NICI Model Magyar Krisztián NICI Model Magyar Krisztián

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Advertisements

A Lean stratégia gyakorlati megvalósítása
Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.

Kamarai prezentáció sablon
A.A. Stádium Kft. Péczely György
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
To protect the confidential and proprietary information included in this material, it may not be disclosed or provided to any third parties without the.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Lean rendszerek egységes bevezetési modellje
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Tud Ön hullámlovagolni? 2012 után a kibocsátás-kereskedelemben Baráth Barna Vertis Zrt szeptember 15.
1 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Kar VET Villamos Művek és Környezet Csoport Budapest Egry József.
A TPM a Csanyikvölgyi telephelyen Hatvani Zoltán
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
MFG-Pro váll-ir. rendszer bemutatása
Szoftverfejlesztés és szolgáltatás kiszervezés Folyamatjavítási mérföldkövek a világon és Magyaroszágon Bevezető gondolatok Dr. Biró Miklós.
Virtuális méréstechnika 12. Óra Karakterisztikák mérése November 21. Mingesz Róbert v
Marketing menedzsment elmélet és gyakorlat JATE közgazdász képzés Susányi Tamás II. félév.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Pázmány - híres perek Pázmány híres perek.
Kliensoldali Programozás
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
Darupályák tervezésének alapjai
Szervezetfejlesztési Program
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
Festményei 2 Michelangelo Buonarroti Zene: Gregorian Amazing Grace N.3
dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém
szakmérnök hallgatók számára
Válogatott fejezetek sejtbiológiából („VFSB”, BSc, biomérnök)
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Minőségügy a mindennapokban
Minőségdíjak.
SCA PACKAGING LEAN Program
Hogyan valósíthatja meg a vállalat fő céljait a TPM segítségével? A.A. Stádium Kft. Péczely Csaba.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
var q = ( from c in dc.Customers where c.City == "London" where c.City == "London" select c).Including( c => c.Orders ); select c).Including(
2009. február 24. Holcim, mint felelős munkáltató.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
IV. Terjeszkedés.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Körmendi György SPSS Hungary 2007 november 6. Magyar nyelvű szöveganalitika.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Az eredményesség kulcsa egy önkormányzati gazdaságfejlesztési projekt esetében The keys of success in case of an economic development project implemented.
2014BME. Mi is az az AIESEC? Hallgatók által vezetett nemzetközi non-profit szervezet Mintegy aktív tag 113 ország 2 fő profil – Tagok fejlesztése.
Családbarát munkahelyek és települések kialakításának támogatása Milyen értéket kínál a pályázónak a program?
Vinçotte Korszerű termelékenység- fejlesztési rendszerek
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Problémamegoldás módszerei nagyvállalati környezetben
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
Innováció az oktatásban – innováció a gazdaságban Készítette: Szabó Gábor Szeged, szeptember 21.
MRP calculation.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
“Tudásmegosztás és szervezeti problémamegoldás a mesterséges intelligencia korában” Levente Szabados Technológiai Igazgató.
A japán projektek sikertényezői – Kutatási beszámoló
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
Irányítás Menedzsment funkciók.
Dolgozói Elkötelezettség Új megvilágításban
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Zoltán Baracskai In the age of digital natives: fast thinking, experience mining, and rule based behaviour these three metaphors are sufficient to describe.
Kocsis Ernő Ügyvezető igazgató Roto Elzett Certa Kft.
Előadás másolata:

NICI Model Magyar Krisztián 2012.05.30.

Lean jelentése Karcsúsítás Vállalat menedzsment filozófia, gondolkodásmód Vevő számára értéket teremtő folyamatok kialakítása Folyamatos értékáram biztosítása Húzóelv alkalmazása Folyamatos tökéletesítés veszteségcsökkentésen keresztül minden dolgozó bevonásával

Lean túl a termelésen (NICI modell) Irányított VSM, cellaépítés A Lean bevezetésének fázisai az NI-nál 2009-10 Lean modell, Teljes bevonás 2011 Lean túl a termelésen (NICI modell) magas IV. fázis V. fázis Dolgozók bevonása magas III. fázis magas I. fázis II. fázis Irányok meghatározása 2008 Vezetés felfigyel, további nagy kaizenek, cellaépítések Irányok meghatározása alacsony Fejlesztések megvalósítása magas 2006 Irányított Kaizenek 2007 Irányított VSM, cellaépítés

