok (Mi a termék? Mi az eredmény? Indikátorok / eredménykritériumok meghatározása: - Csak a pályázatban előírt minimumok (Mi a termék? Mi az eredmény? - általában nem definiáltak Megoldási módszerek - általában nem definiáltak :- Csak általános ütemtervek (a komplex, részletezett projektterv hiányzik) Tervek:- Csak általános ütemtervek (a komplex, részletezett projektterv hiányzik) - Csak a főbb összegekre koncentrál, a pénzügyi megoldásmódok nincsenek rögzítve, hiányzik a pénzáramlás tervezése – cash flow problémák! A görgetett előleg már a projekt közepén finanszírozási problémákat okoz Finanszírozás - Csak a főbb összegekre koncentrál, a pénzügyi megoldásmódok nincsenek rögzítve, hiányzik a pénzáramlás tervezése – cash flow problémák! A görgetett előleg már a projekt közepén finanszírozási problémákat okoz Konzorciális működés - Általában szándéknyilatkozat szintű, hiányzik a konzorciumi szerződés, vagy formális

Akkreditált intézmények pályázati módszertana Budapest, február 12. Szöllősi Zsuzsa14 Közvetett pályázat – Közreműködés pályázati projekt megvalósításában - alvállalkozóként  Eset: A pályázat kedvezményezettje (közép-, kisvállalkozó) képzések igénylésére pályázik  Lehetséges „pályázati” tevékenység a felnőttképző részéről: –Tájékozódás a tervezett pályázatokról –Felkészülés a pályázatokra –Kapcsolatépítés pályázati kiírás előtt (pályázatírók, potenciális kedvezményezettek) –Közreműködés a pályázat tervezésében (tanácsadás) –Pályázatírók képzése képzéstervezésre (!) –Kedvezményezettek tájékoztatása a képzési szolgáltatás feltételeiről a pályázati kiírással egy időben –ajánlatadás

Akkreditált intézmények pályázati módszertana Budapest, február 12. Szöllősi Zsuzsa15 A pályázás szervezeti feltételei  A PDCA folyamatok működtetése  Fejlesztési stratégia meghatározása az időszakos önértékelés alapján  Szervezeti, HR feltételekkel biztosítani: –Forrásfigyelés –Kapcsolatépítés, -fenntartás (egyéb forráslehetőségek feltárása) –Projektmendzsment és csapatmunka kompetenciák erősítése (cél: bárki bármilyen projektfeladatra alkalmassá váljon) –A projekt/pályázási lehetőségek folyamatos mérlegelése, kiválasztása –A kiválasztott projekt megvalósíthatósági feltételeinek vezetői biztosítása (attitűdöt is!)

Akkreditált intézmények pályázati módszertana Budapest, február 12. Szöllősi Zsuzsa16 Pályázati módszerek  PR, partner/ügyfélkezelés  Forrásfigyelés  Képzési marketing  Intézkedések, tervezés, - szervezeti feltételek biztosítása (kapacitás, kompetencia)- adott szakterület + projektmenedzsment, változásmenedzsment, team munka  Helyzetelemzés – –Megvalósíthatóság –Előny – hátrány; –Adottságok: erősség – hiányosság (pótlások verziói) –költséghatékonyság –Versenyhelyzet –Kockázatok és kezelésük

Akkreditált intézmények pályázati módszertana Budapest, február 12. Szöllősi Zsuzsa17 Köszönöm, hogy együtt lehettünk! Szöllősi Zsuzsa Felnőttképzési szakértő CIVITAS Pedagógiai Szakmai Szolgáltató Intézet, igazgató