Reklámtorta 2013 DIMSZ Vámos-Hegyi Attila elnök
A kutatás módszertana • DM Szenzor elnevezésű ágazati kutatásunk célja és módszertana az előző évhez képest lényegileg nem változott. • A Magyar Áruküldők Egyesülete tagjainak DIMSZ-be történt belépésével jobb rálátásunk lett erre a szektorra is. • A kutatás ugyanakkor arra is kitért, hogy milyen trendekre számítanak a piaci szereplők 2014-ben. • Az iparági statisztika elkészítéséhez mind a hirdetői, mind az ügynökségi oldalt meghívtuk az adatgyűjtésbe. A hirdetői oldalhoz online kérdőívet juttattunk el, amely elsősorban a főbb számokra, valamint a piaci trendekre kérdezett rá. Kutatást lebonyolító partner: KutatóCentrum Támogató partner: Magyar Posta Zrt.
A DM piac mérete (mrdFt) A 2012-es 30,8 milliárd Ft-os piac a 2013-as évben összességében 6%-os csökkenéssel 28,9 milliárd Ft-tal zárta az évet.
A direkt csatornák mérete (mFt)
A csatornák DM piaci részesedése forgalom alapján (%)
Hirdetői / ügynökségi megbízások aránya csatornánként (%) Bázis: az adatszolgáltatásban részt vevő ügynökségek A klasszikus ügynökségi megbízások szerepe a címezetlen küldemények feladása, valamint az adatbázis menedzsment esetén az elmúlt évekhez képest erősödni látszik, míg a call center és marketing csatornáknál csökkenő tendenciát mutat jelentőségük.
Makro szintű piaci várakozások: Hogyan változik a DM piac mérete 2014-ben? Bázis: az adatszolgáltatásban részt vevő ügynökségek/megbízók 7 ÜgynökségekHirdetők Az adatot szolgáltató ügynökségek bizakodóbbak, mint tavaly, kétharmaduk növekedést vár. A megbízói oldal is optimista, de más összetételben, itt stagnálásra is sokan számítanak.
Mikro szintű piaci várakozások: Hogyan változik a cégek bevétele 2014-ben? 8 Bázis: az adatszolgáltatásban részt vevő ügynökségek Az ügynökségek cégük DM tevékenységből származó bevételének alakulásával kapcsolatban is derülátók, 60 százalékuk számít ugyanis növekedésre.
Köszönöm a figyelmet!