NICI Modell NI folyamatos fejlesztési modell Dolgozók bevonása Irány meghatározása Fejlesztések megvalósítása

NICI Modell NI folyamatos fejlesztési modell Dolgozók bevonása Stratégia és KPI-ok NICI Modell Ötletek és problémák Irány meghatározása Tudás megosztása Fejlesztések megvalósítása

NICI Modell NI folyamatos fejlesztési modell Felhatalmazás és elkötelezettség Képzés és coaching Dolgozók bevonása Elismerés és tisztelet NICI Modell Irány meghatározása Fejlesztések megvalósítása

NICI Modell NI folyamatos fejlesztési modell Dolgozók bevonása Eszközök és módszerek NICI Modell Irány meghatározása Változás menedzsment Fejlesztések megvalósítása Nyomon- követés

NICI Modell NI folyamatos fejlesztési modell Felhatalmazás és elkötelezettség Képzés és coaching Dolgozók bevonása Elismerés és tisztelet Stratégia és KPI-ok Eszközök és módszerek NICI Modell Ötletek és problémák Irány meghatározása Tudás megosztása Változás menedzsment Fejlesztések megvalósítása Nyomon- követés

NICI Modell NI folyamatos fejlesztési modell Felhatalmazás és elkötelezettség Képzés és coaching Dolgozók bevonása Elismerés és tisztelet Stratégia és KPI-ok Eszközök és módszerek NICI Modell Ötletek és problémák Irány meghatározása Tudás megosztása Változás menedzsment Fejlesztések megvalósítása Nyomon- követés

NICI Több, mint a Lean érettségi mátrix People Involvement Making Accountability 6,1 Total Involvement 6,2 Lead by example & Go to gemba 6,3 Standard Work Empowerment & Respect for people 9,1 Safety first 9,2 Zone control 9,3 Teams Customer & Process focus 3,1 Pull signal, Material control & kanban 3,2 One Piece Flow 3,3 Takt Time Heijunka & Load smoothing 4,1 EPEI (Every Product Every Interval) 4,2 Heijunka scheduling 4,3 Order management Visual Management 5,1 5S & 3F 5,2 Visual controls & Visibility boards 5,3 Performance Metrics Built-in Quality 7,1 In-process checks & Next process is customer 7,2 Stop & Fix 7,3 Mistake proofing (pokayoke) Problem Solving 8,1 "Go see" 8,2 PDCA & Scientific method 8,3 5 Why Internal Logistics 11,1 Material Replenishment 11,2 Material Handling and Conveyance 11,3 Logistics Process Design Quick Changeover & Flexibility 12,1 Need for Quick Changeovers 12,2 SMED 12,3 Changeover Method Equipment Management 13,1 Minimization of Monuments 13,2 Total Productive Maintenance (TPM) 13,3 Low Cost Intelligent Automation (LCIA) New Product Development 14,1 Internal Customer Impact of Design Empowerment & Engagement Recognition Respect Training Coaching Tools Methods Tracking Control Change Management Strategy KPI Knowledge Sharing Ideas Issues People Involvement Making Create Direction NICI Education & Training 2,1 Job Instruction 2,2 Cross Training 2,3 Teaching, coaching & mentoring Leadership Philosophy 1,1 Long-term thinking 1,2 Planning, consensus & alignment 1,3 Urgency & emphasis on action Leadership Philosophy 1,1 Long-term thinking 1,2 Planning, consensus & alignment 1,3 Urgency & emphasis on action

NICI Modell NI folyamatos fejlesztési modell Felhatalmazás és elkötelezettség Képzés és coaching Dolgozók bevonása Elismerés és tisztelet Stratégia és KPI-ok Eszközök és módszerek NICI Modell Ötletek és problémák Irány meghatározása Tudás megosztása Változás menedzsment Fejlesztések megvalósítása Nyomon- követés

Vállalati stratégiából lebontott célok Üzleti célok a gyártásban Vevői elégedettség javítása Negyedéves árbevételi célok teljesítése Gyártási költségek csökkentése Új termékek sikeres bevezetése Dolgozói elégedettség biztosítása Jövőbeli alapok megteremtése (Lean és 3rd site) Lean eszközök alkalmazása Alapozó Lean projektek (5S, Vizuális Menedzsment, TPM)

NICI Modell NI folyamatos fejlesztési modell Felhatalmazás és elkötelezettség Képzés és coaching Dolgozók bevonása Elismerés és tisztelet Stratégia és KPI-ok Eszközök és módszerek NICI Modell Ötletek és problémák Irány meghatározása Tudás megosztása Változás menedzsment Fejlesztések megvalósítása Nyomon- követés

NICI Modell NI folyamatos fejlesztési modell Felhatalmazás és elkötelezettség Képzés és coaching Dolgozók bevonása Elismerés és tisztelet Stratégia és KPI-ok Eszközök és módszerek NICI Modell Ötletek és problémák Irány meghatározása Tudás megosztása Változás menedzsment Fejlesztések megvalósítása Nyomon- követés

Lean programunk elemei Stratégiai projektek Mfg. Projects - DMAIC Kis Kaizenek (A3) – PDCA, MAPDo JUST DO IT F E L ÜL R ŐL A L U R Ó Folyamatos fejlesztés Alapozó Lean projektek (5S, VM, TPM, SMED, BiQ, Gemba, Zone control, stb.) Alapozás Lean Stratégia Vezetői elkötelezettség Lean szervezet

5S Visual Mgmt. TPM Built in Quality Alapozó Lean projektek előtte utána Vizuális megjelenítés Vizuális ellenőrzések TPM Built in Quality Blue tag és T kártya rendszerek a gépek elérhetőségének a javításásra Karbantartási szabványok Hibabiztos megoldások Card indicating board in the washer Fastener instead of screw

NICI Modell NI folyamatos fejlesztési modell Felhatalmazás és elkötelezettség Képzés és coaching Dolgozók bevonása Elismerés és tisztelet Stratégia és KPI-ok Eszközök és módszerek NICI Modell Ötletek és problémák Irány meghatározása Tudás megosztása Változás menedzsment Fejlesztések megvalósítása Nyomon- követés

NICI Modell NI folyamatos fejlesztési modell Felhatalmazás és elkötelezettség Képzés és coaching Dolgozók bevonása Elismerés és tisztelet Stratégia és KPI-ok Eszközök és módszerek NICI Modell Ötletek és problémák Irány meghatározása Tudás megosztása Változás menedzsment Fejlesztések megvalósítása Nyomon- követés

Felhatalmazás és bevonás

Folyamatos fejlesztések Alapozó Lean projektek Lean fejlettség és eredmények MAGAS NI TREND Folyamatos fejlesztések RÖVID TÁVÚ EREDMÉNYEK HOSSZÚ TÁVÚ EREDMÉNYEK Eredmények (vevői elkötelezettség, gyártási hatékonyság, stb.) NINCS JÖVŐ KIRAKAT RENDSZER ALACSONY ALACSONY MAGAS Lean fejlettség Alapozó Lean projektek

1.1) NICI Mátrix értékelés – Irány meghatározása

1.2) NICI Mátrix értékelés – Dolgozók bevonása

1.3) NICI Mátrix értékelés – Fejlesztések megvalósítása

2) Probléma meghatározása a 9 elemnél

3) Választott 3 stratégiai terület

4) CI terv 1 (Stratégia és KPI)

4) CI terv 2 (Felhatalmazás és elkötelezettség)

Eredmények

Eredmények

Egyéb eredmények Elkötelezett dolgozók Teljes bevonás A zónák mindennapjainak része Minden szinten élő PDCA Összhang a vállalati kultúra elemeivel

NICI Modell A siker titka Felhatalmazás és elkötelezettség Képzés és coaching Dolgozók bevonása Elismerés és tisztelet Stratégia és KPI-ok Eszközök és módszerek NICI Modell Ötletek és problémák Irány meghatározása Tudás megosztása Változás menedzsment Fejlesztések megvalósítása Nyomon- követés

Köszönöm a figyelmet!